Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst  (gelezen 14494 keer)

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #20 Gepost op: 5-09-2020, 23:23:27 »
Peggy in de gaten houden met dr mannennamen ::vergroot::
Patrick ging vooral daar met geld zitten om Ellie te checken, omdat hij met Dennis in Mexico ook een gokopdracht had en dit onder z’n neus gebeurde, Dennis erop aansprak en er vervolgens niets mee deed....
Leuke opdracht , wel ook knipoog naar verleden

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #21 Gepost op: 5-09-2020, 23:58:36 »
Toffe opdracht, vooral omdat hij gelaagd is. Op het eerste gezicht lijkt het slim om zoveel mogelijk namen te bedenken, maar uiteindelijk is dit niet zo en werken de deelnemers er de echte opdracht mee tegen. Leuk zo twee deelopdrachten die elkaar tegenwerken.

Verdacht is de verwarring rond de mannennamen en het frauderen met de Italianen. Beide dingen zijn voor mij geen acties die een mol zou opperen, maar meegaan in andermans fouten kan natuurlijk altijd! Een mooie molactie is het inzetten van het geld, opvallend dat ze meer dan de al verdiende 1000 euro hebben ingezet.

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #22 Gepost op: 6-09-2020, 02:25:25 »
Leuke opdracht, veel al genoemd.
Wat ik zelf zou doen als Mol is namen opnoemen die heel Italiaans klinken maar in werkelijkheid bijna niet voorkomen. Dus bijv. ouderwetse namen nemen (zoals je in Nederland Henk zou noemen, want die kom je relatief veel minder vaak tegen op straat) of bijv. Spaanse namen (want hè, dat lijkt er toch zo op omdat het ook op een 'o' eindigt). Welke namen zijn genoemd en welke zijn hier gek bij?  ::rofl::
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #23 Gepost op: 6-09-2020, 08:32:25 »
Leuke opdracht, veel al genoemd.
Wat ik zelf zou doen als Mol is namen opnoemen die heel Italiaans klinken maar in werkelijkheid bijna niet voorkomen. Dus bijv. ouderwetse namen nemen (zoals je in Nederland Henk zou noemen, want die kom je relatief veel minder vaak tegen op straat) of bijv. Spaanse namen (want hè, dat lijkt er toch zo op omdat het ook op een 'o' eindigt). Welke namen zijn genoemd en welke zijn hier gek bij?  ::rofl::

Daar dacht ik ook al aan.
Ron komt bijvoorbeeld met Pedro, maar dat is Spaans of Portugees.
Pablo werd ook genoemd (door een man, maar weet niet wie), is ook Spaans.
Zo zijn er vast nog namen genoemd.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #24 Gepost op: 6-09-2020, 09:21:08 »
Ik had trouwens het idee dat toen Rik aan tafel zat met de lijst voor hem (voordat ze moesten gaan zoeken maar nadat alles opgeschreven was) er al een aantal namen van de lijst doorgestreept waren. Heeft iemand anders dat ook gezien en waarom zal dat zijn geweest?

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #25 Gepost op: 6-09-2020, 09:23:49 »
Wat ik de meest opvallende naam vond was Michelangelo. Lijkt mij niet per se veelvoorkomend, maar het is wel een bekende Italiaanse kunstenaar.... uit de Renaissance.

Wie is met die naam op de proppen gekomen?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #26 Gepost op: 6-09-2020, 10:09:26 »
Ik had trouwens het idee dat toen Rik aan tafel zat met de lijst voor hem (voordat ze moesten gaan zoeken maar nadat alles opgeschreven was) er al een aantal namen van de lijst doorgestreept waren. Heeft iemand anders dat ook gezien en waarom zal dat zijn geweest?
Klopt, ik kan 3 namen (Mauritio, Vivaldi en Eros) lezen die zijn doorgestreept , maar er waren er meer (onduidelijk in beeld)
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #27 Gepost op: 6-09-2020, 10:18:28 »
Wellicht dat ze inspiratie hebben gehaald van bekende oude Italianen. Michelangelo is inderdaad opgeschreven, maar niet duidelijk wie die heeft genoemd. Maar Jeroen noemde ook Leonardo als naam en Nadja zei hier meteen 'da Vinci' achteraan.
Aangezien de kandidaten toch niet weten wat de opdracht is zou dit wel kunnen denk ik.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #28 Gepost op: 6-09-2020, 11:46:19 »
Hele goede opdracht met dubbele lagen. Ik weet nou niet of Peggy hier nou verdacht is of juist niet door het zeggen dat alleen mannennamen zijn toegestaan (wat helemaal niet zo is).

Liegen over de namen / het bedriegen van de dorpsbewoners is natuurlijk wel zeer verdacht.
Frankje Lapi

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #29 Gepost op: 6-09-2020, 11:59:59 »
Peggy wordt in de montage heel erg verdacht neergezet tijdens de mededeling van Rik dat er is gefraudeerd. Zij is op dat moment prominent in beeld en dan hebben ze hier ook nog eens de biecht van Ron onder gezet dat de Mol hier in zijn vuistje lacht. Lichte streep door Peggy?
Bovendien, waarom zou de Mol zich op deze manier verdacht willen maken? Als iemand al weet dat ze hiermee niet wegkomen dan is het de Mol wel!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #30 Gepost op: 6-09-2020, 12:01:53 »
Enkel mannennamen en mensen onder andermans naam laten tafelen voorkomt dat de juiste personen binnen komen. Dus ideale molactie maar goed in aflevering 1 zo eruit gelicht worden? Neigt naar hulpmollengedrag, jezelf verdacht maken als kandidaat. Wel leuk vind ik want als Peggy dit doet nu, wacht maar tot mensen jokers hebben en ze er een paar gaat stelen >:D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #31 Gepost op: 6-09-2020, 12:15:58 »
Blijkbaar hebben kandidaten elkaar aangestoken om te frauderen. Moeilijk om te zien wie hier mee is begonnen. In de beelden die wij te zien krijgen is dat Ron die een auto laat stoppen en tegen Tina en Jeroen zegt dat de bestuurder Michael Angelo heet. De klok staat dan op ongeveer 20 minuten.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #32 Gepost op: 6-09-2020, 12:16:06 »
Jammer dat Marlijn in Moltalk ook foutief sprak over de 'opdracht waarbij de kandidaten zoveel mogelijk namen' moesten opschrijven. Opdracht was: veelvoorkomende voornamen. Top tien mannen- en vrouwennamen als de opdracht goed was begrepen...
Mol kan even kijken hoe de kandidaten het oppakken en als het misloopt, lekker onopvallend meedoen met veel namen. Zo niet, dan beetje sturen op veel namen of idd alleen mannennamen maar dat lijkt mij voor de mol te opvallend. Anders molpunten voor Peggy.

Vervolgens geld inzetten op de kans dat een veelvoorkomende naam ook aan tafel zit; Patrick en Elly kunnen hier wel sturen en 2000 uit de pot vergokken, heel mols. Maar dat hebben ze niet gedaan, achteraf was de schade vond ik behoorlijk beperkt, 500 in de plus 750 in de min, dat scheelt niet zo veel. Onmols wat mij betreft.

Heel mols om met valse namen te gaan klooien, je weet natuurlijk dat dat niet gaat werken en dat dat geen geld oplevert! Maar zou de mol al zo opvallend doen? Meegaan met degene die hier het initiatief nam (Horace), denk ik dan, dan wil ik niet tunnelen maar molpunten voor Peggy en Patrick (zo lijkt het in de montage)...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #33 Gepost op: 6-09-2020, 12:30:14 »
Waar hadden ze zoveel 2-jarigen vandaan moeten halen? ;)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #34 Gepost op: 6-09-2020, 12:55:01 »
Waar hadden ze zoveel 2-jarigen vandaan moeten halen? ;)

 ::rofl::

het was uitsluitend als leuke illustratie. (overigens niet raar dat Leonardo op 1 staat rond zijn 500ste sterftejaar)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #35 Gepost op: 6-09-2020, 16:46:41 »
Peggy wordt in de montage heel erg verdacht neergezet tijdens de mededeling van Rik dat er is gefraudeerd. Zij is op dat moment prominent in beeld en dan hebben ze hier ook nog eens de biecht van Ron onder gezet dat de Mol hier in zijn vuistje lacht. Lichte streep door Peggy?
Bovendien, waarom zou de Mol zich op deze manier verdacht willen maken? Als iemand al weet dat ze hiermee niet wegkomen dan is het de Mol wel!
Kan zijn dat Peggy en/of Horace (als één van hen tenminste de MOL is) zich expres in de eerste aflevering in de kijker zetten en de volgende afleveringen ondergronds blijven. Kan tactiek zijn, waarom niet? In ieder geval is er voorkomen dat er veel goede mannennamen zijn op komen dagen. Met goede vrouwennamen erbij was er meer geld in de pot gekomen. Nu geen vrouwen en veel valse mannennamen als aftrekpost.

Offline nielsteg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #36 Gepost op: 6-09-2020, 16:55:51 »
Even omgekeerd denken hoor.

Niet de persoon die het spel (LIJKT?) te saboteren is in mijn ogen verdacht. Jeroen die zich als kandidaat gedraagt door te zeggen, Nee dat zei Rick niet, maar dan makkelijk met de rest mee gaat, laat bij mij een heeeeel klein alarmbelletje rinkelen.

Hier is hij misschien wat aan het peilen in de groep, maar vind het als mol natuurlijk prima als de rest het zichzelf moeilijk maakt.
Sorry. Ik rij net e.e..n tu..n.ne...l i . . .

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #37 Gepost op: 6-09-2020, 17:21:34 »
Is mij niet helemaal duidelijk hoe het ging Met inzetten van geld. Mag je bv op 1 naam meer dan 200 euro inzetten?

En verder zie ik niet In hoe je als zoekende naar personen om te komen eten, kunt mollen als je niet weet op welke naam er geld staat. Want Met beetje pech breng je Met Andrea 200 euro binnen? 

Dus is er misschien op de een of Andere manier info bij de zoekende mol gekomen welke naam zeker niet binnen te smokkelen? 
En het onder valse naam binnensmokkelen is een vreemde zet, of je Moet alle namen op het lijstje kennen , ook van de Andere groepen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #38 Gepost op: 6-09-2020, 17:41:51 »
Is mij niet helemaal duidelijk hoe het ging Met inzetten van geld. Mag je bv op 1 naam meer dan 200 euro inzetten?

En verder zie ik niet In hoe je als zoekende naar personen om te komen eten, kunt mollen als je niet weet op welke naam er geld staat. Want Met beetje pech breng je Met Andrea 200 euro binnen? 

Dus is er misschien op de een of Andere manier info bij de zoekende mol

gekomen welke naam zeker niet binnen te smokkelen? 



En het onder valse naam binnensmokkelen is een vreemde zet, of je Moet alle namen op het lijstje kennen , ook van de Andere groepen.

In ieder geval vrouwennamen uitsluiten. En soms moet je iets aan het toeval overlaten.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
« Reactie #39 Gepost op: 6-09-2020, 18:20:12 »
Is mij niet helemaal duidelijk hoe het ging Met inzetten van geld. Mag je bv op 1 naam meer dan 200 euro inzetten?
Volgens mij mocht je maar maximaal 200 per naam inzetten. Opvallend trouwens dat ze niet het maximum van 2000 hadden ingezet!
Ich bin ein Bärliner!