Auteur Topic: [Kandidaat] Patrick Martens  (gelezen 29653 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #160 Gepost op: 4-10-2020, 23:10:46 »
Ik weet het gewoon niet met hem.
Hij brengt opdrachten op gang, verdient eigenlijk te veel geld.
Er gaat weinig mis bij hem.
Heeft vaak sleutelposities, maar toch gaat daar ook weer weinig mis.
Hij loopt bv een schilderij voorbij maar dan denk je weer, ok dat kan.
Bij meeslepend stopt hij geld en jokers in zijn zak en wordt afgeschoten. Er is niemand boos op hem want hij had toch immers de bedoeling alles in de kist te stoppen ::jaja:: ::jaja::
Je vergeeft hem makkelijk.
Hij ligt goed in de groep, is aardig, sociaal, maar vergis je niet zeer slim en een goede acteur. ::jaja:: ::jaja::
Maar of hij de MOL is ???

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #161 Gepost op: 5-10-2020, 02:36:06 »
Ik weet het gewoon niet met hem.
Hij brengt opdrachten op gang, verdient eigenlijk te veel geld.
Er gaat weinig mis bij hem.
Heeft vaak sleutelposities, maar toch gaat daar ook weer weinig mis.
Hij loopt bv een schilderij voorbij maar dan denk je weer, ok dat kan.
Bij meeslepend stopt hij geld en jokers in zijn zak en wordt afgeschoten. Er is niemand boos op hem want hij had toch immers de bedoeling alles in de kist te stoppen ::jaja:: ::jaja::
Je vergeeft hem makkelijk.
Hij ligt goed in de groep, is aardig, sociaal, maar vergis je niet zeer slim en een goede acteur. ::jaja:: ::jaja::
Maar of hij de MOL is ???

Hij bracht wel geld in de pot, maar als je al het niet-verdiende geld per opdracht waar Patrick op sleutelposities geheel aan hem toerekent,, dan staat hij zwaar in de min.

Leukste momenten tijdens spiegelopdracht:
1. Wanneer hij Nikkie heeft gevraagd om hem aan te kijken terwijl hij de spiegel met het opschrift van Ellie in zijn handen heeft en dan "Doodeng* zegt (over in de ogen zien wie de mol is).
2. Wanneer hij de spiegel met het opschrift "Ik heb jou door, mol" zo draait dat hij volledig zichtbaar is in de spiegel.

En dan nog vele keren die groene weerspiegeling in zijn brillenglazen...😄😄😄

« Laatst bewerkt op: 5-10-2020, 02:40:28 door jayah »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #162 Gepost op: 5-10-2020, 08:25:22 »
Net als alle anderen heeft hij buiten beeld mogelijk flink gesaboteerd. Maar anders dan de rest heeft hij de positieve inbreng van 1900 euro. Dat wegstrepen tegen geld dat hij in andere opdrachten had kunnen verdienen vind ik flauw, omdat het de gemiddelde kandidaat waarschijnlijk ook niet al dat geld had kunnen verdienen. Daarnaast zie ik vooral veel gemiste molkansen als hij de mol is: hij lijkt Ellie de leiding laten nemen in het geld inzetten op namen, hij zat in het groepje dat de gouden stenen wel vond en waar geen stenen verdwenen, hij lijkt al zijn kokers tussen de olijfbomen te hebben geopend en stond niet op een goede positie om veel geld daar te verdoezelen, hij nam niet actief deel aan de discussie over de oud-mollen, hij haalde het meeste geld binnen bij Groeten uit Florence (ondanks de draaimolenrit) zonder daarbij dure locaties van anderen weg te spelen. Tenslotte kan ik maar één aanwijsbare mogelijke sabotage in beeld bedenken (doorlopen bij het schilderij). Al met al een erg magere oogst.

Patrick heeft een paar keer de opdracht op gang geholpen. Ik vind sowieso dat ‘mol als productie assistent’ eigenlijk niet thuis hoort in het spel, maar het gebeurt wel af en toe dat de mol de productie een beetje helpt. Dat gebeurt vooral op cruciale momenten (en de sleutelhanger was niet zo’n moment, ze hadden nog uren in de auto kunnen zitten of met de klok mee kunnen gaan zoeken). Zulke momenten zou niet de voornaamste manier moeten zijn om de mol te moeten vinden, omdat het niet een kerntaak van de mol is. (De kerntaken van de mol zijn ‘zo min mogelijk geld, zo min mogelijk verdenkingen’.)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #163 Gepost op: 5-10-2020, 12:07:05 »
Bedankt voor je betoog Leendert. Voor mij is het absoluut nog niet zeker dat het Patrick is. Vanwege dat geld dus. En ook een pijl kun je makkelijk missen. Maar hij heeft wel meer verdachte dingen gedaan dan alleen in dat museum. En ook zeker geld verspeeld , denk aan de laseropdracht.

Dat zien van de sleutelhanger was misschien niet cruciaal maar wel belangrijk want dat was de bestemming. Zo konden ze gelijk de goede richting op.
Dat hij weinig inbreng had bij het noemen van de oud-mollen en alleen op het eind Dennis Weening zei, vond ik juist verdacht. Even afwachten wat er zoal genoemd wordt, dan kun je dus makkelijk een goede naam noemen als het toch al gaat mislukken. >:D

Kom zeker nog op Patrick terug ::jaja::

P.s.Het gaat wel degelijk om in beeld saboteren, maar wel subtiel.  Buiten beeld daar hebben we niks aan.

-Wat ik opmerkelijk vond is dat meerdere mensen de test even slecht/goed hadden gemaakt. Het leek om meer dan twee mensen te gaan.. Dit komt niet vaak voor. Geeft mij het idee dat veel mensen nog niet op de goede mol zitten....
« Laatst bewerkt op: 5-10-2020, 12:46:52 door Lonneke*L »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #164 Gepost op: 5-10-2020, 13:22:06 »
Ja, mij ook.


Dat hij weinig inbreng had bij het noemen van de oud-mollen en alleen op het eind Dennis Weening zei, vond ik juist verdacht. Even afwachten wat er zoal genoemd wordt, dan kun je dus makkelijk een goede naam noemen als het toch al gaat mislukken. >:D
vind het ook verdacht dat Patrick het presteerde om op dat balkonnetje geen van de 3 oud-mollen te spotten.

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #165 Gepost op: 5-10-2020, 13:25:11 »
Vind het ook verdacht dat Patrick het presteerde om op dat balkonnetje geen van de 3 oud-mollen te spotten.

Het moment dat ik hem echt begon te verdenken.

 ::jaja::

Maar goed, ergens durf ik Jeroen nog niet af te schrijven (typetje Rob), en in mindere mate Peggy (voorgevoel).
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #166 Gepost op: 5-10-2020, 13:29:34 »
Lonneke en Leendert, ben het zeker in grote lijnen met jullie eens.
Mijn opsomming was niet compleet. Hooguit een algemeen beeld van hoe Patrick overkomt.
Hem wordt niet veel kwalijk genomen, bv dat geld in zijn zak bij Meeslepend.
Bij Follow the money had hij de beste positie om oud mollen te herkennen. Mss was dat ook wel het geval en dat hij daarom Dennis noemde. Kan een molstreek zijn geweest. Als hij de MOL is wist hij dat er geld te verdienen was met het herkennen van de oud mollen. Hij was in de gelegenheid om verwarring te zaaien bij het noemen van de namen en werd niet verdacht omdat hij Dennis noemde.
Hij is het snel met iemand eens, maar vergis je niet, zo denk ik, hij probeert er alleen maat achter te komen wat de ander denkt.
Voor mijn gevoel verdacht hij eerst Ellie en nu Nikkie.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #167 Gepost op: 5-10-2020, 13:56:31 »
Met die 1500 euro stond hij wel op een heel moeilijke plek, voor het oog van iedereen dan geld uit de pot houden... Dus ben wel bereid dat weg te strepen. Zijn genoeg momenten waar ik hem wel verdacht kan vinden, maar het zijn toch die kleine dingen tussendoor die ik dan te opmerkelijk vind.

- Hij opent met een bezemsteel een -200 luik: hier kan je veel meer tijd rekken door het van binnenuit te doen. Tenzij hij bang is dat hij te veel opvalt en zo de verdenkingen van zich probeert te laten (maar hij wordt weinig verdacht op dat moment?).
- Terwijl Peggy een luik opent, probeert Patrick snel even naar jokers te zoeken in de slaapkamer? Dit kan geacteerd zijn en zou ik wel behoorlijk next level vinden van de makers om dat te bedenken... Maar het leek heel erg oprecht: snel en stiekem. Peggy heeft duidelijk de leiding hier? (Past goed bij dat hij Peggy's gedrag als mogelijke Mol onderzoekt.)
- In het museum terwijl er nog weinig tijd is, toch bijna op de juiste plek in het museum gaan zoeken. Hij heeft wel altijd behoorlijk de leiding en is best verdacht, maar dan net weer dat op het eind...
- Als eerste, op eigen initiatief een bondje met Ellie proberen te beginnen.
- Kan buiten beeld gehouden zijn of het ging toevallig al goed, maar Ellie de leiding geven bij het verdelen van het in te zetten geld in het restaurant in opdracht 1.2.
- Ondanks dat hij niet los komt bij Sleutelbos, toch net de extra mile gaan om bij een koker te kunnen. Probeert hij zich toch nog wat onverdachter te maken?
- Die kaarten van 100 euro bij Groeten in Florence waar hij voor gaat. Met name Ponte Vecchio op het eind mag hij toch meer zijn best doen dit te verspelen. Of wordt hier gegokt dat dit mogelijk een makkelijke is voor andere groepjes? (gevaarlijke strategie). De Duomo aan de buitenkant, terwijl de binnenkant minder was en juiste perspectief niet heel makkelijk. (Moeilijker te herkennen waar het zou moeten zijn, en verdacht als hij met hulp van locals toch op deze kaart aanstuurt?)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #168 Gepost op: 5-10-2020, 15:18:06 »
Ja, ook dat allemaal. Maar ik weet dus nog steeds niet wat ik aan hem heb.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #169 Gepost op: 5-10-2020, 18:24:27 »
Het is wel waar dat hij vooral in aflevering 4 en 5 verdacht is. Maar in de eerste 2-3 afleveringen vond ik hem gewoon te onmols. Aanvullend: in aflevering 1 vindt hij een spiegel die ergens op een oprit tussen een stel bosjes staat, heel out of place. Als mol kan je die prima 'niet zien'. Tevens denk ik dat de mol hier meerdere spiegels verplaatst heeft, waaronder deze.

En die 1500 kan gewoon niet door de beugel bij mij. Als je de keuze hebt tussen 1500 euro en een zwarte vrijstelling, en er aardig wat jokers in het spel zijn, moet je als mol gewoon de ZV kiezen. Je kunt jezelf daar makkelijk verdedigen met het argument dat er veel jokers zijn, lijkt mij.
Daarmee zeg ik niet dat een mol helemaal nooit geld moet pakken, juist niet, maar voor 1500 euro kiezen terwijl je alle reden hebt om dat niet te doen vind ik simpelweg te gortig.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #170 Gepost op: 5-10-2020, 20:22:48 »
In de opdracht Spiegelbeeld vindt Patrick als eerste de goed verborgen spiegel met de tekst “Wat had ik graag in jouw schoenen gestaan”. Tygo is erg verbaasd dat hij deze spiegel ontdekte.

Dan de spiegel met de tekst: “Misschien zie ik direct in je ogen wie je bent”.

Als laatste zien we hem met een spiegel (zie afbeelding) waarbij hij lachend roept: “ Ik heb je door mol”, waarbij je Patrick in de spiegel ziet.

P.s. Gadoesja, zag achteraf pas dat jij deze foto al eerder had gepost, maar niet met uitleg daarbij. Dus ook credits naar jou dus.
« Laatst bewerkt op: 5-10-2020, 22:39:31 door Lonneke*L »

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #171 Gepost op: 5-10-2020, 20:38:54 »
In de opdracht Spiegelbeeld .................
.........
Als laatste zien we hem met een spiegel (zie afbeelding) waarbij hij lachend roept: “ Ik heb je door mol”, waarbij je Patrick in de spiegel ziet.

Dat plus de vele keren groene weerspiegeling in zijn brillenglazen....
En tot 2x verkeerd staan voor de quotes....
  :o

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #172 Gepost op: 5-10-2020, 23:16:04 »
Hier dan toch nog een poging om een lijstje met opvallende dingen te maken betreft Patrick in aflevering 2, wetende dat dit de aflevering is waar veel hem volledig afstreepte.

Aflevering 2: Listig

2.1. Steen rijk
  • Patrick vormt een duo met Horace, Ellie en Ron.
  • Wat minder verdacht (of gewoon niet goed getimed) is dat Patrick in de buurt van x1,75 zegt dat ze een keertje moeten gaan stoppen, waarop Ron meteen de boel stillegt en x1,75 opvalt. Horace en Ellie lopen hier immers voorbij. Wel spoort Patrick aan om verder te gaan.
  • Vervolgens stelt Patrick voor om te blijven staan bij de gouden stenen zodat ze het andere groepje tegenkomen. Maar Horace wil door. Patrick oppert dan dat iedereen 5 stenen inlevert voor 25 Euro.
  • Het groepje eindigt op x0,5.
2.2. Meeslepend
  • Peggy wil een duo met Patrick vormen omdat ze hem vertrouwt.
  • Patrick zegt de eerste 10 meter niet te zijn gaan zoeken naar geld of jokers/troeven maar lette enkel op de schutters.
  • Knipt niet, en heeft ook niet aangespoord om draden door te knippen, waardoor de volgende teams dit als taak op zich kregen. Draden vertragen de boel.
  • Ze leggen best een grote afstand ten opzichte van bv. Nikkie en Ron.
  • Peggy gaat voorop en Patrick achter, waardoor hij evt. achter de rug om van Peggy geld heeft kunnen verduisteren.
  • Peggy wordt eerst afgeschoten.
  • Patrick zegt 100 euro en 2 jokers op zak te hebben maar wordt afgeschoten.
2.3. Vragenvuur
  • Wanneer Patrick nogmaals bevestigt penningmeester te zijn, en de rest rumoerig wordt, zegt hij dat ze eerder de tijd hadden om van penningmeester te verwisselen.
  • Patrick vormt de groepen.
  • Kiest voor 1500 Euro i.p.v. zwarte vrijstelling.
  • Als antwoord hierop zegt Jeroen dat Patrick het te heet onder z’n voeten kreeg. Hij denkt dat Patrick geen zin had om de groep als wolven achter zich aan te krijgen, en dus voor geld koos.
Vind zelf Jeroen ook best verdacht puur om z'n reactie (or lack of it) wanneer Patrick kiest voor 1500 Euro, maar dat even ter zijde.

 ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 5-10-2020, 23:31:07 door Kimi »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #173 Gepost op: 6-10-2020, 00:17:40 »
Zou de afleveringstitel listig misschien op deze onmolse actie van Patrick slaan? Hij doet iets wat een mol normaal gesproken nooit zou doen en zet zo iedereen op een verkeerd spoor. Ik zeg maar iets, omdat ik toch zijn penningmeesterschap en die 1500 euro wil verklaren. Dat zou dan wel de duurste molactie ooit zijn🤪.

Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #174 Gepost op: 6-10-2020, 09:02:29 »
Met die 1500 euro stond hij wel op een heel moeilijke plek, voor het oog van iedereen dan geld uit de pot houden... Dus ben wel bereid dat weg te strepen. Zijn genoeg momenten waar ik hem wel verdacht kan vinden, maar het zijn toch die kleine dingen tussendoor die ik dan te opmerkelijk vind.


Als hij als mol op een moeilijke plek stond om niet voor die 1500 te gaan, had hij er voor moeten zorgen dat hij geen penningmeester meer was.

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #175 Gepost op: 6-10-2020, 09:22:09 »
Oh, ik heb nog even naar mijn bijlages gekeken van gisteren, en zag een molbriefje rechts van Patrick bij lasergamen.

Ik dacht dat het een briefje van 100 Euro was, maar het is -100 Euro. Nu zou Patrick als mol dat bedrag in de kist kunnen gooien, maar hij kwam niet zo ver als Peggy als ik het goed heb gezien... Dat is dan weer minder verdacht. Zefde geld voor mijn andere potentiële mol Peggy, die -100 had kunnen pakken en in de kist had kunnen dumpen omdat ze die altijd bij haar had.

Edit: al kan het taktiek zijn om alle plusbedragen te verduisteren en de minbedragen te laten liggen zodat anderen die kunnen pakken.

 ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 6-10-2020, 12:41:02 door Kimi »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #176 Gepost op: 6-10-2020, 12:55:08 »
Als hij als mol op een moeilijke plek stond om niet voor die 1500 te gaan, had hij er voor moeten zorgen dat hij geen penningmeester meer was.
Lijkt me best lastig. Zou een hele vreemde actie zijn als een kandidaat zomaar van het penningmeesterschap af wil terwijl dit alleen maar voordelen lijkt te hebben.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #177 Gepost op: 6-10-2020, 13:50:22 »
Lijkt me best lastig. Zou een hele vreemde actie zijn als een kandidaat zomaar van het penningmeesterschap af wil terwijl dit alleen maar voordelen lijkt te hebben.

Voor het namenspel werd er aan tafel over gesproken, toen had hij er makkelijk vanaf gekund. Door zijn reactie 'vraag het aan Rik' slaat hij meteen de discussie dood. Toegegeven, op dat moment was het nog wel handig maar met bijv. de reactie 'praten we vanavond nog over' had hij meer kans gehad op een nieuwe discussie en het veranderen van penningmeester. Hij heeft het dus niet zo slim aangepakt en zichzelf in de nesten gewerkt.

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #178 Gepost op: 7-10-2020, 15:52:56 »
Negeert of plaagt Ron.

Zit er alleen mee dat ik denk dat ze andere twee niet gaan vinden.  Vrees nu dat Peggy afvalt met hem of Jeroen. Patricks proost op twee afvallers waarschijnlijk doelt hij op Nicky en Tygo. Maar mogelijk proost hij op laaste paar uur van zich zelf en Peggy. 

Patrick en Ron volgende na Ellie in de bus zou ook kunnen, maar denk dat het maar een van die twee is die weg gaat of alle bij niet.
 
Maar gevoel is dat Ron misschien wint en Patrick de mol is en had Jeroen als verliezer willen doen. Maar dat moet Nikki of Tygo worden. Dus ik denk dat ik Patrick als mol doe en Jeroen weg (of andersom), Nikki als verliezer en Ron de winnaar. Peggy nu weg en Tygo volgende keer, ook dacht ik eerst dat Peggy in afl 7 zou gaan.
« Laatst bewerkt op: 7-10-2020, 15:58:17 door Pierce_Brosnan »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #179 Gepost op: 7-10-2020, 18:22:20 »
dat is vloeken in de kerk hoor dat Peggy er uit gaat zaterdag.