Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)  (gelezen 29087 keer)

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #180 Gepost op: 7-02-2020, 08:23:45 »
Dit zegt Rob in interview:

“Als ik na een optreden met de trein over de spoorbrug Deventer binnen rijd, kom ik thuis.”

Zou de aanwijzing misschien zijn dat ".... Spoor" als enige bordje niet naar een weg verwijst waar je met de auto kan komen, maar naar een treinspoor. Iemand die met de trein reist.
 

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #181 Gepost op: 7-02-2020, 08:42:04 »
Denk ik ook niet, en ook niet wat hij zegt in interviews buiten widm. Wat wel eventueel naar Rob zou kunnen leiden is het vervaagde bordje "Susan Visser straat" en daarachter helder in beeld "Wie Is De Mol Spoor". Rob zegt tijdens een biecht "Ik ben een visser".

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #182 Gepost op: 7-02-2020, 15:09:24 »
Dit zegt Rob in interview:

“Als ik na een optreden met de trein over de spoorbrug Deventer binnen rijd, kom ik thuis.”

Zou de aanwijzing misschien zijn dat ".... Spoor" als enige bordje niet naar een weg verwijst waar je met de auto kan komen, maar naar een treinspoor. Iemand die met de trein reist.
 
Het gaat om de naam van de kandidaat in combinatie met het achtervoegsel singel, straat, weg etc. In de naam Dekay zit geen enkele relatie me spoor.

Ik heb overigens weer nieuwe associaties gevonden en heb voor het gemak alles in een tabel gezet. Ook is het waarschijnlijk dat Klaas van Kruistum een Avenue heeft (beetje vaag in beeld).
Edit: paar foutjes in de bijlagen gecorrigeerd.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2020, 16:36:14 door MartinJ »

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #183 Gepost op: 7-02-2020, 15:26:58 »
Die bedoelde ik niet in mijn laatste post, maar heb deze wel eerder genoemd. Het "Wie is de 20ste Mol? Spoor" bordje komt 2 keer in beeld: als ze komen aanlopen en tijdens het uitvoeren van de opdracht.
Als ze komen aankomen lopen zie je achter elkaar stills van naambordjes (zie tweede foto). Dit zou een hint kunnen zijn naar Miljuschka omdat Milouska Meulens de Mol was in Argentinie.

Tijdens de opdracht zie het scherpstellen van het ene bordje over gaan op het andere (eerste foto). Dit zou een hint kunnen zijn naar Buddy omdat hij het jaartal 2014 had, het jaar waarin Susan Visser de Mol was. Andere hints zijn hier inmiddels ook al gegeven.

Deze bedoelde ik inderdaad. Ik vond echt een typisch shot. Heel kort, dus makkelijk te missen.

Is er niemand die van vissen houdt? :)

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #184 Gepost op: 7-02-2020, 15:38:32 »
Het gaat om de naam van de kandidaat in combinatie met het achtervoegsel singel, straat, weg etc. In de naam Dekay zit geen enkele relatie me spoor.

Ik heb overigens weer nieuwe associaties gevonden en heb voor het gemak alles in een tabel gezet.
Ik bewonder wat je probeert te doen hoor maar sommige associaties zijn wel heel erg ver gezocht (Van Jung naar Baan, als voorbeeld...).

Ik zie hier geen hint in, zeker niet op deze manier. Als je zo ver mag associëren, dan kun je het op iedere deelnemer laten slaan als zijnde de mol.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #185 Gepost op: 7-02-2020, 17:00:02 »
Ik zie hier geen hint in, zeker niet op deze manier. Als je zo ver mag associëren, dan kun je het op iedere deelnemer laten slaan als zijnde de mol.
Eens.

Ik denk dat als je de namen en het laatste stuk van de straten (plein, laan, etc.) willekeurig door elkaar zou gooien, je bij iedere straatnaam ook weer van dit soort associaties zou vinden.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #186 Gepost op: 7-02-2020, 17:46:40 »
Ik bewonder wat je probeert te doen hoor maar sommige associaties zijn wel heel erg ver gezocht (Van Jung naar Baan, als voorbeeld...).

Ik zie hier geen hint in, zeker niet op deze manier. Als je zo ver mag associëren, dan kun je het op iedere deelnemer laten slaan als zijnde de mol.
Niet mee eens.
a) Je hebt maar een paar (duidelijke) associaties nodig voor deze hint.
b) Je kunt het alleen op die deelnemer laten slaan waarbij de naam van de deelnemer geassocieerd kan worden met SPOOR.
c) Het maakt niet uit met welke ex-mollen je de associaties maakt (en hoe), het enige wat telt is DAT je een associatie maakt.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #187 Gepost op: 7-02-2020, 18:52:21 »
Niet mee eens.
a) Je hebt maar een paar (duidelijke) associaties nodig voor deze hint.
b) Je kunt het alleen op die deelnemer laten slaan waarbij de naam van de deelnemer geassocieerd kan worden met SPOOR.
c) Het maakt niet uit met welke ex-mollen je de associaties maakt (en hoe), het enige wat telt is DAT je een associatie maakt.

Maar er zijn al associaties naar Nathan (rut = rails), Mil (één of ander stationnetje), Rob (trein naar Deventer), Leonie (braakspoor). Dat is al meer dan de helft van de overgebleven kandidaten. Dat schiet niet erg op dan.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #188 Gepost op: 7-02-2020, 18:55:37 »
Het gaat om de naam van de kandidaat in combinatie met het achtervoegsel singel, straat, weg etc. In de naam Dekay zit geen enkele relatie me spoor.

Ik heb overigens weer nieuwe associaties gevonden en heb voor het gemak alles in een tabel gezet. Ook is het waarschijnlijk dat Klaas van Kruistum een Avenue heeft (beetje vaag in beeld).
Edit: paar foutjes in de bijlagen gecorrigeerd.

Mooie tabel MartinJ en wie weet zit er een hint in, alleen die laatste braakspoor klopt natuurlijk niet, anders kom je niet op mijn mol uit!  ::rofl::

Mijn poging voor de laatste Wie is de 20-ste Mol ? ::vergroot::
                                                  Spoor:

Mil speelde in de soap Onderweg naar Morgen de rol van Jacqueline Brunel, Isambard Kingdom Brunel (https://nl.wikipedia.org/wiki/Isambard_Kingdom_Brunel) was een ingenieur die nauw betrokken was bij de aanleg van negentiende-eeuwse spoorlijnen, o.a. was hij een groot pleitbezorger van het breedspoor (https://nl.wikipedia.org/wiki/Breedspoor).
Samen met zijn pa (https://nl.wikipedia.org/wiki/Marc_Isambard_Brunel) ook bekend van de Thames spoortunnel. (https://nl.wikipedia.org/wiki/Thames_Tunnel, Brunels Thames Tunnel: https://youtu.be/8CxkChiyUMk?t=169)

Wie is de 20-ste Mol ?         Mil Brunel
Spoor                             =       Spoor           :)







« Laatst bewerkt op: 7-02-2020, 20:02:46 door ErikY »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #189 Gepost op: 7-02-2020, 19:00:20 »
Als de volgorde van de 4 straten niet uitmaakt, als je ze maar aandoet tijdens de route, is de zogenaamde molactie van Rob (het verkeerd om voorlezen) een verdachtmaking van de makers en dat zou heel onmols zijn.

Maar als de 4 straten van een kaartje niet naast elkaar liggen (je rijdt dus altijd ook door verkeerde straten en dat maakt blijkbaar niet uit) en je ook niet de volgorde aan hoeft te houden, dan is de opdracht wel heel makkelijk. Dan zou je bij wijze van spreken snel door alle straten kunnen scheuren (toch 45minuten de tijd) en dan doet alleen de goede parkeerplaats ertoe.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #190 Gepost op: 7-02-2020, 19:11:53 »
Als de volgorde van de 4 straten niet uitmaakt, als je ze maar aandoet tijdens de route, is de zogenaamde molactie van Rob (het verkeerd om voorlezen) een verdachtmaking van de makers en dat zou heel onmols zijn.

Maar als de 4 straten van een kaartje niet naast elkaar liggen (je rijdt dus altijd ook door verkeerde straten en dat maakt blijkbaar niet uit) en je ook niet de volgorde aan hoeft te houden, dan is de opdracht wel heel makkelijk. Dan zou je bij wijze van spreken snel door alle straten kunnen scheuren (toch 45minuten de tijd) en dan doet alleen de goede parkeerplaats ertoe.

In dat geval kun je als productie altijd nog voor zorgen dat er net genoeg benzine in de wagen zit voor de route met een eventuele kleine omweg. Of een snelheidsbegrenzer.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #191 Gepost op: 7-02-2020, 20:29:11 »
Maar er zijn al associaties naar Nathan (rut = rails), Mil (één of ander stationnetje), Rob (trein naar Deventer), Leonie (braakspoor). Dat is al meer dan de helft van de overgebleven kandidaten. Dat schiet niet erg op dan.
Mijn excuses aan de molloten die dit wel snappen.
Nog één keer. Het gaat om naam ex-Mol / kandidaat Mol en achtervoegsel als Weg, Straat, Singel etc.
Straatnamen als Kees Tol Weg naast Leonie Braak Spoor. Omdat er tolwegen zijn en braaksporen.
Rutjes Spoor en Dekay Spoor bestaan niet.
En nu zeg ik er verder niets meer over.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2020, 20:34:41 door MartinJ »

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #192 Gepost op: 7-02-2020, 20:47:15 »
Mijn excuses aan de molloten die dit wel snappen.
Nog één keer. Het gaat om naam ex-Mol / kandidaat Mol en achtervoegsel als Weg, Straat, Singel etc.
Straatnamen als Kees Tol Weg naast Leonie Braak Spoor. Omdat er tolwegen zijn en braaksporen.
Rutjes Spoor en Dekay Spoor bestaan niet.
En nu zeg ik er verder niets meer over.

Stoofboulevard (uit je tabel) bijvoorbeeld lijkt me dan niet echt een optie volgens het bovenstaande.
Überhaupt moeilijk om dan iets met boulevard te bakken...
« Laatst bewerkt op: 7-02-2020, 20:50:07 door ErikY »

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #193 Gepost op: 7-02-2020, 21:08:02 »
Mijn excuses aan de molloten die dit wel snappen.
Nog één keer. Het gaat om naam ex-Mol / kandidaat Mol en achtervoegsel als Weg, Straat, Singel etc.
Straatnamen als Kees Tol Weg naast Leonie Braak Spoor. Omdat er tolwegen zijn en braaksporen.
Rutjes Spoor en Dekay Spoor bestaan niet.
En nu zeg ik er verder niets meer over.

Ik ben het helemaal met je eens. En ik begrijp het ook wel.
Leonie ter Braakspoor is super goed gevonden.
Alleen het kan toch geen kwaad om al brainstormend met elkaar ook andere associaties te onderzoeken.
Het zijn misschien wel rare gedachtenspinsels, maar wie weet brengt het anderen wel op nog betere ideeën.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #194 Gepost op: 7-02-2020, 21:40:47 »
Dus in de Rob tunnel gedacht zou het ook nog kunnen zijn dat het wel Rob Dekay Spoor is en hij onder contract is bij Guus Meeuwis die Per Spoor (Kedeng Kedeng) heeft uitgebracht.

En ja, heeeeeeeeeeeeeeeeeel ver gezocht, maar moest die er even ingooien :D

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #195 Gepost op: 7-02-2020, 22:46:35 »
Je hoeft niet meer te zoeken hoor. Witzenhausen Bahnhof.

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #196 Gepost op: 7-02-2020, 22:55:18 »
Je hoeft niet meer te zoeken hoor. Witzenhausen Bahnhof.

Wie weet, pittoresk stationnetje, we hebben iig de goede mol.  ::joehoe::
« Laatst bewerkt op: 8-02-2020, 07:05:01 door ErikY »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #197 Gepost op: 8-02-2020, 09:51:36 »
Als je toch bezig bent deze opdracht te analyseren, er zijn nog heel veel (andere) dingen uit te pluizen (voordat afl. 5 begint vanavond  ;D )

-welke route kreeg welke kandidaat, welke aanwijzingen zitten er in de koppeling van de oud-mollen en de landen, welke jaartallen komen daaruit, welke route reed de Mol, misschien reed de Mol wel een mooie 'M' over het terrein.

Wat mij betreft bevindt zich het 'Wie is de 20e Mol Spoor" bordje op een .. dood spoor ... (Station van Miljuschka is grappig moet ik toegeven; maar braakspoor -with all due respect- had ik zonder alle verwijzingen van oudmollen ook wel kunnen bedenken)

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #198 Gepost op: 8-02-2020, 09:59:50 »
Voor alle duidelijkheid, Mil had ook een portofoon

Ik denk dat dit met de microfoon te maken heeft, wat ze normaal aan de broek klemmen. Dus dan geen portofoon.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2020, 10:01:45 door peterterh »

Offline Overalsterretjes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #199 Gepost op: 8-02-2020, 11:33:38 »
Ik denk dat dit met de microfoon te maken heeft, wat ze normaal aan de broek klemmen. Dus dan geen portofoon.

Dat zou inderdaad best het geval kunnen zijn. Hij ziet er, voor zover ik kan beoordelen op deze foto, ook anders uit dan de portofoons die de anderen gebruiken.