Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar  (gelezen 16533 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #80 Gepost op: 5-10-2020, 00:48:59 »
Iedereen blijft er vanuit gaan dat de mol productie-assistent is om de opdracht vooruit te helpen. Maar dat kan sowieso niet volledig waar zijn. Enerzijds is Tycho/Nikkie/Jeroen verantwoordelijk voor het vinden van de helikopter, anderzijds is Patrick verantwoordelijk voor de sleutelhanger en de puzzel op de toren. Dus niet alles wat een helpende mol lijkt is ook een helpende mol en misschien zelfs wel niks. De regie weet nu ook wel dat we daar erg op letten.

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #81 Gepost op: 5-10-2020, 00:50:17 »
Ik heb de kaart die in het kistje zat eens vergeleken met het stadje op Elba. De 2 vergrootglas locaties en de 2 geld locaties zijn heel dicht bij elkaar. Niet meer dan zo'n 100 tot 200 meter. Dat lijkt me haalbaar.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #82 Gepost op: 5-10-2020, 07:58:17 »
Toch zou ik het wel een erg harde zet van de makers vinden. Én een dubbele vrijstelling, én een dubbele executie. Volgens mij heeft er nog nooit iemand bij voorbaat al een kans van meer dan 50% gehad om af te vallen  :-\\

Het klopt. Het is een harde zet. WIDM is een hard spel. Gewoon de test als beste maken en dan weet je zeker dat je door bent. Of zorgen dat je Tygo en Nikkie binnen 24 uur vindt. Er staat iets op het spel.

Bovendien hebben Tygo en Nikkie de kans op de vrijstelling ‘verdiend’ door de helicopter binnen de tijd te vinden. Als dat niet gelukt was, was de kans misschien wel naar een ander duo gegaan.

Offline SarahW21

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #83 Gepost op: 5-10-2020, 08:32:37 »
Wat ook altijd nog kan is dat de route die Tygo reed subtiel was aangeduid met een routebeschrijving op de weg zelf, zodat het niet uitmaakte of Jeroen verkeerde instructies gaf en ze sowieso op tijd bij de helicopter waren

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #84 Gepost op: 5-10-2020, 09:21:38 »
Iedereen blijft er vanuit gaan dat de mol productie-assistent is om de opdracht vooruit te helpen. Maar dat kan sowieso niet volledig waar zijn. Enerzijds is Tycho/Nikkie/Jeroen verantwoordelijk voor het vinden van de helikopter, anderzijds is Patrick verantwoordelijk voor de sleutelhanger en de puzzel op de toren. Dus niet alles wat een helpende mol lijkt is ook een helpende mol en misschien zelfs wel niks. De regie weet nu ook wel dat we daar erg op letten.
Precies. Ik geloof er niks van dat de mol regelmatig een soort productieassistent is.
Verder weet iedereen die weleens een escaperoom heeft gespeeld, dat je heel snel bedreven wordt in het vinden van clues en het bedenken van oplossingen voor puzzels. Heb je geen assistent voor nodig.
En verder kan ik me voorstellen dat zo’n moment soms opnieuw gefilmd moet worden en dat het daardoor onnatuurlijk overkomt.

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #85 Gepost op: 5-10-2020, 09:35:17 »
En verder kan ik me voorstellen dat zo’n moment soms opnieuw gefilmd moet worden en dat het daardoor onnatuurlijk overkomt.
Dat is natuurlijk gewoon waar. Het blijft tv. Er zal regelmatig iets overgedaan worden om mooi in beeld te komen. Denk ook aan de binnenkomst in het hotel waar de camera van achter de balie filmt dat ze binnen komen. Zal ook niet de eerste keer zijn.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #86 Gepost op: 5-10-2020, 11:11:12 »
Ik geloof er niks van dat de mol regelmatig een soort productieassistent is.
Bij die roadtrip moest het wel de goede kant opgaan. De makers hebben een epische puzzeltocht gemaakt. Als ze naar Frankrijk zouden rijden, wat dan? (Met die helikopter kunnen de makers er nog een draai aan geven als die locatie niet gevonden werd.)

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #87 Gepost op: 5-10-2020, 12:04:26 »
Iedereen blijft er vanuit gaan dat de mol productie-assistent is om de opdracht vooruit te helpen. Maar dat kan sowieso niet volledig waar zijn. Enerzijds is Tycho/Nikkie/Jeroen verantwoordelijk voor het vinden van de helikopter, anderzijds is Patrick verantwoordelijk voor de sleutelhanger en de puzzel op de toren. Dus niet alles wat een helpende mol lijkt is ook een helpende mol en misschien zelfs wel niks. De regie weet nu ook wel dat we daar erg op letten.

Maar de route was vrijwel alleen maar rechtdoor en het ligt toch niet voor de hand dat een kandidaat deze opdracht gaat verstieren?
En als Nikkie, Tygo en Jeroen gewone kandidaten zijn, dan is er toch geen productieteam voor nodig om de kandidaten op tijd bij de helicopter te krijgen?

De mol moet er toch juist voor zorgen dat zijn team en/of het andere team te laat komt?
 ??? ???

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #88 Gepost op: 5-10-2020, 12:40:24 »
Weten Nikkie en Tygo dat ze een vrijstelling krijgen als ze niet gevonden worden? Ik meen me te herinneren dat het alleen tegen de groep van 4 werd gezegd.
Je krijgt dan volgende week heel tegenstrijdige belangen.
Als je erover gaat nadenken gaat het duizelen. De Mol kan aan beide kanten enorm mollen.

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #89 Gepost op: 5-10-2020, 13:35:45 »
Bij die roadtrip moest het wel de goede kant opgaan. De makers hebben een epische puzzeltocht gemaakt. Als ze naar Frankrijk zouden rijden, wat dan? (Met die helikopter kunnen de makers er nog een draai aan geven als die locatie niet gevonden werd.)
Waarom zouden ze naar Frankrijk, Rome, Venetië of wat dan ook rijden? Daar was toch helemaal geen aanwijzing voor? 0 aanwijzingen in die auto. Dus kans dat ze vroeg of laat op de sleutelhanger zouden stuiten, was behoorlijk groot.
Verder neem ik aan dat ze wel gevolgd zijn (camera/techniek), zodat er iemand van productie kon ingrijpen als het niet goed ging. Maar daar hoef je de mol niet voor in te schakelen. Maakt het voor de mol alleen maar lastiger, zo’n dubbelrol naast de andere dubbelrollen.

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #90 Gepost op: 5-10-2020, 13:38:22 »
Waarom zouden ze naar Frankrijk, Rome, Venetië of wat dan ook rijden? Daar was toch helemaal geen aanwijzing voor? 0 aanwijzingen in die auto. Dus kans dat ze vroeg of laat op de sleutelhanger zouden stuiten, was behoorlijk groot.
Verder neem ik aan dat ze wel gevolgd zijn (camera/techniek), zodat er iemand van productie kon ingrijpen als het niet goed ging. Maar daar hoef je de mol niet voor in te schakelen. Maakt het voor de mol alleen maar lastiger, zo’n dubbelrol naast de andere dubbelrollen.

Gewoon de mol in de rol van fanatieke en slimme kandidaat, daar is niks mis mee toch? ;D

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #91 Gepost op: 5-10-2020, 13:48:58 »
Gewoon de mol in de rol van fanatieke en slimme kandidaat, daar is niks mis mee toch? ;D
Nee, zeker niet! Maar als je daarnaast ook nog informatie vanuit productieteam moet inbrengen, zonder dat iemand merkt dat dat een opdracht is ipv een creatieve vinding, dan wordt de kans om onecht over te komen wel behoorlijk groot. Daarom denk ik dat mol niet zo vaak wordt ingezet als hier wordt gesuggereerd. Het blijft een spel, geen gescript toneelstuk.

Offline robertp

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #92 Gepost op: 5-10-2020, 14:19:57 »
Ligt misschien aan mij, maar ik vind Ron in het busje wel erg hinten richting te sleutelhanger door aan de zonnekleppen te gaan rommelen en ook daarna zijn blik er naar te blijven richten.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #93 Gepost op: 5-10-2020, 14:49:53 »
Ze waren echt ruim op tijd en supersnel met het vinden van de aanwijzingen en oplossen van de puzzel. Als mol grijp je pas in als het echt te lang duurt of de verkeerde kant op gaat, zoals Thomas in zijn seizoen. Je gaat niet direct zelf het initiatief nemen bij elk onderdeel.

Daarnaast mogen opdrachten ook gewoon mislukken. Hoe leuk het vervolg ook bedacht is. Daar heeft de regie dan wel andere scenario's voor of ze hebben het makkelijk gemaakt.

Ik wil niet er vanuit gaan dat alleen productieassistenten Patrick, Tygo(en mss Nikkie) of Jeroen nog de mol kan zijn.

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #94 Gepost op: 5-10-2020, 15:12:09 »
Dit deel van de opdracht deed er volgens mij niet veel toe. Ze zijn ruim op tijd in Piombino (in ieder geval voor 20:00, want ze zeggen nadat ze het kistje gevonden hebben dat winkels nog wel tot 8 uur open zullen zijn), dus ze hadden nog ruim 12 uur langer over dit deel van de opdracht kunnen doen. Hadden ze omgereden via Rome hadden ze het nog gered. De echte opdracht komt volgens mij pas volgende week en ik ben benieuwd of Tygo en Nikkie nog een opdracht krijgen. Ze zijn niet te zien in de trailer.

Ik denk inderdaad wel dat de productie subtiel ingrijpt als ze echt naar Rome waren gereden... ;)

Offline Roi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #95 Gepost op: 5-10-2020, 15:31:16 »
Ligt misschien aan mij, maar ik vind Ron in het busje wel erg hinten richting te sleutelhanger door aan de zonnekleppen te gaan rommelen en ook daarna zijn blik er naar te blijven richten.
Als je het mij vraagt ligt het niet aan jou, vond ik ook namelijk, heel subtiel. Associeerde het zelf met: "Kijk eens jongens, wat een hoge boom..."

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #96 Gepost op: 5-10-2020, 17:05:40 »
Vraag me af of de Mol (indien die in t busje zat) inspraak had welk groepje hij/zij naar de helicopter zou loodsen, en of ie in dat geval voor degenen zou gaan die hem t meest verdenken (want even vrij spel) of juist voor degenen die fout zitten (want mogelijke vrijstelling, a la Freek)?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #97 Gepost op: 5-10-2020, 18:17:12 »
Waarom zouden ze naar Frankrijk, Rome, Venetië of wat dan ook rijden? Daar was toch helemaal geen aanwijzing voor? 0 aanwijzingen in die auto.
Ze moesten de aanwijzing vinden waar naar toe te rijden. Daarom denk ik dat de Mol in het roadtripteam zat.

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #98 Gepost op: 5-10-2020, 18:32:19 »
Ze moesten de aanwijzing vinden waar naar toe te rijden. Daarom denk ik dat de Mol in het roadtripteam zat.
Dat snap ik. Wat ik bedoel is dat het geen domme mensen zijn die een zo zichtbare aanwijzing niet binnen 12 uur kunnen vinden, al helemaal niet als ze nadrukkelijk op zoek zijn naar aanwijzingen. Daar heb je geen mol voor nodig.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #99 Gepost op: 5-10-2020, 18:40:59 »
Daar heb je geen mol voor nodig.
Inderdaad! Maar voor de zekerheid wél!