Auteur Topic: [Kandidaat] Patrick Martens  (gelezen 29651 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #140 Gepost op: 3-10-2020, 21:42:49 »
Patrick blijft opmerkelijk. Hij staat onderaan mijn ‘niet de mol’-lijst (na Jeroen), maar ik wil hem ook steeds weer terug hoog op mijn ‘is de mol’-lijst zetten.  ::)

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #141 Gepost op: 3-10-2020, 22:00:25 »
Ik vind hem zo leuk. Hij is een enorme sfeermaker en brengt veel humor in de groep.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #142 Gepost op: 3-10-2020, 22:03:05 »
Ik vind hem zo leuk. Hij is een enorme sfeermaker en brengt veel humor in de groep.

Dat vind ik ook! Fijn dat hij erbij is!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #143 Gepost op: 3-10-2020, 22:05:50 »
Ik vind hem zo leuk. Hij is een enorme sfeermaker en brengt veel humor in de groep.
Eens met sfeermaker. De rest ontgaat mij.

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #144 Gepost op: 3-10-2020, 22:06:27 »
Het opmerken van de hanger met Piombino is wel een klassieke 'mol brengt de opdracht op gang'. Dit eerste deel moest lukken. De echte escaperoom is pas op Elba. Verdacht hoor, en hoe lekker is het als mol om ongegeneerd 'ik ben de mol!' over het strand te schreeuwen? Hij stijgt bij mij naar nr. 2, achter peggy, die ik het meest verdenk terwijl ik eigenlijk niet goed weet waarom.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #145 Gepost op: 3-10-2020, 22:12:42 »
Eens met sfeermaker. De rest ontgaat mij.
Ik moet gewoon heel vaak om hem lachen. Maar humor is heel persoonlijk, dus ik kan het heel goed begrijpen als dat bij jou anders is.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #146 Gepost op: 3-10-2020, 22:40:37 »
Het opmerken van de hanger met Piombino is wel een klassieke 'mol brengt de opdracht op gang'. Dit eerste deel moest lukken.

Dit dus. Kees closed.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #147 Gepost op: 3-10-2020, 22:45:18 »
Als je met z'n allen naar iets zoekt dan valt al het afwijkende van een donker interieur van een auto gewoon op. Kan zijn dat het zit zoals jullie denken, maar in dit geval zou ik er net zoveel geld op durven inzetten dat dit gewoon 'eerlijk gevonden' is. Zonder voorkennis.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #148 Gepost op: 4-10-2020, 00:43:25 »
Patrick stijgt in mijn achting. Leuke kandidaat (of MOL?) ???

Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #149 Gepost op: 4-10-2020, 07:49:55 »
Dit dus. Kees closed.

Ja!! Dacht ik ook!

(Maar de sleutelhanger hing ook wel erg makkelijk te bungelen. Misschien was patrick Peggy wel net voor)

En daarna dat kistje met slot was hij ook weer ineens zo scherp.

Zou het?

(maar waarom die 1500 dan?? .

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #150 Gepost op: 4-10-2020, 08:04:53 »
(maar waarom die 1500 dan?? .
Dekmantel?

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #151 Gepost op: 4-10-2020, 09:39:55 »
Het is bij Patrick niet alleen de 1500 die je moet wegredeneren. Nee hoor, Mol Patrick begon toen net warm te draaien als potspekker. Schoot ook doodleuk 2 keer raak in het kasteel.

Kom je bij elkaar al op 1900 euro in de kitty kat. Verdenkingen wegnemen, was het toch? Maar echt...

Ik vind Patrick trouwens helemaal geweldig. Geweldige look ook. Dat dunne platina kettinkje maakt het helemaal af. Echt zo'n smerisdingetje. Zo van het geld was op, dus doe die dan maar. Lijkt me ook een veel leukere mol dan Jeroen, maar al dat geld... ik weet het niet. Dat zou Merel zelfs niet doen.

Ik ben er niet per se op tegen, als je daardoor als mol onopgemerkt duizenden euro's extra uit de pot kan houden, maar vind dat eigenlijk nogal twijfelachtig.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #152 Gepost op: 4-10-2020, 10:27:47 »
Precies dit ja, die 1500 past gewoon echt niet in het plaatje. En als je het vanuit het oogpunt van de regie bekijkt lijkt mij ook dat die wilde dat de zwarte vrijstelling in het spel zou komen, getuige de jokers die zowel bij de stenen als bij de lasers gepakt konden worden.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #153 Gepost op: 4-10-2020, 10:31:40 »
Het is bij Patrick niet alleen de 1500 die je moet wegredeneren. Nee hoor, Mol Patrick begon toen net warm te draaien als potspekker. Schoot ook doodleuk 2 keer raak in het kasteel.

Kom je bij elkaar al op 1900 euro in de kitty kat. Verdenkingen wegnemen, was het toch? Maar echt...

Ik ben er niet per se op tegen, als je daardoor als mol onopgemerkt duizenden euro's extra uit de pot kan houden, maar vind dat eigenlijk nogal twijfelachtig.

En hij werd ook nog eens aangewezen als penningmeester. Dat is de reden dat ik hem al meteen afschreef.  In het verleden is dat volgens mij nooit gebeurd, alleen door medekandidaten.

Als hij de mol is, is dat dus een bewuste strategie geweest. Mede door het kiezen van de 1500 euro wordt hij door niemand als mol gezien.
 Blijft natuurlijk een feit dat 1500 een heel hoog bedrag is. Of hij heeft misschien nog geld uit de pot laten verdwijnen. Ik zie ze nooit de pot tellen. Het blijft niet goed uit te leggen waarom een mol hier niet voor de zwarte vrijstelling kiest. En toch vind ik hem verdacht.

Ik keek opnieuw naar de afleveringen en toen zag ik pas dat hij hij eigenlijk best mols bezig is. Maar best onopvallend, sneaky. Bij de oud-mollen noemen zegt ie alleen aan het einde Dennis Weening. Een goede naam, maar wel veel te laat. Speelt verontwaardigd dat ze het maar uit moeten zoeken dan. In het museum loopt hij flink door en altijd voorop. Ze weten al snel niet meer waar ze zijn.  En je ziet Patrick ook als eerste langs Ron snellen, die bij het juiste schilderij staat. In beeld zie je dan vnl. Ellie die doorloopt.

Ik heb niet alle verdachte dingen paraat nu, maar ik kom er wel op terug ::vergroot::

Hij opereert in een veld van meer opvallende kandidaten ( Nikkie, Tygo, Ron), dat is natuurlijk ook een prima dekmantel ;D


P.s. Hij was gisteren wel erg veel aan het woord in de biechten, zo leek het. Misschien vliegt er wel uit zaterdag🤪. Maar dat kan natuurlijk niet😉.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 11:43:36 door Lonneke*L »

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #154 Gepost op: 4-10-2020, 10:50:45 »
Dat dunne platina kettinkje maakt het helemaal af. Echt zo'n smerisdingetje. Zo van het geld was op, dus doe die dan maar.
::rofl::

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #155 Gepost op: 4-10-2020, 10:53:48 »
En in de eerste afl zo opvallend pakken naar de groene vrijstelling die er niet was. Ik vond dit zo geacteerd. En ook de verkeerde spiegel natuurlijk.Wel grappig op het moment.
En hij zal ook wel een luik dichtgedaan hebben in afl 3.
En dan heb je nog de shots met de joker met zijn naam erop en gisteren dan dat roepen ik ben de mol.
Ja ik zit nu helemaal in de tunnel. 😁

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #156 Gepost op: 4-10-2020, 11:29:48 »
Krijg steeds meer twijfels bij Patrick. Hij wordt meteen afgeschreven voor het molschap vanwege zijn bijzondere positie bij het aannemen van het geld en de 1500 bij  de keuze voor geld of ZV maar.......

In aflevering 1 leek hij voorkennis te hebben bij de spiegelopdracht, ging opvallend verkeerd staan. Bij de keuze voor de positie bij het diner had ik de indruk dat dit van te voren bedacht was. Daar bepaal je wel wat er ingezet wordt en op welke namen. Hij kreeg het geld van Rik maar het penningmeesterschap heeft hij zichzelf toegeëigend.

Vervolgens zit hij steeds op posities waar het geld verdwijnt. ::vergroot::
Bij Steenrijk vind hij de X 1.75 te weinig. In de laseropdracht laat hij zich afschieten met geld op zak en gezien het speurwerk bij de kettingopdracht heeft Patrick hier geen geld ingebracht, daarnaast zat hij bij de luikenopdracht in het dorp waar het misging en schoot hij per ongeluk een pijl goed.

Ik kan me ook voorstellen dat de mol geen ZV wil.
Toch maar in de gaten houden die Patrick en die ondeugende blik in zijn ogen.....

Patrick blijft aan mij knagen.......hij zit nog steeds op de plekken waar het geld verdwijnt en die pretoogjes......

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #157 Gepost op: 4-10-2020, 16:12:49 »
Heb net even de eerste aflevering doorgespit, en een lijstje gemaakt met opvallende dingen voor Patrick. Wilde ook Jeroen doen, maar merkte dat ik daar wat meer moeite mee had. Voor nu Patrick dus! Corrigeer me als ik een foutje heb gemaakt.

 :)

Aflevering 1 - Renaissance

1.1. Spiegelbeeld
  • Patrick zegt dat hij werkelijk geen idee heeft wat er op zijn spiegel stond.
  • Wel reageert Patrick iet wat verbijsterd als blijkt dat Ron met hem wil wisselen, maar laat dit dan toch toe, waardoor Ron goed staat, maar Patrick alsnog fout. Hij staat nu op Jeroen’s plek.
1.2. Gastenlijst
  • Na het krijgen van geld bevestigd Patrick dat hij penningmeester is, waardoor hij zijn eigen positie mag bepalen.
  • Bepaalt het bedrag bij de namen samen met Ellie. Een mol met voorkennis weet natuurlijk wat veel voorkomende Italiaanse namen zijn, dus kan hij proberen om kleine bedragen te leggen bij bekende Italiaanse namen.
  • Er gaat -250 euro uit de pot.
  • Nu zijn er mensen onder valse namen naar binnen gebracht, maar zou de mol die strategie gebruiken wetende dat de productie het afkeurt? Ik twijfel erg…
1.3. Achter je rug
  • Gaat voor de groene vrijstelling.
  • Mol Thomas zegt tegen Patrick dingen waar een mol baat bij heeft: “De opdrachten te laten mislukken.” en “Luister goed om je heen.”
« Laatst bewerkt op: 5-10-2020, 13:20:10 door Kimi »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #158 Gepost op: 4-10-2020, 22:22:49 »
In verhouding was Patrick in aflevering 5 erg veel in de biechten. Sowieso de hele serie,valt me op. Hij beschrijft de opdrachten ook erg duidelijk en is adrem en grappig. Hopelijk geen voorbode als 1 van de afvallers.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #159 Gepost op: 4-10-2020, 22:56:18 »
Bedankt voor de overzichten, Kimi & Lonneke.

Ja, Patrick is idd erg verdacht ...dan hebben we dus weer een mol à la Merel die de pot onnodig spekt met een paar duizend euro. Waarom na die 1500 weer 400 euro cashen bij het pijl & boog schieten? Als enige 2x raak schieten ...waar zitten we dan naar te kijken, vraag ik me af.

Ik vind Patrick wel heel leuk in de groep. Leuke gast ook. Wat dat betreft een goede mol, hoe ie de rest bespeelt, maar die andere dingen (ws. allemaal bedacht door de productie) vind ik minder. Die voordeeltjes steeds.


Opdracht 2 - Gastenlijst
  • Na het krijgen van geld bevestigd Patrick dat hij penningmeester is, waardoor hij zijn eigen positie mag bepalen.
  • Bepaald het bedrag bij de namen samen met Ellie. Een mol met voorkennis weet natuurlijk wat veel voorkomend Italiaanse namen zijn, dus kan hij proberen om kleine bedragen te leggen bij bekende Italiaanse namen.
  • Er gaat -250 euro uit de pot.
  • Nu zijn er mensen onder valse namen naar binnen gebracht, maar zou de mol zo’n strategie gebruiken wetende dat de productie het afkeurt? Ik twijfel erg…

Patrick zat hier op de beste molpositie, ja.

Kon de regie zich bijna alleen op de andere 8 focussen en een paar onverdachte shots van Patrick ertussen monteren.