Auteur Topic: Dilemma's : Wat zou jij doen?  (gelezen 33205 keer)

Offline Loezel

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dilemma's : Wat zou jij doen?
« Reactie #140 Gepost op: 10-12-2008, 23:05:55 »
Ik heb dat idd ook wel eens gehad en toen gezegd dat ik geen telefoon bij me had. Ik voelde me een beetje schuldig, maar ik durfde dat risico idd niet te nemen.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #141 Gepost op: 11-12-2008, 01:27:21 »
Als ik in mijn eentje in een ongure buurt loop, nee, dan zou ik zeker mijn telefoon niet geven. Laatst liep ik met wat vriendjes en vriendinnetjes op Leiden Centraal en toen vroeg een jonge kerel het (in het Engels) en toen heb ik niet getwijfeld: tuurlijk mag hij m'n telefoon even lenen. Toen hij er vervolgens op stond dat ik de 5 euro die hij gaf aannam, heb ik er maar gewoon van getrakteerd

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #142 Gepost op: 11-12-2008, 07:48:01 »
Ik wil wat dat betreft ook geen spelbreker zijn, maar ook dan, na het terugkrijgen van je mobieltje, plus die 5 euro, loop je een (weliswaar klein) risico. Het kan immers een bevestiging van een dubieuze afspraak zijn. Worden er dan sporen gezocht, dan komen ze bij jou uit......groot is dat risico echter niet, omdat je altijd kunt aanvoeren dat je dat nummer per ongeluk ingetoetst hebt ´verkeerd verbonden´.

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #143 Gepost op: 11-12-2008, 09:00:03 »
Ik heb 'm laatst wel uitgeleend een keer, maar dat was aan een meisje. Ik zat met een collega te lunchen op een bankje en toen kwam er dus een meisje op een ander bankje zitten, die mn telefoon even wilde lenen. Dat heb ik wel gedaan, maar ik vond het niet fijn. Ze ging in het Arabisch bellen, paar minuten ofzo en ik was zoo blij dat ik' m terug had... nooit weer! ::ohno::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline califax

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 11-12-2008, 10:09:41 »
Ik heb dit ook een keertje gedaan een paar jaar terug in de trein. Was iemand uit het oostblok. Hij hield het heel netjes bij een seconde of 30 en bedankte me heel vriendelijk. Toen was ik bij plaats van bestemming en ging ik de trein uit.

Vervolgens heb ik 12x in de 3 uur daarna lol gehad ( :( ) met een oostblokker die contineu mijn nummer belde om die ene vent weer te kunnen bereiken. Spreekte geen NL uiteraard...

Dus ik zeg niet dat ik het nooit weer zou doen (help graag mensen), maar bij iemand die geen NL of Engels spreekt zou ik wel mijn twijfels hebben, omdat ik zou willen kunnen uitleggen dat ik de telefoon niet meer aan die andere vent kan geven...  ::)

Offline Sprien

• Forumlid
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
« Reactie #145 Gepost op: 11-12-2008, 10:59:56 »
Zometeen bellen ze naar de andere kant van de wereld. Duur maandje...
The sun came up and reality set in.

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 11-12-2008, 20:35:40 »
Nou ja ik heb dus idd gezegd dat ik 'm niet bijhad en toen heb ik hem maar verwezen naar het café ertegenover, dat 'ie het daar maar moest proberen... Ik heb niet meer omgekeken of hij er ook echt heenging!
Maar dan heb ik dus toch wel gedaan wat de meeste mensen zouden doen in mijn plaats  ::tandpastasmiley::
Tell me what your telescope says

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #147 Gepost op: 11-12-2008, 21:53:23 »
Ik wil wat dat betreft ook geen spelbreker zijn, maar ook dan, na het terugkrijgen van je mobieltje, plus die 5 euro, loop je een (weliswaar klein) risico. Het kan immers een bevestiging van een dubieuze afspraak zijn. Worden er dan sporen gezocht, dan komen ze bij jou uit......groot is dat risico echter niet, omdat je altijd kunt aanvoeren dat je dat nummer per ongeluk ingetoetst hebt ´verkeerd verbonden´.

Liegen over verkeerde nummers draaien doe ik niet, ik zou gewoon vertellen dat ik mijn telefoon aan iemand uitgeleend had. Ze zullen er vast wel achterkomen dat ik er verder niks mee te maken had.

Online KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #148 Gepost op: 12-12-2008, 12:16:03 »
Lijkt me ook inderdaad niet handig om direct tegen de politie te gaan liegen...  ::) Bovendien is "O, dan heb ik zeker per ongeluk een keer het nummer van die drugsbaas ingetoetst" mijn inziens veel ongeloofwaardiger dan "Ja, shit zeg, ik heb een keer een Pool met mijn mobiel laten bellen, blijkbaar was dat dus foute boel".

Over het dilemma van vveerraak: Ik zou in dat geval ook zeker niet mijn mobieltje uit handen geven.

Verder hangt het van de situatie af, of ik iemand met mijn telefoon zou laten bellen. Als het één of ander smoezelig type is natuurlijk niet. En vreemd genoeg zijn het dus blijkbaar wel die types die het vaakst een mobieltje willen lenen.  ::)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.