Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar  (gelezen 16520 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #20 Gepost op: 3-10-2020, 22:16:53 »
Wat ik wel niet snap is waarom juist Tygo en Nikkie mochten plaatsnemen in de helikopter. Waarom niet Peggy en Patrick, die ook op tijd waren?
Ik denk dat dat gekoppeld was aan de autokleur. De auto van Tygo en Nikkie was Ferrarirood, wat natuurlijk bij Italië.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #21 Gepost op: 3-10-2020, 22:24:03 »
Lijkt alsof Patrick er voor moet zorgen dat de route naar Elba wordt gevonden.
De productie kan niet het risico nemen dat de vier kandidaten de weg niet vinden.
Dan is er geen programma.

Patrick, mol met voorkennis?

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #22 Gepost op: 3-10-2020, 22:30:29 »
Lijkt alsof Patrick er voor moet zorgen dat de route naar Elba wordt gevonden.
De productie kan niet het risico nemen dat de vier kandidaten de weg niet vinden.
Dan is er geen programma.

Patrick, mol met voorkennis?

Zou best kunnen, alles wat nu gebeurt in deze aflevering heeft geen invloed op het binnenhalen van geld, dat zit in het gedeelte in Elba wat pas na de nacht plaats gaat vinden. tijdrekken en tegenwerken heeft voor de nacht ook niet veel zin, omdat het alleen van de nachtrust afgaat en niet van de tijd om geld te vinden.


Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #23 Gepost op: 3-10-2020, 22:31:09 »
Lijkt alsof Patrick er voor moet zorgen dat de route naar Elba wordt gevonden.
De productie kan niet het risico nemen dat de vier kandidaten de weg niet vinden.
Dan is er geen programma.

Patrick, mol met voorkennis?
De boot vertrekt de volgende ochtend pas. Zelfs als je de Piombino hanger pas een paar uur later vindt dan nu, dan mis je de boot nog steeds niet. Het tijdstip van het vinden is te vroeg in de opdracht voor een mol-met-voorkennis-actie. IMHO.

M.B.T. de 'juiste auto' voor de mol (dus níet de auto die naar de helikopter gaat) - je kunt ook gewoon geen enveloppe pakken en zorgen dat je met iemand mee rijdt die in een auto zit die niet naar de heli rijdt. Peggy of Ron dus hier. In dat licht is het wel heel belangrijk om precies te kijken hoe de auto-verdeling gaat.
 
« Laatst bewerkt op: 3-10-2020, 22:35:57 door Yobi »

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #24 Gepost op: 3-10-2020, 22:54:13 »
Flashback van eerste opdracht van wie is de mol in Portland.
Daar moest de mol Thomas helpen om de aanwijzing naar de brug te vinden.
Als die niet was gevonden dan was de brug voor niets afgehuurd door de productie en was er geen programma.

Nu moet Patrick te hulp schieten om de code van het cijferslot te vinden.
Aks het kistje niet open gemaakt kan worden, dan kan de groep nooit op Elba komen.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #25 Gepost op: 3-10-2020, 23:07:10 »
De positie van de mol uit geld oogpunt lijkt hier in het busje te zijn. Als de mol moet zorgen dat de opdracht goed werkt is er zowel een argument voor in de helikopter (de opdracht werkt niet als die twee kandidaten niet aankomen) als voor het busje (de tickets moeten worden gevonden). Daardoor wil ik liever kijken naar waar geld verdient kan gaan worden en dat lijkt echt in het busje te zijn, maar dat is natuurlijk niet zeker.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #26 Gepost op: 3-10-2020, 23:11:56 »
Mij lijkt ook dat de mol in het busje zit; in de helicopter heb je geen invloed meer op het spel. Potloodstreepje (eindelijk!  ::ok::) door Nikkie en Tygo.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline HolyMoly

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #27 Gepost op: 3-10-2020, 23:17:13 »
Flashback van eerste opdracht van wie is de mol in Portland.
Daar moest de mol Thomas helpen om de aanwijzing naar de brug te vinden.
Als die niet was gevonden dan was de brug voor niets afgehuurd door de productie en was er geen programma.

Nu moet Patrick te hulp schieten om de code van het cijferslot te vinden.
Aks het kistje niet open gemaakt kan worden, dan kan de groep nooit op Elba komen.

Exact wat ik ook dacht, maar dan met Jan in Kiev.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #28 Gepost op: 3-10-2020, 23:19:34 »
Fantastische opdracht en cliffhanger. Erg Vlaamse mol-achting. Ik vond het orachtig. Hulde  ::bravo::
Graven, graven, graven...

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #29 Gepost op: 3-10-2020, 23:23:35 »
De positie van de mol uit geld oogpunt lijkt hier in het busje te zijn. Als de mol moet zorgen dat de opdracht goed werkt is er zowel een argument voor in de helikopter (de opdracht werkt niet als die twee kandidaten niet aankomen) als voor het busje (de tickets moeten worden gevonden). Daardoor wil ik liever kijken naar waar geld verdient kan gaan worden en dat lijkt echt in het busje te zijn, maar dat is natuurlijk niet zeker.

Dat weet je niet. Het kan best dat de 4 in het busje moeten samenwerken met de 2 "verbannen" kandidaten om het geld te verdienen. Dan kan er vanuit beide posities gesaboteerd worden.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #30 Gepost op: 3-10-2020, 23:54:35 »
Ik vraag me af in hoeverre de kandidaten die Nikkie en Tygo de weg moesten wijzen invloed hebben op deze aansluitende opdracht. Zit de mol in dit team en is hij/zei verantwoordelijk om Nikkie en Tygo op tijd bij de helicopter te krijgen? Of had de productie Nikkie en Tygo hoe dan ook in de helicopter gezet, onafhankelijk van de afloop van de vorige opdracht? Ik denk dat de mol hier a la Jan Nikkie en Tygo moest helpen.

(En als zei bij de helicopter komen, geven ze ook geen aanwijzingen meer aan de andere auto, wat natuurlijk een leuke extra sabotage is.)


Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #31 Gepost op: 4-10-2020, 00:07:28 »
Lijkt alsof Patrick er voor moet zorgen dat de route naar Elba wordt gevonden.
De productie kan niet het risico nemen dat de vier kandidaten de weg niet vinden.
Dan is er geen programma.

Patrick, mol met voorkennis?
Patrick heeft ook de eerste opdracht met de spiegels op weg geholpen door aan te geven dat er ergens een standaard stond waar de spiegels in gezet moesten worden.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #32 Gepost op: 4-10-2020, 00:21:50 »
Op dit moment lijkt het alsof Nikkie en Tygo geen invloed hebben op het verdienen van het geld de volgende aflevering. Als dat zo zou zijn, lijkt het mij zeer apart dat één van hen de mol is. De mol wil invloed op het geld kunnen hebben

Het lijkt mij dat Tygo en Nikkie nog wel te horen krijgen dat ze een vrijstelling verdedigen door juist niet op tijd gevonden te worden. Dan gaan ze de de anderen tegenwerken natuurlijk. Wellicht is dan ook het geld weg.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #33 Gepost op: 4-10-2020, 00:23:55 »
En wat nou als de mol niet in het busje zit? Wie weet dan de route?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #34 Gepost op: 4-10-2020, 00:27:20 »
Ze kunnen toch hints krijgen als het helemaal spaak loopt. Tijd zat voordat de boot gaat. Rik kan bellen als het moet.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #35 Gepost op: 4-10-2020, 00:47:16 »
Kijk, hier kijk ik WIDM voor. Heel erg tof! ::bravo:: ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #36 Gepost op: 4-10-2020, 00:54:19 »
Mij lijkt het ook dat de MOL in het busje zit. Moet voorkomen dat er (veel) geld wordt gevonden. Let op diegene(n) die regelrecht op zoek willen naar Nikkie en Tygo.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #37 Gepost op: 4-10-2020, 01:22:16 »
Als ik het me goed herinner zat Tygo een beetje moeilijk te doen/tegen te stribbelen dat hij overbleef met Nikkie, toch? Hij had als mol kunnen zien dat zij de envelop had met de auto die naar de helicopter geleid zou worden, dus het lijkt mij prima mogelijk dat hij als mol in die situatie kwam en daar niet echt meer wat aan kon doen zonder heel verdacht over te komen. Als mol moet je wel vaker genoegen nemen met een minder-dan-ideale positie dus ik zou hem nog niet wegstrepen om deze opdracht.

EDIT: Daarnaast vond Tygo het natuurlijk hartstikke kicke om in een helicopter te mogen, misschien voor hem reden genoeg om als mol juist in dat duo te zitten.  ;D

EDIT 2: Oh shit, ik dacht dat die oorspronkelijke enveloppen te maken hadden met de routebeschrijving maar die had de productie natuurlijk daarna zo kunnen maken dat welke auto ze wilden naar de helicopter zou gaan. Dan zou de productie inderdaad kunnen zorgen dat de mol hier niet bij zit.

Maargoed, wellicht blijkt volgende week dat die 2 nog wel een invloed uitoefenen op de opdracht/geld verdienen.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 01:28:31 door Molow »
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3
« Reactie #38 Gepost op: 4-10-2020, 02:35:14 »
Wat een geweldig leuke opdracht! Dit is wel echt één van de beste opdrachten van WIDM de laatste jaren!

Wat ik wel niet snap is waarom juist Tygo en Nikkie mochten plaatsnemen in de helikopter. Waarom niet Peggy en Patrick, die ook op tijd waren?


Misschien omdat Nikkie & Tygo eerder waren?

Offline SarahW21

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #39 Gepost op: 4-10-2020, 07:23:57 »
Tegen het einde van de route vroeg Nikkie Jeroen volgens mij een paar keer om een nieuwe aanwijzing, en reageerde hij een paar keer niet. En opeens waren Nikkie en Tygo aangekomen op plaats van bestemming. Hier kan in de montage natuurlijk in geknipt zijn zodat het spel door kon gaan?