Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving  (gelezen 26026 keer)

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #100 Gepost op: 6-10-2020, 00:10:35 »
Zie hier de drie routes in een beeld.
En een meer detailbeeld van het centrum, met ook wat preciezer de routes aangegeven dan op de foto met de complete routes erop.
Ik neem terug wat ik zei over de gehusselde routes. Dat is niet zo. Het is in goede volgorde weergegeven, alleen zitten er soms shots tussen die niet kloppen, tenzij ze daar heen en weer zijn gereden (wat uiteraard best kan). Dat is met name bij Jeroen en Ron zo, bij Peggy en Tygo minder.
Ik heb niemand kunnen betrappen op het geven van verkeerde informatie. Ik hoorde Ron wel zeggen dat hij toch maar weer de weg wilde vragen in een restaurant (als ze noordelijk rijden, op weg naar Via Karl Marx.) Blijkbaar hebben ze dat eerder ook gedaan.

Edit:
Voor de duidelijkheid:
Geel = Peggy/Patrick (grijze auto)
Blauw = Jeroen/Ron (zwarte auto)
Rood = Nikkie/Tygo (rode auto)
« Laatst bewerkt op: 6-10-2020, 10:16:40 door Marmolleke »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #101 Gepost op: 6-10-2020, 00:13:24 »
Knap gereconstrueerd! Wat vooral opvalt is hoe makkelijk de route van Tygo en Nikkie is. Dat sterkt me in het vermoeden dat niet de mol hier hoefde te zorgen dat zij de helikopter zouden bereiken, maar dat de makers dat hebben gedaan met deze route.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #102 Gepost op: 6-10-2020, 00:14:00 »
Zie hier de drie routes in een beeld.
En een meer detailbeeld van het centrum, met ook wat preciezer de routes aangegeven dan op de foto met de complete routes erop.
Ik neem terug wat ik zei over de gehusselde routes. Dat is niet zo. Het is in goede volgorde weergegeven, alleen zitten er soms shots tussen die niet kloppen, tenzij ze daar heen en weer zijn gereden, want uiteraard best kan). Dat is met name bij Jeroen en Ron zo, bij Peggy en Tygo minder.
Ik heb niemand kunnen betrappen op het geven van verkeerde informatie. Ik hoorde Ron wel zeggen dat hij toch maar weer de weg wilde vragen in een restaurant (als ze noordelijk rijden, op weg naar Via Karl Marx.) Blijkbaar hebben ze dat eerder ook gedaan.
Super!  ::ok::
Van het korte stukje dat ik bekeken leek het ook of er een paar extra opnamen gemaakt zijn waar ze over de bruggen heen rijden, of op zijn minst dat er latere beelden tussen gepakt waren (maar zo ver was ik nog niet.)

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #103 Gepost op: 6-10-2020, 00:30:18 »
Knap gereconstrueerd! Wat vooral opvalt is hoe makkelijk de route van Tygo en Nikkie is. Dat sterkt me in het vermoeden dat niet de mol hier hoefde te zorgen dat zij de helikopter zouden bereiken, maar dat de makers dat hebben gedaan met deze route.
Thnx. En klopt, die route van Tygo en Nikkie is veel makkelijker en ook korter. Toch waren de anderen al wel bijna terug toen de verbinding werd verbroken nadat Nikkie laatste aanwijzing nadrukkelijk heel duidelijk had gegeven. Dat vind ik nog wel erg toevallig.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #104 Gepost op: 6-10-2020, 09:02:19 »
Knap werk Marmolleke! kom weer een beetje terug in een tunnel waar ik uit was. Als je de routes binnen je kader werghaald, lijkt het alsof er een naam staat die verrassend vaak terug komt.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline mrmai

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #105 Gepost op: 6-10-2020, 09:18:54 »
Ondanks het feit dat de route beschrijving later gemaakt kan worden bij de duo's, is de start locatie
wel van belang en zou bv de nu makkelijke route een stuk lastiger worden als ze de startplek van de gele lijn zouden hebben.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #106 Gepost op: 6-10-2020, 09:33:45 »
Ik blijf het, zeker nu we de route kennen, opvallend vinden dat iedereen op de juiste plek is aangekomen...

Ondanks het feit dat de route beschrijving later gemaakt kan worden bij de duo's, is de start locatie
wel van belang en zou bv de nu makkelijke route een stuk lastiger worden als ze de startplek van de gele lijn zouden hebben.

Klopt. Maar voor de heli kunnen zowel de rode als de blauwe auto ingezet worden. Als de Mol per sé bij de heli uit wil komen, dan zijn er dus twee opties. Als tweede een enveloppe kiezen is dan prima. En wil zij/hij per sé NIET naar de heli dan is het vooral nodig om een enveloppe te kiezen - maar welke maakt dan niet uit.

Offline mrmai

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #107 Gepost op: 6-10-2020, 09:50:05 »
Ok, maar misschien begrijp ik het nu verkeerd, maar ik haal daar uit dat de redactie gaat kijken welke groepen de blauwe of rode startplek hebben en bepaalt van daaruit de auto die naar de helikopter gaat, dan zou het dus om de mol gaan, want ik denk niet dat de redactie gaat kijken welke kandidaten ze het liefst in de helikopter willen.

Dit gezegd hebbende zou het dan niet beter zijn dat de routes wel al vast lagen en dat de mol hierbij of gewoon snel bij de enveloppen moest zijn, of goed moest kiezen bij welke envelop hij in de auto wilde.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #108 Gepost op: 6-10-2020, 10:09:09 »
Er zijn in eerste instantie twee opties: of het maakt niet uit waar de Mol terecht komt, of het maakt wel uit. In het eerste geval kan alles van te voren vastgelegd worden en is het het lot dat bepaald (hooguit dat de Mol dan niet zelf een enveloppe pakt). Als het wel uitmaakt dan zal de Mol proberen een enveloppe te pakken, waarschijnlijk met voorkeur voor één of twee afhankelijk van het doel. Als het niet lukt, of de te pakken enveloppe is al weg, dan kan de Mol er voor kiezen om zich te voegen bij de speler met de juiste enveloppe. En lukt dat niet dan kan de productie nog ingrijpen.

Misschien toch nog maar eens goed kijken naar hoe die duo's tot stand komen en of iemand zich heel duidelijk snel bij iemand voegt.

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #109 Gepost op: 6-10-2020, 10:27:31 »
Als het wel uitmaakt dan zal de Mol proberen een enveloppe te pakken, waarschijnlijk met voorkeur voor één of twee afhankelijk van het doel.
Dan zie je dat Patrick de voor hem eerste envelop pakt. Jeroen grist vervolgens de middelste envelop weg, vlak voordat Nikkie die van haar pakt.
Patrick/grijze auto speelt hier geen rol. Geen invloed op route naar helikopter.
Nikkie pakt envelop als laatste, lijkt niet logisch als je die per se wilt hebben.
Jeroen lijkt wel graag specifiek de middelste envelop te willen hebben. Ze staan er met z’n drieën met drie enveloppen, dus waarom dat weggrissen voordat Nikkie ‘m kan pakken?
Voordelen zwarte auto/blauwe route op het kaartje:
- invloed op route naar helikopter (opdracht aan de mol: mol hier niet)
- meest complexe route, kans groot om te vertragen, weg kwijt te raken, oponthoud. (= te laat aankomen, geen geld in de pot, wel twee kandidaten naar heli geloodst)
« Laatst bewerkt op: 6-10-2020, 10:30:10 door Marmolleke »

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #110 Gepost op: 6-10-2020, 10:50:40 »
Zoals al eens opgemerkt, zit er een knip zit tussen binnenkomst en het moment van kaarten pakken. ( te zien aan hengsel van Nikkie's tas)

Dus hoe gretig ze een kaart pakken of niet, kan lastig zijn te beoordelen  als het een re-take is. Als de afspraak is dat iedereen dezelfde kaart pakt als in 1e take.... kun je zelfs verwachten dat een eventuele mol het minder gretig doet in take 2

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #111 Gepost op: 6-10-2020, 11:06:53 »
Maar nogmaals (al eerder genoemd hier - teruglezen is wel zo zinvol) een auto-enveloppe met route naar een plek in Pisa pakken maakt niets uit voor de uiteindelijke routes want die zijn later verdeeld.

Offline Roi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #112 Gepost op: 6-10-2020, 11:53:12 »
Misschien toch nog maar eens goed kijken naar hoe die duo's tot stand komen en of iemand zich heel duidelijk snel bij iemand voegt.
Wat mij hier opviel is dat Ron snel links langs de tafel naar Jeroen loopt, als ie niet in de heli auto wil is dat een goede move, de rest liep rechts van de tafel achter elkaar aan. Kan ook toeval zijn hé.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #113 Gepost op: 6-10-2020, 11:56:14 »
De biecht van Nikkie over het pakken van de enveloppen klopt als een bepaalde envelop vastzit aan een positie / opdracht en dus aan mogelijkheden om beter te mollen. Aangezien dit bij deze opdracht niet het geval is omdat de productie een hele avond en nacht de tijd heeft om de juiste routes in de auto te leggen zie ik deze biecht als sterke aanwijzing dat Nikkie zelf de Mol is die hier Jeroen en Patrick verdacht wil neerzetten voor de kijkers.

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #114 Gepost op: 6-10-2020, 12:15:45 »
Maar nogmaals (al eerder genoemd hier - teruglezen is wel zo zinvol) een auto-enveloppe met route naar een plek in Pisa pakken maakt niets uit voor de uiteindelijke routes want die zijn later verdeeld.
Dat dacht ik eerst ook. Maar op de envelop staat een kleur en in de envelop een start- adres van de route. Dus tenzij productie ‘s avonds nieuwe routebeschrijvingen is gaan maken, lijkt het toch ‘s avonds al wel vast te liggen.
 (Waarbij aangetekend dat de routes voor de rode en de zwarte auto onderling wel makkelijk aan te passen waren.)

Verder eens dat Nikkie hier vooral een ander verdacht probeert te maken.


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #115 Gepost op: 6-10-2020, 12:18:20 »
Ik wil niet dat Nikkie de mol is.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het pakmoment van de enveloppe heeft niets te maken met de route die ze de volgende dag gaan maken. Ze krijgen de lokatie waar ze heen moeten rijden. Vanaf dat punt begint er een nieuwe opdracht.
« Laatst bewerkt op: 6-10-2020, 14:19:19 door Heinz, Reden: spoilertags toegevoegd »

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #116 Gepost op: 6-10-2020, 13:04:35 »
Als de mol in de auto wil zitten met de routebeschrijving naar de heli dan hoeft de mol er alleen voor te zorgen dat hij niet in de auto naar de heli zit. De productie kan namelijk zodanig de routebeschrijvingen neerleggen dat deze in de auto van de mol zit (of juist niet). De productie zou dan de routebeschrijving voor Nikkie en Tygo bij Patrick en Peggy leggen, die voor Ron en Jeroen bij Nikkie en Tygo en die voor Patrick en Peggy bij Ron en Jeroen. Daarmee lijkt mij het moment waarbij de enveloppen worden gepakt een stuk minder belangrijk tenzij de mol per se in de heli wil komen.

Offline mrmai

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #117 Gepost op: 6-10-2020, 13:08:40 »
Waar komt die informatie vandaan dat de route die de autos afleggen niet van te voren bepaald was?

Het lijkt mij namelijk erg waardeloos als de productie hier een enorme hand in gaat leggen wie aan een dubbele executie kunnen ontsnappen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #118 Gepost op: 6-10-2020, 13:34:32 »
Knap werk Marmolleke! kom weer een beetje terug in een tunnel waar ik uit was. Als je de routes binnen je kader werghaald, lijkt het alsof er een naam staat die verrassend vaak terug komt.

...kan uit de getekende routes echt geen enkele naam halen. Benieuwd welke naam je wilt forceren.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #119 Gepost op: 6-10-2020, 13:38:29 »
Wellicht was het dan keuze uit twee van de drie, zoals hiervoor ook soort van geopperd was. Bijvoorbeeld de rode en grijze auto konden worden omgedraaid, naar gelang waar de Mol zit. Dan heb je toch grotendeels het lot laten beslissen. Of loting achteraf. Denk (hoop!) inderdaad ook niet dat ze actief gekozen hebben voor een duo dat wordt vrijgesteld.

Ergens voor het spel voelt het een soort van eerlijker als de Mol in de helikopter kwam. (Restant van de Elba opdracht moet het nog maar eens gaan uitwijzen...) Moet het ontstaan van de verdeling van die groepjes nog eens bekijken. Nikkie en Tygo leek volgens mij een soort restanten groepje nadat Peggy en Ron snel hun keuze hebben gemaakt. Al wil Nikkie eigenlijk Peggy. Tygo doet niet veel?

...kan uit de getekende routes echt geen enkele naam halen. Benieuwd welke naam je wilt forceren.

Onderkant wegsnijden en er lijkt in kleine letters min of meer 'ron' te staan...