Auteur Topic: [Kandidaat] Ron Boszhard  (gelezen 33443 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #140 Gepost op: 21-09-2020, 19:52:54 »
Ron is een soort Jochem van Gelder, onhandig, verdacht, maar niet de mol.

Als hij wel de mol was, had hij zijn klunzige dekmantel wel intact gehouden, in plaats van de nadruk erop te leggen dat ie goed kan boogschieten, om vervolgens alleen maar te missen.

Jochem heb ik nooit verdacht... Ron zou ook prima 'gewoon Ron' kunnen zijn. Maar juist dat boogschieten maakt hem verdacht, vind ik. Iedereen denkt (denk ik  ;D) op zo'n moment: ach, Ron is weer onhandig bezig... Zelfs als hij er goed in is, kan hij het niet.

En dat kan best verraderlijk zijn. Het is wel vaker dat de echte mol bij voorbaat wordt weggestreept (te fanatiek, te dom, te jong, etc.) en wordt onderschat. Het hoeft niet waar te zijn, maar soms denk ik dat dit bij Ron best weleens het geval zou kunnen zijn.

Jochem had, in tegenstelling tot Ron, wel momenten dat hij het goed deed. Van Ron zie ik eigenlijk alleen maar klunzigheid. Behalve dat moment dat hij die joker pakte in het kasteel. Da's eigenlijk heel doordacht opeens.  ???

Maar goed, ik durf niet 100% op hem in te zetten.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #141 Gepost op: 21-09-2020, 21:25:49 »
Wat is er gaande tussen Ron en Tygo? Zijn het nu kamergenoten die elkaar gevonden hebben of is het toch een bondje geworden?
En er is ook iets gaande tussen Ron en Ellie. Toen Ellie een groen scherm kreeg, heeft ze Horace en Patrick gedag gezegd maar keurde Ron geen blik waardig. Toen Ron en Patrick in de auto zaten werd er ook meteen een soort muur opgetrokken tussen Ellie en Ron.
Of lijkt het alleen maar zo omdat Ron duidelijk moe is en daar misschien chagrijnig van wordt? Zo ziet hij er in ieder geval wel uit, alsof hij er ook geen zin meer in heeft.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #142 Gepost op: 22-09-2020, 00:19:23 »
Dat zag ik ook dat Ellie niet Ron uitgebreid groette. Alleen ik zocht er niet te veel achter, hij zat voor haar op een moeilijker bereikbare plek en ze moet toch een beetje opschieten. Maar misschien zit er wel meer achter ja, kan me verder niet echt interacties tussen die twee herinneren. Kan natuurlijk altijd dat het gewoon niet zo botert, zou mooi zijn als we er dan meer van te zien krijgen in de komende aflevering: ze zitten nu bij elkaar.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #143 Gepost op: 22-09-2020, 09:58:39 »
Ik denk dat Ron juist een hele goeie mol zou zijn, heel onopgemerkt blijft door zijn natuurlijk klunzigheid en zijn rolletje en daarnaast vrij duidelijk dingen fout doet, ook al is het soms op een knullige manier als niet los komen uit de sloten. Eigenlijk deels vergelijkbaar met degene die hij als beste mol noemde: Milouska Meulens ::love::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #144 Gepost op: 22-09-2020, 10:31:41 »
Daar ben ik het mee eens D*N! Ik herken Milouska er ook in. Lekker onhandig zijn (en de eigen klunzigheid lekker aandikken). Niemand die vermoedt dat je de mol bent. Als Ron de mol is, is hij mooi onontdekt gebleven, ook voor de kijker.  ::ok::

Normaal duik ik na aflevering 3 of 4 vol in een tunnel. Soms klopt het en soms niet.  ::rofl:: Nu durf ik nog echt niet te tunnelen, maar als ik zou moeten kiezen, dan toch maar hier... Met een zijgangetje richting Nikkie of Tygo, dat dan weer wel.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #145 Gepost op: 26-09-2020, 10:49:46 »
Ron is of een kandidaat a la Jochem of een mol a la Milouska.

Met elke aflevering meer verdacht.

Op basis van onder andere de spiegelposities in aflevering 1 had ik Ron afgestreept, omdat hij goed stond. Daardoor bleef Ellie over als hoofdverdachte.

Tot de Sleutelbos opdracht in aflevering 3. Ellie haalde daar te veel geld binnen en Ron bijna niets en kreeg als enige de kokers met geld niet open.

Als Ellie niet de mol is, dan nog maar eens naar de spiegelposities kijken.
Nadere analyse laat zien dat Ron vrij snel fout ging staan en pas nadat Peggy haar plaats opeiste, goed ging staan. Maar toen wist hij al dat er fouten waren gemaakt door anderen.
Dus hij kan nog steeds de mol zijn.

Dan het boogschieten. Het is moeilijker om met drie keer schieten geen schild te raken dan per ongeluk wel. Tenzij je goed kan mikken en opzettelijk mist. Daar lijkt het op bij Ron.

Dan de ontmoeting met de mol. Is het toeval dat dit juist Milouska is, die op dezelfde wijze de rol van de mol invulde.
Ook kreeg ik een flash back van het moment destijds, dat Milouska in de eerste aflevering van haar seizoen, achter elkaar twee min 1.000 euro bordjes omdraaide. Statisch een onwaarschijnlijk kleine kans. Dit bleek achteraf dan ook voorkennis geweest te zijn.
Had Ron voorkennis van de boogschiet opdracht? Er is ook in een eerder seizoen een opdracht geweest met voorkennis over boogschieten, weten jullie nog?

En dan het pakken van de joker. Ook voorkennis? Bijna alle kandidaten stonken er keihard in en gingen voor de vrijstelling. Was Ron opeens zo slim?

Kortom, Ron, ik hou je in de gaten!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #146 Gepost op: 26-09-2020, 11:18:10 »
mooie bijdrage, Moldo.
Dan zou Ron ... bij de ontmoeting met oud mollen ... negen keer ... zonder brokken te maken ... de vrijstelling hebben gepakt, ik moet er niet aan denken  :o

Ik zie voorlopig toch een kandidaat wiens enige overlevingsstrategie het is alles verklooien om verdacht te worden. 

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #147 Gepost op: 26-09-2020, 12:06:46 »

Dan de ontmoeting met de mol. Is het toeval dat dit juist Milouska is, die op dezelfde wijze de rol van de mol invulde.
Ook kreeg ik een flash back van het moment destijds, dat Milouska in de eerste aflevering van haar seizoen, achter elkaar twee min 1.000 euro bordjes omdraaide. Statisch een onwaarschijnlijk kleine kans. Dit bleek achteraf dan ook voorkennis geweest te zijn.
Had Ron voorkennis van de boogschiet opdracht? Er is ook in een eerder seizoen een opdracht geweest met voorkennis over boogschieten, weten jullie nog?

En dan het pakken van de joker. Ook voorkennis? Bijna alle kandidaten stonken er keihard in en gingen voor de vrijstelling. Was Ron opeens zo slim?
Bovendien ging Ron daar ws als laatste. Had ik als mol ook gedaan ...sta je veel minder gestrest bij Milouska.

Ron zat ook 2 keer in een andere groepje of duo dan het door de regie overdreven verdacht gemaakte groepje. Eerst bij Steenrijk, daarna bij Meer of Min. Dat is alleen bij Ron en Ellie zo. Vind ik heel verdacht.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #148 Gepost op: 26-09-2020, 12:42:30 »
Ik vind het ongeloofwaardig/ verdacht dat Ron bij de testbiechten steeds heel verstandig redeneert. Ik moet spreiden, wie dat nu niet doet is gek. Ik moet over zoveel mensen spreiden etc. Net of hij dat doet om het geloofwaardig te maken dat hij langer in het spel blijft. Dat de kijker denkt, hé hij is goed bezig bij de tests. Terwijl hij in het spel de domme kracht speelt, die het spel niet goed doorheeft. Dat contrast valt mij in ieder geval op ???

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #149 Gepost op: 26-09-2020, 12:45:57 »
Je hebt daar zeker een punt!

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #150 Gepost op: 26-09-2020, 12:54:45 »
Even goed is dit heel goed een tactiek die je ook (of juist?) als kandidaat kunt toepassen, zeker als je Ron Boszhard bent en je een belangrijk deel van je carrière hebt gebouwd op je zo presenteren op tv.

Ik vind Ron dan nog geen leuke Mol, maar dat is niets waard :P Houd toch meer van gewiekst spel, of dat moet de laatste aflevering nog blijven...

Die totale clownsact bij de laseropdracht ben ik nog niet vergeten. Waarom zou je dit zo doen als Mol? Hij bereikt er helemaal niks mee en wil ook nog eens als eerste, valt ontzettend op ook (of: té opvallend en grappig, dus hij is het niet, dus toch wel). Komt niet ver op het parcours, of er moet heel gemeen de helft van het geld verstopt hebben gelegen op de eerste paar meter... Ik vind het over het algemeen té veel dat de kandidaten het zelf verkloten en Ron daarmee te passief. (Behalve bij de sleutelopdracht.)

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #151 Gepost op: 26-09-2020, 14:51:43 »
Ik vind het ongeloofwaardig/ verdacht dat Ron bij de testbiechten steeds heel verstandig redeneert. Ik moet spreiden, wie dat nu niet doet is gek. Ik moet over zoveel mensen spreiden etc. Net of hij dat doet om het geloofwaardig te maken dat hij langer in het spel blijft. Dat de kijker denkt, hé hij is goed bezig bij de tests. Terwijl hij in het spel de domme kracht speelt, die het spel niet goed doorheeft. Dat contrast valt mij in ieder geval op ???

Dat je onhandig bent, wil niet zeggen dat je niet kunt nadenken hoor.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #152 Gepost op: 26-09-2020, 16:35:07 »
Dat je onhandig bent, wil niet zeggen dat je niet kunt nadenken hoor.

Nee Astrid , zo bedoel ik het niet. Is verkeerd overgekomen ::). Hij is echt niet dom. Integendeel als je de mol bent en je bedenkt er ook nog bij dat je het beste zo kunt overkomen in de biechten bij de test, vind ik dat ik dat juist slim. En met Ron is het zo, hij is niet dom , maar hij kan zich heel goed dom voordoen. Zoals bij de kettingen tegen Tygo, wat moet ik met 100 euro?  Welke kandidaat zegt dit nu? Maar goed, hij kan dit ook als strategie hebben en hopen dat de anderen denken o ja dat is typisch Ron, die is de mol niet. Als kandidaat wil je toch wel eens wat goed doen lijkt mij. Ik kan niet inschatten in hoeverre Ron een rol speelt al dan niet als mol of als kandidaat om verdacht over te komen op de anderen.

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #153 Gepost op: 26-09-2020, 18:56:00 »
Wel heb ik heel sterk het gevoel dat wanneer Ron aflevering 5 doorkomt, hij de mol wel moet zijn. Als kandidaat zou hij denk toch wel eerder afvallen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #154 Gepost op: 26-09-2020, 22:04:43 »
Classic... De kamer met hét schilderij zien, maar toch overslaan en niemand waarschuwen. En zijn 1e reactie op het winnen van 1000 euro leek niet blij.  ::rofl::

Heel verdacht. Maar hij wordt nu ook wel verdacht door de mede-kandidaten, zo lijkt het... Ik sta met 1 stap in deze tunnel, maar het zou ook zomaar Tygo kunnen zijn.  ???
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #155 Gepost op: 26-09-2020, 22:06:43 »
Ron deed de hele aflevering op en top mollerig. Het enige waarom ik nu ga twijfelen is de open uitgesproken verdenking van Ron door veel kandidaten tijdens de test.  :-\\ En hiervoor zat ik al zeker drie afleveringen comfortabel in de Ron tunnel. Door de test biechten word ik weer naar buiten gedirigeerd.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #156 Gepost op: 26-09-2020, 22:11:55 »
Ron ligt er ineens dik bovenop. Vindt het schilderij van Peggy, hij benadrukt nog even dat dat hem echt is, maar ze lopen weer weg. Dat zou de regie nooit in beeld laten. Verder doet hij niet veel, maar begint out of nowhere ineens over een jaartal dat ze moeten onthouden.
Tweede opdracht zegt hij 'Klaas is al geweest', wederom veel te opvallend. Een mol gaat hier beginnen met foute namen zeggen, geen goede namen ontkrachten.
Derde opdracht lijken hij en Nikkie niet veel te doen, beide lijken ze nogal te proberen op te vallen.
En dat doet hij de hele serie eigenlijk al. Doet niet veel en is vaak klungelig & opvallend bezig.

En bij de test ineens verdacht bij 3 man terwijl hij daarvoor nooit genoemd is. Kan me niet voorstellen dat hij de mol is.

Offline Hippie

  • Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #157 Gepost op: 26-09-2020, 22:24:32 »
Ron ligt er ineens dik bovenop. Vindt het schilderij van Peggy, hij benadrukt nog even dat dat hem echt is, maar ze lopen weer weg. Dat zou de regie nooit in beeld laten. Verder doet hij niet veel, maar begint out of nowhere ineens over een jaartal dat ze moeten onthouden.
Tweede opdracht zegt hij 'Klaas is al geweest', wederom veel te opvallend. Een mol gaat hier beginnen met foute namen zeggen, geen goede namen ontkrachten.
Derde opdracht lijken hij en Nikkie niet veel te doen, beide lijken ze nogal te proberen op te vallen.
En dat doet hij de hele serie eigenlijk al. Doet niet veel en is vaak klungelig & opvallend bezig.

En bij de test ineens verdacht bij 3 man terwijl hij daarvoor nooit genoemd is. Kan me niet voorstellen dat hij de mol is.
Rob vertelde in Moltalk dat hij verbaasd was dat zijn molactie, het verkeerd oplezen van de straten bij de parkeeropdracht, zo nadrukkelijk in beeld kwam. Dat gebeurt dus wel met molacties.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #158 Gepost op: 26-09-2020, 23:52:50 »
Wel opvallend dat Ron tegenover Milouska stond in aflevering 1. Allebeide dezelfde strategie?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #159 Gepost op: 27-09-2020, 09:41:18 »
Wel opvallend dat Ron tegenover Milouska stond in aflevering 1. Allebeide dezelfde strategie?
Hij zei ook dat hij haar de allerbeste Mol ooit vond. Dus als hij de Mol is, zal hij ongetwijfeld inspiratie bij haar hebben opgedaan  ::jaja::
...óf niet!