Poll

Wie is de Mol?

Jeroen
222 (83.1%)
Nikkie
45 (16.9%)

Totaal aantal stemmen: 267

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 92974 keer)

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #500 Gepost op: 6-10-2020, 18:19:49 »
Inderdaad heerlijk hoe het alle kanten opgaat hier. En het is inderdaad zo dat ik voor iedereen wel een reden kan bedenken om hem/haar af te schrijven  ::rofl::. Ik ga u toch maar weer terug naar Peggy denk ik. Omdat zij toch wel vaak op goede plaatsen zat om te mollen en het er bij haar niet zo dik bovenop ligt als bij Nikkie en Ron.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #501 Gepost op: 6-10-2020, 18:56:53 »
Ik weet het ook niet meer. Of beter gezegd: nog steeds niet. Na Tygo, Ron, Ellie en Nikkie kies ik straks misschien weer iemand anders.

Dat is grappig! Ik werd vandaag ge pmd en toen schreef ik precies hetzelfde! Kies ik straks misschien weer iemand anders ja, na 4 wensmollen (beetje anders dan die lijst van jou maar bijna). Alleen zijn de wensmollen op. Vorig jaar zat ik van begin tot eind op Rob maar halverwege deed hij iets m.i. heel zwaks als mol (de dure theepot) en dit jaar hetzelfde, elke wensmol heeft wel iets onmols op zijn geweten. Ik blijf nog maar even op Nikkie.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #502 Gepost op: 6-10-2020, 18:58:09 »
klein bier vergeleken met het gemiste potgeld. Een mol in het nauw kan maar beter wat geld inbrengen (en toch ook Pinocchio op de foto  :) ). Misschien weet Peggy dat er teveel op haar zitten en moet ze even een kandidaatskant laten zien...

Het is vooral onnodig geld verdienen voor een mol en er zijn meer opdrachten waarbij ze (voor een mol) onnodig goed presteert. Bij  sleutelbos kwam ze vroeg los en dankzij het uitzoekwerk hier blijkt dat het geld (veel geld)dat ze doorgaf  bij de juiste kandidaten kwam.Ze gooide fakkels op de rand, deze hadden net zo goed in de ton kunnen vallen. Ze beschreef haar schilderij perfect zelfs toen Patrick het gesprek wilde afbreken gaf ze nog even snel door dat er een hond opstaat. Bij follow the money zei ze "alleen oud mollen die nog niet geweest zijn", dat maakte de keuze beperkter. Bij stuk voor stuk trekt ze de verkeerde volgorde in twijfel en bij routebeschrijving zit ze achter het stuur en heeft nergens invloed op.

Volgens mij wordt ze verdacht in beeld gebracht vooral in de eerste afleveringen.




Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #503 Gepost op: 6-10-2020, 19:31:28 »
Bij  sleutelbos kwam ze vroeg los en dankzij het uitzoekwerk hier blijkt dat het geld (veel geld)dat ze doorgaf  bij de juiste kandidaten kwam.
Ik kwam juist tot de conclusie dat Peggy tot de verdachten behoort hier. Ten eerste al vanwege haar positie als doorgeefluik. En ten tweede omdat de ontbrekende 350 euro (naast de 250 van Ron en 100 van Jeroen, die bekend zijn) van de paaltjes afkomstig moeten zijn geweest van Tygo (100), Jeroen (100), Peggy of Horace (100) en Patrick of Nikkie (50). Als niet alles nog op de paaltjes hing maar er ook geld onderschept is, is Peggy samen met Tygo hier vanwege de doorgeefpositie het meest verdacht.
Ze gooide fakkels op de rand, deze hadden net zo goed in de ton kunnen vallen.
Maar ze stond wel (samen met Patrick) bij de enige deelopdracht waar met een beetje geluk nog wat te mollen viel. Dat was bij de andere deelopdrachten nauwelijks te doen.
Ze beschreef haar schilderij perfect zelfs toen Patrick het gesprek wilde afbreken gaf ze nog even snel door dat er een hond opstaat.
Bakske met stro, rode mutsen en een nauwelijks zichtbare ezel zijn niet bestaande of dubieuze elementen in haar beschrijving, die het er niet makkelijker op maakten het schilderij te vinden. De hond had Jeroen zo nauwkeurig beschreven (vgl. origineel en schillderij Peggy), dat ze die moeilijk niet kon noemen. Maar ze benoemde niet een paar opvallend goed gelijkende kenmerken van de hond die Jeroen blijkbaar wel had doorgegeven.
Bij follow the money zei ze "alleen oud mollen die nog niet geweest zijn", dat maakte de keuze beperkter.
Geef ik je gelijk in. Met de aantekening dat het nog steeds niet helemaal zeker is of dit nou een alles-of-niets opdracht was of niet. Zo ja: dan was het kwaad al geschied, want haar suggestie voor Jon was fout. Zo nee: dan deed Peggy hier gewoon een goede suggestie.
Bij stuk voor stuk trekt ze de verkeerde volgorde in twijfel en bij routebeschrijving zit ze achter het stuur en heeft nergens invloed op.
Bij Stuk voor Stuk is zij de eerste die zich afvraagt of puzzelstuk 4 wel past. Toen iedereen daar in meeging, werd de opdracht al gauw onhaalbaar. Dan kun je later nog wel een keer een verkeerde volgorde in twijfel trekken, lijkt me juist slim als Mol. EDIT: we weten bij Routebeschrijving niet hoe de verdeling tussen Peggy en Patrick tot stand is gekomen. Misschien stond Patrick haar gewoon niet toe de telefoon te nemen, en moest ze genoegen nemen met het stuur. Hij verdenkt haar immers. Wel zagen we Peggy er her en der doorheen kakelen, tot ergernis van Nikkie.
Volgens mij wordt ze verdacht in beeld gebracht vooral in de eerste afleveringen.
Ik heb geloof ik maar op één moment gedacht dat ze verdacht in beeld kwam, en dat was bij Steenrijk. Toen Nikkie haar zo prees en de camera inzoemde op de voorbijgelopen gouden stenen. Waren er nog meer van dat soort momenten?

[EDIT] Ik schiet nu erg in de verdediging, maar ik ben zelf ook nog niet overtuigd van Peggy. ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 6-10-2020, 20:39:17 door Newbie2 »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #504 Gepost op: 6-10-2020, 20:39:30 »
.Ik heb geloof ik maar op één moment gedacht dat ze verdacht in beeld kwam, en dat was bij Steenrijk. Toen Nikkie haar zo prees en de camera inzoemde op de voorbijgelopen gouden stenen. Waren er nog meer van dat soort momenten?

Deze discussie kan beter voortgezet worden in het kandidaten topic denk ik maar de verdachtmaking vond ik ook bij sleutelbos waar ze lang met 4 sleutels in de hand in close up werd genomen en  vervolgens snel los kwam. Bij gastenlijst kwam ze opvallend in close up in beeld bij haar opmerking alleen mannennamen. Nu was deze opmerking wel van belang voor het vervolg van de opdracht maar het had minder opvallend gekund.
Bij meer of min ging ze alleen naar binnen terwijl Patrick met een bezem een luik opende, we hebben nooit gezien wat ze daar deed.


Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #505 Gepost op: 7-10-2020, 01:22:02 »
Vorig jaar zat ik van begin tot eind op Rob maar halverwege deed hij iets m.i. heel zwaks als mol (de dure theepot).
Dat was juist een slimme maar gewaagde actie. De kandidaten zouden erachter komen dat het servies meer waard was dan 1500 euro en dan zou iedereen die voor de 1500 euro had gestemd, verdacht worden. Hij werd daardoor minder verdacht.

Als Peggy de mol is, zou het heel vreemd zijn dat ze heel vaak als molverdachte wordt genoemd. Bij vorige mollen die veel werden verdacht, werd dat meer verborgen door vooral de verdenkingen van afvallers uit te zenden. (bijv. Deze afvallers noemden Margriet als mol? Dan is Margriet vast niet de mol)
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #506 Gepost op: 7-10-2020, 01:37:51 »
Dat is grappig! Ik werd vandaag ge pmd en toen schreef ik precies hetzelfde! Kies ik straks misschien weer iemand anders ja, na 4 wensmollen (beetje anders dan die lijst van jou maar bijna). Alleen zijn de wensmollen op. Vorig jaar zat ik van begin tot eind op Rob maar halverwege deed hij iets m.i. heel zwaks als mol (de dure theepot) en dit jaar hetzelfde, elke wensmol heeft wel iets onmols op zijn geweten. Ik blijf nog maar even op Nikkie.
Ik zat vorig jaar op Rob, maar had juist moeite met het moment dat het in de verkeerde volgorde voorlezen van de straatnamen zo obvious in beeld kwam.

Voor nu zit ik ook op Peggy, maar het ziet me niet lekker, ben lang niet zo zeker als met Rob. Maar de rest klopt nog minder. Ron, Patrick en Jeroen heb ik afgeschreven en Nikkie staat ook erg laag ondertussen.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #507 Gepost op: 8-10-2020, 10:45:26 »
Nog altijd Ron

Offline TopoGrande

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #508 Gepost op: 8-10-2020, 12:01:17 »
Dat is grappig! Ik werd vandaag ge pmd en toen schreef ik precies hetzelfde! Kies ik straks misschien weer iemand anders ja, na 4 wensmollen (beetje anders dan die lijst van jou maar bijna). Alleen zijn de wensmollen op. Vorig jaar zat ik van begin tot eind op Rob maar halverwege deed hij iets m.i. heel zwaks als mol (de dure theepot) en dit jaar hetzelfde, elke wensmol heeft wel iets onmols op zijn geweten. Ik blijf nog maar even op Nikkie.

Niks Wensmol, jij zat vol op Horace, zelfs zo in extreme dat hij volgens jou 1000% zeker zou terug komen.

Ik zie jou ieder jaar 8x van mol veranderen om vervolgens op het eind weer te roepen dat je het goed had.

Wat voor plezier beleef jij daar aan??

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #509 Gepost op: 8-10-2020, 12:09:20 »
 ::rofl::  ::rofl::  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #510 Gepost op: 8-10-2020, 12:14:49 »
Ach, iedereen beleeft op zijn manier z'n molplezier. Maar laten we er geen persoonlijk ding van maken in dit topic. Er is ook een topic over hoe vaak je juist zat. Daar kan naar hartelust in gepocht (en een beetje ge- ::pinokkio::) worden. ;)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #511 Gepost op: 8-10-2020, 17:16:41 »
...maar soms even niet :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #512 Gepost op: 8-10-2020, 17:30:16 »
Nog altijd Jeroen!  ::jaja::
(was bij mij vorige week gestegen naar mijn top 3 en sinds de laatste aflevering op 1!)

Na ook te hebben getunneld op Ron, Horace en Tygo, met een beetje Patrick en Nikkie. Plus het gevoel dat Peggy het ook nog zou kunnen zijn...
Ik vind dat ik goed bezig ben dit seizoen!  ::rofl::

« Laatst bewerkt op: 8-10-2020, 17:34:19 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #513 Gepost op: 8-10-2020, 21:28:29 »
Ik hou het bij Nikkie.

En dan wint Ron. 8)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #514 Gepost op: 9-10-2020, 00:00:59 »
Ik zit vanaf het begin op Nikkie en dat Ron wint. Ron verdenkt Nikkie al een tijdje en dus al veel info over haar heeft verzameld, dus hij zit dan goed.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #515 Gepost op: 9-10-2020, 00:26:17 »
Dat zou wel echt het beste einde zijn. Of andersom. Nikkie die om vervelende redenen wegging en Ron die eigenlijk niet eens echt heeft meegedaan.

Ik blijf het wel super grappig vinden dat de grote molspeurders onder ons die het altijd goed hebben nu allemaal verdeeld zijn ::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #516 Gepost op: 9-10-2020, 07:34:50 »
Ik hou het bij Nikkie. En dan wint Ron.
Voor mij dan eerder andersom. Maar Peggy vind ik ook nog wel steeds erger, nu ik dit schrijf, verdacht om te winnen.

Mol: Ron
Winnaar: Peggy
Verliezend finalist: Nikkie

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #517 Gepost op: 9-10-2020, 12:15:54 »
Ik had gehoopt dat meer nadenken me verder zou brengen, maar blijkbaar niet. Ik doe deze week iets geks en ik stem Ron. Die had ik nog niet gehad met al mijn gewapper tussen Peggy en Nikkie (en aan het begin nog Nadja).

Nikkie geloof ik iets minder als mol na de laatste aflevering (voornamelijk door haar openlijk irritatie) en Peggy heeft nog steeds de meest verdachte acties maar ik vind de montagekeuzes wat raar als zij de mol is (al haar verdachte acties in beeld, van wie we de verdenkingen vrij zeker weten zitten op Peggy, maakt het voor de montage moeilijk om een spannende gebalanceerde finale te laten zien).

Overigens is de volgorde op mijn lijstje nagenoeg hetzelfde als de volgorde van verdenkingen hier. En ik maar denken dat ik een onafhankelijke denker ben.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #518 Gepost op: 9-10-2020, 12:41:45 »
Ik kan Nikkie en Ron nog steeds niet als mol zien. Op momenten die ik belangrijk acht als het om geld uit de pot houden, vind ik ze zeer vreemd spelen of te opvallend/raar verdacht. Vind ze daar niet in control genoeg. Kan er met open ogen in tuinen natuurlijk...

Patrick is een bekend probleem. Ik zie allerlei mogelijkheden om hem als mol te zien, maar naast die 1500 euro zijn er nog een paar problemen. Mocht hij in het spel blijven en er zijn nog meer verdachte situaties en misgelopen geld bij hem in de buurt, kan ik in de finale misschien eindelijk voor hem gaan. :P

Tygo gaat bij mij een beetje alle kanten op. Laat ik zeggen dat daar voor mij nog de meeste ruimte voor twijfel is. Al vind ik dat er dan een aantal misgelopen kansen zijn voor molacties.

Peggy en Jeroen dan dus... Nog steeds. Peggy past het plaatje als Mol misschien net iets te goed  ::rofl::  Maar als kandidaat kan je denk ik ook zo spelen. Jeroen is zo een beetje net onder de radar verdacht, en als hij het niet is dan is hij de zoveelste kandidaat die een bepaald spel speelt waar ik flink in trap  ::rofl::  Mijn enige echte probleem rond zijn molschap ligt hem dan in dat bondje met Ellie en het gescheurde briefje met Tygo. Misschien iets te veel opportuniteiten die het hem per ongeluk iets te moeilijk maakten. Ben toch gaande de week meer gaan twijfelen met Jeroen. Met een dubbele executie kan ik zomaar helemaal teruggeworpen worden.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 9-10-2020, 13:12:25 door Heinz, Reden: Spoilertags toegevoegd »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #519 Gepost op: 9-10-2020, 12:51:00 »
Peggy heeft nog steeds de meest verdachte acties
Zij neemt veel initiatief. Volgens mij weet Peggy wie de Mol is en zij doet in de opdrachten heel erg haar best.