Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 42318 keer)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #60 Gepost op: 5-10-2020, 22:13:06 »
Ik denk ook dat Peggy de mol is.
Als er volgende aflevering 3 kandidaten afvallen, denk ik ook dat:
- Jeroen en Ron eerst afvallen
- Nikkie (vrijgesteld) haar twee mollen ziet verdwijnen en naar de juiste mol (Peggy) switcht waardoor ze de finale haalt ten koste van Patrick of Tygo die beiden al meermaals hebben aangegeven dat Peggy hun hoofdverdachte is
Wat zou verklaren dat dit herhaaldelijk in beeld gezegd is, zodat wij net voor de finale gaan twijfelen of Peggy wel de mol kan zijn en switchen naar Nikkie die mega verdacht wordt neergezet.

In dit scenario zorgt Rons openlijke verdenking van Nikkie gecombineerd met zijn afvallen ervoor dat we Nikkie juist kunnen uitsluiten. Dus zou Nikkie dan voor de finale moeten afvallen met haar finale verdenking onduidelijk.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Dat zorgt voor een finale waarbij we van twee van de drie weten dat ze al een tijdje op Peggy zitten, dus dat geeft wel al een sterke aanwijzing dat Peggy de mol is. Voor de regie dus niet een ideale uitkomst.

Ik heb moeite een ander scenario in elkaar te flansen met Peggy als mol en oprechte onzekerheid in de finale. Als de vrijstelling voor Nikkie/Tygo doorgaat, moet Ron wel afvallen (aangezien Peggy de mol is en Patrick op haar zit en Ron niet). Mogelijk zit Jeroen ook op Peggy en blijft hij.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Maar dan zou Nikkie Jeroen waarschijnlijk blijven verdenken en vervolgens afvallen voor de finale (aangezien Jeroen en Tygo dan goed zitten). Dat betekent dat we Jeroen kunnen uitsluiten, dus dat werkt niet.

Zonder vrijstelling voor Nikkie/Tygo hebben we twee of drie kandidaten die Peggy niet verdenken (Ron/Nikkie en mogelijk Jeroen). Dus dat levert alleen extra mogelijkheden op als Nikkie afvalt.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #61 Gepost op: 5-10-2020, 22:28:01 »
.................dus dat geeft wel al een sterke aanwijzing dat Peggy de mol is......

Of dat iedereen op de verkeerde mol zit ::)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #62 Gepost op: 5-10-2020, 22:34:48 »
Ik heb moeite een ander scenario in elkaar te flansen met Peggy als mol en oprechte onzekerheid in de finale.
Ik ook. Maar het kan wel. Als beide die-hard verdenkers van Peggy (Patrick en Tygo) voor de finale afvallen, bijvoorbeeld. Ik denk aan:

- Nikkie en Tygo worden niet gevonden, en krijgen een vrijstelling.
- In de dubbele executie vallen Jeroen en Patrick af. Peggy en Ron gaan door.
- Nikkie is haar hoofdverdachte Jeroen nu kwijt, en moet zich gaan herbezinnen. Ze gaat ook voor Peggy. Ook Ron gaat nu hard tunnelen.
- Tygo is vervolgens de slechtste in de test, en valt voor de finale af.

Dan heb je een spannende finale met Ron en Nikkie, beiden flink verdacht inmiddels, en Peggy. Die dan toch nog voor een verrassing kan zorgen. Maar veel bewegingsruimte zit er inderdaad niet in, dus of Peggy nu echt de Mol is?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #63 Gepost op: 5-10-2020, 22:36:57 »
Tygo die weer net voor de finale afvalt? Ik denk niet dat ie dat overleefd zou hebben. :P

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #64 Gepost op: 5-10-2020, 22:45:32 »
Of dat iedereen op de verkeerde mol zit ::)

Dat kan, daarom telde ik hem ook als ‘oprechte onzekerheid’. Maar het is niet echt een gebalanceerde finale: Peggy, samen met de twee kandidaten die haar al heel lang verdenken. Als het spel zo zou eindigen, zou ik verwachten dat de regie wat meer van Patricks of Tygo’s verdenkingen verborgen had gehouden om de illusie van een meer gebalanceerde speluitkomst te geven.

Ik ook. Maar het kan wel. Als beide die-hard verdenkers van Peggy (Patrick en Tygo) voor de finale afvallen, bijvoorbeeld. Ik denk aan:

- Nikkie en Tygo worden niet gevonden, en krijgen een vrijstelling.
- In de dubbele executie vallen Jeroen en Patrick af. Peggy en Ron gaan door.
- Nikkie is haar hoofdverdachte Jeroen nu kwijt, en moet zich gaan herbezinnen. Ze gaat ook voor Peggy. Ook Ron gaat nu hard tunnelen.
- Tygo is vervolgens de slechtste in de test, en valt voor de finale af.

Dan heb je een spannende finale met Ron en Nikkie, beiden flink verdacht inmiddels, en Peggy. Die dan toch nog voor een verrassing kan zorgen. Maar veel bewegingsruimte zit er inderdaad niet in, dus of Peggy nu echt de Mol is?

Hoezo kan Ron in dit scenario meer vragen goed hebben dan Patrick, terwijl Patrick Peggy verdenkt en Ron niet? Of werkt dit alleen als we aannemen dat we op het verkeerde been zijn gezet en ook Ron Peggy verdenkt?

Tygo die weer net voor de finale afvalt? Ik denk niet dat ie dat overleefd zou hebben. :P

Ik acht sowieso de kans groot dat dit gebeurt. Ik begin te denken dat Nikkie/Tygo niet gevonden worden en dat Peggy niet de mol is. Dat betekent dat Tygo fout zit en bij de laatste vier. Het is voor hem te hopen dat Peggy idd afvalt, zodat hij zijn fouten kan inzien voor het te laat is.
« Laatst bewerkt op: 5-10-2020, 22:51:57 door Leendert »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #65 Gepost op: 5-10-2020, 23:02:04 »
In dit scenario zorgt Rons openlijke verdenking van Nikkie gecombineerd met zijn afvallen ervoor dat we Nikkie juist kunnen uitsluiten. Dus zou Nikkie dan voor de finale moeten afvallen met haar finale verdenking onduidelijk.
Ron verdenkt Peggy en Nikkie (afl 4), en de babbel (bondje) met Patrick geeft ook niet prijs of hij het achterste van zijn tong laat zien. Dus als Ron afvalt, kunnen we Nikkie nog niet uitsluiten, zeker niet als hij in een biecht zou aangeven een keuze tussen de twee gemaakt te hebben (omwille van de dubbele executie) en we niet te horen krijgen wie zijn finale mol was.


Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #66 Gepost op: 5-10-2020, 23:19:34 »
Hoezo kan Ron in dit scenario meer vragen goed hebben dan Patrick, terwijl Patrick Peggy verdenkt en Ron niet? Of werkt dit alleen als we aannemen dat we op het verkeerde been zijn gezet en ook Ron Peggy verdenkt?
Ron verdenkt Peggy al vanaf afl. 1. Alleen heeft hij steeds gespreid. Maar dat zal ergens een keer ophouden, natuurlijk. Dus als Peggy de Mol is, geef ik hem een goede kans tegen Patrick.

Ik las trouwens in een ander topic dat Rik heeft gezegd dat de kandidaten het de Mol moeilijk hadden gemaakt. Betekent dat dat de Mol veel werd verdacht? Dat kan zeker slaan op Peggy, en verklaart dan ook wel waarom ze in de laatste paar afleveringen niet te veel rare dingen heeft uitgehaald. Waardoor ze ook in de landelijke peiling wegzakt.

Het kan nog steeds hoor, met onze Peg! ::joehoe::

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #67 Gepost op: 5-10-2020, 23:27:52 »
Het is natuurlijk ook zo dat er 9 kandidaten meedoen die dit spel al eerder hebben ervaren. Dus ik acht de kans dat de mol door meerdere mensen vroeg is ontdekt vrij groot.
Tygo bijvoorbeeld, die had Susan direct door. Zou me niet verbazen als hij nu weer goed zit met Peggy. En andere kandidaten die wel vroeg zijn afgevallen hebben wellicht een andere strategie gekozen en heeft hen dat ver gebracht.


Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #68 Gepost op: 6-10-2020, 09:45:12 »
Het zou ook verklaren waarom Nikkie en Tygo direct opzichtig meegingen met Peggy's suggestie dat ze Jon van Eerd had gezien in 'Groeten Uit Florence'. En waarom Nikkie er daarna nog een schepje bovenop deed door alleen maar verkeerde oud-mollen te noemen. Peggy leek daardoor minder verdacht, en Nikkie verdachter. Dat zou echter betekenen dat Nikkie ook op Peggy zit en niet op Jeroen. Dat zou vreemd zijn, aangezien Nikkie dit in aflevering 4 zegt tijdens de test:

"Ik had natuurlijk op het hele begin Tina, Nadia, Jeroen...en een klein beetje Horace. En van die vier zijn er drie naar huis. Ja, dan ga ik toch het grootste deel van mijn test op Jeroen...en een paar vragen die ik niet weet op Ellie en Ron."


Dit klinkt niet dubbelzinnig of zwaar geëdit en kan ook niet een biecht uit een andere aflevering zijn. Geen enkele indicatie dat ze Peggy verdenkt. Als Peggy de mol is vermoedt ik dat er een executie met vier komt en dat Nikkie en Tygo automatisch doorgaan naar de volgende aflevering. Anders kan ik me niet voorstellen dat Nikkie, met haar verdenkingen, een dubbele executie overleeft.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #69 Gepost op: 6-10-2020, 11:23:55 »
Kan me wel vinden in deze redenering

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #70 Gepost op: 6-10-2020, 11:58:54 »
Het zou ook verklaren waarom Nikkie en Tygo direct opzichtig meegingen met Peggy's suggestie dat ze Jon van Eerd had gezien in 'Groeten Uit Florence'. En waarom Nikkie er daarna nog een schepje bovenop deed door alleen maar verkeerde oud-mollen te noemen.
Als Nikkie niet de mol is, weet ze ook niet wie de verkeerde oud-mollen waren, want niemand had wat gezien. Hoe kan je er dan nog een schepje bovenop doen, als je zelf geen idee hebt welke oud-mollen de juiste zijn?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #71 Gepost op: 6-10-2020, 22:48:31 »
Ik heb zo zeer behoefte aan een nieuwe tunnel dat jullie me voor vandaag overtuigd hebben: Peggy is de mol en ondanks de montage, verdenkt Ron haar (mogelijk net als Jeroen en/of Nikkie). Misschien dat ik er morgen weer anders over denk.

Ik hoop dat ik er naast zit, want ik heb natuurlijk liever een mol die weinig verdacht wordt.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #72 Gepost op: 10-10-2020, 12:32:47 »
Ik heb zo zeer behoefte aan een nieuwe tunnel dat jullie me voor vandaag overtuigd hebben: Peggy is de mol en ondanks de montage, verdenkt Ron haar
Uit dat bond gesprekje blijkt toch wat anders. Ik heb de indruk dat Ron echt generiek open en eerlijk dat bondje wil aangaan. Patrick maakt er een vuil spelletje van door Ron's Nikkieverdenking te pushen en Peggyverdenking te downplayen.

M.a.w. Ron zat al met Nikkie op 1 en wordt daarin nog eens gepushd. Dan komt er een superexecutie - de luxe. Want maar met 4. Dus Ron wordt gedwongen te tunnelen en zal alles invullen op Nikkie. Peggy kan dan de mol niet meer zijn. Immers gaat Ron eruit op deze Nikkie test dan zouden we al zeker weten dat Peggy WEL de mol is en is de serie afgelopen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #73 Gepost op: 10-10-2020, 12:35:35 »
Dat is kort door de bocht Lo!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #74 Gepost op: 10-10-2020, 12:39:24 »
Het is tussen de regels doorlezen en je niks aantrekken van wat de regie je wilt doen laten geloven. Zie dat bondgesprekje nog eens terug. En uit alle afleveringen samen blijkt toch ook dat Ron dik op Nikkie zit? Het staat voor mij buiten kijf dat niet zowel Patrick als Ron een rood scherm kunnen krijgen in deze massa-executie, de een zal tunnelen op Peggy, de ander op Nikkie, zo klaar als een klontje......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #75 Gepost op: 10-10-2020, 12:50:32 »
Ben benieuwd, het wordt in ieder geval spannend. ::jaja:: ::jaja::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #76 Gepost op: 10-10-2020, 13:00:08 »
Dat zeker! Al met al zijn er voor mij te veel onmogelijkheden voor Peggy om de mol nog te zijn middels de theorie in dit topic. Ik moet de argumentatie nog zien dat het nog kan. Je hebt gelijk dat vanavond heel, heel veel gaat uitwijzen ::vergroot::!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #77 Gepost op: 10-10-2020, 13:56:31 »
Dat zeker! Al met al zijn er voor mij te veel onmogelijkheden voor Peggy om de mol nog te zijn middels de theorie in dit topic. Ik moet de argumentatie nog zien dat het nog kan. Je hebt gelijk dat vanavond heel, heel veel gaat uitwijzen ::vergroot::!

Het is nog steeds mogelijk dat Ron stiekem (deels) op Peggy zit, maar het lijkt niet zo waarschijnlijk. Van Patrick is vrij duidelijk dat hij (bijna geheel) op Peggy zit. Dus ben ik het eens dat als Ron afvalt, we Nikkie nagenoeg kunnen uitsluiten. Als dat tijdens de opnames gebeurd was, had de montage Rons verdenking waarschijnlijk meer in het midden gehouden (tenzij Nikkie zelf ook nog voor de finale afvalt). Daarmee lijkt Ron dus veilig deze executie. En dat betekent dat sowieso of Patrick of Peggy moet vertrekken en in beide gevallen kan Peggy de mol eigenlijk niet meer zijn.

Dus om een lang verhaal kort te maken: je moet je flink in bochten wringen om een scenario te bedenken waarbij Peggy na de volgende executie de mol nog kan zijn. Het kan wel, maar ik voelt allemaal niet zo waarschijnlijk. Dat is voor mij een van de belangrijkste redenen om vooralsnog niet Peggy als molhoofdverdachte te kiezen (al sluit ik haar nog niet helemaal uit).

Omdat ik Patrick, Tygo en Jeroen niet verdenk,
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
kom ik uit bij Nikkie of Ron als mol. Als mijn theorie klopt, gaan ze beiden door en kan ik na deze aflevering iets dieper nadenken tussen hen twee (en Peggy als ze op de een of andere manier nog in de running als mol blijft).

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #78 Gepost op: 10-10-2020, 14:07:45 »
De verdenkingen op Peggy, hoe hard zijn die nu eigenlijk? Vooral in afl. 3 werd zij veel als verdachte genoemd, daarna werd het minder. Haar grootste verdenkers:

Tygo lijkt in afl. 4 het meest zeker van zijn zaak, noemt Peggy herhaaldelijk zijn molletje. Maar dat deed hij eerder óók bij Jeroen (afl 3). En óók bij Ellie. Dus Tygo zwabbert vooral alle kanten op, en maakt er een leuk showtje van in de biechten.
Patrick zegt al vrij lang op Peggy te zitten, en dat klopt. Maar hij gaat in afl. 4 schuiven naar Ron.

In afl. 5 was er geen executie en de meest recente verdenkingen kennen we dus niet. Er zijn inmiddels wel verschillende opdrachten geweest waarin Peggy haar verdenkers zand in de ogen heeft kunnen strooien. Tygo aarzelde even bij de 250 euro die Peggy pakte bij Groeten uit Florence, maar dat geld kwam binnen. Hij gaat in afl. 5 meteen mee in haar twijfel over puzzelstuk 4 bij Stuk voor Stuk. Beetje typisch, als zij je Mol is, toch? Waardoor ik me afvraag: hoe sterk is die verdenking van Tygo nu werkelijk nog?
Hetzelfde geldt voor Patrick, die heeft Peggy bij Routebeschrijving alleen maar goede dingen zien doen. Hij kwam met haar immers als enigen op tijd aan bij Rik.

Ik heb het idee dat deze beide heren zijn klaar gestoomd om af te vallen in afl. 6 en 7. En dat de verdenkingen ons dan moeten laten geloven dat Peggy niet de Mol kan zijn. Dat zaadje zou dan al geplant zijn bij Horace die Peggy op nr. 1 had (maar hij had 3 nrs. 1, en heeft getunneld!), en Ellie die haar zo te zien (maar niet eens zeker) meenam in haar spreiden, maar niet genoeg. Hoe Nikkie daar tussendoor is gerommeld is me een raadsel, maar ik sluit niet uit dat ze Peggy in het oog heeft. Ze was immers gaan nadenken na het afvallen van Tina en Nadja, al zat Jeroen er nog in. En ze wilde graag met Peggy een duo vormen bij Routebeschrijving.

Lang verhaal, maar de bottom-line: ik vind de verdenkingen geen reden om Peggy uit te sluiten.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #79 Gepost op: 10-10-2020, 14:19:07 »
Ellie is voor mij reden genoeg om Peggy niet als hoofdverdachte te zien op dit moment. Je kon aan alles merken dat Ellie haar nog steeds verdacht.

Vul je als kandidaat ook als je spreidt toch al gauw zo'n 7 vragen of meer op haar in. Leg je het vervolgens af tegen Nikkie die haar helemaal niet verdenkt...