Poll

Wie is de Mol?

Jeroen
222 (83.1%)
Nikkie
45 (16.9%)

Totaal aantal stemmen: 267

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 92967 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #520 Gepost op: 9-10-2020, 13:06:30 »
Ik switch naar Ron. Peggy zit denk ik vol op hem, ja.

Ron staat idd (te) vaak buitenspel, maar we weten van Rik(?) dat de kandidaten het de mol lastig hebben gemaakt.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #521 Gepost op: 9-10-2020, 16:50:26 »
Zij neemt veel initiatief. Volgens mij weet Peggy wie de Mol is en zij doet in de opdrachten heel erg haar best.

Ik hoop het. Kon me niet aan de indruk onttrekken dat ze pas haast maakte met op tijd komen bij Rik toen ze zeker wist dat Ron en Jeroen het niet zouden halen. Eerst oppert ze zonder laatste aanwijzingen van Nikkie en Tygo dat ze misschien wel bij de toren van Pisa moeten zijn en vervolgens rijdt ze zelfs een eenrichtingsweg in om op hun bestemming te komen.

Aan de andere kant riekt het bij haar allemaal zo verschrikkelijk naar voorkennis dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat een mol het er zo dik bovenop legt. Een Tygo zou dat misschien kunnen doen, maar dit is niet het type mol dat ik bij Peggy verwacht. Maar misschien is een eend in dit geval wel gewoon een eend.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #522 Gepost op: 9-10-2020, 17:34:14 »
Niks Wensmol, jij zat vol op Horace, zelfs zo in extreme dat hij volgens jou 1000% zeker zou terug komen.

Ik zie jou ieder jaar 8x van mol veranderen om vervolgens op het eind weer te roepen dat je het goed had.

Wat voor plezier beleef jij daar aan??
Even voor de record: ik zat nauwelijks anderhalve week op Horace. Ik zit al langer op Nikkie. Ik zat juist op Horace vanwege die verrassing, het gekke in beeld brengen van de executie, en de vooraankondiging van een surprise. Mijn bidden naast het bed leek dan eindelijk uit te komen: een mol met een rood scherm. Maar toen kwam een vooruitblik en ik stapte over, dus dat hij 1000% terug zou komen strookt niet met de feiten die ik genoemd heb, ik zag de feiten, en zag juist dat hij NIET meer terug zou keren.

Vorig jaar ben ik m.u.v. een uitstapje naar Nathan niet van de juiste mol weggeweest. En na het seizoen van Jon heb ik het in Wie is de mol nooit verkeerd gehad. Altijd de goede mol. Zijn gewoon de strakke feiten, kun je allemaal op dit forum nalezen. Wat ik er dan aan vind om te tunnelen kun je ook nalezen. Ben ik niet de enige in, dat IS gewoon leuk. En dit jaar is inderdaad een leuke uitzondering, ik heb al 4 mollen aangewezen, waarvan 1, Horace, naar huis is. Laat die andere 2 tunnels nog maar instorten, dat geeft een prachteffect!  ::ok:: 8) ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #523 Gepost op: 9-10-2020, 20:33:08 »
Peggy en Tygo kunnen naar mijn mening als enige nog een geloofwaardige mol zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #524 Gepost op: 9-10-2020, 22:06:10 »
Nikkie
« Laatst bewerkt op: 9-10-2020, 22:08:11 door FS »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #525 Gepost op: 9-10-2020, 22:07:43 »
Sinds ik zondag naar Patrick ben geswitcht heb ik eindelijk een beetje rust gevonden m.b.t. mijn verdenkingen. Misschien zit ik er naast, maar het voelt goed. Natuurlijk heeft Patrick een voor een mol discutabele actie door bij vragenvuur voor €1500,- te kiezen, maar ik zoek een mol, geen wensmol. Ik blijf bij Patrick.


Sterkt verdacht
Patrick

Verdacht
...

Matig verdacht
Nikkie
Peggy
Ron

Neutraal
Tygo

Onverdacht
Jeroen

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #526 Gepost op: 9-10-2020, 23:43:58 »
Voor mij dan eerder andersom. Maar Peggy vind ik ook nog wel steeds erger, nu ik dit schrijf, verdacht om te winnen.

Mol: Ron
Winnaar: Peggy
Verliezend finalist: Nikkie

Ik heb deze drie al sinds het begin zo ingevuld. Zou voor het eerst zijn dat ik alledrie de posities goed heb. Dus de kans is klein  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #527 Gepost op: 9-10-2020, 23:57:15 »
Geswitcht van Nikkie naar Ron.

Het zat me niet lekker dat Nikkie in afl.4 en 5 zo verdacht werd gemonteerd. Vorige week Tygo onder de loep genomen en deze week Patrick en Peggy. Ik zie teveel onmolse acties bij deze drie. Bij het terugkijken van opdrachten vallen ook onmolse dingen op bij Nikkie zoals bij Steenrijk het willen verdelen van kracht en willen kijken hoe de mol.kan mollen. Haar reactie, toen bleek dat ze maar een kwartier hadden bij Follow the Money en haar irritatie jegens Jeroen die ze overigens ook bij Steenrijk al had. En het schilderij van haar en Tygo waardoor 1000 euro in de pot kwam. Het voelde al niet goed toen ze het kistje opende.

Voor nu is Ron mijn mol.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #528 Gepost op: 10-10-2020, 00:04:43 »
Geswitcht van Nikkie naar Ron.

Het zat me niet lekker dat Nikkie in afl.4 en 5 zo verdacht werd gemonteerd. Vorige week Tygo onder de loep genomen en deze week Patrick en Peggy. Ik zie teveel onmolse acties bij deze drie. Bij het terugkijken van opdrachten vallen ook onmolse dingen op bij Nikkie zoals bij Steenrijk het willen verdelen van kracht en willen kijken hoe de mol.kan mollen. Haar reactie, toen bleek dat ze maar een kwartier hadden bij Follow the Money en haar irritatie jegens Jeroen die ze overigens ook bij Steenrijk al had. En het schilderij van haar en Tygo waardoor 1000 euro in de pot kwam. Het voelde al niet goed toen ze het kistje opende.

Voor nu is Ron mijn mol.
Wat betreft het zeggen van verdelen van kracht en zeggen hoe de mol kan mollen zie ik als een afleidingsmanoeuvre van de mol. Op deze manier laat ze geen verdenkingen op haar vallen. Dan het kistje openen bij de schilderijen: Heb je gezien hoe ze keek toen het geld uit het kistje kwam? Haar gezicht stond op onweer. Ze vond het verre van leuk.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #529 Gepost op: 10-10-2020, 11:36:04 »
Ik kwam juist tot de conclusie dat Peggy tot de verdachten behoort hier. Ten eerste al vanwege haar positie als doorgeefluik. En ten tweede omdat de ontbrekende 350 euro (naast de 250 van Ron en 100 van Jeroen, die bekend zijn) van de paaltjes afkomstig moeten zijn geweest van Tygo (100), Jeroen (100), Peggy of Horace (100) en Patrick of Nikkie (50). Als niet alles nog op de paaltjes hing maar er ook geld onderschept is, is Peggy samen met Tygo hier vanwege de doorgeefpositie het meest verdacht.Maar ze stond wel (samen met Patrick) bij de enige deelopdracht waar met een beetje geluk nog wat te mollen viel. Dat was bij de andere deelopdrachten nauwelijks te doen.Bakske met stro, rode mutsen en een nauwelijks zichtbare ezel zijn niet bestaande of dubieuze elementen in haar beschrijving, die het er niet makkelijker op maakten het schilderij te vinden. De hond had Jeroen zo nauwkeurig beschreven (vgl. origineel en schillderij Peggy), dat ze die moeilijk niet kon noemen. Maar ze benoemde niet een paar opvallend goed gelijkende kenmerken van de hond die Jeroen blijkbaar wel had doorgegeven. Geef ik je gelijk in. Met de aantekening dat het nog steeds niet helemaal zeker is of dit nou een alles-of-niets opdracht was of niet. Zo ja: dan was het kwaad al geschied, want haar suggestie voor Jon was fout. Zo nee: dan deed Peggy hier gewoon een goede suggestie. Bij Stuk voor Stuk is zij de eerste die zich afvraagt of puzzelstuk 4 wel past. Toen iedereen daar in meeging, werd de opdracht al gauw onhaalbaar. Dan kun je later nog wel een keer een verkeerde volgorde in twijfel trekken, lijkt me juist slim als Mol. EDIT: we weten bij Routebeschrijving niet hoe de verdeling tussen Peggy en Patrick tot stand is gekomen. Misschien stond Patrick haar gewoon niet toe de telefoon te nemen, en moest ze genoegen nemen met het stuur. Hij verdenkt haar immers. Wel zagen we Peggy er her en der doorheen kakelen, tot ergernis van Nikkie.Ik heb geloof ik maar op één moment gedacht dat ze verdacht in beeld kwam, en dat was bij Steenrijk. Toen Nikkie haar zo prees en de camera inzoemde op de voorbijgelopen gouden stenen. Waren er nog meer van dat soort momenten?

[EDIT] Ik schiet nu erg in de verdediging, maar ik ben zelf ook nog niet overtuigd van Peggy. ::tandpastasmiley::


Helemaal mee eens
Graven, graven, graven...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #530 Gepost op: 10-10-2020, 12:12:22 »
Wat betreft het zeggen van verdelen van kracht en zeggen hoe de mol kan mollen zie ik als een afleidingsmanoeuvre van de mol
Ja het is de aanval naar voren. Zoals Ron bijv. ook doet met dat malle 'het jaartal is 1505, belangrijk, onthoud dat!' terwijl het nergens op slaat. Ik ga dus niet terug naar Ron want beiden laten dit gedrag zien.

Het zat me niet lekker dat Ron zo verdacht werd genoemd, opeens zaten 3 kandidaten op hem in de test. Daarom ging ik van hem weg. Zelfde bij Peggy (en zij al de hele serie). De mol wordt uit de wind gehouden dus is Ron noch Peggy.

Ook zie je dat Ron gewoon penningmeester wordt en Nikkie wordt weggestemd. Kortom, de verdenkingen zijn in de realiteit gewoon omgekeerd! En in een tussenstukje hoor je wie de meest gesloten mensen van de groep zijn: Ron en Nikkie. Maar Ron gaat vervolgens uit eigen initiatief een bondje aan. Onmols.

Wat ik wel eens ben is haar irritatie jegens Jeroen die ze wel vaker toont. Dat is erg onmols. Dat laat je niet zien. Maar ja, om emoties nou de doorslag te laten geven...... ik bedoel Ron ging ook huilen bij het vertrek van Horace. Ik zie dus geen aanleiding terug te keren bij Ron of Tygo. Vanavond gaat veel uitwijzen!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #531 Gepost op: 10-10-2020, 18:34:50 »
Ik ga vol voor Patrick. Nee, ik ben niet zeker maar vind hem het meest verdacht, ondanks de 1500 euro actie. Veel op in mijn ogen beste molposities. Helpend bij opdrachtdelen die moeten slagen, weer niet als er geld verdiend moet worden.

Maar goed, ben al alle kanten op geweest en het zou me van niemand verbazen als hij/zij de mol blijkt  ::rofl::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #532 Gepost op: 10-10-2020, 18:42:09 »
Op de valreep geswitcht naar Patrick. De rest voelt niet goed. Als ik kijk naar waar de mol zich zou moeten bevinden, zit Patrick altijd op de goede plek. Die 1500 euro? Hoeveel heeft hij wel in zijn zak, maar niet in de kist gestopt tijdens de lasergame? Weten we dat eigenlijk? Iemand had zijn joker in de kist gestopt. Wellicht kon hij het niet verkopen, de ZV i.p.v. het geld.

En er ging een lichtje op. De enige mol die wedergeboren kan zijn, is Patrick. Want die hebben we al een keer gehad.... ::)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #533 Gepost op: 10-10-2020, 18:49:10 »
Peggy Peggy Peggy. Overtuigd ze mij? Nee, zeker niet, maar is het iemand anders? Dat al helemaal niet.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #534 Gepost op: 10-10-2020, 19:12:46 »
Ik ga voor Ron.
Misschien heeft Nikkie Ron gezien bij het omdraaien bij de oud mollen. Opvallend dat net zij 2 de joker nemen. Nikkie volgt dan Ron wanneer die eerste wil bij "meeslepend".
Hij speelt de wat domme kandidaat, net wat ook de oud mollen zeggen: de mol houdt zich van de domme.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #535 Gepost op: 10-10-2020, 19:19:59 »
Peggy nog altijd. Een beetje met het argument 'want ik zit al vanaf het begin op haar' en een beetje omdat het plaatje ook gewoon klopt. Ik vind haar niet altijd Mols mollen (dat van die mannennamen klinkt bijvoorbeeld eerder als een geïmproviseerde kandidatenmolactie) maar ze is wel de meest steady Mol.

Van alle anderen behalve Patrick zou ik ook niet verbaasd zijn. Nikkie is wel met stip mijn nummer 2 verdachte, eigenlijk.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #536 Gepost op: 10-10-2020, 19:34:16 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 6:

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #537 Gepost op: 10-10-2020, 19:52:50 »
Deze aflevering gaat hopelijk een hoop duidelijk maken. Een mol die het moeilijk heeft, vind ik eigenlijk alleen passen bij Peggy, Ron en een beetje Nikkie. Maar Peggy wordt zo duidelijk verdacht door veel anderen, Ron stond buiten het dorp bij Meer of Min en vond het juiste schilderij in het museum en Nikkie wordt eigenlijk te verdacht in beeld gebracht.  :-\\
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #538 Gepost op: 10-10-2020, 19:58:11 »
Wie zegt dat de mol het moeilijk heeft?
Meer L

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #539 Gepost op: 10-10-2020, 20:11:23 »
Wie zegt dat de mol het moeilijk heeft?
Rik
Brevis esse laboro, obscurus fio.