Auteur Topic: [Kandidaat] Patrick Martens  (gelezen 29672 keer)

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #120 Gepost op: 27-09-2020, 14:16:04 »
Eigenlijk denk ik dat ze deze foto na afloop van de opdracht hebben gemaakt. Ze zullen vast hebben gevraagd waar het schilderij nu precies hing. Wel denk ik dat het een hint Ron is om deze foto juist achteraf nog te delen.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #121 Gepost op: 27-09-2020, 14:39:46 »
Misschien ben ik te achterdochtig, maar ik sluit eerlijk gezegd niet helemaal uit dat deze still is bewerkt. En dat ze in werkelijkheid voor een ander schilderij staan. Ik vind de lichtval op het schilderij aan de linkerkant van de trui van Ron wat vreemd, het onderste deel daarvan komt niet overeen met het detail op het originele schilderij.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #122 Gepost op: 27-09-2020, 17:11:38 »
Het gebeurt nog wel eens dat de MOL in de 1e opdracht het spel op gang brengt.
Thomas o.a. en Klaas, om een paar te noemen. Patrick bracht hier de opdracht op gang door te wijzen op de standaard waar de spiegels op geplaatst moesten worden.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #123 Gepost op: 27-09-2020, 17:43:05 »
Ik heb nog eens gekeken naar het moment dat Patrick wegliep bij het juiste schilderij, ik denk dat hij de hond rechtsonder echt niet zag, het was niet superduidelijk dat daar een hond was te zien. Tijdens het wandelen heeft  hij het een paar keer over de hond rechtsonder, dus dat is goed doorgegeven, maar in de biecht zegt hij dat ze op zoek waren naar een hond die links lag, echter dat kan er tussen gedaan zijn om hem verdacht te maken.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #124 Gepost op: 27-09-2020, 19:49:51 »
Ik kan me herinneren dat het schilderij dat niet gevonden werd redelijk aan het begin van het museum ligt. Ik vond het daarom al vreemd dat ze daar niet langs zouden zijn gekomen. Want het lijkt me logisch om aan het begin gewoon kamer voor kamer te werk gaan. (De volgorde van de werken is grotendeels chronologisch - daardoor zie je de ontwikkeling van late Middeleeuwen naar Renaissance en daarna naar barok goed in het Uffizi). Ik denk dat dit wel het moeilijkste werk was: er gebeurt zo enorm veel dat de belangrijkste gebeurtenis, de aanbidding der wijzen, wegvalt in het geheel. Het beste was dit schilderij denk ik te herkennen door het goud en de bogen en mogelijk de "polonaise" aan mensen en paarden, die uit de stad naar de scene uit de voorgrond lopen. Dat maakt dit schilderij in elk geval anders dan andere werken met hetzelfde onderwerp.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #125 Gepost op: 27-09-2020, 19:52:22 »
Misschien ben ik te achterdochtig, maar ik sluit eerlijk gezegd niet helemaal uit dat deze still is bewerkt. En dat ze in werkelijkheid voor een ander schilderij staan. Ik vind de lichtval op het schilderij aan de linkerkant van de trui van Ron wat vreemd, het onderste deel daarvan komt niet overeen met het detail op het originele schilderij.

Ik snap niet helemaal precies wat je bedoelt... Al houd ik wel van achterdocht :P Het schilderij wordt vanuit rechtsboven belicht (zie ook later in het filmpje), dus wellicht levert de belichting sowieso wat raars op.

Had dit topic nog niet gelezen, maar dit sluit mooi aan bij wat ik zei in het opdrachttopic. Ik snap de volgorde van events niet helemaal. Als ze dus eerder uitgebreid hebben staan kijken, verklaard dit wel beter wat we zien, en horen in de biecht van Ron.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #126 Gepost op: 27-09-2020, 20:44:11 »
Ik snap niet helemaal precies wat je bedoelt... Al houd ik wel van achterdocht :P Het schilderij wordt vanuit rechtsboven belicht (zie ook later in het filmpje), dus wellicht levert de belichting sowieso wat raars op.
Ja, misschien is het wel strooilicht. Het beeld heeft niet in de uitzending gezeten, dus ze kunnen er best mee geknutseld hebben om Patrick of Ron een beetje leuk verdacht te maken. :) Dat wilde ik er eigenlijk mee zeggen. Ik doe de plaatjes erbij, al zal dat het misschien niet veel duidelijker maken. Ik ben ook verder geen photoshop-expert, verre van dat.
Ze staan overigens verschillende keren naar een ander schilderij dan dit te kijken met ook Ron links, Patrick midden, en Ellie rechts. Maar dan vanuit een andere camerapositie gefilmd.
 
De argwaan zit hem in dat ik verder geen goede reden zie om zo'n belangrijk beeld uit de uitzending te laten, terwijl een conclusie zich op deze manier toch ook aan je opdringt. Misschien nog wel meer dan wanneer ze het een beetje hadden verstopt in de beelden van de uitzending.
« Laatst bewerkt op: 27-09-2020, 20:45:45 door Newbie2 »

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #127 Gepost op: 28-09-2020, 14:49:49 »
Ja, ik wil denk ik wel geloven dat ze de bestuderende pose van deze drie hebben geplakt op het zeer goed uitgelichte schilderij dat uiteindelijk beslissend blijkt. Klinkt wel als typisch iets dat een maker zou doen :P Vind misschien niet eens zozeer dat specifieke hoekje verdacht, maar meer dat het echt extreem goed in zijn geheel is uitgelicht. Dit is niet zo extreem in de tv-beelden, dus vermoed een aparte foto met eigen belichting.

Offline thomasNL

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #128 Gepost op: 28-09-2020, 16:00:11 »
Ben ik de enige die Patrick anders vind gedragen dan in zijn vorige seizoen? Hij lijkt een stuk serieuzer/fanatieker. Vorig seizoen erg klunzig.

Dit kan natuurlijk met het leeftijd verschil te maken hebben maar naar mijn mening kan het ook zeker kunnen komen doordat hij de mol is.

Eigenlijk ook de enige kandidaat waar ik dat verschil merk, bij de rest niet.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #129 Gepost op: 28-09-2020, 16:04:04 »
Patrick heeft in zijn vorige seizoen geleerd dat je elke persoon serieus moet nemen als molkandidaat.
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #130 Gepost op: 28-09-2020, 16:27:31 »
Eigenlijk ook de enige kandidaat waar ik dat verschil merk, bij de rest niet.

Merk het verschil ook wel bij Nikkie. En bij Nadja een beetje.
My fall will be for you

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #131 Gepost op: 28-09-2020, 20:48:28 »
Wil ook even een minuutje voor het feit dat Patrick een hele aantrekkelijke man is.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #132 Gepost op: 28-09-2020, 23:07:28 »
Wil ook even een minuutje voor het feit dat Patrick een hele aantrekkelijke man is.

Helemaal mee eens en Peggy is een heel aantrekkelijke vrouw, maar ik kan helaas met geen van beiden iets.  ;)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #133 Gepost op: 28-09-2020, 23:29:15 »
Helemaal mee eens en Peggy is een heel aantrekkelijke vrouw, maar ik kan helaas met geen van beiden iets.  ;)

 ::rofl:: ::rofl::

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #134 Gepost op: 29-09-2020, 03:31:40 »
Patrick :D

Ik krijg er nog geen Molgevoel bij, hij klinkt alsof hij inderdaad geen strategie heeft :P

En nu?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #135 Gepost op: 1-10-2020, 00:36:40 »
Ben ik de enige die Patrick anders vind gedragen dan in zijn vorige seizoen? Hij lijkt een stuk serieuzer/fanatieker. Vorig seizoen erg klunzig.

Eigenlijk ook de enige kandidaat waar ik dat verschil merk, bij de rest niet.

Mee eens. Hij is erg actief en vooral bezig met geld verdienen. Hoopt hij in de finale te komen en de winnaar te worden?

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #136 Gepost op: 2-10-2020, 03:04:32 »
Mee eens. Hij is erg actief en vooral bezig met geld verdienen. Hoopt hij in de finale te komen en de winnaar te worden?

Hij heeft idd veel geld binnengebracht, maar als je daar alles vanaf trekt wat niet in de pot is gekomen.....🤔🤔🤔

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #137 Gepost op: 2-10-2020, 13:18:17 »
Op de kinderkamer zien we een schilderij. De vader heeft een ringbaard (en zou ook de vader van de Italiaans man kunnen zijn, die de deur opendeed - maar dat ter zijde). De moeder met zwart haar zou qua gezichtsvorm en de handen in elkaar gevouwen de moeder van Patrick kunnen zijn in jongere jaren en de vader heeft (mogelijk) een ringbaardje. Patrick kijkt naar dit schilderij en zegt "We hebben hem" terwijl Peggy de porto heeft en dan het luik opendoet en zegt "we hebben een luik geopend". Wat bedoeld Patrick eigenlijk met "We hebben hem"?
Staat op deze foto een jonge Patrick?

[Aflevering 1] Renaissance
Droom wordt werkelijkheid.
[Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
Wist zijn spreuk niet meer, ging maar ergens staan.
[Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
Voorstel 1000 euro. Houdt die worst maar voor, wordt -250.
[Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
Thomas tegen Patrick: “De opdrachten te laten mislukken”
[Aflevering 2] Listig
Listig: Bij Steen Rijk (net zoals Ellie) wijzen op de mogelijke pot met goud verderop?
[Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
Bij Steen Rijk (net zoals Ellie) wijzen op de mogelijke pot met goud verderop?
[Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
Ging af met geld in zijn zak.
[Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
Die blik van Rik als hij gefeliciteerd zegt tegen Patrick met 1500 euro verdiend.
[Aflevering 3]: Besluit (bespreek hier ook de executie)
Bondje?
[Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
Patrick komt niet los en er zit nog geld aan de paal. (-100 ?)
[Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
In de opdracht Meer of Min verlaat Patrick tot twee keer toe als laatste de kamer. (-400?)
[Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
Pakt 400 euro voor de pot met pijl en boog. (0 - anders had iemand anders wel raak geschoten?)
[Aflevering 4] Meesterlijk
bij FTM: "Als jullie het zo gaan spelen".
[Aflevering 4] - Opdracht 1: Meesterwerken
Onder tijdsdruk lopen ze aan het laatste schilderij voorbij door Patrick (of montagetruc) (-1000)
[Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
Als bij "Follow the Money" het een opdracht voor alles of niets was dan is Patrick mega verdacht met een dan sleutelrol op het balkon. Op enig moment was hij nog de enige die de koffers kon volgen. Hiermee blijft de focus van de kandidaten weer op de koffertjes, ipv dat ze om zich heen gaan kijken. En bij het roepen van de juiste namen hoefde hij weinig te doen. Een goede mol (Dennis) noemen kan dan en "als jullie het zo gaan spelen"..... (geen score, het verdienmodel is te onduidelijk)
[Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
Tijd verspilt in de draaimolen. Maar Jeroen zorgt ervoor dat de laatste foto alsnog slaagt, de Ponto Vecchio van de juiste oever. (-100)
Patrick speelt ook wel eens de ideale kandidaat: Op wie zat Horace tegen Ron in tranen. Sociale kandidaat: Op wie zat Ellie deelt hij met de groep.

Patrick komt na zijn 1500 euro voor de pot op ongeveer -1600.
« Laatst bewerkt op: 3-10-2020, 08:28:49 door foxhunter »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #138 Gepost op: 3-10-2020, 17:50:16 »











Het gebeurt nog wel eens dat de MOL in de 1e opdracht het spel op gang brengt.
Thomas o.a. en Klaas, om een paar te noemen. Patrick bracht hier de opdracht op gang door te wijzen op de standaard waar de spiegels op geplaatst moesten worden.

Dat. En hij komt vertelt de anderen/komt op het idee dat het citaten zijn uit de brieven die ze de mol hebben geschreven. Wat vreemd is aangezien hij vervolgens zijn eigen citaat niet herkent. En later in de biecht Ellie verdacht maakt omdat die voor zijn citaat ging staan, dus plots wel zijn citaat wist.

Hij is ook best serieus en observerend maar lijkt dat niet te doen om verdachte zaken bij anderen te zien maar vanwege zijn eigen rol in het geheel.


Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #139 Gepost op: 3-10-2020, 18:21:08 »
Ik stap over op Patrick , ondanks die 1500 euro. Heb hem daardoor niet goed in de gaten gehouden en hem als mol afgeschreven.. Maar hij heeft genoeg gemold.En misschien is dit wel een hint:
« Laatst bewerkt op: 3-10-2020, 18:24:15 door Lonneke*L »