Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving  (gelezen 25463 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #60 Gepost op: 4-10-2020, 15:50:00 »
Het gaat om 1.500€ voor de pot, dus op tijd komen loont (en geld of niet, het programma gaat gewoon door  ;) )

Offline Zeeuwse mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #61 Gepost op: 4-10-2020, 17:11:40 »
Volgens mij moesten Jeroen en Ron VOOR het spoor naar links en daarna rechts onderdoor het spoor. Hoe kunnen ze dan voor een dichte overgang staan te wachten?

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #62 Gepost op: 4-10-2020, 19:04:48 »
Het via een conference call doorgeven van 3 routebeschrijvingen is al chaotisch, maar hier gaat het ook nog eens om WIDM waarin er geprobeerd wordt om de boel te saboteren. Vindt niemand het hier dan vreemd dat alle teams op hun bestemming aankwamen (zij het te laat)? En dan zie ik nog even door de vingers dat Peggy gewoon tegen de richting in een straat in reed...
Mijn gevoel zegt dat de productie hier een (stevig) handje geholpen heeft...

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #63 Gepost op: 4-10-2020, 19:40:27 »
Volgens mij had het pakken van een envelop alleen invloed op het vormen van duo’s. De bestemming van de auto werd bepaald door de routebeschrijving die er in lag. Dat kon de productie bepalen nadat de duo’s gevormd waren.

Ik denk dat de rode auto op de envelop altijd naar de helikopter zou lijden omdat deze afwijkt van de rest.
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #64 Gepost op: 4-10-2020, 19:48:49 »
Citaat
Mijn gevoel zegt dat de productie hier een (stevig) handje geholpen heeft...

Ja, het is natuurlijk allemaal erg verdacht :P

Als je de beelden mag geloven, staan Nikkie en Tygo op het moment dat ze P&P de laatste aanwijzingen geven, stil langs de weg en staat er achter hen een busje waar een man uit hangt. Zijn ze hier al opgevangen door de productie en moeten ze gewoon nog even laatste handje helpen? Acht het redelijk goed mogelijk dat ze niet een precieze eindbestemming hadden (of alleen voor de vorm op papier). We krijgen ook niet goed te zien hoe ze ineens in dat grasveld belanden - inderdaad al zonder telefoon en als Nikkie zich ontdoet van haar hoofddoek. Even goed moeten ze wel de juiste richting de stad uit gaan natuurlijk...

Of ze hebben één bepaald scenario en bouwen een soort zekerheden in om dit te doen slagen. Of er zijn meerdere scenario's waarbij ze beetje schuiven met hoe ze uiteindelijk hun doel bereiken met zaken als een helikopter, dubbele executie, zoektocht en Elba. Moet Rik wel ander tekstje nog oefenen :P Maar als Nikkie en Tygo falen, kunnen ze bijvoorbeeld alsnog verbannen worden naar Elba, maar met meer vervelende consequenties. Of degene die als eerste wél juist aankomt (in Pisa) mag naar Elba, ik noem maar wat.
Maar misschien ben ik hier zelf te creatief en ligt het inderdaad meer vast.

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #65 Gepost op: 4-10-2020, 20:49:49 »
Het via een conference call doorgeven van 3 routebeschrijvingen is al chaotisch, maar hier gaat het ook nog eens om WIDM waarin er geprobeerd wordt om de boel te saboteren
Mijn gevoel zegt dat de productie hier een (stevig) handje geholpen heeft...
Ik denk dat dat wel meevalt. Ik heb de route van Nikkie en Tygo nagezocht en die is - op het begin na - grotendeels rechtdoor de stad uit. Alle aanwijzingen waren te horen. De ander twee routes heb ik nog niet uitgezocht, maar gaan een rondje linksom of rechtsom aan de noordkant van de stad. Ik denk dat het ingewikkelder overkomt dan het daadwerkelijk was.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #66 Gepost op: 4-10-2020, 20:57:31 »
Waren Rob en Nathan op bezoek om de taxi chauffeur te ontmoeten.? Die Chinezen dat was een terugblik op seizoen 20.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #67 Gepost op: 4-10-2020, 21:01:31 »
Ik denk dat dat wel meevalt. Ik heb de route van Nikkie en Tygo nagezocht en die is - op het begin na - grotendeels rechtdoor de stad uit. Alle aanwijzingen waren te horen. De ander twee routes heb ik nog niet uitgezocht, maar gaan een rondje linksom of rechtsom aan de noordkant van de stad. Ik denk dat het ingewikkelder overkomt dan het daadwerkelijk was.
Mooi uitgezocht. Maar hoe simpel de route ook: als je een aanwijzing mist of verkeerd opvolgt dan ga je de verkeerde kant op. En bij aanwijzingen als "ga voor de rotonde rechts, dan gelijk rechts en dan de eerste links" is het niet vreemd als dat gebeurd...

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #68 Gepost op: 4-10-2020, 21:01:49 »
Waren Rob en Nathan op bezoek om de taxi chauffeur te ontmoeten.? Die Chinezen dat was een terugblik op seizoen 20.
  ;D

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #69 Gepost op: 4-10-2020, 21:26:03 »
Jammer dat we niet zien hoe die ontmoeting tot stand is gekomen.
Had wel het idee dat de spoorwegovergang op dat moment nog open was. Daarna niet meer, dus al met al koste het fotomoment genoeg tijd om te laat te komen.
Mols of niet? Denk  van niet, want anders was het niet zo uitgebreid in beeld gebracht.
Toch vreemd dat de beide heren weinig haast hadden, ze konden er van uit gaan dat er geld was te verdienen bij tijdige aankomst.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #70 Gepost op: 4-10-2020, 21:55:17 »
Is het niet zo dat Nikkie voorkennis had en graag met Peggy de opdracht wilde doen? Waarom? Nikkie en Peggy zijn de enige vrouwen nog en doordat Peggy bij Nikkie is gaat de executie niet met hun tweeen. 2 vrouwen blijven in de serie. Moet Nikkie natuurlijk niet gevonden worden.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #71 Gepost op: 4-10-2020, 21:59:00 »
Is het niet zo dat Nikkie voorkennis had en graag met Peggy de opdracht wilde doen? Waarom? Nikkie en Peggy zijn de enige vrouwen nog en doordat Peggy bij Nikkie is gaat de executie niet met hun tweeen. 2 vrouwen blijven in de serie. Moet Nikkie natuurlijk niet gevonden worden.

Dit kan, maar als Nikkie de mol is, denk ik eerder dat haar motivatie is dat ze Peggy in het spel wil houden omdat Peggy erg door de groep verdacht wordt.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #72 Gepost op: 4-10-2020, 22:11:27 »
Mooi uitgezocht. Maar hoe simpel de route ook: als je een aanwijzing mist of verkeerd opvolgt dan ga je de verkeerde kant op. En bij aanwijzingen als "ga voor de rotonde rechts, dan gelijk rechts en dan de eerste links" is het niet vreemd als dat gebeurd...

Eens. Ik denk dat de regie graag wilde dat de helicopter gevonden werd, maar ze konden dat niet met 100% zekerheid garanderen.

Ik neem aan dat er een ander scenario klaar lag voor als Nikkie en Tygo het niet zouden halen. Rik zou bijvoorbeeld een speech kunnen geven in Pisa waarbij hij het duo dat als eerste aankwam vertelde dat Nikkie en Tygo op weg waren naar een helicopter maar het niet gehaald hadden en dat daarom dat voordeel doorschoof naar het groepje dat als eerste in Pisa aankwam. Zo zou het spel gewoon door kunnen gaan. (En dan weer een ander scenario als niemand in Pisa aankwam.) 

Maar voor het beeld was het natuurlijk het mooiste als Nikkie en Tygo het haalden en dat is ook gebeurd.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #73 Gepost op: 4-10-2020, 22:14:27 »
Dat Nikkie zo kwaad werd in de auto omdat ze het niet goed kon verstaan is denk ik begrijpelijk. Ze moeten op de locatie van de heli komen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #74 Gepost op: 4-10-2020, 22:48:08 »
Dan ga je er dus van uit dat Nikkie de MOL is. Als dat werkelijk zo is, komt ze er sowieso, de regie zorgt daar dan wel voor en dat weet ze dan. Dus dat kan niet de reden zijn dat ze kwaad wordt.

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #75 Gepost op: 4-10-2020, 22:51:37 »
Het is niet belangrijk of het rode auto'tje wel of niet aankomt bij de helikopter. Het enige dat uitmaakt is dat ze niet aankomen bij Rik, zodat ze opeens mysterieus verdwenen zijn.

Nikkie heeft geen telefoon meer als ze bij de helikopter aankomen. Ze zullen dus eerst zijn opgevangen door de produktie.

Jeroen en Ron zijn overigens ook niet bij Rik aangekomen, maar zijn daar naartoe gebracht. Ook zonder hen had het spel anders niet kunnen doorgaan.
Het lijkt me dus zelfs zaak voor de mol om die twee zo snel mogelijk bij de heli te krijgen, want dan valt hun verbinding weg en is een van de twe pisa teams hin gids kwijt.

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #76 Gepost op: 4-10-2020, 23:08:52 »
Nikkie heeft als enige de telefoon aan haar oor en dus niet op speaker. Hoezo zou Tygo het als kandidaat accepteren niets van alle gesprekken te kunnen horen?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #77 Gepost op: 4-10-2020, 23:30:54 »
Ja, dat is een goeie!
Wat denk je zelf?

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #78 Gepost op: 4-10-2020, 23:41:55 »
Ja, dat is een goeie!
Wat denk je zelf?

Voor mij een vetgedrukt molpunt voor Tygo, hij is slim genoeg om te weten dat je alle mogelijke info als kandidaat nodig hebt  ;)

Daarnaast wist hij me ook iets te snel dat ze ook voor de rotonde als naar rechts hadden gekunt.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 23:44:33 door sherlock »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Route beschrijving
« Reactie #79 Gepost op: 5-10-2020, 00:30:50 »
Ik blijf het heel raar vinden dat 2 mensen de kans in de schoot geworpen krijgen om de executie mis te lopen, zonder dat ze van tevoren wisten dat dat op het spel stond.

Ook vraag ik me af of de regie de mol zo'n grote rol gaat laten spelen in het verder brengen van de opdracht, en op zo'n obvious manier. Is toch wel anders dan Jan en Thomas.
« Laatst bewerkt op: 5-10-2020, 01:24:17 door Theovv »