Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min  (gelezen 19529 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #40 Gepost op: 20-09-2020, 02:22:32 »
Nikkie die achter Jeroen aan sjokt. Even de 2 hotelkamersleutels inleveren.
Would you please close the windows, i am so sorry, we left them open.
Receptioniste zei trouwens kamer 4, 5 en 7 en gaf toen de sleutels van 5 en 7. Even overrompeld.

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #41 Gepost op: 20-09-2020, 09:18:43 »
Voor de goede orde: ergens werd een luik geopend door Paggy en Patrick. Je zag niet welke kleur. (En ze tellen die wel mee metbhun geopende luiken!)
Toen ze bij de groep kwamen zei een van beiden: ja toen hebben we het luik geopend dat jullie vanaf de ovservatieplek niet konden zien  ::rofl:: Mooi. Kun je dus zeggen dat je een luik geopend hebt, maar boeit het niet welke kleur.   ::tandpastasmiley:: ::ok::

Dit is te zien bij de zevende minuut in Meer of min in de app. Eerder wordt er gezegd door Tycho dat ze de luiken “van de binnenkant!” moeten openen. Als Patrick het van buiten opent, zegt Tycho: goed zo! Dus zij hebben twee onterechte luiken geopend vermoed ik.
« Laatst bewerkt op: 20-09-2020, 10:00:04 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #42 Gepost op: 20-09-2020, 09:42:17 »
Ik denk ook dat dit de verklaring is, het van buitenaf openmaken wat fout is geteld. Patrick de boosdoener hier dus...tenzij Ron en tygo hem dat ingefluisterd hebben, wat wij niet horen.
Meer L

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #43 Gepost op: 20-09-2020, 09:52:10 »
De mol zit zeer waarschijnlijk in het dorp, daar kun je tijd rekken of de verkeerde luiken openen. Overigens zijn er 7 luiken geopend maar Rik telde er 5, dus zijn er 2 verkeerde luiken geopend.
Als een luik werd geopend en vervolgens gesloten wordt dit gezien door degene met de verrekijker. Beide teams met de verrekijker kunnen maar één kant van het dorp zien, in het totaal kunnen ze maar 2 kanten zien. De mol heeft ongetwijfeld 2 verkeerde luiken geopend aan de zijkant, dus uit het zicht van de verrekijker.
« Laatst bewerkt op: 20-09-2020, 09:54:22 door Luc »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #44 Gepost op: 20-09-2020, 12:50:12 »
Je kon de haken waarmee de rode - 200 waren opgehangen door de luiken heen zien. Daarmee kan je controleren.
En Rik heeft allen gezegd dat de luiken open moesten. Niet zoals Ron zij van binnenuit en ook niet per se aan de rand van de stad, wat ook genoemd werd maar niet door Rik.
Patrick heeft het luik - denk ik- reglementair goed geopend.
Als dichtgewaaide luiken werden afgekeurd, dan zou je als mol liever niet in de stad zijn! Ron, die molt door dit niet via de porto te melden.

« Laatst bewerkt op: 20-09-2020, 12:52:34 door foxhunter »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #45 Gepost op: 20-09-2020, 13:09:53 »
Dit is te zien bij de zevende minuut in Meer of min in de app. Eerder wordt er gezegd door Tycho dat ze de luiken “van de binnenkant!” moeten openen. Als Patrick het van buiten opent, zegt Tycho: goed zo! Dus zij hebben twee onterechte luiken geopend vermoed ik.

Dit klopt ja! Zou een gewaagde actie van Peggy zijn.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #46 Gepost op: 20-09-2020, 13:32:37 »
Het is verdacht dat Peggy & Patrick een luik openen die niet zichtbaar is voor Tygo & Ron (als dat inderdaad echt zo is). Ik vind het net zo goed verdacht dat Tygo en Ron hier in mee geen. Ron begint zo ver ik mij kan herinneren over dichtwaaien door de wind, niet dat het aantal dat Peggy noemt niet klopt.

Toevoeging: Zat net terug te kijken. Ik denk dat dat raam daadwerkelijk niet/slecht zichtbaar was voor Ron & Tygo en wel -200. Vanaf het pleintje waar ze het eerste luik openen is dat Luik te zien aan de zijkant van een huis. Als we ze het luik zien openen schijnt er geen licht door, er zit een plaat tegenaan en je zien tie-wrap achtige bandjes zitten.
Mogelijk zit aan de kant van Nikkie & Jeroen ook een raam die Juist alleen voor Ron & Tygo zichtbaar was.
« Laatst bewerkt op: 20-09-2020, 13:48:28 door Rat »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #47 Gepost op: 20-09-2020, 13:35:14 »
Zou het echt gaan om het terug dicht gaan van de luiken?  Of is er iets vreemds aan de toevoeging van de uitleg door de mensen bij de uit kijk, Met name ron en tygo.


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #48 Gepost op: 20-09-2020, 14:20:35 »
Op de plek waar 2 rode luiken boven elkaar zitten waait heel duidelijk een luik met een smak weer dicht nadat Nikkie en Patrick dit hebben geopend. Nikkie roept zelfs nog 'whoe'. Tijdstip 32:32. Je ziet hierna Nikkie weer een stapje terugdoen richting luiken alsof ze deze weer opent, maar in dit shot is geknipt. Maar als een luik één keer dicht kan waaien door de wind kan het ook een tweede keer en ook met andere luiken. Volgens mij is hier maar één mol en dat is de wind / spelleiding die geopende luiken om deze reden afkeurde. Het was gewoon hondenweer!

Verder heeft Rik alleen gezegd dat de luiken moesten worden geopend en niet dat dit per se van binnenuit moest. Ik vond het gebruik van de bezem door Patrick wel slim en vraag me af of er niet op meer plaatsen bezems hebben gestaan of iets waarmee de luiken van buitenaf konden worden geopend.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #49 Gepost op: 20-09-2020, 14:47:49 »
Zou het echt gaan om het terug dicht gaan van de luiken?
Ze tellen er zeven, maar vijf worden goedgekeurd. En je zag bij de twee teams dat er eentje niet helemaal goed open waren. Het team van Nikkie, Jeroen, Ellie, Horace had een een luik minder.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #50 Gepost op: 20-09-2020, 14:49:51 »
De mol heeft ongetwijfeld 2 verkeerde luiken geopend aan de zijkant, dus uit het zicht van de verrekijker.

Hoe kan het dan dat zij daar naar toe zijn gestuurd ?

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #51 Gepost op: 20-09-2020, 14:52:19 »
Tijdens deze opdracht was een computerstem te horen, die naar het lijkt de Nederlandse vertaling van de buitenlandse gespekken weergaf. Dat is vreemd, want in het verleden heeft Wie is de Mol gewoon de Engelse, Italiaanse of andere buitenlandse taal laten horen en ondertiteling toegevoegd. Zou dit zijn geweest om een molactie te verbloemen?

En hoezo keert deze zelfde stem terug tijdens de test waar deze niet eens nodig was?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #52 Gepost op: 20-09-2020, 15:42:26 »
Nikkie en Jeroen hebben van de 5 luiken er maar 3 geopend. De focus ligt momenteel heel erg op "van 7 naar 5 luiken", maar van "10 naar 8" luiken is er ook nog. Dit team heeft 2 luiken helemaal niet gevonden. Ellie deed niet veel en Nikkie was traag.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #53 Gepost op: 20-09-2020, 18:28:41 »
Er waren als je vanaf buiten naar de stad kijkt zowel vijf ramen meer links (Peggy en Patrick, aangestuurd door Ron en Tygo) als vijf ramen meer rechts (Nikkie en Jeroen, aangestuurd door Ellie en Horace). Een van de ramen links kan alleen door Horace en Ellie worden gezien, een van de ramen rechts kan alleen door Tygo en Ron worden gezien.
Het raam "aan de zijkant van het huis" dat door Peggy wordt geopend is het raam links dat alleen door Horace en Ellie kan worden gezien. In een shot van Ellie en Horace als het nog niet regent is het -200 rode raam te zien. Later als het regent is dit rode (het shot is te vaag en het raam is te ver weg om de -200 te kunnen zien als het er zou zijn) weg. Dit betekent dat Peggy het juiste raam heeft geopend.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #54 Gepost op: 20-09-2020, 18:47:18 »
Er waren als je vanaf buiten naar de stad kijkt zowel vijf ramen meer links (Peggy en Patrick, aangestuurd door Ron en Tygo) als vijf ramen meer rechts (Nikkie en Jeroen, aangestuurd door Ellie en Horace). Een van de ramen links kan alleen door Horace en Ellie worden gezien, een van de ramen rechts kan alleen door Tygo en Ron worden gezien.
Het raam "aan de zijkant van het huis" dat door Peggy wordt geopend is het raam links dat alleen door Horace en Ellie kan worden gezien. In een shot van Ellie en Horace als het nog niet regent is het -200 rode raam te zien. Later als het regent is dit rode (het shot is te vaag en het raam is te ver weg om de -200 te kunnen zien als het er zou zijn) weg. Dit betekent dat Peggy het juiste raam heeft geopend.
Maar je weet toch niet of Peggy dat raam bedoelde, toen ze het had over een raam aan de zijkant dat de spotters niet konden zien? Er was zoveel geknipt in de volgorde van de beelden dat je niet kan zeggen dat het raam dat je hen na die uitspraak open ziet doen ook het raam was waar ze met die uitspraak op duidde.

En waar heb jij alle ramen in een overzicht kunnen zien, en ook nog kunnen bepalen welke wel en niet zichtbaar waren voor de spotters? Ik haal dat niet uit de beelden.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #55 Gepost op: 20-09-2020, 19:09:32 »
Vanuit de oogpunten waar je Tygo/Ron en Ellie/Horace van achter ziet heb ik tien -200 ramen gezien. Het rood is ook van een afstand vrij duidelijk te herkennen. Wat mij betreft is er ook geen onduidelijk het over welk raam Peggy het heeft, je ziet het duidelijk in beeld rond de tijd dat Patrick met de bezem het andere raam opent.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #56 Gepost op: 20-09-2020, 19:24:19 »
Ik heb de neiging om te denken dat de Mol niet in het dorp was, maar een van de observatoren was. Ik baseer dat echter alleen op het feit, dat in het dorp steeds minstens drie paar ogen op je gericht is. Op een observatiepost heb je met maar een tegenstander te maken.

Hoe het kan, dat iedereen denkt dat er meer luiken zijn geopend dan dat er toegewezen zijn, is mij een raadsel.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #57 Gepost op: 20-09-2020, 19:36:21 »
Ik kan geen wereld voorstellen waarin de mol zich NIET in het dorp bevindt. Tygo, Ron, Ellie en Horace konden nauwelijks iets doen. Vaak zagen de mensen in het dorp toch zelf wel welk huis ze moesten hebben.

Dat zet dus een streep door mijn bijmollen Ellie en Ron en een extra streep door Tygo.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #58 Gepost op: 20-09-2020, 19:39:20 »
Het lastige is dat in de slotaflevering veel opdrachten gewoon helemaal  niet besproken worden. Misschien deze ook wel niet omdat de Mol gewoon op een positie terechtkwam waar ie weinig uit kon halen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
« Reactie #59 Gepost op: 20-09-2020, 20:07:59 »
"Modder poten" klinkt inderdaad als molle poten.