Poll

Wie is de Mol?

Jeroen
222 (83.1%)
Nikkie
45 (16.9%)

Totaal aantal stemmen: 267

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 92930 keer)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #620 Gepost op: 12-10-2020, 18:50:07 »
Nog voor de gebruikelijke verdere analyse gedurende week... Tjah...?  ???

Vorige aflevering (afl. 5) sprong Jeroen over Peggy heen voor mij en was het nu wel duidelijk. Ook met een verdachte Peggy de hele tijd en Jeroen niet al te opvallend... Maar nu een montage in afl. 6 dat ik Jeroen te veel naar voren geschoven vind worden. Waren best keuzes te maken in de montage om hem minder verdacht neer te zetten. Dus zoals anderen hier ook al zeggen. Peggy daarentegen zit dan weer iets verstopter (pakt ook maar beperkt geld) en is bij de executie onderdeel van naar wat het lijkt het onmogelijke... Op basis daarvan zou ik geneigd zijn weer terug te komen bij mijn oorspronkelijke Mol van al het gehele seizoen... Past dan weer het scenario: verdacht neerzetten in het begin en dan steeds onverdachter worden richting einde.

Jeroen vind ik wel opvallend gedrag vertonen in aanloop naar de executie (o.a. ogen dichtknijpen), en is daar ook super gespannen ten opzichte van de anderen.

Voor mij zijn Nikkie en Tygo het al lange tijd niet, en die anderhalve aflevering buiten de groep levert een flink dilemma op. Met Nikkie als Mol ga ik eerst weer eens even lange tijd teleurgesteld zijn na het seizoen voor ik het kan accepteren :P (Of er moeten wel heel briljante acties zijn.) Tygo blijft altijd een beetje een enigma, maar is gewoon duidelijk een aantal opdrachten niet op de juiste plaats.

Voor nu toch maar even Peggy nog, kan toch weer naar Jeroen terugvallen gedurende de week.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #621 Gepost op: 12-10-2020, 19:10:27 »
Dat is waar ik ook mee zit. Na de aflevering denk je dat het alleen nog maar Jeroen kan zijn. Maar waarom door de kijkers zo vroeg gepiekt? Dan is de verassing er al af.
Ik hoop misschien tegen beter weten in dat het tóch Nikkie is.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #622 Gepost op: 12-10-2020, 20:03:52 »
Funfact: Dit zijn onze verdenkingen voor af gaand voor elke aflevering tot zover:


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #623 Gepost op: 12-10-2020, 21:26:38 »
Nog voor de gebruikelijke verdere analyse gedurende week... Tjah...?  ???

Vorige aflevering (afl. 5) sprong Jeroen over Peggy heen voor mij en was het nu wel duidelijk. Ook met een verdachte Peggy de hele tijd en Jeroen niet al te opvallend... Maar nu een montage in afl. 6 dat ik Jeroen te veel naar voren geschoven vind worden. Waren best keuzes te maken in de montage om hem minder verdacht neer te zetten.
Ja, dat had makkelijk gekund. En wat Lilith zegt... je denkt nu dat alleen Jeroen het nog maar kan zijn. Schermde Jeroen dat geld echt zo goed af, of was het vooral de suggestieve edit?

Met de bootladingen aan hints (dwaalsporen?) die naar Jeroen wijzen er nog bij wordt het wel heel veel. De m.i. veel te simpele en makkelijk te vinden 30:30 hint uit de leader was er eigenlijk al te veel aan, maar goed, dan kun je nog zoiets hebben van 'ze doen het erom'.

Misschien hebben ze Jeroen wel gecast als bliksemafleider. 9 uitgesproken kandidaten + Jeroen. Trapte ik er nog in ook. Benieuwd of ik weer eens te ver doordenk.

Ik blijf i.i.g. bij Tygo.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #624 Gepost op: 12-10-2020, 21:27:43 »
Jeroen

We zijn het voor de eerste keer eens dit seizoen  ??? ::)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #625 Gepost op: 12-10-2020, 21:30:50 »
Jeroen.

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #626 Gepost op: 12-10-2020, 21:35:20 »
Vanaf nu Jeroen!
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Online Luc

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #627 Gepost op: 12-10-2020, 21:41:28 »
Omdat mijn eerste verdenking meestal de juiste is - eerder dit jaar zat ik snel op Rob, in 2018 was Jan mijn eerste gedachte maar heb hem ten onrechte snel afgestreept - ga ik terug naar Peggy mede door haar positie in steenrijk, de laseropdracht en fortuin.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 21:44:58 door Luc »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #628 Gepost op: 12-10-2020, 23:39:47 »
Bij nader inzien blijf ik toch bij Peggy, al was het maar uit koppigheid. Als ze de volgende aflevering afvalt dan zien we het vanzelf  ::hypocriet::
...óf niet!

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #629 Gepost op: 12-10-2020, 23:52:04 »
Ik ben inmiddels een avond verder, en ik neig even naar Tygo nu...  ::rofl::

Alles klopt aan Peggy, behalve de verdenkingen plus executie. Ervan uitgaande dat de productie niet te gek doet of Patrick van het padje was.

En dan Jeroen ineens in afl. 6 (+5) te verdacht ineens.

Eens zien hoe ik de gebreken van Tygo ga oplossen.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #630 Gepost op: 13-10-2020, 07:24:58 »
Peggy, ik zie nog steeds geen andere mogelijkheid.
Tijdens de executie kwam ze ook nog eens gemaakt/acterend over vond ik.
Het enige voorbehoud dat ik had (de duidelijke verdenkingen van Patrick en Tygo) zijn met de exit van Patrick weggewerkt.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #631 Gepost op: 13-10-2020, 09:55:52 »
Ik twijfelde tussen Ron en Peggy. Ron is echt geen mol dus zolang Peggy erin blijft ga ik nu voor haar. Ik voel een Stine/Simone scenario aankomen  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tomahawk9

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #632 Gepost op: 13-10-2020, 10:17:12 »
Funfact: Dit zijn onze verdenkingen voor af gaand voor elke aflevering tot zover:



Mocht Jeroen het dus zijn, is hij wel knap lang onder de radar gebleven.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #633 Gepost op: 13-10-2020, 10:39:07 »
Het is hier al eerder genoemd, maar Rob was vorig seizoen nogal verbaasd dat bij de parkeeropdracht zijn verkeerde volgorde van de route voorlezen de uitzending had gehaald. Dat was ook zogenaamd te overduidelijk. Wat dat betreft hoeft het niet per se iets te zeggen dat Jeroen de afgelopen aflevering zo verdacht in beeld gekomen is, eens te meer omdat dat in de voorafgaande afleveringen veel minder het geval was. Alleen het verschil in verdacht maken tussen de voorafgaande afleveringen en de afgelopen aflevering was inderdaad wel erg groot. Maar goed, zo zijn er wel meer kandidaten die in een specifieke aflevering bovengemiddeld verdacht zijn gemaakt. Bij Peggy was dat in de tweede aflevering ook wel enigszins het geval bijvoorbeeld. Wellicht dat de makers sommige overduidelijke hints er juist expres in stoppen, omdat er ook de nodige kritiek geweest is in het verleden dat de Mol steeds moeilijker te vinden wordt, en men toch het grote kijkerspubliek - dat wellicht niet al te veel zin heeft om heel diep te gaan graven - enigszins tevreden wil blijven houden.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #634 Gepost op: 13-10-2020, 10:43:15 »
En in aflevering 7 komen de anderen vast ook weer mooi verdacht naar voren waarna de verdenkingen weer keurig gespreid zullen zijn.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #635 Gepost op: 13-10-2020, 12:26:38 »
Waar is Rat als je hem nodig hebt?  ;)
Ik heb geen idee dit jaar (en beperkte tijd). Jeroen is zo ongeveer de enige die ik nooit verdacht heb, ik heb moeite om kandidaten te verdenken die anderhalve aflevering buiten spel staan en veel kandidaten die naar huis zijn lijken te zijn gesneuveld op Peggy.  ???

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #636 Gepost op: 13-10-2020, 12:45:38 »
Tygo is het.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #637 Gepost op: 13-10-2020, 13:38:21 »
Ik heb geen idee dit jaar (en beperkte tijd). Jeroen is zo ongeveer de enige die ik nooit verdacht heb, ik heb moeite om kandidaten te verdenken die anderhalve aflevering buiten spel staan en veel kandidaten die naar huis zijn lijken te zijn gesneuveld op Peggy.  ???
Je verwoordt precies mijn gedachten Rat!
'
Tygo is en blijft het voor nu....
Meer L

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #638 Gepost op: 13-10-2020, 16:51:13 »
Aflevering 2 & 3: Jeroen
Aflevering 4, 5 & 6: Patrick
Aflevering 7: Jeroen

Jeroen
Peggy
Nikki
Tygo

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #639 Gepost op: 13-10-2020, 16:52:39 »
Steeds 1 van mijn verdachten sinds aflevering, maar nu zonder te spreiden: Peggy!