Auteur Topic: [Kandidaat] Patrick Martens  (gelezen 29621 keer)

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #60 Gepost op: 7-09-2020, 20:56:19 »
Ik heb effe teruggekeken en Patrick en Ron waren bij moltalk 2020 aflevering 1.
En toen stelde marlijn de volgende vraag ''Wat zou je doen als je de mol was?'' En patrick reageerde heel raar en probeerde heel erg naar woorden te zoeken ::rofl::

Hij vond toen ook Tina verdacht op een gegeven moment. Hoezo worden we voor de gek gehouden?  ::rofl::
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #61 Gepost op: 7-09-2020, 23:25:17 »
Bij het terugkijken valt het me op dat Rik zomaar Patrick uitkiest om de penningmeester te worden, in plaats van te zeggen “aan wie mag ik de €1000 geven” of zoiets.
Uit interviews met Rik laat hij wel merken dat hij bezig is met wanneer hij de mol aan moet kijken en wanneer niet. Juist daarom, is het dan niet een beetje gek om uit alle kandidaten Patrick uit te kiezen als hij de mol is?
Ik ben benieuwd naar gedachten van anderen over dit fragment (ongeveer minuut 21).


Daarnaast, ik vind Patrick super leuk, ik hoop dat hij ver komt ::joehoe::
Ik vind het eerder een aanwijzing dat Patrick wel de Mol is. Al was het alleen maar om te kijken hoe lang hij van de andere kandidaten penningmeester mag blijven. Zeker als zal blijken dat de penningmeester extra rollen krijgt toebedeeld.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #62 Gepost op: 8-09-2020, 04:41:50 »
Bij het terugkijken valt het me op dat Rik zomaar Patrick uitkiest om de penningmeester te worden
In het spel zouden enkel de deelnemers een actieve rol moeten spelen, niet de presentator. Het zou kunnen zijn dat de Mol de keuze heeft gemaakt en doorgegeven aan de makers. Daarom vind ik Nikkie verdacht, want die vroeg waarom Patrick eigenlijk de penningmeester was.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #63 Gepost op: 8-09-2020, 07:54:22 »
Dat zou leuk zijn ja, als de Mol Rik gezegd heeft het geld aan Patrick te geven.

Ik vond het wel leuk bedacht zo dat geld schijnbaar zomaar naar Patrick. Het was denk ik een experiment om de kandidaten op scherp te zetten. Want met tien door de mol wol geverfde kandidaten zou je verwachten dat dit niet zomaar voor lief zou worden genomen. Dat het geld dan toch makkelijk bij Patrick blijft is dan eigenlijk net zo "teleurstellend" als de uitkomst van de bakjesopdracht.

Offline annemaMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt....
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #64 Gepost op: 8-09-2020, 19:25:52 »
Ik vond de oude serie van Patrick ook zo gaaf. Driefm maar vooral de borste van Georgina, ik ging kapot!
Juist het vallen vind ik erg bij hem passen, denk ik...
en ik denk dat Rik de pot aan Patrick gegeven heeft maar niet omdat hij de mol is... gewoon omdat wij er wel wat achter zouden zoeken!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #65 Gepost op: 8-09-2020, 21:35:32 »
Dat penningmeesterschap  is voor mij ook een reden om Patrick (voor nu tenminste) op 1 te zetten.
Vooral zijn droge reactie op de vraag (van Peggy?) waarom hij de pot kreeg: "Vraag het maar aan Rik!"  ::rofl::
Zou best wel een (brutale) hint naar Patrick kunnen zijn. Normaal zou je zeggen (denk ik) als kandidaat: "Ehm tja, dat weet ik ook niet?"
Maar goed, het blijft natuurlijk wel Patrick  ;D (die wel vaker anders reageert dan anders), dus ik ben er absoluut niet zeker van! Maar verdacht is hij zeker, vind ik...  ::vergroot::

Dat zou leuk zijn ja, als de Mol Rik gezegd heeft het geld aan Patrick te geven.

Ik vond het wel leuk bedacht zo dat geld schijnbaar zomaar naar Patrick. Het was denk ik een experiment om de kandidaten op scherp te zetten. Want met tien door de mol wol geverfde kandidaten zou je verwachten dat dit niet zomaar voor lief zou worden genomen. Dat het geld dan toch makkelijk bij Patrick blijft is dan eigenlijk net zo "teleurstellend" als de uitkomst van de bakjesopdracht.

Daar ben ik het ook mee eens. Misschien geven ze de pot (zonder reden) gewoon aan de mol. Gewoon omdat het kan.  ;D En het is inderdaad wel wonderlijk dat er bijna niemand tegenstribbelt. Patrick staat nou eenmaal niet bekend om zijn handigheid ofzo, ik zou hem om die reden niet de pot willen laten bewaken.
« Laatst bewerkt op: 8-09-2020, 21:42:20 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #66 Gepost op: 12-09-2020, 12:33:47 »
Patrick komt heel oprecht over vind ik. Maar tegelijkertijd weet ik dat ik dit ook bij Merel heb gezegd na aflevering 1 :P

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #67 Gepost op: 12-09-2020, 13:13:35 »
Patrick komt heel oprecht over vind ik. Maar tegelijkertijd weet ik dat ik dit ook bij Merel heb gezegd na aflevering 1 :P

Haha, ja, daar ging ik ook goed de mist in  ::rofl:: Betrouwbare nieuwslezer... En dan dat totaal onschuldige, haast naïeve gedoe met Jamie... Maar wat ik dan nog tegen Patrick vindt spreken is dat hij wellicht wat te chaotisch is. Misschien dat dat samen met de productie wel in goede banen geleid kan worden.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #68 Gepost op: 12-09-2020, 18:05:45 »
Heb zijn seizoen jammer genoeg niet gezien. Heb hem voor nu toch even als mol gekozen (vind het wel moeilijk deze keer). De eerste opdracht werd door hem op gang geholpen. Hij is de enige die het rek zag, hij start het gesprek wat de teksten op de spiegels zijn en maakt anderen al meteen verdacht. Bij het diner lijkt het me juist een goede positie om bij het geld verdelen te zitten. Met wat informatie ergens tussendoor, kan hij makkelijk wat kaartjes omwisselen. De helft van het bedrag wil hij niet inzetten, dan hou je al flink wat geld uit de pot. In de bakjes opdracht zie ik hem gerust met de cameraploeg mee sluipen om bakjes te verwisselen maar goed, daar zijn er meer van. Dat hij misgrijpt doet hij overdreven maar dat past wel bij hem toch?

Had ook de indruk dat hij supersnel bij iedereen vertrouwen aan het winnen is. En bij de test en exit reageert hij amper.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #69 Gepost op: 13-09-2020, 00:50:36 »
Voor de  volgende aflevering hoop ik op een wisseling van penningmeesterschap. Patrick heeft nu genoeg geprofiteerd van die functie, die hij zomaar in de schoot geworpen kreeg.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #70 Gepost op: 13-09-2020, 01:21:56 »
Dat ligt aan de groep die daar echt te passief in is. Patrick gaf zelf al aan dat ze tijd voor overleg gehad hebben. Waarom zou hij het aankaarten als het hem veel voordeel geeft.

Sowieso vind ik dat het niet duidelijk is, op sommige vlakken, dat de kandidaten al eerder hebben meegedaan met het spel  ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #71 Gepost op: 13-09-2020, 04:33:00 »
Stap toch even een klein stukje weg van Patrick. Als kandidaat logisch om voor geld te gaan en niet de zv omdat hij zijn joker wil gebruiken. Als Mol strekt het toch erg ver om 1500 euro in de pot te doen. Al zou het bij de laseropdracht nog mols kunnen zijn om alles in je zakken te stoppen en je dan af te laten gaan.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #72 Gepost op: 13-09-2020, 09:57:08 »
Die 1500 euro vind ik ook te gortig. Een fooi in de pot om jezelf onverdacht te maken: okee. Maar dan denk ik aan hooguit een paar honderd euro. De mol had hier prima voor de zwarte vrijstelling kunnen gaan.

Ook vraag ik me af of de mol al de eerste twee afleveringen penningmeester zou willen zijn, met alle bijbehorende privileges. Dan lig je meteen onder een vergrootglas. Patrick staat na deze aflevering onderaan mijn lijstje.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #73 Gepost op: 14-09-2020, 13:44:31 »
Patrick streep ik nu toch al wel door als mol vanwege de 1500 euro. Zou een mol echt nooit doen. Bizar dat ze hem het penningmeesterschap zo geven, zonder discussie. Ze hadden er een leuk spel omheen kunnen verzinnen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #74 Gepost op: 14-09-2020, 20:26:05 »
Aan de andere kant zou het wel flink brutaal in ons gezicht zijn. Regie maakt hem penningmeester en het is aan hem om dat penningmeesterschap zo lang mogelijk te houden. Waar hij goed in slaagt, ondanks gemor is hij nog steeds penningmeester.

De kandidaten en wij strepen hem nu massaal af vanwege de 1500 euro. Ga er gewoon van twijfelen op deze manier. (Niets is wat het lijkt!). En ik heb van meer mollen hetzelfde gedacht. Klaas haalde 1000 euro binnen dacht ik?

Hij stopt wel geld en jokers in zijn zakken bij de laser opdracht. De beste manier op te mollen als iedereen je op camera kan volgen in elke stap?

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #75 Gepost op: 14-09-2020, 20:51:03 »
Tenzij de volgende aflevering de helf van de pot verdwenen blijkt te zijn is Patrick wat mij betreft niet de mol. Je verdubbeld als mol niet zomaar de pot als het alternatief ook makkelijk kan. Wel vraag ik me af of hij niet misschien expres molde bij de sleepopdracht met de kist door alles wat hij had verloren te laten gaan.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #76 Gepost op: 14-09-2020, 22:59:25 »
Hm, een mol brengt niet eigenhandig 1500 euro in de pot. Het lijkt mij daarom ook sterk dat Patrick de mol is. Wel jammer, het had mij wel leuk geleken.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #77 Gepost op: 15-09-2020, 10:22:27 »
Ik kan hem toch niet volledig afschrijven. Tot aan die 1500 Euro was hij mijn hoofdverdachte, en natuurlijk is dat door die 1500 nu niet meer zo, maar er zijn in het verleden al meer mollen die behoorlijk grote bedragen (al dan niet bewust) in de pot hebben gebracht. Als mol weet je wat er komen gaat, en ook dus of het op een of andere manier de pot uit zal gaan... Misschien niet de leukste manier van spelen, maar je mag het niet vergeten.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #78 Gepost op: 15-09-2020, 15:52:52 »
Een mol KAN natuurlijk eigenhandig 1500 euro in de pot brengen, maar dan zal hij niet echt een goede mol zijn.  Het alternatief was tenslotte ook prima uit te leggen naar de groep.

En het excuus dat er in toekomstige opdrachten weer geld uit de pot kan gaan, vind ik erg slap. Zo maakt de mol het zichzelf wel makkelijk.. 'In aflevering 3 gaat er toch weer geld uit dus laat ik maar gewoon geld verdienen de eerste 2 afleveringen, dan verdenkt niemand me meer.' Niet jubileum-waardig hoor. (sowieso maken dat soort veiling/geld-uit-de-pot-opdrachten het programma minder leuk omdat je zo erg omzichtbare mollen krijgt. Geld in de pot verdwijnt toch wel weer.)

Patrick is NIET de mol of een hele teleurstellende. Ik ga voor dat eerste.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick Martens
« Reactie #79 Gepost op: 16-09-2020, 23:23:01 »
Een mol KAN natuurlijk eigenhandig 1500 euro in de pot brengen, maar dan zal hij niet echt een goede mol zijn.  Het alternatief was tenslotte ook prima uit te leggen naar de groep.
Patrick is geen random kandidaat maar iemand die al onder een vergrootglas lag ...met een bootlading aan privileges waar ie niks voor heeft hoeven doen, behalve het niet willen afgeven van dat penningmeesterschap. Je zou het ook in die context kunnen bekijken.

Als Mol Patrick de call maakt om 1500 in cash uit de pot te houden is dat weerrr die guy met al die spelbepalende voordeeltjes. Lijkt me niet handig, met al die kritische ogen op je.

Het andere scenario is dat de Mol hier bij een eerlijk spelverloop een *kans* maakte om *misschien* kandidaat en penningmeester Patrick te kunnen beïnvloeden. Vind ik eigenlijk net zo vreemd ::nieuwsgierig::