in de achteruit... flink stuk en dan keren en als ik me iets veiliger voel de politie bellen om te vragen of ze komen kijken... omdat er idd een slachtoffer kan liggen
Dat was ook mijn reactie (alleen is de politie bellen in de middle of nowhere niet echt een optie).
De mensen die mij dit vroegen gaven aan dat ze door zouden rijden, over de man, vrouw heen, als deze niet op tijd weg zou springen. Om achteruit te kunnen rijden moesten ze eerst stoppen en dit vonden ze al een te groot risico. Ze waren overigens bang voor meer dan alleen hun auto.
Nogmaals ik zou dat niet kunnen, maar ik leef daar ook niet.
je hebt een vrije dag en je bent de avond ervoor vrij laat naar bed gegaan omdat je niet beter weet of je kan uitslapen... dan belt er om 8 uur iemand van je werk om te vragen of je toch kunt komen, want er is iemand ziek
wat doe je?
Als het dringend is, kom ik. In een normale situatie niet.
Je bent in Zuid-Amerika. De mensen zijn erg arm, als gevolg daarvan wordt er regelmatig 'gekeken' of je wel goed op je spullen let.
Nu stapt er iemand op je af en vraagt of je hem wat geld wil geven (50 dollar) zodat hij een bloedtransfusie kan betalen voor zijn ernstig zieke moeder. Wat doe je, geef je hem het geld ?