Auteur Topic: [Kandidaat] Ron Boszhard  (gelezen 34559 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #100 Gepost op: 17-09-2020, 12:02:39 »
Dat paaltje was er niet, want anders was het maximum te halen bedrag hoger geweest.
Het is maar waar dat paaltje staat in de volgorde.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #101 Gepost op: 17-09-2020, 15:11:05 »
Het is maar waar dat paaltje staat in de volgorde.

Bij het begin van de opdracht wordt het maximum te halen bedrag vermeld. Dat was bij deze opdracht €2222,50. En dat is precies het bedrag als ze alle stenen hadden meegenomen en bij het x 1.75 paaltje waren aangekomen. Dus er kan geen x 2 paaltje zijn geweest. Volgorde maakt hier niet bij uit.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #102 Gepost op: 17-09-2020, 15:52:40 »
Bij het begin van de opdracht wordt het maximum te halen bedrag vermeld. Dat was bij deze opdracht €2222,50. En dat is precies het bedrag als ze alle stenen hadden meegenomen en bij het x 1.75 paaltje waren aangekomen. Dus er kan geen x 2 paaltje zijn geweest. Volgorde maakt hier niet bij uit.
Beide groepen liepen naar de x2 toe (in hun bedoeling). Dan is het ook weer zo'n slappe opdracht dat je dan al weet dat ze bij x0,5 terecht komen. Noem mij maar recalcitrant, of Avogadro, dat mag ook, maar mijn buikgevoel zegt dan dat er toch een x2 was. Die berekeningen zullen wel kloppen, maar niets is wat het lijkt!

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #103 Gepost op: 17-09-2020, 17:41:04 »
Beide groepen liepen naar de x2 toe (in hun bedoeling). Dan is het ook weer zo'n slappe opdracht dat je dan al weet dat ze bij x0,5 terecht komen. Noem mij maar recalcitrant, of Avogadro, dat mag ook, maar mijn buikgevoel zegt dan dat er toch een x2 was. Die berekeningen zullen wel kloppen, maar niets is wat het lijkt!

De kandidaten hadden het inderdaad continu over een verdubbelaar, maar dat is hun eigen interpretatie of ze zouden x1,5 en x1,75 ook zo noemen, zou ik in hun positie wellicht ook zo genoemd hebben, is een stuk makkelijker communiceren.

De kans dat er ergens x2 was is 0. Anders hadden we dit echt wel gezien en had het bedrag aan het begin anders geweest
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #104 Gepost op: 19-09-2020, 22:08:56 »
Ron bemoeit zich veel te weinig met beslissingen en de groepsdynamiek om de Mol te kunnen zijn.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #105 Gepost op: 19-09-2020, 22:15:39 »
Jep, en het ge-handjeklap en geknuffel bij de executies waarbij Rob weinig wordt aangehaald doen ook vermoeden dat dit niet een montagedingetje is... Ron is geen bepalende factor in deze groep, ik streep hem volledig weg als mol.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #106 Gepost op: 19-09-2020, 22:15:50 »
De grote vraag blijft toch wel voor mij: is Ron echt zo klunzig of toch de mol? Ik neig naar het laatste.  ;D Maar ben het ook wel met Heinz eens dat Ron zich weinig lijkt te bemoeien met groepsbeslissingen. Al is dat niet per se een voorwaarde, denk ik. De mol uit het jaar van Peggy lag zelfs buiten de groep.  ;D (Maar zij bemoeide zich wel met de groep, bedenk ik nu)

Ron heeft niet zo heel veel goed gedaan, volgens mij. Ook de eerste afleveringen niet. Of zie ik iets over het hoofd?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #107 Gepost op: 19-09-2020, 22:17:58 »
De grote vraag blijft toch wel voor mij: is Ron echt zo klunzig of toch de mol?
Ik denk dat hij echt een kluns is. Emilio zei toch "Ron is echt zo!"?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #108 Gepost op: 19-09-2020, 22:20:48 »
Ik denk dat hij echt een kluns is. Emilio zei toch "Ron is echt zo!"?

Zou kunnen. Maar zoiets blijft best gevaarlijk. Is voor mij niet helemaal een reden om Ron uit te sluiten. Klunzigheid is misschien best handig voor een mol... Vol in deze tunnel stappen durf ik ook niet, maar ik durf hem niet af te strepen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #109 Gepost op: 19-09-2020, 23:07:05 »
Bemoeit zich niet met groepsbeslissingen inderdaad, maar heeft wel Molse capriolen.

Ik vind ook de dynamiek tussen Tygo en Ron interessant. Tygo speelt het super slim en je ziet aan alles dat hij duidelijk op Ron zit.
- Bondje aangaan met Ron, daarna 2 opdrachten samen met Ron (waarom samen met Ron als je een bondje hebt, kun je juist meer info delen?). Tevens laat hij Ron even mollen, om het daarna subtiel over te nemen elke keer. Daarnaast beschermt Tygo Ron elke keer als de groep praat over zijn onhandig optreden (zodat ze Ron niet gaan verdenken).

Elke keer als ik die twee samen zie barst ik gewoon uit van het lachen. Tygo weet precies hoe hij met Ron om moet gaan en Ron weet niet hoe hij zich moet gedragen met Tygo.

Hallo tunnel ::rofl::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #110 Gepost op: 20-09-2020, 01:21:05 »
Ron bemoeit zich veel te weinig met beslissingen en de groepsdynamiek om de Mol te kunnen zijn.
Deed Milouska (niet Miljuschka) dat ook niet? Ze wist zich zelfs van de groep af te zonderen. Misschien is het wel de moltactiek van Ron. Op alleen dit punt zie ik geen reden om van Ron af te stappen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #111 Gepost op: 20-09-2020, 09:58:50 »
Die opmerking van Milouschka: "Of hij is de mol en speelt het briljant, en anders begrijp ik zijn carrière".
 ;D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #112 Gepost op: 20-09-2020, 10:09:54 »
Ik vind het allemaal wat gemaakt overkomen. Dat zegt niets over eventueel molschap, maar ik ben er persoonlijk wel op uitgekeken.

Dat gedoe met Tygo is wel enigszins opvallend. Tygo wil Ellie verdacht maken maar Ron zegt terecht, dat hij Ellie helemaal niet gehoord heeft. Ik denk, dat Ron hier getest wordt als kandidaat door een kandidaat.

Offline Tannie85

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #113 Gepost op: 20-09-2020, 10:41:32 »
Mijn zoontje kijkt elke zaterdagochtend Zappsport. Hierin vind ik Ron ook vaak wat gemaakt klunzig, en dat gevoel krijg ik hier ook bij hem. Daarom streep ik hem nog niet af als Mol....

Mijn zoontje is er helemaal van overtuigd overigens: Ron is de Mol!  (Meteen al bij het eerste shot in aflevering 1) 😂

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #114 Gepost op: 20-09-2020, 10:44:59 »
De eventuele molacties van Ron worden te breed uitgesmeerd maar misschien doet de productie dat juist opzettelijk opdat wij zouden denken dat Ron de mol niet is omdat hij te verdacht wordt neergezet. Maar Ron is - wat Heinz zegt - te weinig betrokken bij het groepsproces en bovendien staat hij in de opdracht met de luiken op de verkeerde positie. Vandaar dat ik hem weinig verdenk.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #115 Gepost op: 20-09-2020, 12:04:05 »
Ja, het is waarschijnlijker dat de mol de luiken heeft geopend (en daarmee gemold heeft). En toch kan ik Ron niet helemaal loslaten als verdachte. Vooral, omdat hij de kluns lijkt van de groep. En daardoor niet gezien wordt als mol. Niet door de kandidaten en volgens mij ook weinig door de kijkers? Hij kan op die manier van alles saboteren (dat doet hij ook wel, vind ik) en overal mee wegkomen, want ‘hij is zo onhandig’.

Misschien dat de mol toch Nikkie, Peggy of zelfs Jeroen moet zijn... Maar Ron blijft voor mij mega-verdacht.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #116 Gepost op: 20-09-2020, 12:24:33 »
Ja, het is waarschijnlijker dat de mol de luiken heeft geopend (en daarmee gemold heeft). En toch kan ik Ron niet helemaal loslaten als verdachte. Vooral, omdat hij de kluns lijkt van de groep. En daardoor niet gezien wordt als mol. Niet door de kandidaten en volgens mij ook weinig door de kijkers? Hij kan op die manier van alles saboteren (dat doet hij ook wel, vind ik) en overal mee wegkomen, want ‘hij is zo onhandig’.

Misschien dat de mol toch Nikkie, Peggy of zelfs Jeroen moet zijn... Maar Ron blijft voor mij mega-verdacht.

Ik sta er momenteel ook zo in. Hink continu op 2 benen...
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #117 Gepost op: 20-09-2020, 13:04:07 »
Als Ron de mol zou zijn zou hij sterk gebruik maken van het imago onhandig te zijn. Vervolgens gaat hij wel steeds de focus leggen op hoe goed hij kan boogschieten. Zowel richting medespelers als thuis. En schiet hij alles mis. Dat staat recht tegenover zijn molstrategie, wat mij voorzichtig laat concluderen dat het geen molstrategie is. Ron is kandidaat, en gedraagt zich gewoon zoals hij zich altijd gedraagt op tv.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #118 Gepost op: 20-09-2020, 13:23:55 »
Ron als de Mol is iets te simpel. Met het spel van het geld doorgeven van de kettingen heeft hij geen geldcapsule gepakt. Dat kun je uitleggen als mols. Maar waar gemold is, is natuurlijk dat er geld verdwenen is bij het doorgeven. En bij het boogschieten bijvoorbeeld, ja, als mol schiet je mis, maar alle anderen schoten raak. Ik vind het dan allemaal iets te gemakkelijk hoe Ron als mol zou opereren.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #119 Gepost op: 20-09-2020, 13:26:35 »
Ron als de Mol is iets te simpel. Met het spel van het geld doorgeven van de kettingen heeft hij geen geldcapsule gepakt. Dat kun je uitleggen als mols. Maar waar gemold is, is natuurlijk dat er geld verdwenen is bij het doorgeven. En bij het boogschieten bijvoorbeeld, ja, als mol schiet je mis, maar alle anderen schoten raak. Ik vind het dan allemaal iets te gemakkelijk hoe Ron als mol zou opereren.

Er is geen geld verdwenen (én productie probeert wederom hier ons weer op het verkeerde pad te sturen)... Er zijn simpel gezegd een paar geldkokers niet opengemaakt door o.a Ron (3), Patrick (2), Horace (1) en Tygo (1).