Auteur Topic: [Kandidaat] Ron Boszhard  (gelezen 34541 keer)

Offline annemaMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt....
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #160 Gepost op: 27-09-2020, 09:49:15 »
In de schilderijenopdracht viel het mij ook op: Ellie die blij een high five geeft aan Patrick en die Ron lijkt te negeren... is er een ‘fitti’ tussen Ron en Ellie? Ik vond het maar raar...

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #161 Gepost op: 27-09-2020, 14:56:31 »
In de schilderijenopdracht viel het mij ook op: Ellie die blij een high five geeft aan Patrick en die Ron lijkt te negeren... is er een ‘fitti’ tussen Ron en Ellie? Ik vond het maar raar...

Dat is al een tijdje aan de gang, maar het is nu (bij gebrek aan Ellie  ;)) voorbij.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #162 Gepost op: 27-09-2020, 15:04:35 »
Vind Ron een typische, overacting, kandidaat. Lijkt wel dat dat steeds erger wordt zie de opdracht met de ansichtkaarten. Voor mij niet de MOL.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #163 Gepost op: 27-09-2020, 15:44:21 »
Ik vond het onmols dat Ron in het museum de aandacht ging vestigen op het laatste juiste schilderij (van Peggy). Ze waren op zoek naar een ander schilderij in een ander deel van het museum, waarvan ze dachten dat dat het was. Dus hier straal langs lopen was een makkie. Als Ellie had toegehapt (ze twijfelde ook even zo te zien), dan was de maximale 2.000 zo maar binnen.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #164 Gepost op: 27-09-2020, 16:14:39 »
Ik zou Ron zo'n leuke keuze voor de mol vinden. Verdenk hem ook nog wel. Maar de luikenopdracht zit me dwars. Als Ron de mol is, dan zou een kandidaat hebben lopen sjoemelen met luiken (sommigen weer dichtgedaan hebben) en dat is wel wat vergezocht misschien. Het lijkt erop dat de mol in de groep moet zitten die het dorp ingingen, dus Nikkie, Patrick, Peggy of Jeroen...
« Laatst bewerkt op: 27-09-2020, 16:37:36 door Nat007 »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #165 Gepost op: 27-09-2020, 17:26:48 »
 ::jaja:: ::jaja::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #166 Gepost op: 27-09-2020, 17:35:47 »
Ron laat de ansichtkaart van 250 euro op de grond vallen ( pakt hem niet op). Tegelijkertijd kapt Nikki hem af als hij wil vragen of de vrouw weet waar dat is. Maar Ron lijkt dat ook een beetje halfslachtig te vragen, de vrouw loopt al weg. Allebei verdacht ::).

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #167 Gepost op: 27-09-2020, 18:50:12 »
Ron wordt wel erg verdacht neergezet en nu ook door verschillende kandidaten verdacht. Er wordt een vergelijking gemaakt met Milousjka in 2006 maar haar acties waren toch subtieler en minder prominent in beeld gebracht en zij werd ook niet zo verdacht door de kandidaten (enkel door de twee finalisten).

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #168 Gepost op: 27-09-2020, 18:57:51 »
Ron wordt wel erg verdacht neergezet en nu ook door verschillende kandidaten verdacht. Er wordt een vergelijking gemaakt met Milousjka in 2006 maar haar acties waren toch subtieler en minder prominent in beeld gebracht en zij werd ook niet zo verdacht door de kandidaten (enkel door de twee finalisten).
Waarvan Roderick pas na het afvallen van Peggy.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #169 Gepost op: 27-09-2020, 22:25:33 »
Zou me niets verbazen dat Ron al doorheeft dat Nikkie de Mol is. Verklaart voor mij ook waarom ie dat draadje bij de laseropdracht niet doorknipte. Ook weer bij de ansichtkaartenopdracht zit ie bij Nikkie in het team dat slecht functioneert; dan is het best wel slim om je juist verdacht te maken.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #170 Gepost op: 28-09-2020, 14:47:10 »
Hij is wel echt een wensmol ::love::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #171 Gepost op: 28-09-2020, 18:48:29 »
Hij is wel echt een wensmol ::love::

En hóe. Hoe leuk zou het zijn. Ik verwacht het, denk ik, niet gezien alle regiedingetjes die hem wel duidelijk in beeld zetten. Aan de andere kant kan het ook een twist zijn: Juist omdat iedereen altijd zo zoekt en ze nu een keer het gewoon duidelijk willen laten zien dat Ron niets doet. Hij staat bij FtM wel echt ergens onderaan, dus why not?
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #172 Gepost op: 29-09-2020, 12:34:57 »
Ik denk dat we uit het afvallen van Ellie ook op kunnen maken dat Ron de Mol is.
Ellie heeft gespreid over 3 kandidaten. Ze zal weinig vragen goed hebben gehad want er was nog iemand die evenveel fouten had dan zij. We kunnen er dus vanuit gaan dat geen van haar molverdachten de mol is.

De Mol moet zich dus bevinden onder de 3 kandidaten die Ellie niet verdacht. Aangezien we in haar laatste testbiecht horen dat ze Jeroen en Tygo niet verdenkt, wil de regie ons doen geloven dat Jeroen of Tygo de Mol is, althans veel kans dat één van beide het is. Die zijn het dus niet. We moeten dus op zoek naar de derde kandidaat waarvan Ellie overtuigd was dat die niet de Mol is. Peggy en Patrick zijn dit niet want die heeft ze nog benoemd als haar molverdachten. Blijven over Nikkie en Ron. Van Nikkie hebben we haar nog niets horen zeggen. Maar van Ron heeft ze in aflevering 2 gezegd dat die het niet is. Ze noemde toen ook al Jeroen als kandidaat die het volgens haar niet is.
Conclusio ergo demonstantum: Ron is de Mol.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #173 Gepost op: 29-09-2020, 13:06:25 »
Ik denk dat we uit het afvallen van Ellie ook op kunnen maken dat Ron de Mol is.
Ellie heeft gespreid over 3 kandidaten. Ze zal weinig vragen goed hebben gehad want er was nog iemand die evenveel fouten had dan zij. We kunnen er dus vanuit gaan dat geen van haar molverdachten de mol is.

De Mol moet zich dus bevinden onder de 3 kandidaten die Ellie niet verdacht. Aangezien we in haar laatste testbiecht horen dat ze Jeroen en Tygo niet verdenkt, wil de regie ons doen geloven dat Jeroen of Tygo de Mol is, althans veel kans dat één van beide het is. Die zijn het dus niet. We moeten dus op zoek naar de derde kandidaat waarvan Ellie overtuigd was dat die niet de Mol is. Peggy en Patrick zijn dit niet want die heeft ze nog benoemd als haar molverdachten. Blijven over Nikkie en Ron. Van Nikkie hebben we haar nog niets horen zeggen. Maar van Ron heeft ze in aflevering 2 gezegd dat die het niet is. Ze noemde toen ook al Jeroen als kandidaat die het volgens haar niet is.
Conclusio ergo demonstantum: Ron is de Mol.

Vorig jaar konden me wet veel grotere zekerheid uit de testen halen dat Rob niet de mol was. Ik geloof al niet meer in informatie uit testbiechten en dit is dan nog eens vergezocht ook...

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #174 Gepost op: 29-09-2020, 15:30:46 »
Het feit dat Ellie de pot aan Ron geeft, duidt erop dat ze denkt dat Ron niet de mol is. Maar of hij het dan wel is? Ik sluit het niet uit. Snap eigenlijk niet dat Ellie de pot  aan Ron geeft. ??? Van de overgebleven kandidaten vermoed ze denk ik zeker te weten dat Ron de mol niet is.  ::)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #175 Gepost op: 29-09-2020, 15:37:23 »
Ja zij pleit hem wel geheel vrij maar
Ron wordt wel erg verdacht neergezet en nu ook door verschillende kandidaten verdacht.
Ja ik zit daar ook mee, opeens drie zware verdenkingen tegen hem uitgesproken. En in de stad lag het er wel erg dik bovenop dat hij de zwarte piet naar Nikkie speelde ('die zit maar te vertragen'), dat kwam op mij over als een edit trucje 'mol schuift de schuld af', dus Ron is dan juist niet de mol.

Ook inderdaad dat conflictmomentje met Ellie was onmols en het jaartal 1505 was uber overdreven, zoiets bereid je toch niet voor als mol?! Dat is primair gedrag. Zou dus fantastisch zijn, wensmol, maar bijna altijd kun je toch uit secundair gedrag de mol afleiden.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #176 Gepost op: 29-09-2020, 16:32:43 »
Snap eigenlijk niet dat Ellie de pot  aan Ron geeft. ???

Ze gaf het als verjaardagscadeau
My fall will be for you

Offline RaSa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #177 Gepost op: 29-09-2020, 20:18:51 »
Al eerder geplaatst in het afleverings topic. Maar horen jullie ook wat ik denk dat Ron zegt of hoop ik iets te horen wat er niets is? Voor de zekerheid even onder spoiler tags.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline downthemolehill

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #178 Gepost op: 29-09-2020, 22:35:07 »
@RaSa, ik heb dat ook gehoord & heb geprobeerd de audio te filteren om het beter te verstaan, maar daar was eigenlijk geen beginnen aan. Hij zegt iig niet "ik BEN de mol", meer iets van "ja, MAAR de mol", met een duidelijke A-klank.

Als iemand anders een poging wil doen, hier het stukje audio met op 8 sec de bewuste zin:

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #179 Gepost op: 29-09-2020, 23:13:30 »
Ja zij pleit hem wel geheel vrij maarJa ik zit daar ook mee, opeens drie zware verdenkingen tegen hem uitgesproken. En in de stad lag het er wel erg dik bovenop dat hij de zwarte piet naar Nikkie speelde ('die zit maar te vertragen'), dat kwam op mij over als een edit trucje 'mol schuift de schuld af', dus Ron is dan juist niet de mol.

Ook inderdaad dat conflictmomentje met Ellie was onmols en het jaartal 1505 was uber overdreven, zoiets bereid je toch niet voor als mol?! Dat is primair gedrag. Zou dus fantastisch zijn, wensmol, maar bijna altijd kun je toch uit secundair gedrag de mol afleiden.

Ron was telkens een van mijn hoofdverdachten, maar ik neig ernaar om van hem af te stappen. Opeens komen al die verdenkingen van de andere kandidaten. En in de stad werd hij wel erg verdacht gemonteerd. Het kan natuurlijk nog steeds dat Ron het is, en hoe fantastisch zou dat zijn?  ::bravo::

Maar inderdad: door die extra verdachtmakingen, plus dat hij niet altijd een belangrijke positie inneemt, ben ik op mijn hoede. Hij staat nog steeds hoog op mijn lijst, maar ik vermoed dat er toch een andere mol-tunnel moet zijn. Nu schieten mijn verdenkingen alle kanten op trouwens, dus misschien duik ik volgende week weer volop in deze tunnel.  ;D Maar ikzelf twijfel enorm of Ron echt de mol is.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)