Auteur Topic: Extra beeldmateriaal  (gelezen 82262 keer)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #400 Gepost op: 6-03-2020, 13:35:15 »
Waarom zou hij liegen hierover?
Om niet meteen afgeschreven te worden als mol door de overige kandidaten.
Waarom is dit zo gemonteerd?
Om niet meteen afgeschreven te worden als mol door de kijkers.

(en de programmamakers wisten bij de montage natuurlijk dat Buddy zo ver zou komen)
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

anoniem 30784

  • Gast
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #401 Gepost op: 6-03-2020, 13:39:56 »
Ja, ik denk dat de productie dit online heeft gegooid zodat Buddy toch nog iets verdachter wordt.  ::tandpastasmiley::
Ik denk dat dit niet in aflevering 4 getoond is om het spannend te houden tot het einde of de hele groep door zou gaan of niet...

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #402 Gepost op: 6-03-2020, 13:50:10 »
Buddy zei het ook in een biecht.

Hopelijk was dat geen geregisseerd toneelstukje voor de kijker dan. 🤞

Ga ik trouwens niet van uit... in een seizoen zonder faal-Mol is dat echt not done. En vooral onnodig.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #403 Gepost op: 6-03-2020, 13:56:36 »
Om niet meteen afgeschreven te worden als mol door de overige kandidaten.Om niet meteen afgeschreven te worden als mol door de kijkers.

(en de programmamakers wisten bij de montage natuurlijk dat Buddy zo ver zou komen)

Ben het er mee eens dat het liegen hierover goed verklaard kan worden als nepmolgedrag van een kandidaat. Maar ik kreeg de indruk dat dit geen nieuwe informatie was en ik neem aan (het is een aanname, okay) dat al bekend was bij iedereen dat Claes de € 500 had gepakt.
Alleen de kijkers wisten dat nog niet.
De productie heeft er voor gekozen om deze informatie pas na aflevering 8 aan de kijkers te geven.
In eerste instantie dacht ik dat Buddy aan het liegen was, maar nu geloof ik dat het wel waar is.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #404 Gepost op: 6-03-2020, 16:10:14 »

Het is onwaarschijnlijk dat hij liegt. Waarom zou hij liegen hierover?

Slim juist om als kandidaat die 500 heeft gepakt te liegen hierover aangezien je wil dat mensen jou verdenken als mol

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #405 Gepost op: 6-03-2020, 23:08:06 »
De productie heeft er voor gekozen om deze informatie pas na aflevering 8 aan de kijkers te geven.

Ik vraag me oprecht af wat daar de logica van is, aangezien dat precies aansluit bij wat Claes en Buddy toen in hun voice-over zeiden. Waarom toen niet laten zien wat ze pakten en nu pas de bevestiging? Als het zo rechttoe rechtaan was, klinkt dat als een nodeloze verspilling van het extra beeldmateriaal voor iets wat we toch al ‘wisten’. Dus ofwel is het waar, maar begrijp ik niet waarom dat dan nog eens gemeld moet worden buiten de uitzending om. Of het is niet waar en Buddy jokt. Hetgeen alleen een kandidaat zou doen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #406 Gepost op: 7-03-2020, 00:11:25 »
Ik vraag me oprecht af wat daar de logica van is, aangezien dat precies aansluit bij wat Claes en Buddy toen in hun voice-over zeiden. Waarom toen niet laten zien wat ze pakten en nu pas de bevestiging? Als het zo rechttoe rechtaan was, klinkt dat als een nodeloze verspilling van het extra beeldmateriaal voor iets wat we toch al ‘wisten’. Dus ofwel is het waar, maar begrijp ik niet waarom dat dan nog eens gemeld moet worden buiten de uitzending om. Of het is niet waar en Buddy jokt. Hetgeen alleen een kandidaat zou doen.
Sinds wanneer is het verplicht om in het extra beeldmateriaal opheldering te geven over opdrachten?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #407 Gepost op: 7-03-2020, 09:41:34 »
Dat was nu juist mijn punt, dat hoeft helemaal niet. Ik vroeg me slechts af waarom ze dat nu wel deden.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #408 Gepost op: 7-03-2020, 12:22:42 »
Op de extra beelden voor vanavond is te zien dat de kandidaten al de "feestelijke" kleding dragen voor de finale. Je zou daar uit op kunnen maken dat ze alle 4 doorgaan naar de finale. Maar ook mogelijk krijgen wij als sluitstuk vanavond nog een afvaller en gaan er 3 door naar volgende week.
Of alle 4 door en dan volgende week nog een opdracht met daarna een afvaller en dan winnaar, verliezer en MOL.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #409 Gepost op: 7-03-2020, 13:24:28 »
Op de extra beelden voor vanavond is te zien dat de kandidaten al de "feestelijke" kleding dragen voor de finale. Je zou daar uit op kunnen maken dat ze alle 4 doorgaan naar de finale. Maar ook mogelijk krijgen wij als sluitstuk vanavond nog een afvaller en gaan er 3 door naar volgende week.
Of alle 4 door en dan volgende week nog een opdracht met daarna een afvaller en dan winnaar, verliezer en MOL.

Ik verwacht eigenlijk niet dat er iemand nog af gaat vallen.
De verdenkingen worden bij de laatste test voor zover ik me herinner altijd wel waarheidsgetrouw gedeeld (en ik verwacht wel dat dit de laatste is). Stel, Pietje zit op Jantje en Jantje en Klaasje zitten op Kees en Kees zit op Pietje, dan is het meteen duidelijk dat Jantje niet de mol kan zijn als Pietje afvalt. Als je ervan uitgaat dat de afvaller altijd degene die de test als slechtste heeft gemaakt is, dan kun je alleen in sommige situaties iemand laten afvallen nu zonder prijs te geven wie van de overgebleven kandidaten de mol niet kan zijn. Als er dan eens 4 mensen in de finale staan, wordt daar door de productie gretig gebruik van gemaakt denk ik... waarschijnlijk kunnen we tot 14 maart niemand meer definitief afstrepen dus om de spanning er nog extra lang in te houden. ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 7-03-2020, 13:26:25 door Saskiaax95 »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #410 Gepost op: 7-03-2020, 13:43:16 »
Ik verwacht eigenlijk niet dat er iemand nog af gaat vallen.
De verdenkingen worden bij de laatste test voor zover ik me herinner altijd wel waarheidsgetrouw gedeeld (en ik verwacht wel dat dit de laatste is).

Er zijn in de geschiedenis gevallen bekend waar dit niet zo was (meest duidelijk Chandrika in seizoen 4, die werd afgeschilderd alsof ze de mol niet had ontmaskerd terwijl zij ook gewoon goed zat). Ook is er wel vaker een beetje omzichtig omgegaan met de verdenkingen, dat het aan het einde nog niet helemaal duidelijk was wie er nu wel of niet goed zaten.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #411 Gepost op: 7-03-2020, 15:41:46 »
Dat was nu juist mijn punt, dat hoeft helemaal niet. Ik vroeg me slechts af waarom ze dat nu wel deden.
Dat deze ze volgens mij ook helemaal niet. Nogmaals, deze beelden waren volgens mij helemaal niet bedoeld om zogenaamd duidelijkheid te verschaffen aan de kijkers. De beelden waren er omdat het datgene is wat er werd besproken. Hadden ze iets andere besproken, dan waren dat de extra beelden geweest. Geen reden om hier iets achter te zoeken. En al zeker niet omdat ze een onduidelijkheid in de uitzending wilden ophelderen, want die onduidelijkheid was er niet volgens mij.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #412 Gepost op: 7-03-2020, 16:00:50 »
En al zeker niet omdat ze een onduidelijkheid in de uitzending wilden ophelderen, want die onduidelijkheid was er niet volgens mij.

Ik ben blij dat je die twee woorden er aan het eind aan toe hebt gevoegd. De discussie in het betreffende topic loopt nog, dus hoe je tot de conclusie komt dat er geen onduidelijkheid was is voor mij niet helder. Achteraf kan iedereen zijn gelijk halen - ervan uitgaande dat Buddy in het extra beeldmateriaal de waarheid spreekt.

Hij kan echter net zo goed met Mil hebben afgesproken dat hij hierover liegt tegen de anderen. Een mol pakt immers geen 500 euro en als Buddy dat zou toegeven zouden ze hem niet meer verdenken. Zolang anderen geloven dat hij nog steeds de mol kan zijn, maakt hij zelf meer kans om te winnen. Buddy heeft als kandidaat een duidelijk motief om te liegen over het feit dat hij het geld pakte. Ik zou er dus niet klakkeloos vanuit gaan dat hij de waarheid spreekt.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #413 Gepost op: 7-03-2020, 16:16:23 »
Ik zou er dus niet klakkeloos vanuit gaan dat hij de waarheid spreekt.
Daar ga ik ook helemaal niet van uit, in tegendeel. Buddy probeert er met zijn opmerking volgens mij achter te komen wie wat gepakt heeft, iets wat wij al weten.
Degenen die denken dat Buddy €500 gepakt zou kunnen hebben snappen het spel niet volgens mij. Verder ga ik er niets meer over zeggen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #414 Gepost op: 7-03-2020, 17:23:32 »
Ik verwacht eigenlijk niet dat er iemand nog af gaat vallen.
De verdenkingen worden bij de laatste test voor zover ik me herinner altijd wel waarheidsgetrouw gedeeld (en ik verwacht wel dat dit de laatste is). Stel, Pietje zit op Jantje en Jantje en Klaasje zitten op Kees en Kees zit op Pietje, dan is het meteen duidelijk dat Jantje niet de mol kan zijn als Pietje afvalt. Als je ervan uitgaat dat de afvaller altijd degene die de test als slechtste heeft gemaakt is, dan kun je alleen in sommige situaties iemand laten afvallen nu zonder prijs te geven wie van de overgebleven kandidaten de mol niet kan zijn. Als er dan eens 4 mensen in de finale staan, wordt daar door de productie gretig gebruik van gemaakt denk ik... waarschijnlijk kunnen we tot 14 maart niemand meer definitief afstrepen dus om de spanning er nog extra lang in te houden. ::rofl::
Ik hoop dat ze alle 4 doorgaan om de spanning er in te houden.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #415 Gepost op: 7-03-2020, 18:11:04 »
Daar ga ik ook helemaal niet van uit, in tegendeel. Buddy probeert er met zijn opmerking volgens mij achter te komen wie wat gepakt heeft, iets wat wij al weten.

Want dat hebben we kunnen zien? Deelnemers aan WIDM liegen nooit op beeld?

Citaat
Degenen die denken dat Buddy €500 gepakt zou kunnen hebben snappen het spel niet volgens mij.

Wauw.

Citaat
Verder ga ik er niets meer over zeggen.

Op basis van je voorgaande opmerking lijkt me dat een wijs besluit.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #416 Gepost op: 15-03-2020, 10:59:50 »
Marlijn en Rop spraken gisteren na de uitzending nog 25 minuten met Rob!
https://www.facebook.com/wieisdemol/videos/543813666263496/

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #417 Gepost op: 15-03-2020, 11:38:55 »
Rob dacht zelf dus ook even dat er 2 mollen in het spel zaten. ::rofl::
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #418 Gepost op: 15-03-2020, 11:39:36 »
Ja, dankzij de morsehint van Enigma. Hij informeerde zelfs bij de makers hoe dit nou zat. ::rofl::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #419 Gepost op: 15-03-2020, 13:26:08 »
Ha ha, dat wat Rob vertelt over de laatste executie in de kerk.

Hij speelde na zijn groene scherm dat hij de winnaar was en keek Buddy aan van ik heb je. Dat is precies wat ik dacht:" Zie je wel. Rob wint Buddy is de mol" ::rofl:: ::rofl::

Op deze manier heeft hij dus vooral buiten de camera de anderen voor de gek gehouden. Heel knap.