Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving  (gelezen 26018 keer)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #80 Gepost op: 5-10-2020, 08:27:49 »
Een totaal onduidelijke opdracht met een onduidelijk einde.

Eerst die enveloppen met de drie locaties, die later niet meer echt expliciet terugkomen in de opdracht. Ze hadden toch eigenlijk ook gewoon meteen aan iemand kunnen vragen waar die locatie zich bevond. Dan de zeer onduidelijke uitleg van Rick aan het eind van de opdracht bij de Toren van Pisa over de executie. Ik had even het idee dat Nikkie en Tygo sowieso waren vrijgesteld en dat de executie of alleen tussen Jeroen en Ron zou gaan of tussen Jeroen, Ron, Peggy en Patrick. (Maar een executie tussen 2 mensen met 2 afvallers kan natuurlijk nooit)

Maar goed, ik ben wel van de Mol NL gewend dat de uitleg van opdrachten zeer veel te wensen overlaat, dus op zich geen verrassing.

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #81 Gepost op: 5-10-2020, 09:12:03 »
Eerst die enveloppen met de drie locaties, die later niet meer echt expliciet terugkomen in de opdracht. Ze hadden toch eigenlijk ook gewoon meteen aan iemand kunnen vragen waar die locatie zich bevond.
De locaties waren de startlocaties voorde volgende opdracht. Ik snap wel dat het een stuk leuker is als die niet bij elkaar in de buurt liggen, in plaats van 1 locatie voor alledrie. En ik snap ook dat het leuk is als je daar avond van tevoren al over kunt ‘puzzelen’, in plaats van gedropt worden op de locatie. Het is naast een spel ook een tvprogramma.
Verder vond ik de uitleg prima te volgen. Van zowel de opdracht als het vervolg met de dubbele executie.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #82 Gepost op: 5-10-2020, 09:47:35 »
Zaken die mij in het algemeen opvielen bij deze opdracht, naast de details:
- Nikkie die alleen telefoon luistert zonder op speaker te staan (beide Mols)
- Tygo die weg corrigeert, moesten we niet voor rotonde? Gek moment.
- Chinezen die op foto willen met Ron en Jeroen, knipoog naar seizoen 20.1?
- Jeroen en Ron die overal doorheen tetteren, ruis op de lijn hierdoor.
- Peggy en Patrick die toch opeens wel wisten waar heen te moeten ook al was verbinding verbroken.

Kortom, allemaal wel iets geks aan de hand, naast alles wat eerder al genoemd is. Lastige opdracht om hier een mol aan het werk te zien.
Meer L

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #83 Gepost op: 5-10-2020, 12:01:57 »
Bij het opnoemen van de kleur van de auto, na het vormen van de teams, is er weer audio weggewerkt van Ron. Hij zegt iets wat niet hoorbaar is, en Jeroen naast hem kijkt heel verschrikt na deze opmerking of door iets wat Tycho zegt, dat is me niet helemaal duidelijk.
Maar waarom wordt er telkens bij Ron audio weggewerkt? Heb dat bij geen van de anderen opgemerkt, tot nu toe.
Fabienne

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #84 Gepost op: 5-10-2020, 12:35:14 »
Gebeurt bij anderen ook. Neem de discussie over "mannennamen" in aflevering 1. Tygo en Horace houden ondertussen een gesprek dat heel zacht is gezet.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #85 Gepost op: 5-10-2020, 14:12:10 »
Verder vond ik de uitleg prima te volgen. Van zowel de opdracht als het vervolg met de dubbele executie.
Mee eens, die uitleg was volkomen duidelijk volgens mij.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #86 Gepost op: 5-10-2020, 14:22:38 »
Volgens mij moesten Jeroen en Ron VOOR het spoor naar links en daarna rechts onderdoor het spoor. Hoe kunnen ze dan voor een dichte overgang staan te wachten?
Wellicht eerst wachten voor de voetgangeroversteekplaats om daarna voor het spoor rechts te gaan.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline robertp

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #87 Gepost op: 5-10-2020, 14:43:55 »
In een conference call (bijvoorbeeld tussen iPhones) kun je vaak kiezen om iemand prive wat te zeggen. Is dit de reden dat Nikki haar telefoon aan haar oor had zodat de regie haar de goede weg kon vertellen zonder dat anderen het horen en ook Tygo niet?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #88 Gepost op: 5-10-2020, 14:51:07 »
Waarom zou hier per se de mol nodig zijn om de opdracht te laten lukken? Dat kan ook op andere manieren gedaan zijn of wellicht lagen er andere scenario's klaar.

Ik denk niet dat we op deze manier mensen weg mogen strepen. Zou wel heel makkelijk zijn.

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #89 Gepost op: 5-10-2020, 15:03:17 »
Waarom zou de auto met de helikopter persé op tijd moeten aankomen? Als ze 10 minuten te laat waren geweest, had die er ook echt nog wel gestaan hoor. Uiteindelijk komt iedereen in de buurt. Jeroen en Ron zijn ook niet heel veel te laat.

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #90 Gepost op: 5-10-2020, 17:02:34 »
Volgens mij moesten Jeroen en Ron VOOR het spoor naar links en daarna rechts onderdoor het spoor. Hoe kunnen ze dan voor een dichte overgang staan te wachten?
Voor het spoor links is redelijk snel na hun vertrek. Vervolgens gaan ze veel verderop onder datzelfde spoor door en heel kort daarna komen ze bij deze spoorlijn waar ze voor moesten wachten. Ik kan niet helemaal herleiden hoe ze daar zijn beland, maar hierna gaan ze via een dorpje ten noorden van Pisa met een U-bocht weer bijna naar dezelfde plek terug.

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #91 Gepost op: 5-10-2020, 20:12:32 »
Eigenlijk zouden we eens met een kaart moeten kinken boe se nu gereden hebben. Als dat nu toevallig het woord ‘mol’ spelt is dat mooi 😁

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #92 Gepost op: 5-10-2020, 20:14:42 »
Voor het spoor links is redelijk snel na hun vertrek. Vervolgens gaan ze veel verderop onder datzelfde spoor door en heel kort daarna komen ze bij deze spoorlijn waar ze voor moesten wachten. Ik kan niet helemaal herleiden hoe ze daar zijn beland, maar hierna gaan ze via een dorpje ten noorden van Pisa met een U-bocht weer bijna naar dezelfde plek terug.

De redactie heeft vast weer flink geknipt en geplakt en de volgorde door elkaar gehusseld.

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #93 Gepost op: 5-10-2020, 20:21:21 »
Ik heb de route van Nikkie en Tygo nagezocht en die is - op het begin na - grotendeels rechtdoor de stad uit. De ander twee routes heb ik nog niet uitgezocht, maar gaan een rondje linksom of rechtsom aan de noordkant van de stad.



Marmolleke was goed bezig. Dit lijkt wel op een L. Benieuwd hoe de andere routes er uit zien....

Fabienne

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #94 Gepost op: 5-10-2020, 20:28:54 »
De redactie heeft vast weer flink geknipt en geplakt en de volgorde door elkaar gehusseld.
Dat klopt, ik heb de route van Nikkie en Tygo kunnen herleiden. Ik had het idee dat dat een heel makkelijke route was. (Was ook zo, als ze maar op die hoofdweg zouden komen vanuit het centrum, kon het daarna niet missen). Maar bij de anderen zijn de aanwijzingen gehusseld. Ik kan zo wel een overzicht maken van wat het ongeveer is. Maar ik haal daar geen M of O uit.
Ik denk overigens dat ze elkaar hier en daar gezien zouden kunnen hebben, maar daar heb ik in beeld niets van gezien. Iemand?

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #95 Gepost op: 5-10-2020, 20:32:10 »


Marmolleke was goed bezig. Dit lijkt wel op een L. Benieuwd hoe de andere routes er uit zien....

Maar al zou er mol staan, over wie zegt dat dan iets ???

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #96 Gepost op: 5-10-2020, 20:48:56 »
Geen idee, maar had wel mooi geweest als dat er uit was gekomen.
Fabienne

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #97 Gepost op: 5-10-2020, 20:54:09 »
Geen idee, maar had wel mooi geweest als dat er uit was gekomen.

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #98 Gepost op: 5-10-2020, 23:58:12 »
Ik had alleen nog de route van Tygo en Nikkie gezien. Dit is het begin van Jeroen & Ron tot aan de spoorovergang.

Offline Tungsten

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #99 Gepost op: 6-10-2020, 00:02:28 »
Dat klopt, ik heb de route van Nikkie en Tygo kunnen herleiden. Ik had het idee dat dat een heel makkelijke route was. (Was ook zo, als ze maar op die hoofdweg zouden komen vanuit het centrum, kon het daarna niet missen). Maar bij de anderen zijn de aanwijzingen gehusseld. Ik kan zo wel een overzicht maken van wat het ongeveer is. Maar ik haal daar geen M of O uit.
Ik denk overigens dat ze elkaar hier en daar gezien zouden kunnen hebben, maar daar heb ik in beeld niets van gezien. Iemand?

Peggy heeft heel veel o’s gemaakt ::jaja::
Glow in the dark