Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 46751 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #180 Gepost op: 14-10-2020, 00:59:57 »
De hele test beschikbaar hebben doet helemaal niks af aan het manipuleren van wie wie zou verdenken dus dat maakt geen verschil.


Grappig hè .. dat dit elk jaar weer n discussie is  ::rofl::

Er is idd in het verleden volop gebleken dat biechten niet altijd zuiver zijn en cursors die je ziet gaan niet altijd bij de betreffende kandidaat horen.
Je hebt helemaal gelijk. Dit topic gaat ook nooit naar de mol leiden maar de discussies zijn wel leuk om te lezen. Zeker met n wijntje  ::wijn::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #181 Gepost op: 14-10-2020, 08:51:04 »
Zijn kandidaten dan altijd eerlijk tegenover elkaar vlak voor de test? Daar geloof ik niks van. Volgens mij zet hij Ron hier aan tot alles of niets, zodat hij zelf meer kans maakt.
Yep, of Jeroen voert hem nog even snel een foute mol, terwijl ie zelf al sinds afl. 2 op de goede zit  ::helderziend::

Al z'n testbiechten vanaf afl. 3 zijn vaag, zoals Moldo opmerkte. Patrick maar ook Nikkie waren mss niks meer dan bij-molletjes van Jeroen om ons op een wild goose chase te sturen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #182 Gepost op: 14-10-2020, 09:00:04 »
Dan blijft alleen Peggy over, waar hij de opdracht in Elba mee heeft gedaan.
Peggy is nu juist degene waarvan ik er wel gerust op ben dat Ron er niet op haar eruit is gegaan! Zijn testvraag die we te zien kregen was wat verwarrend en je kon daar een verkeerd antwoord geven, maar je kon nooit 'Patrick en Peggy' aanklikken als je op een van beiden zat.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #183 Gepost op: 14-10-2020, 10:54:16 »
Ik denk dat we deze discussie ook niet gaan oplossen (niet voor de volgende aflevering). Maar ik denk dat we niet ver van elkaar af liggen in principes: (1) de testresultaten (ie wie er afvalt) is niet gemanipuleerd en (2) de montage kiest welke beelden ze gebruiken om het een (en tot het einde toe) spannend verhaal te maken waar zo veel mogelijk kandidaten nog de mol kunnen zijn. Daarvoor gebruiken ze vaak beelden die andere verdenkingen suggereren dan in werkelijkheid zijn gebeurd.

Rons verdenking is onduidelijk. Zijn laatste biecht zegt niet wie hij verdenkt, de ene testvraag die we zien suggereert Jeroen maar de vraag is ambigu en de laatste afleveringen leek Ron juist meer en meer op Nikkie te zitten. Het lijkt waarschijnlijk dat Ron op Jeroen of Nikkie zat. Als Jeroen de mol is, zou de montage kunnen kiezen juist die ene vraag te laten zien om te suggereren dat hij op Jeroen zat en zo Jeroen minder verdacht te maken. Als Nikkie de mol is, heeft de montage geprobeerd Rons laatste verdenking (switch naar Jeroen?) ‘weg te poetsen’ zodat wij de conclusie trekken dat Nikkie de mol niet meer kan zijn. In dat geval hebben ze de ene testvraag erin gelaten om ons niet helemaal zonder clue te laten. Kortom, het kan allebei nog, dus de montage heeft zijn werk goed gedaan. (Ik vind het zelf waarschijnlijker dat Ron nog ‘gewoon’ op Nikkie zat, maar ik zie in dat de argumentatie niet overtuigend is voor Nikkietunnelaars.)

Peggy vind ik een duidelijker verhaal. De montage suggereert sterk dat Jeroen vol op Nikkie zat en Patrick vol op Peggy. Peggy zou alleen de mol kunnen zijn als

(1) in weerwil van deze verdenkingen, Patrick minder vragen goed had (niet echt voor te stellen);
(2) Jeroen totaal niet op Nikkie zat maar op Peggy (dat vereist dat de biecht gemanipuleerd / misleidend is, de testvragen in beeld gemanipuleerd zijn en hij tegen Ron liegt);
(3) Patrick totaal niet op Peggy zat (dat vereist dat de biecht gemanipuleerd / misleidend is, de testvragen in beeld gemanipuleerd zijn en dat hij of is teruggekomen op zijn eerdere verdenking van Peggy of dat die verdenking ook gemanipuleerd is); of
(4) Jeroen en Patrick allebei gespreid hebben tussen Peggy en iemand anders (dat is mogelijk met Jeroens biecht, maar het vereist dat Patricks biecht en zijn dagboek gemanipuleerd/misleidend zijn. Daarnaast vind ik het moeilijk te geloven dat twee ervaren kandidaten zouden spreiden bij een dubbele executie met vier, waar ook hoofdverdachte Peggy tussen zit.)

Zoals gezegd, vind ik al deze 4 scenario’s erg onwaarschijnlijk. Dat is voor mij reden om Peggy voorlopig af te strepen.

Overigens ben ik het eens dat Jeroens verdenkingen vreemd zijn. Ik vind het niet vreemd dat hij Nikkie verdenkt, dan uitsluit en dan weer verdenkt (veel mensen op het forum doen hetzelfde). Maar zijn verdenkingen werden tot nu toe aardig weg gemonteerd en de laatste aflevering werd dat script uit het raam gegooid om hem vol voor Nikkie te laten kiezen. En deze montagekeuze zorgt ervoor dat we Peggy ogenschijnlijk kunnen uitsluiten. Ik begrijp niet helemaal waarom deze verandering van richting. Mogelijke verklaringen: (1) ik maak een de denkfout, Peggy is de mol en de montage wil ons doen geloven dat zij het niet kan zijn, (2) Jeroen is de mol, Peggy valt volgende aflevering af, dus hoeft niet veel langer verdacht te zijn en het is belangrijker om Nikkie verdacht te maken (want Jeroen zit op haar en is door, waardoor Rons afvallen minder opvalt), (3) Nikkie is de mol, Jeroen wint en de montage wil ons klaarstomen voor zijn uiteindelijke winst (maar dat had ook op een andere manier gekund, bijv in de volgende aflevering), (4) omdat Rons verdenkingen weg gemonteerd waren, vond de regie het te veel om ook Jeroens verdenkingen weg te laten / vaag te laten en ze nemen voor lief dat we Peggy met vrij grote zekerheid kunnen uitsluiten.

Hoe dan ook, vind ik het lastig een scenario te bedenken waarbij Jeroen volgende aflevering zou afvallen, want dat zou betekenen dat we na Peggy ook Nikkie kunnen uitsluiten (tenzij Peggy naar Nikkie switcht en Tygo nog een vrijstelling krijgt). Ik denk dat we het idee dat Jeroen zou afvallen voor de finale voorzichtig kunnen wegwerpen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #184 Gepost op: 14-10-2020, 11:34:46 »
Goed verhaal, en van alle kanten bekeken! ::ok::
Hoe dan ook, vind ik het lastig een scenario te bedenken waarbij Jeroen volgende aflevering zou afvallen, want dat zou betekenen dat we na Peggy ook Nikkie kunnen uitsluiten (tenzij Peggy naar Nikkie switcht en Tygo nog een vrijstelling krijgt). Ik denk dat we het idee dat Jeroen zou afvallen voor de finale voorzichtig kunnen wegwerpen.
Zie vet gedrukt: en toch zou ook dat best kunnen gebeuren. Peggy moet na het afvallen van Ron een nieuwe keuze maken. Als zij de Mol is, zal ze ongetwijfeld op een finalist gaan zitten. En als zij niet de Mol is, kan ze ook switchen naar Nikkie. Tygo kan doorgaan naar de finale, ook zonder vrijstelling. Ten eerste heeft hij voor Peggy al heel stellig Jeroen en Ellie verdacht. Hij kan best nog een switch maken. Hij riep (ten tweede) bij het afscheid van Patrick: 'Hoe kan dat nou? Hoe kan dat nou?'. Het afscheid van Patrick en een vermoeden op wie Patrick eruit is gegaan, kan Tygo nog doen besluiten om van Mol te veranderen.

Dus het blijft allemaal open, ook zonder vrijstelling.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #185 Gepost op: 14-10-2020, 11:50:47 »
Ik ben het op hoofdlijnen helemaal eens met Leendert. Als we rekening houden met manipulatie, dan is er nog van alles mogelijk.

Er is wel een scenario te bedenken, waarin Jeroen nog zou kunnen afvallen. Dat is het scenario, waarin Tygo de mol is. Dat zou ook de test en executie van deze aflevering kunnen verklaren.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #186 Gepost op: 14-10-2020, 14:11:47 »
Goed verhaal, en van alle kanten bekeken! ::ok::Zie vet gedrukt: en toch zou ook dat best kunnen gebeuren. Peggy moet na het afvallen van Ron een nieuwe keuze maken. Als zij de Mol is, zal ze ongetwijfeld op een finalist gaan zitten. En als zij niet de Mol is, kan ze ook switchen naar Nikkie. Tygo kan doorgaan naar de finale, ook zonder vrijstelling. Ten eerste heeft hij voor Peggy al heel stellig Jeroen en Ellie verdacht. Hij kan best nog een switch maken. Hij riep (ten tweede) bij het afscheid van Patrick: 'Hoe kan dat nou? Hoe kan dat nou?'. Het afscheid van Patrick en een vermoeden op wie Patrick eruit is gegaan, kan Tygo nog doen besluiten om van Mol te veranderen.

Dus het blijft allemaal open, ook zonder vrijstelling.

Eens. Dit zou nog kunnen. Om te zorgen dat we Nikkie niet kunnen uitsluiten zou dan Tygo ook naar Nikkie moeten switchen of zijn verdenking moet opengehouden worden. Een volledige switch naar Nikkie zou ik niet heel logisch vinden aangezien Tygo het goed met Nikkie lijkt te kunnen vinden en haar ogenschijnlijk nooit verdacht heeft (terwijl hij Jeroen in het verleden wel verdacht heeft). Maar het kan wel. We zullen het zien.

Er is wel een scenario te bedenken, waarin Jeroen nog zou kunnen afvallen. Dat is het scenario, waarin Tygo de mol is. Dat zou ook de test en executie van deze aflevering kunnen verklaren.

Als Tygo de mol is, zou Jeroen idd kunnen afvallen (omdat hij op een verkeerde mol zit). Maar waarom zou de regie dan zo duidelijk hebben laten zien dat hij Nikkie verdacht? Daarmee geven ze ons ammunitie om na Peggy ook Nikkie uit te sluiten. Als Jeroen op die manier voor de finale afvalt, denk ik toch dat ze dat op een andere manier in beeld zouden brengen.
« Laatst bewerkt op: 14-10-2020, 14:16:28 door Leendert »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #187 Gepost op: 14-10-2020, 22:53:59 »
Ik heb even wat afleveringen terug gekeken en het lijkt me toch dat we deze edit zaterdag gaan krijgen:

Tijdens de test van de halve-finale:
Peggy: ''Na de exit van Ron ben ik helemaal in de war geraakt. Hij moest het wel zijn, toch? Nu dat hij weg is heb ik mijn molboekje weer opnieuw bekeken. Nikkie heeft niet veel gedaan. Ze vertraagd de boel altijd en doet zo theatraal. *klikt aan Nikkie is de mol*''
Jeroen: ''Nikkie.. Nikkie.. wat heb je het toch goed gespeeld, maar ik heb je al een tijdje door mol! *klikt aan Nikkie is de mol*''
Tygo (mol): ''Na het hebben opgesloten gezeten met Nikkie in die gevangenis, zag ik dat lachje van de mol. Je bent het gewoon! *klikt aan Nikkie is de mol*''
Nikkie: ''Ik twijfel nu nog heel erg tussen Jeroen of Tygo. Beide hebben het zo raar gespeeld. Ik weet het niet meer. *we zien niet wie ze aan klikt*''

Nikkie.. groen
Peggy.. rood
Exit Peggy

Tijdens de test van de finale:
Jeroen: (verliezer) *klikt aan Nikkie is de mol*
Tygo: (mol) *klikt aan Nikkie is de mol*
Nikkie (winnares): ''Ik weet het nog steeds niet, maar ik moet nu een keuze maken. Tygo doet zo raar en lijkt altijd een dubbelspel te spelen & Jeroen heb ik zolang opgezeten. *klikt aan Tygo is de mol*.''

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #188 Gepost op: 15-10-2020, 00:54:47 »
De ellende is dat jullie allemaal beslist (een beetje?) gelijk hebben en waarschijnlijk ook (een beetje ?) ongelijk.
Ik heb alle argumenten gelezen en maak daar uit op dat alle 4 nog de MOL kunnen zijn.
De regie heeft dus, wat mij betreft, het niet slecht gedaan, ondanks al het knippen en plakwerk. ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #189 Gepost op: 15-10-2020, 01:44:11 »
Mag ik hier een vraag neerleggen?
Wat is het nut van de testbiechten?
Voor de makers steeds weer een opgave om deze zo te monteren dat wij hieruit niet kunnen afleiden wie de Mol is. Sterker nog, fragmenten van testbiechten uit een eerdere aflevering monteren in een latere biecht om ons op een dwaalspoor te zetten dan wel eerder genoemd doel te bereiken.
Die biechten vergen niet alleen tijd van de kandidaten die anders zouden kunnen relaxen dan wel (nuttige) gesprekken met elkaar kunnen hebben, maar ook extra werk voor de makers. Het vreet dan ook nog een fors deel van de zendtijd per aflevering die wat mij betreft toch al te kort is. Kortom, weg hiermee in WIDM 2.0.

Misschien zijn de makers ook al tot deze conclusie gekomen en hebben ze de testbiechten in deze jubileum aflevering zodanig gemonteerd dat het lijkt dat Peggy de Mol niet meer kan zijn, maar dat ze het toch is. Gevolg: veel molloten zijn teleurgesteld en er komt een oproep om de testbiechten dan maar te laten zitten. En daar geven ze dan gehoor aan. Mission accomplished.

Ten aanzien van de discussie over wie allemaal wel en niet de Mol kunnen zijn, kunnen we er volgens mij niet omheen dat het vreemd is dat Patrick, die al vanaf aflevering 2 Peggy heeft genoemd als zijn (voornaamste) molverdachte, in het dagboek van de afvaller zegt dat hij is omgepraat door Tygo om op iemand anders te gaan zitten en daarom is afgevallen. Hieruit leid ik af dat Patrick zijn laatste test NIET op Peggy heeft ingevuld, maar op iemand die Tygo niet verdenkt als Mol, want een kandidaat zal nooit zijn mol aanbevelen bij een medekandidaat. Patrick zal dus op Ron, Nikkie of Jeroen hebben gewed. Logisch gezien zou dit Nikkie zijn want Tygo heeft de laatste opdracht met Nikkie gezeten en kan hem daarover wel wat saillante "molacties" hebben verteld. Dat zou dan ook kloppen met de opmerking van Patrick in de biecht: de Mol die als eerste aankomt daar zit een addertje onder het gras. Nikkie en Tygo zijn als eerste aangekomen.
Overigens, waarom zou Patrick vlak voor de test een opdracht doornemen met zijn molverdachte?
Ik zat op Nikkie of Jeroen, maar neig nu toch naar Peggy, al was het alleen maar omdat degene die ik in voorbij seizoenen uitsloot als mol vaak de mol bleek te zijn, zeker als dit een vrouwelijke mol was. Maar dat heeft misschien met mijn chromosomen te maken.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #190 Gepost op: 15-10-2020, 09:11:03 »
Dat laatste vind ik heel herkenbaar alleen heb ik geen mannelijke. chromosomen ::rofl::

Ik probeer te kijken naar wat ik  aan interactie tussen kandidaten zie alhoewel hier ook mee gemanipuleerd wordt. Wat me de laatste afleveringen opvalt is dat Nikkie en Tygo het samen goed kunnen vinden.
De "act" die ze als kandidaat in het spel.laten zien is weg als ze samen zijn. Ze overleggen rustig in de cabrio en bij het ketting doorzagen. Geen van beide doet moeite om zich t.o.v. de ander verdacht te maken. Heel opvallend vond ik het moment dat Jeroen een groen scherm kreeg bij de laatste executie en Tygo iets tegen Nikkie zegt. Helaas is niet te zien wat hij zegt. Beiden hebben vanaf het begin "mot' met Jeroen. Zal me niks verbazen als ze samen de finale halen. In deze redenatie is het dus exit voor Peggy.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #191 Gepost op: 15-10-2020, 10:01:39 »
Ik heb even wat afleveringen terug gekeken en het lijkt me toch dat we deze edit zaterdag gaan krijgen:

Tijdens de test van de halve-finale:
Peggy: ''Na de exit van Ron ben ik helemaal in de war geraakt. Hij moest het wel zijn, toch? Nu dat hij weg is heb ik mijn molboekje weer opnieuw bekeken. Nikkie heeft niet veel gedaan. Ze vertraagd de boel altijd en doet zo theatraal. *klikt aan Nikkie is de mol*''
Jeroen: ''Nikkie.. Nikkie.. wat heb je het toch goed gespeeld, maar ik heb je al een tijdje door mol! *klikt aan Nikkie is de mol*''
Tygo (mol): ''Na het hebben opgesloten gezeten met Nikkie in die gevangenis, zag ik dat lachje van de mol. Je bent het gewoon! *klikt aan Nikkie is de mol*''
Nikkie: ''Ik twijfel nu nog heel erg tussen Jeroen of Tygo. Beide hebben het zo raar gespeeld. Ik weet het niet meer. *we zien niet wie ze aan klikt*''

Nikkie.. groen
Peggy.. rood
Exit Peggy

Tijdens de test van de finale:
Jeroen: (verliezer) *klikt aan Nikkie is de mol*
Tygo: (mol) *klikt aan Nikkie is de mol*
Nikkie (winnares): ''Ik weet het nog steeds niet, maar ik moet nu een keuze maken. Tygo doet zo raar en lijkt altijd een dubbelspel te spelen & Jeroen heb ik zolang opgezeten. *klikt aan Tygo is de mol*.''

Standaard scenario wat ik niet uitsluit, maar niet in de situatie met Nikkie als mol.

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #192 Gepost op: 15-10-2020, 10:09:41 »
Het belangrijkste dat ik uit deze 20 test vragen haal, is dat het gewoon heel moeilijke vragen zijn. Er zit duidelijk een flinke gok-factor in. 
En dus, als een kandidaat de bedoeling heeft vol op iemand te gaan, dan kan die er toch nog flink naast kan zitten. Of als diegene fout zit, toch redelijk wat vragen per ongeluk goed op de echte mol kan hebben.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #193 Gepost op: 15-10-2020, 10:31:15 »
Ik probeer te kijken naar wat ik  aan interactie tussen kandidaten zie alhoewel hier ook mee gemanipuleerd wordt. Wat me de laatste afleveringen opvalt is dat Nikkie en Tygo het samen goed kunnen vinden.
De "act" die ze als kandidaat in het spel.laten zien is weg als ze samen zijn. Ze overleggen rustig in de cabrio en bij het ketting doorzagen. Geen van beide doet moeite om zich t.o.v. de ander verdacht te maken.

Ja, dat viel me ook op. Ik denk dat het misschien komt doordat ze samen in The Great Escape zaten en daardoor al een beetje weten hoe ze kunnen samenwerken? Ik vind ze hierdoor nog extra kandidaats, zoals Mil en Buddy ook goed samenwerkten en eerder Rick en Marlijn, maar dat is eigen interpretatie en kan ik verder niet echt onderbouwen. 

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #194 Gepost op: 15-10-2020, 12:24:12 »
Mag ik hier een vraag neerleggen?
Wat is het nut van de testbiechten?
Voor de makers steeds weer een opgave om deze zo te monteren dat wij hieruit niet kunnen afleiden wie de Mol is. Sterker nog, fragmenten van testbiechten uit een eerdere aflevering monteren in een latere biecht om ons op een dwaalspoor te zetten dan wel eerder genoemd doel te bereiken.
Die biechten vergen niet alleen tijd van de kandidaten die anders zouden kunnen relaxen dan wel (nuttige) gesprekken met elkaar kunnen hebben, maar ook extra werk voor de makers. Het vreet dan ook nog een fors deel van de zendtijd per aflevering die wat mij betreft toch al te kort is. Kortom, weg hiermee in WIDM 2.0.

Ja, dit zei ik ook laatst al kort elders. Houd deze gedachte vast voor het feedbacktopic op het eind :P Wat mij betreft hoeven die toestanden er niet in en besparen ze tijd die ze kunnen gebruiken voor opdrachten (m.n. de uitleg), groepsvorming en leuke intermezzo's.

Aan het begin van het seizoen was ik goed bezig met die verdenkingen te negeren, want die kloppen immers toch niet. En op het eind zitten we er bijna allemaal toch weer mee te puzzelen/over na te denken  ::rofl::

Ben ook van de school dat kandidaten gewoon fouten maken bij de test, zeker in alle testen behalve finaletest. Dingen niet weten, gokken, stress etc.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #195 Gepost op: 15-10-2020, 12:42:19 »
Ben ook van de school dat kandidaten gewoon fouten maken bij de test, zeker in alle testen behalve finaletest. Dingen niet weten, gokken, stress etc.
Jezelf horen praten tijdens je testbiecht, en denken: tsja. Ik weet het nog steeds niet. Doodlopende weg. Ik ga het bij de test toch anders doen. Kan allemaal. ::jaja::

EDIT: Van mij mogen die testbiechten er trouwens in blijven. Ik vind het wel een leuke extra uitdaging, en het geeft ook interessante discussies hier op het forum.
« Laatst bewerkt op: 15-10-2020, 12:50:13 door Newbie2 »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #196 Gepost op: 15-10-2020, 13:04:54 »
Ik ben het helemaal met Leendert's opsomming eens.

Ik ben het ook bijna helemaal met Sanmol eens, behalve dan dit

Nikkie (winnares): ''Ik weet het nog steeds niet, maar ik moet nu een keuze maken. Tygo doet zo raar en lijkt altijd een dubbelspel te spelen & Jeroen heb ik zolang opgezeten. *klikt aan Tygo is de mol*.''

Ik denk dat zij gewoon vol voor Jeroen gaat. Dat doet ze al vanaf het begin. Geen reden er weifelachtig in te zijn. Ik HOOP verder dat je gelijk hebt en Tygo voor haar gaat. Ik vrees echter dat hij ook 'gewoon' voor Jeroen gaat. Toch een smetje op zijn blazoen. Maar hoop doet leven!  :D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #197 Gepost op: 15-10-2020, 13:09:07 »
Dat laatste vind ik heel herkenbaar alleen heb ik geen mannelijke. chromosomen ::rofl::

Ik probeer te kijken naar wat ik  aan interactie tussen kandidaten zie alhoewel hier ook mee gemanipuleerd wordt. Wat me de laatste afleveringen opvalt is dat Nikkie en Tygo het samen goed kunnen vinden.
De "act" die ze als kandidaat in het spel.laten zien is weg als ze samen zijn. Ze overleggen rustig in de cabrio en bij het ketting doorzagen. Geen van beide doet moeite om zich t.o.v. de ander verdacht te maken. Heel opvallend vond ik het moment dat Jeroen een groen scherm kreeg bij de laatste executie en Tygo iets tegen Nikkie zegt. Helaas is niet te zien wat hij zegt. Beiden hebben vanaf het begin "mot' met Jeroen. Zal me niks verbazen als ze samen de finale halen. In deze redenatie is het dus exit voor Peggy.
Goed gezien  ::vergroot::

Hoorde je die sneer van Jeroen trouwens bij het ontbijt, toen het over de voorstelling ging in het theater?

Jeroen: "Misschien speelt Nikkie wel een eiland."


Grinnekte erbij, maar zou zo maar kunnen dat Nikkie hem als mol mateloos irriteerde. Zonder Nikkie had Jeroen veel meer kunnen mollen.

Tygo ging er in afl. 3 idd ook met gestrekt been in.

Staat ie er straks mee in de finale  ::rofl::


Ja, dat viel me ook op. Ik denk dat het misschien komt doordat ze samen in The Great Escape zaten en daardoor al een beetje weten hoe ze kunnen samenwerken? Ik vind ze hierdoor nog extra kandidaats, zoals Mil en Buddy ook goed samenwerkten en eerder Rick en Marlijn, maar dat is eigen interpretatie en kan ik verder niet echt onderbouwen.
Ja, Nikkie en Tygo kenden elkaar al. Peggy & Tygo ook. Dat was bekend bij de productie... te groot risico om een van die drie als mol te kiezen. Heb je als productie er extra gratis iemand bij die vanaf het begin op de mol zit. Zelfde met Horace. Hadden we mss ook wel meteen kunnen strepen...


Zo'n radioman als Jeroen rolt normaal niet met acteurs en influencers. Lijkt me dat ie een van de weinige kandidaten was die niemand van de andere 9 persoonlijk kende.


Nikkie & Tygo kegelen Peggy er nog uit en gaan dan voor de buit. Maakt Nikkie het meeste kans op te winnen, denk ik.

Hoop alleen niet dat Tygo nog moet acteren dat ie Peggy nog steeds als hoofdverdachte heeft. Nikkie & Tygo hebben al genoeg geacteerd in opdracht van de productie, toen ze vast zaten en ontsnapten, zogenaamd met de andere 4 op hun hielen. Hoop dat dat nu klaar is.


Finale

Tygo --> Jeroen
Nikkie --> Jeroen
Jeroen --> Nikkie

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #198 Gepost op: 15-10-2020, 13:28:14 »
Zoals ik ertegenaan kijk zaten Patrick en Ron (door Patrick, was eerst Nikkie) op Peggy, Peggy op Ron, Jeroen op Nikkie. Dus Nikkie blijft een belangrijke molkandidaat alleen al door de verdenkingen. En volgens mij zit Tygo ook op Nikkie, want die wilde bij haar in het team, terwijl Nikkie bij Peggy wilde. Het is onzeker wat Peggy gaat doen, die heeft nu een achterstand.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #199 Gepost op: 15-10-2020, 13:45:30 »
Hoop alleen niet dat Tygo nog moet acteren dat ie Peggy nog steeds als hoofdverdachte heeft. Nikkie & Tygo hebben al genoeg geacteerd in opdracht van de productie
Ik heb Tygo nog nergens zien acteren. En al helemaal niet voor de productie.

Die zit gewoon ECHT op Peggy. Hij heeft ook helemaal het geduld niet om te acteren. Weet je nog dat gescheurde briefje? Dat geheim zou hij wel eens eventjes bij zich dragen om er voordeel uit te halen. Het volgende moment gooit hij het echter alweer op tafel. Hij heeft ADHD.

Hij is dan wel een acteur maar dat wil niet zeggen dat hij een spel spelen kan. Ik geloof er niks van dat hij spelletjes speelt a la Patrick die daar wel een meester in was. Hij heeft wel boude uitspraken dat hij iedereen er wel effies uitknikkert, maar we hebben daar helemaal niks van gezien, hij liegt niemand voor, en reageert overal primair op. Geen acteerwerk.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)