Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug  (gelezen 23813 keer)

Offline DieIsDeMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #20 Gepost op: 17-10-2020, 23:01:25 »
Hoe zit het ondertussen met het idee dat de mol als enige zijn / haar oudmol niet tegen kan komen? Ondertussen hebben we weer een paar oudmollen gezien. Er is vast iemand die daar een overzicht van heeft?

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #21 Gepost op: 17-10-2020, 23:03:21 »
Ik vond het maar een vage opdracht. Gewoon een directe replica van de opdracht in het kasteel. Ik begrijp ook niet waarom de kandidaten zich niet omgedraaid hebben, dat zou nu toch juist heel duidelijk moeten zijn... en ik vraag me dan ook sterk af hoe de mol dit geld weggehaald kan hebben. Ik zou het veel te risicovol vinden. Maar ik laat mij graag verrassen.

En ik vraag me af wat er in die 4 enveloppen van de kandidaten zat. Iets in mij zegt dat de kandidaten daar meer aan hadden dan aan het vraagteken... want daar hadden ze precies niks aan. Tenzij er iets in die kamer verborgen was wat we volgende week pas te zien krijgen.

Overigens wel heel leuk dat we Merel en Jon nog gezien hebben. Had ergens wel verwacht dat die hierin zouden zitten, aangezien ze beide te horen waren in de trailer.

Offline Heinz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #22 Gepost op: 17-10-2020, 23:05:37 »
En ik vraag me af wat er in die 4 enveloppen van de kandidaten zat. Iets in mij zegt dat de kandidaten daar meer aan hadden dan aan het vraagteken... want daar hadden ze precies niks aan.

Handschriften vergelijken is niet niks. (Al kunnen ze dat natuurlijk lang niet zo makkelijk als wij nu.)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #23 Gepost op: 17-10-2020, 23:06:19 »
Petje af aan de makers dat ze het risico hebben genomen met het handschrift van de mol in de eerste opdracht van de eerste aflevering. We hadden het kunnen weten.

(In een parallelle dimensie vervloek ik overigens de makers. Hoe hadden ze zo stom kunnen zijn om weer in aflevering 1 onomstotelijk bewijs te stoppen dat Jeroen de mol is. Hebben ze dan niks geleerd van de priester en klooster hint! ::hypocriet::)

Verbazingwekkend dat de overeenkomsten tussen het handschrift op de spiegels en dat van de mol niet eerder opgepakt is op de socials.
Ja, Siem postte het pas op 7 oktober ...had het over een Lotte(?) die de handschriften had vergeleken.

Ook daarna kwamen ze er nog mee weg. Blijkbaar was ik niet de enige die ervan wist met een plaat voor m'n kop  ::rofl::

Vind het trouwens jammer dat je er nu helemaal niet meer omheen kan.

Offline DieIsDeMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #24 Gepost op: 17-10-2020, 23:08:47 »
Ik hoorde juist zeggen dat het handschrift van Tygo of Nikkie was. Dat was trouwens voordat we wisten dat Tygo en Peggy niet de mol zijn.


Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #25 Gepost op: 17-10-2020, 23:10:48 »
Handschriften vergelijken is niet niks. (Al kunnen ze dat natuurlijk lang niet zo makkelijk als wij nu.)

Dat is wel waar. Maar toch, als je de keuze hebt tussen een vraagteken en een envelop van je verdachte kies je toch automatisch voor het vraagteken. Op dit punt in het spel heb je toch nog maar 1 verdachte over, dus die envelop laat je dan maar liggen.
Ik hoop echt dat we volgende week te weten krijgen wat daar in zat.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #26 Gepost op: 17-10-2020, 23:12:05 »
(In een parallelle dimensie vervloek ik overigens de makers. Hoe hadden ze zo stom kunnen zijn om weer in aflevering 1 onomstotelijk bewijs te stoppen dat Jeroen de mol is. Hebben ze dan niks geleerd van de priester en klooster hint! ::hypocriet::)

Verbazingwekkend dat de overeenkomsten tussen het handschrift op de spiegels en dat van de mol niet eerder opgepakt is op de socials.
Juist hierom heb ik het nooit als optie overwogen. Ik heb de optie wel ergens voorbij zien komen (ik dacht hier op het forum), maar dat ik thuis het handschrift van de Mol in een Molboekje had liggen had ik nooit verwacht 8)

Ik vind het wel jammer dat we het nu al 'weten' hoor :-\\
...óf niet!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #27 Gepost op: 17-10-2020, 23:15:05 »
Ik hoorde juist zeggen dat het handschrift van Tygo of Nikkie was. Dat was trouwens voordat we wisten dat Tygo en Peggy niet de mol zijn.
Nikkies handschrift lijkt er niet eens op ...kon je zien in Moltalk net. Peggy zag het trouwens ook meteen. 


Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #28 Gepost op: 17-10-2020, 23:20:29 »
Afgezien van het feit dat Peggy er uit is, vind ik deze opdracht teleurstellend. Het feit dat Merel en Jon hun opwachting maakten doet daar niets aan af.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #29 Gepost op: 17-10-2020, 23:20:55 »
Hoe zit het ondertussen met het idee dat de mol als enige zijn / haar oudmol niet tegen kan komen? Ondertussen hebben we weer een paar oudmollen gezien. Er is vast iemand die daar een overzicht van heeft?

Nikki had in haar seizoen Merel
Tygo had susan v
Jeroen had Thomas

2 van de 3 hebben we nog niet gezien

Zou wel een leuke hint geweest zijn

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #30 Gepost op: 17-10-2020, 23:41:09 »
Ik heb wat letters genoteerd die erg vreemd geschreven zijn op de spiegels. Dat zijn de t, r, f, l en k. Ik wilde die vergelijken met de namen op de gastenlijst maar ik schoot weinig op.

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #31 Gepost op: 18-10-2020, 01:01:24 »
Hoe zit het ondertussen met het idee dat de mol als enige zijn / haar oudmol niet tegen kan komen? Ondertussen hebben we weer een paar oudmollen gezien. Er is vast iemand die daar een overzicht van heeft?

Oudmollen (ik tel alleen de BN'ers even mee):
Aflevering 1: Milouska (2006), Inge (2007), Kim (2010), Kees (2013), Thomas (2017)
Aflevering 4:Dennis (2008), Patrick (2011), Klaas (2016)
Aflevering 7: Jon (2009), Merel (2019)
Niet: Yvon (2005), Annemarie (2012), Susan (2014), Margriet (2015), Jan (2018), Rob (2020, maar die was nog niet bekend)

Kandidaten: Peggy (2006), Nadja (2007), Patrick (2008), Horace (2011), Tygo (2014), Ellie (2016), Jeroen (2017), Ron (2018), Nikkie (2019), Tina (2020)

Dus wie niet zijn mol heeft kunnen zien waren: Tygo, Ron en Tina.
Dus hier geen duidelijk verband

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #32 Gepost op: 18-10-2020, 01:05:24 »
Nikki had in haar seizoen Merel
Tygo had susan v
Jeroen had Thomas

2 van de 3 hebben we nog niet gezien

Zou wel een leuke hint geweest zijn

Ja, jammer dat het toch niet gaat gebeuren. Ik zag het helemaal voor me.  :)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #33 Gepost op: 18-10-2020, 02:18:39 »
Er was dus helemaal geen geld te verdienen...op de heen weg mocht je niks pakken.
Ik dacht dat er misschien geld zou zitten in de enveloppe van de mol ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #34 Gepost op: 18-10-2020, 02:56:25 »
Nachtelijk spinsel:

Stel,  dat Nikkie heel goed geoefend heeft op het nabootsen van Jeroens handschrift en dat zij dan toch degene is geweest die de teksten op de spiegels heeft geschreven...

Is minder denkbeeldig dan het lijkt.

Ik ken mensen die perfect het handschrift van een ander kunnen nadoen. En Nikkie heeft wellicht niet alleen kennis van met make-up  omtoveren van gezichten. Met penselen en kwasten kan ze in ieder geval goed overweg.
Als me de pet ernaar staat kan ik zelf ook switchen van rond, rechtop handschrift naar spits en puntig 'schuin'. Ik denk wel, dat onder meer de speciale 'T' van Jeroens manier van schrijven wat extra oefening zou vergen.... ;)

Was er trouwens niet in de aflevering in een flits een rond spiegeltje te zien met in het (ronde) handschrift van Nikkie de woorden 'Ik ben de mol' erop?

Stel je voor: Jeroen die zich vanaf het allereerste begin moet afvragen wie degene is die zijn handschrift gekaapt heeft en dan ook nog eens niet mag laten merken dat hij zijn eigen handschrift heeft herkend!

 Aan het schrift van zijn mede-kandidaten valt het niet te ontdekken, want die hebben allemaal hun eigen handschrift, inclusief Nikkie. Buiten hun Molboekjes om zullen ze, neem ik aan, ook niet zo heel veel hebben geschreven, dus sowieso lastig om erachter te komen, zelfs niet tijdens de opdracht met Italiaanse namen, waar Nikkie moest noteren. In haar eigen ronde schrift natuurlijk.
 ::tandpastasmiley::





Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #35 Gepost op: 18-10-2020, 04:24:43 »
Nachtelijk spinsel:

Stel,  dat Nikkie heel goed geoefend heeft op het nabootsen van Jeroens handschrift en dat zij dan toch degene is geweest die de teksten op de spiegels heeft geschreven...

Is minder denkbeeldig dan het lijkt.

Ik ken mensen die perfect het handschrift van een ander kunnen nadoen. En Nikkie heeft wellicht niet alleen kennis van met make-up  omtoveren van gezichten. Met penselen en kwasten kan ze in ieder geval goed overweg.
Als me de pet ernaar staat kan ik zelf ook switchen van rond, rechtop handschrift naar spits en puntig 'schuin'. Ik denk wel, dat onder meer de speciale 'T' van Jeroens manier van schrijven wat extra oefening zou vergen.... ;)

Was er trouwens niet in de aflevering in een flits een rond spiegeltje te zien met in het (ronde) handschrift van Nikkie de woorden 'Ik ben de mol' erop?

Stel je voor: Jeroen die zich vanaf het allereerste begin moet afvragen wie degene is die zijn handschrift gekaapt heeft en dan ook nog eens niet mag laten merken dat hij zijn eigen handschrift heeft herkend!

 Aan het schrift van zijn mede-kandidaten valt het niet te ontdekken, want die hebben allemaal hun eigen handschrift, inclusief Nikkie. Buiten hun Molboekjes om zullen ze, neem ik aan, ook niet zo heel veel hebben geschreven, dus sowieso lastig om erachter te komen, zelfs niet tijdens de opdracht met Italiaanse namen, waar Nikkie moest noteren. In haar eigen ronde schrift natuurlijk.
 ::tandpastasmiley::

Dan is het wel heel toevallig dat Jeroen ook de finale haalt. Kans van 2 op 9 dat de mol net de juiste persoon kiest om het handschrift van na te maken

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #36 Gepost op: 18-10-2020, 06:30:46 »
Ik neem aan dat de mol als laatste is geweest om ‘ik ben de mol’ op de spiegel te kunnen schrijven. Ben benieuwd of de molloten de volgorde kunnen achterhalen...

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #37 Gepost op: 18-10-2020, 08:35:20 »
En dan de tekst "ik ben de mol" op een van de spiegels. Grapje van Tygo?

Volgorde was: Tygo, Nikkie, Jeroen.

Jon en vooral Merel deden het heel goed!
« Laatst bewerkt op: 18-10-2020, 08:39:59 door molE13 »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #38 Gepost op: 18-10-2020, 09:43:38 »
Er was dus helemaal geen geld te verdienen...op de heen weg mocht je niks pakken.

Ik denk dat je gewoon schuin tegenover de oud-mol moest staan (als dat mocht) zodat ze zowel de oud-mol en de bakjes achter je in de gaten te houden. Wel grappig dat de kandidaten weten wat er gaat gebeuren en toch in de val trappen en niet achterom kijken. Niemand was in het geld geïnteresseerd, maar ze hebben wel de kans misgelopen om de mol aan het werk te zien.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: (Weer) achter je rug
« Reactie #39 Gepost op: 18-10-2020, 10:06:22 »
3000 euro voor de winnaar als hij/zij hier de envelop van de mol had gepakt... Is dat een optie?
Wit is ook een kleur!