Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar  (gelezen 16510 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Gepost op: 3-10-2020, 12:34:11 »


Bespreek hier alle verdachte zaken die jullie opvielen tijdens de 3e opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 10-10-2020, 15:57:04 door Loezel »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #1 Gepost op: 3-10-2020, 21:16:38 »
Bespreek hier alle verdachte zaken die jullie opvielen tijdens de 3e opdracht van de aflevering.
Op zoek naar Nikkie en Tygo.

Peggy doet een rondje van de zaak.

Offline Supermol1994

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #2 Gepost op: 3-10-2020, 21:21:51 »
Dit compenseert mooi alle (te) korte opdrachten. 24 uur!!!   ::oink:: ::jaja::

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #3 Gepost op: 3-10-2020, 21:28:31 »
Wat ontwikkelt dit zich tot een mega vette opdracht zeg  ::bravo::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #4 Gepost op: 3-10-2020, 21:34:01 »
Liefhebbers van dubbele lagen worden hier op hun wenken bediend ::bravo::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #5 Gepost op: 3-10-2020, 21:35:59 »
Wat een geweldig leuke opdracht! Dit is wel echt één van de beste opdrachten van WIDM de laatste jaren!

Wat ik wel niet snap is waarom juist Tygo en Nikkie mochten plaatsnemen in de helikopter. Waarom niet Peggy en Patrick, die ook op tijd waren?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #6 Gepost op: 3-10-2020, 21:36:26 »
Een van de beste widm opdrachten ever!
chipsverslaafde <3

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #7 Gepost op: 3-10-2020, 21:37:54 »
Op dit moment lijkt het alsof Nikkie en Tygo geen invloed hebben op het verdienen van het geld de volgende aflevering. Als dat zo zou zijn, lijkt het mij zeer apart dat één van hen de mol is. De mol wil invloed op het geld kunnen hebben
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Supermol1994

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #8 Gepost op: 3-10-2020, 21:38:37 »
Wat een geweldig leuke opdracht! Dit is wel echt één van de beste opdrachten van WIDM de laatste jaren!

Wat ik wel niet snap is waarom juist Tygo en Nikkie mochten plaatsnemen in de helikopter. Waarom niet Peggy en Patrick, die ook op tijd waren?

Hun route ging naar de heli, dus dit was de avond van te voren al bepaald bij het kiezen van de enveloppen.

Nog maar eens terugkijken hoe dat precies ging. Ik kan me voorstellen dat je als mol niet in de heli wil, omdat je dan geen invloed hebt op het te winnen geld. Of denken jullie daar anders over?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #9 Gepost op: 3-10-2020, 21:39:31 »
WAUW!!!! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #10 Gepost op: 3-10-2020, 21:41:19 »
Hun route ging naar de heli, dus dit was de avond van te voren al bepaald bij het kiezen van de enveloppen.

Nog maar eens terugkijken hoe dat precies ging. Ik kan me voorstellen dat je als mol niet in de heli wil, omdat je dan geen invloed hebt op het te winnen geld. Of denken jullie daar anders over?

Opzich mee eens, maar als de mol bij de vier zit, zijn de kansen voor de andere drie nog kleiner. Dat kan een reden zijn om als mol in de heli te willen zitten.

Offline #DeMolJager

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #11 Gepost op: 3-10-2020, 21:43:00 »
Ik kan me voorstellen dat je als mol niet in de heli wil, omdat je dan geen invloed hebt op het te winnen geld. Of denken jullie daar anders over?

Misschien dat Nikkie en Tygo nog een opdracht krijgen waarmee ze de andere vier kunnen vertragen. Zou logisch zijn als ze zelf ook nog invloed hebben op deze opdracht.
“Het spel verandert niet voor je ogen, het spel verandert altijd achter je rug."

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #12 Gepost op: 3-10-2020, 21:43:12 »
Wat geweldig ::bravo:: Alleen al de kandidaten op ouderwetse roadtrip te zien zorgt voor een geweldige sfeer. Voor het eerst in tijden weer eens het gevoel dat ik 'mee' op reis ben ::love::
En volgende week lijkt een alleen maar grotere escape room te worden ::joehoe::

De dubbele executie vind ik alleen wel een beetje heftig. Als de Mol bij die vier zit, zou het een heel oneerlijke race zijn (en al helemaal sneu voor Ron die dit scenario al eens heeft meegemaakt). Het doet mij vermoeden dat de Mol expres bij die twee zit ::vergroot:: Dan zou het haast wel Nikkie moeten zijn, Tygo sloot zich pas later aan.
...óf niet!

Offline Stargaze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #13 Gepost op: 3-10-2020, 21:53:00 »
Als mol wil je op het eiland niet achter geld aan maar naar de 2 kandidaten....maar als kandidaat wil je toch ook niet op zoek gaan naar geld maar een grotere kans op overleving?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #14 Gepost op: 3-10-2020, 21:53:29 »
 Opdracht heet onvoorspELBAar trouwens.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #15 Gepost op: 3-10-2020, 21:55:17 »
Op dit moment lijkt het mij dat de mol bij de 4 zit. Je kiest een andere sleutel dan degene die naar de heli gaat, of je wacht rustig af en sluit aan bij een van de andere 2 sleutels. Vervolgens probeer je ofwel zelf te laat aan te komen, of het andere duo te vertragen door als laatste de route door te geven. Geld weg.
Daarna kan je flink je best doen door bvb de sleutelhanger te vinden en het kistje met de code. Maakt niet uit, de boot vertrekt toch in de ochtend, en ook de mol wil uitgerust en buikje vol zen weg verder zetten.
Het is net hetzelfde als in seizoen 2018, toen Jan ook bij de achterblijvers bleef waarvan er 1 moest afvallen, en dat was dan Ron. De executie maakt de mol niets uit, of ze uiteindelijk Tygo en Nikkie vinden ook niet, alleen liefst met zo weinig mogelijk geld.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #16 Gepost op: 3-10-2020, 21:59:57 »
Echt een leuke aflevering. Roadtrip! Ik ben benieuwd naar volgende week.  :D

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #17 Gepost op: 3-10-2020, 22:00:02 »
Dit is een opdracht zoals we hem volgens mij in tijden niet meer hebben gezien

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #18 Gepost op: 3-10-2020, 22:05:55 »
Ik zag overigens in de sleutelhanger wel een klein beetje een "We zijn niet in kiev vriend" momentje. Al hij hing hij wel zo in het zicht dat hij uiteindelijk toch wel gevonden zou worden.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #19 Gepost op: 3-10-2020, 22:13:32 »
Ik zag overigens in de sleutelhanger wel een klein beetje een "We zijn niet in kiev vriend" momentje. Al hij hing hij wel zo in het zicht dat hij uiteindelijk toch wel gevonden zou worden.

Yes een doorlopende opdracht!!

En had (vanuit mijn tunnel) het gevoel dat Jeroen bij het instappen al naar de hanger keek en vervolgens zat te hopen dat iemand anders zijn oog er op zou vallen.
Hij greep de hanger ook binnen een seconde vast zodra Patrick deze ontdekte.