Poll

Wie is de Mol?

Jeroen
222 (83.1%)
Nikkie
45 (16.9%)

Totaal aantal stemmen: 267

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 92978 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #400 Gepost op: 2-10-2020, 15:00:26 »
Mijn vreesmol is Patrick. Hij is erg druk geld in de pot aan het spelen. De volgende afleveringen, ev. met veiling zullen uitwijzen of hij het geld weer uit de pot speelt.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #401 Gepost op: 2-10-2020, 15:40:00 »
Wie heeft al die rode mutsjes bedacht, die Peggy heeft geschilderd en de museum groep naar het verkeerde schilderij leidt.
Da's niet helemaal waar. Er waren rode mutsjes (rechts) op het schilderij. En ook de paarden boven. En "een bakske vol met stro". En de hond rechtsonder. Het schilderij van Peggy leek niet erg op het origineel, maar de beschrijving van Peggy klopte behoorlijk goed.

Ron zag het schilderij in het begin al (als je de beelden moet geloven). Aan het eind gingen ze ernaar op zoek, maar ze waren te laat.
« Laatst bewerkt op: 2-10-2020, 15:41:40 door AvOgadrO »

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #402 Gepost op: 2-10-2020, 16:46:14 »
Mannen met rode mutsen. Daar gaat het fout.

En links of rechts? Daar worden vaker fouten mee gemaakt. Er zijn kandidaten die in spiegelbeeld schilderen. >:D
« Laatst bewerkt op: 2-10-2020, 16:48:45 door Moldo »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #403 Gepost op: 2-10-2020, 17:10:30 »
[...]
Peggy beschrijft een schilderij in het schilderij met paarden. En de os en de ezel. En ze heeft zeer accuraat geschilderd dat de hond naar het paard kijkt. (Dat laatste lijkt mij best wel doorslaggevend welk schilderij het moet zijn.)
« Laatst bewerkt op: 2-10-2020, 17:23:05 door AvOgadrO »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #404 Gepost op: 2-10-2020, 17:40:34 »
Peggy beschrijft een schilderij in het schilderij met paarden. En de os en de ezel. En ze heeft zeer accuraat geschilderd dat de hond naar het paard kijkt. (Dat laatste lijkt mij best wel doorslaggevend welk schilderij het moet zijn.)
Opvallend accuraat inderdaad. Maar de os en de ezel zijn wat minder. Vooral de ezel valt in het originele schilderij nauwelijks op, maar is in Peggy's schilderij heel prominent. Ze noemt de os en de ezel (os en koe maakt Patrick er later van) ook  meteen in het begin bij de beschrijving. Samen met de rode mutsen toch wel verdacht. Maar verdacht van wie, van Jeroen of van Peggy?

OT: Ik blijf bij Peggy.


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #405 Gepost op: 2-10-2020, 17:52:00 »
ik switch naar Tygo

Ik denk ook Tygo.
Met Ron en Jeroen als runner-ups.

Maar het zou mij ook niet verbazen als iemand anders de mol blijkt te zijn.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #406 Gepost op: 2-10-2020, 18:48:45 »
Iets meer tunnelen, Tunnelvisie  ::rofl::

Ik zit zelf inmiddels al in mijn 4e tunnel  ::bravo:: ::hug::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #407 Gepost op: 2-10-2020, 19:09:24 »
1. Nikkie
2. Patrick
    (in geval FTM 1x2250 is)
3. Tygo (theoretisch)
rest is het niet.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #408 Gepost op: 2-10-2020, 19:21:51 »
Iets meer tunnelen, Tunnelvisie  ::rofl::

Ik zit zelf inmiddels al in mijn 4e tunnel  ::bravo:: ::hug::

Dat tunnelen op één persoon lukt mij inderdaad voor geen meter dit seizoen!  ;D
Ik heb Patrick, Ron en Horace verdacht. En nu vooral Tygo en Jeroen!  ::rofl::

Tygo zou dan ook zo’n beetje de vierde tunnel voor mij zijn.
Na de volgende aflevering ga ik mij echt ergens ingraven, heb ik bedacht. Dit is geen doen zo.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #409 Gepost op: 2-10-2020, 23:06:11 »
Ik heb een overzicht nodig om tot een onderbouwde keuze te komen, maar niet echt de tijd om dat te doen. Voor nu even Tygo.

Patrick en Jeroen zijn het niet. Ron en Nikkie stonden bij mij eerst boven aan, maar hebben afgelopen aflevering wat streepjes tegen gekregen (n.m. Ron). Van Peggy geloof ik nog altijd dat ze oprecht fanatiek en behulpzaam is, maar er komen wel langzaam een paar haarscheurtjes in dat beeld,

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #410 Gepost op: 3-10-2020, 13:06:22 »
Ik denk ook Tygo.
Met Ron en Jeroen als runner-ups.

Maar het zou mij ook niet verbazen als iemand anders de mol blijkt te zijn.  ::rofl::
ik ga alweer terug naar Jeroen, met Tygo als nummer 2 🤦

Als Jeroen het is valt Tygo af denk ik. En andersom. Zit eventjes niet in een tunnel dus, maar hopelijk is het dan klaar met dat tunnelhoppen ::zweet::

Offline annemaMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt....
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #411 Gepost op: 3-10-2020, 16:37:46 »
Opvallend accuraat inderdaad. Maar de os en de ezel zijn wat minder. Vooral de ezel valt in het originele schilderij nauwelijks op, maar is in Peggy's schilderij heel prominent.

Dat komt omdat Jeroen begint met ‘Maria en Jezus in een bakske met stro!’
Jeroen is dus mijn mol

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #412 Gepost op: 3-10-2020, 17:07:13 »
Dat komt omdat Jeroen begint met ‘Maria en Jezus in een bakske met stro!’
Jeroen is dus mijn mol
En er is op dat hele schilderij geen bakske met stro te bekennen, inderdaad. Terwijl Peggy dit wel groot inschildert. Dat zijn dus drie duidelijke afwijkingen van het origineel, waarin Jeroen bij zeker twee een verdacht aandeel had. Bovendien kan Jeroen corrigeren als Peggy verkeerde details doorgeeft, maar hij corrigeert het bakse met stro niet, evenmin als de nauwelijks opvallende ezel.

Maar hij heeft blijkbaar wel de hond rechtsonder heel nauwkeurig beschreven, want die lijkt als twee druppels water op die van het origineel! Waarom zou Jeroen dat zo nauwkeurig doen als Mol? Want met dat ene detail (liggende hond rechtsonder, kijkt omhoog naar paard) kan het schilderij makkelijk worden geïdentificeerd.
Mol Peggy kan de hond intussen wel precies zo als in het origineel inschilderen, maar hoeft de kenmerken niet door te geven. En dat deed ze ook niet. Behalve dat het rechtsonder, daar kon ze dan niet onderuit, want dat had Jeroen gezegd.

Dus met wikken en wegen vind ik Peggy toch net wat verdachter hier.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #413 Gepost op: 3-10-2020, 17:34:40 »
1.1 Er verschijnt een rode scooter in beeld. Vespa? Zo ja, het Nederlandse woord voor Vespa is wesp. Peggy draagt een trui waarin zij een wesp lijkt.

Ellie (afgevallen), Nikkie, Jeroen en Patrick staan bij de verkeerde spiegel. Ik acht de kans groot dat de mol voor de juiste spiegel staat. Gezien de personen die nu nog in het spel zijn: Peggy, Ron en Tygo zijn daardoor verdacht.

1.2 Peggy "gooit het bommetje" als zij beweert dat het alleen mannennamen mogen zijn.

1.3 Nikkie en Ron pakken ieder een joker. Horace (uit het spel) pakte geld. De rest krijgt niets in handen.

2.1 Het shot op 0,20 van deze opdracht trekt mijn aandacht. De camera zoomt in op twee stenen: de ene met een vingerafdruk-achtige print, de andere met drie tekens in een ovaal.

Tygo "ruilen per 3" Peggy lijkt de oorzaak van het missen van het punt waarop gewisseld kan worden voor de 'gouden' stenen die € 25 waard zijn.

Tygo lijkt op het einde een steen van € 5 weg te gooien.

Tussen 2.2 en 2.3 een gesprek tussen Ron en Tygo. Beiden zeggen "nee, ik ben niet de mol" Dat is een dubbele ontkenning. Eigenlijk beweren beiden "ik ben de mol". Dus een van hen liegt. Tygo "amen". Klinkt het als "i am"?

3.1 Peggy weet zichzelf als eerste te bevrijden.

3.2 Nikkie + Jeroen & Peggy + Patrick zijn in het dorp. De mol wil in het dorp zijn om verkeerde luiken te sluiten c.q. luiken te vergeten.

3.3 Peggy gooit de fakkel op een rare manier.

Ellie, Ron en Tygo schieten mis bij het boogschieten.

4.1 Ron mist het schilderij van Peggy. Hier heeft Patrick haast? Hij (Patrick) rent bijna voorbij het bewuste schilderij van Peggy.

4.2 Peggy begint door te zeggen dat zij denkt iemand te hebben gezien, Ron geeft een paar keer een voorzet door zachtjes namen te noemen, Tygo forceert (een) enkele keer/keer het besluit om (een) bepaalde naam/namen te kiezen.

4.3 Peggy, Jeroen, Patrick en Tygo vinden veel objecten die gefotografeerd worden maar weinig geld opleveren.

Nikkie en Ron zijn traag.

Zoals werd gezegd tijdens de reünie van seizoen 2010 "het is maar net wie je verdenkt".

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #414 Gepost op: 3-10-2020, 17:41:19 »
Ik blijf bij mijn mol vanaf aflevering 1, Jeroen.
Subtiel sturend tussen alle grote karakters. Heel benieuwd naar vanavond!

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #415 Gepost op: 3-10-2020, 18:35:07 »
Ik blijf bij Peggy.

(Met nog een beetje Nikkie en Ron erbij)
Ma how, zeg!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #416 Gepost op: 3-10-2020, 19:34:45 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 5:

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #417 Gepost op: 3-10-2020, 19:58:08 »
Nog weer een last minute switch. Dit keer naar Peggy. Net zo ononderbouwd en met hetzelfde gebrek aan zekerheid als al mijn andere keuzen dit seizoen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #418 Gepost op: 3-10-2020, 20:03:58 »
Rationeel gezien Peggy, heeft het ideale Molprofiel en zo'n rare grote voorsprong in mijn taart heb ik nog nooit gezien.* Gevoelsmatig ben zet ik Nikkie heel duidelijk op plek 2, maar ik kan dat niet met veel harde Molacties staven. Tygo is terug op plek 3, juist omdat ik hem uit het oog verloren ben (en hoe tof zou het zijn als hij het is ::hypocriet::).

*In de twee seizoen dat ik dit hiervoor heb gedaan, dus met een grote slag om de arm.
...óf niet!

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #419 Gepost op: 3-10-2020, 20:20:40 »
Ik vind het nu al een goed seizoen omdat ik nog steeds niet in een tunnel zit en eigenlijk ook niemand helemaal kan wegstrepen (gevoelsmatig wel, maar gelet op de standaard molpunten weer niet). Ik hink nog steeds tussen Nikkie en Ron met een streepje voor voor Ron (vooral omdat ik dat zo leuk zou vinden)
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis