Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?  (gelezen 10625 keer)

Offline Normol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #40 Gepost op: 20-09-2020, 19:38:02 »
Het viel me op dat ze tijdens de opdracht een stukje van de soundtrack van Fantastic Beasts and Where to Find them afspeelden. Kan toeval zijn, maar misschien kunnen er verbanden gelegd worden?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #41 Gepost op: 20-09-2020, 19:54:48 »
Het viel me op dat ze tijdens de opdracht een stukje van de soundtrack van Fantastic Beasts and Where to Find them afspeelden. Kan toeval zijn, maar misschien kunnen er verbanden gelegd worden?
Wespen?

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #42 Gepost op: 21-09-2020, 13:06:26 »
Ron en Ellie als enige niks geraakt?
6 schilden, 8 kandidaten, dan zijn er dus 2 die niets raken inderdaad.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #43 Gepost op: 21-09-2020, 13:21:45 »
6 schilden, 8 kandidaten, dan zijn er dus 2 die niets raken inderdaad.

Schoot Patrick of Nikkie niet twee keer raak?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #44 Gepost op: 21-09-2020, 13:44:07 »
Patrick schoot 2x raak, Tygo raakte ook niets
klaar voor de strijd

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #45 Gepost op: 21-09-2020, 14:38:22 »
Patrick schoot 2x raak, Tygo raakte ook niets

Dankje voor de check  ::bravo::

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #46 Gepost op: 21-09-2020, 16:16:46 »
Jammer, dat ze niet in vier groepen van twee gingen. De groepsindeling op zich is al dubieus. Even uit mijn hoofd... Peggy wil meteen naar het vuurwerpen. Volgens mij is dat ook de opdracht met de grootste kans op een mislukking. Ellie zegt, geloof ik, meteen: dan ga ik met hen mee. Totaal onnodig. Hetzelfde geldt, zoals eerder opgemerkt hier, voor het ophalen van water. Daar hoef je niet met drie mensen naar te kijken. Voor Ellie als kandidaat pleit overigens wel, dat zij het voordoet.

Peggy is de enige die actief en meteen zegt richting de fakkels te willen en krijgt Horace met zich mee. Ellie sluit zich gauw daarbij aan en in de biecht verklaart ze dat dit twee van haar hoofdverdachten zijn. Wat mij betreft kan je dit vanuit Ellie zowel uitleggen als een oplettende kandidaat, evenals een Mol die weet waar ze moet zijn maar het niet te opzichtig doet. Vervolgens gaat ze inderdaad wel de 'beste werptechniek' voor doen. Pleit wel tegen haar, of je moet het zien als voorkennis (wel risicovol door er snel mee te komen).
Patrick schuift gewoon mee en doet beetje onhandig. Wat dat betreft alleen Peggy opvallend, ook als ze de eerste fakkel totaal verprutst.

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #47 Gepost op: 21-09-2020, 20:45:42 »
Het valt me op dat deze opdracht de vier elementen vertegenwoordigt (nouja: vuur, water, aarde -stenen en lucht (de ladder die de lucht in gaat). Maar misschien is dat er meer een voor het ‘wazige aanwijzingen’ topic.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #48 Gepost op: 21-09-2020, 21:55:56 »
Bij deze opdrachten is mollen niet echt mogelijk. Wat wel mogelijk is, is de kleur van 1 bord wat erg afwijkt. Groen met een lachend gezicht. Is de kleur van de mol ook niet groen? Peggy heeft deze gepakt en bij het schieten zegt ze: Mikken op de plek waar je moet zijn. Vreemd. Ze richt volgens mij op groen en mist. Ze baalt.
« Laatst bewerkt op: 21-09-2020, 21:59:23 door yessie »

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #49 Gepost op: 23-09-2020, 09:06:18 »
Het viel me op dat ze tijdens de opdracht een stukje van de soundtrack van Fantastic Beasts and Where to Find them afspeelden. Kan toeval zijn, maar misschien kunnen er verbanden gelegd worden?

Deze muziek komt al een aantal jaar regelmatig voor, dus waarschijnlijk is het dit jaar niet opeens een hint. ;) Misschien wel voor het eerst dat ze daadwerkelijk het begin van het album (inclusief Harry Potter-intro) afspeelden.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #50 Gepost op: 23-09-2020, 12:13:52 »
Ik vond het wel een erg leuke opdracht om te kijken eigenlijk. Maar het lijkt me hier idd lastig om te mollen. Ik zat hier nog een beetje op Peggy en ik vond het dan verdacht dat zij meteen naar dat vuurgooien wilde, omdat dit gewoon de moeilijkste opdracht was, waar dan tijd mee verspild kon worden.

En dan nog eens de eerste fakkel gooide met een heel foute werptechniek. Zowat het enige verdachte wat je uit deze opdracht kunt halen. Ellie lust met het goed gooien is dan weer het onverdachte. Dus toch een hint naar mijn mol Peggy en een reden extra om Ellie af te strepen. Niet de beste opdracht, maar veel beter dan zo een onmogelijke alles of niks opdracht. We mogen niet klagen.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #51 Gepost op: 23-09-2020, 13:21:11 »
Gewoon uit interesse: waarom is de techniek van Ellie de juiste? Zij maakt de vergelijking met darten, maar bij darten is het idee dat je recht naar het doel kijkt (en met een boogje gooit). Hier zijn de doelen beneden je en op verschillende afstanden. Ik weet nog niet zo net of de manier waarop Ellie het doet nou wel de beste is...

Offline Danique89

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #52 Gepost op: 24-09-2020, 21:08:35 »
Hoi mensen! Ik denk dat ik nog wel een hint ontdekt heb in deze opdracht. Ik was uit aan het zoeken waar die wapenschilden heen konden verwijzen. Bijv. naar de landen van 2018 toen elk duo in een ander land zat. Helaas kwam daar niets uit. Wat me wel op viel toen ik de kleuren had afgekort was dat er één kleurcombinatie naar een kandidaat wijst. Namelijk: rood-blauw -> RB -> Ron Boszhard. Hij pakt zelf ook juist dit schild nadat hij over de balk loopt. Ik heb een foto bijgevoegd. Wat vinden jullie hiervan?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #53 Gepost op: 25-09-2020, 11:52:57 »
Citaat
Ellie lust met het goed gooien is dan weer het onverdachte. Dus toch een hint naar mijn mol Peggy en een reden extra om Ellie af te strepen.

Maakt het echt wat uit? Ze heeft het over darters die het ook niet zo doen. Maar darters gooien een pijl recht vooruit. Geen brandende fakkel bijna loodrecht naar beneden. Het is een rechtvaardiging van niets eigenlijk.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #54 Gepost op: 25-09-2020, 12:48:00 »
Maakt het echt wat uit? Ze heeft het over darters die het ook niet zo doen. Maar darters gooien een pijl recht vooruit. Geen brandende fakkel bijna loodrecht naar beneden. Het is een rechtvaardiging van niets eigenlijk.

Ellie gooit er wel in.. de techniek werkt

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #55 Gepost op: 25-09-2020, 12:58:28 »
Voor haar. De fakkel zou veel meer gerichte snelheid hebben als je hem keihard naar beneden gooit in een rechte lijn. En de redenering erachter slaat, vind ik, nog steeds nergens op.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #56 Gepost op: 25-09-2020, 13:51:31 »
Hoi mensen! Ik denk dat ik nog wel een hint ontdekt heb in deze opdracht. ..... Wat vinden jullie hiervan?

Weten we ook meteen waar de RegenBoog op sloeg  ;D

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #57 Gepost op: 25-09-2020, 13:53:53 »
Wat vinden jullie hiervan?
Nikkie schiet die raak, ik dacht rechtsonder in het blauwe deel. Daarna zit de pijl op magische wijze precies boven in het midden van rood en blauw in. Dat vind ik vreemd.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #58 Gepost op: 25-09-2020, 17:25:38 »
Nikkie schiet die raak, ik dacht rechtsonder in het blauwe deel. Daarna zit de pijl op magische wijze precies boven in het midden van rood en blauw in. Dat vind ik vreemd.

Dit is wel heel raar ja. Zie bijvoorbeeld shots rond 12:58, 13:06 en 13:14, daar zit die pijl inderdaad waar Nikkie hem schoot. Als Jeroen klaar is, shot 13:38, zit ie inderdaad hoog in het midden. Bij het shot op 13:49 zit de pijl weer op de oorspronkelijke plaats, de andere pijlen niet verplaatst volgens mij (groene niet 100% goed te zien omdat die wat scheef zit en beeld niet scherp).

Vanuit productie-oogpunt, wat kan hier aan de hand zijn? Heel vreemd om dit opnieuw te schieten en dan zo een fout te maken? Is dit een hint? Pijl zit wel opvallend in het midden.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
« Reactie #59 Gepost op: 25-09-2020, 17:36:54 »
Kan het zijn dat Jeroen een paar shots later aan de beurt is, en iemand daarvoor ook per ongeluk datzelfde schild geraakt heeft en Nikkie haar pijl hierdoor er uit is gevallen? Dat schild stond namelijk niet heel stevig (zie shot bij 11:59)

Ik kan geen reden bedenken waarom een schot opnieuw zou moeten, maar ik kan me wel goed voorstellen dat niet alle missers/pijlen in al geraakte schilden in de montage zijn gelaten.
« Laatst bewerkt op: 25-09-2020, 17:39:35 door Rinusoide »