Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)  (gelezen 29084 keer)

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #200 Gepost op: 8-02-2020, 11:42:12 »
Dat zou inderdaad best het geval kunnen zijn. Hij ziet er, voor zover ik kan beoordelen op deze foto, ook anders uit dan de portofoons die de anderen gebruiken.
Daarnaast: zo’n porto zou de andere kandidaten ook opvallen natuurlijk, zeker als hij op haar schoot ligt  ::)

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #201 Gepost op: 8-02-2020, 12:15:46 »
Toch nog even, voordat we ons vanavond allemaal op de nieuwe aflevering en nieuwe opdrachten storten.

Hoezo mag Nathan de rollen verdelen in deze opdracht?
Omdat hij de penningmeester is?
Dat slaat toch nergens op. De deelnemers moeten altijd zelf de rollen verdelen.

Gaat de productie aan de mol dit voorrecht geven? En daarmee een verdenking? Lijkt me niet.

Heeft iemand hier een verklaring voor?





Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #202 Gepost op: 8-02-2020, 12:17:42 »
De mol heeft wel vaker een voordeeltje gehad tijdens penningmeesterschap in vorige seizoenen. Op zich niks geks aan

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #203 Gepost op: 8-02-2020, 12:22:02 »
De mol heeft wel vaker een voordeeltje gehad tijdens penningmeesterschap in vorige seizoenen. Op zich niks geks aan

Okay, maar wat is het voordeel van Nathan als mol om zichzelf de rol chauffeur toe te bedelen vergeleken met de andere rollen?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #204 Gepost op: 8-02-2020, 12:31:02 »
Een keer verkeerd rijden en het bedrag is gehalveerd. Wel erg gemakkelijk.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #205 Gepost op: 8-02-2020, 12:58:48 »
Okay, maar wat is het voordeel van Nathan als mol om zichzelf de rol chauffeur toe te bedelen vergeleken met de andere rollen?

Je kan overal mollen in deze opdracht .. ligt maar net aan wat je molplan is. Ik zou zelf gewoon chauffeur willen zijn als mol.. beetje bewegingsvrijheid .. en ik zou mijn verdenker ook in n pendelbus zetten

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #206 Gepost op: 8-02-2020, 19:07:35 »
Dat de sleutel fout hing heeft vast maken met de thematiek rond sleutels. De Mol reed waarschijnlijk dan in een auto. Dus zijn Johan en Rob niet verdacht.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #207 Gepost op: 8-02-2020, 19:44:41 »
Dus in de Rob tunnel gedacht zou het ook nog kunnen zijn dat het wel Rob Dekay Spoor is en hij onder contract is bij Guus Meeuwis die Per Spoor (Kedeng Kedeng) heeft uitgebracht.

En ja, heeeeeeeeeeeeeeeeeel ver gezocht, maar moest die er even ingooien :D
Waarom niet de Rob Kade?
Je houd dan wel de Y over maar bij de andere suggesties worden ook niet alle letters gebruikt.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #208 Gepost op: 13-02-2020, 19:39:18 »
Maar wie zaten er in de twee auto’s die fout geparkeerd zijn? Zou er iemand zijn die dat toevallig weet? :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #209 Gepost op: 13-02-2020, 21:29:16 »
Maar wie zaten er in de twee auto’s die fout geparkeerd zijn? Zou er iemand zijn die dat toevallig weet? :)
Leonie heeft een auto geparkeerd waar we niks van weten. Een sedan op p2. Zou kunnen..De A6B008 als 2e op P2.
Maar ze moesten ook straten aan doen voordat ze gingen parkeren. Dat is subtieler. En kan meerdere oorzaken hebben zoals verkeerde aanwijzingen, niet goed onthouden en maar wat doen. Ging best goed die opdracht toch?
« Laatst bewerkt op: 13-02-2020, 21:31:34 door foxhunter »

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #210 Gepost op: 21-02-2020, 01:53:57 »
Wauw, Rob die deze route totaal in andere volgorde voorleest tijdens de uitzending:



Mooiste molactie van dit seizoen? Of te obvious. Het was mij niet opgevallen.

Misschien een domme vraag, maar hoe komt moltalk aan dit shot. Ik heb dit zosnel nergens kunnen vinden in de aflevering?

https://docs.google.com/spreadsheets/d/18UbKDp_anxAPwEfY7M5Cu4aeB7Z8U1NC_ukwl8IzTYk/edit?usp=drivesdk

Als ik naar de kaart van Enermol kijk en probeer routes na te zoeken is het onmogelijk om het kaartje van Rob op volgorde (dus zoals op het kaartje staat) uit te voeren. Ik krijg dus het idee dat je er voor moest zorgen dat je alleen via die 4 wegen moest gaan maar dat de volgorde niet uitmaakte.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2020, 07:50:15 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #211 Gepost op: 21-02-2020, 04:15:13 »
Als ik naar de kaart kijk en de instructiekaart, snap ik echt niets van de opdracht. Die instructies sturen je van hot naar her en de laatste straat ligt enorm ver van P3. Terwijl als je naar de opdracht luistert, toch het idee krijgt dat je vanaf de laatste straat in de instructie zicht heb op het parkeerdeel waar geparkeerd moet worden?

Maar blijkbaar moet je door die straten gegaan zijn en maakt het verder geen fluit uit hoe je rijdt? (Verklaart wel waarom Leonie en Claes naar de verkeersregelaars rijden als het ze te lang duurt).

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #212 Gepost op: 21-02-2020, 04:34:33 »
Waarmee de vermeende mol-actie van Rob, die ook in Moltalk werd genoemd, dan mogelijk helemaal geen effect had... Tenzij de volgorde van de straten telde, maar je tussendoor wel in andere straten mocht/moest rijden? De uitleg blijft inderdaad vaag.

De grote vraag blijft wel waarom Rob als kandidaat een verkeerde volgorde zou doorgeven, terwijl niemand op zijn vingers kon kijken. Of hij moet hebben gehoopt dat degene aan wie hij het doorgaf (wie was dat ook al weer?) er nog wel op terug zou komen via de porto. 'Hey Rob, dat kan helemaal niet!'. Zodat hij zijn verdachte momentje kon meepikken. Iets anders kan ik niet bedenken.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #213 Gepost op: 21-02-2020, 05:05:13 »
Waarmee de vermeende mol-actie van Rob, die ook in Moltalk werd genoemd, dan mogelijk helemaal geen effect had... Tenzij de volgorde van de straten telde, maar je tussendoor wel in andere straten mocht/moest rijden? De uitleg blijft inderdaad vaag.

De grote vraag blijft wel waarom Rob als kandidaat een verkeerde volgorde zou doorgeven, terwijl niemand op zijn vingers kon kijken. Of hij moet hebben gehoopt dat degene aan wie hij het doorgaf (wie was dat ook al weer?) er nog wel op terug zou komen via de porto. 'Hey Rob, dat kan helemaal niet!'. Zodat hij zijn verdachte momentje kon meepikken. Iets anders kan ik niet bedenken.

Ja, zoiets inderdaad. Of hij begon wat chaotisch halverwege omdat de auto al half op weg was en wilde toch voor de zekerheid alle straten noemen.

Als het in elk geval niet belangrijk is en daarom geen effect had, is er goede kans dat de regie hem opzettelijk verdacht heeft willen neerzetten, denk ik.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #214 Gepost op: 21-02-2020, 09:29:05 »
Misschien een domme vraag, maar hoe komt moltalk aan dit shot. Ik heb dit zosnel ....

Ff goed terugkijken...het zit redelijk in het begin vd opdracht nadat rob zegt "iedereen in een auto krijgen"...

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #215 Gepost op: 21-02-2020, 11:32:47 »
Ff goed terugkijken...het zit redelijk in het begin vd opdracht nadat rob zegt "iedereen in een auto krijgen"...

Gevonden thx

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #216 Gepost op: 21-02-2020, 14:07:26 »
Ik heb even gekeken naar de route die Rob doorgaf want het zou ook kunnen zijn dat deze juist korter is dan de route op de kaart. Voor het geval de volgorde niets uitmaakt.
Volgorde kaart: Noord-Ierland/Jordanie, Kees Tol Weg, Hong-Kong/Filipijnen, Susan Visser Straat, Parkeren in P3.
Rob: Hong-Kong Filipijnen, Kees Tol Weg, dan komt Noord-Ierland/Jordanie, Susanne Visser Straat, P3

Zo te zien zijn beide routes ongeveer even lang want je rijdt een beetje heen en weer.

Maar nu is de dialoog tussen Leonie en Johan wel interessant.
Leonie: Johan, geef me de eerste stappen want dit zijn er te veel.
(later)
Leonie: Johan, is sta nu dus in de straat Canada en waar moet ik nu naar toe?
Johan: Leonie, jij moet via Canada naar de Kees Tol Weg en dan parkeren in P1.

Als je even op de kaart kijkt dan zie je dat Canada zo'n beetje aan de andere kant ligt van P1. Als de volgorde er niet toe doet dan is het veel handiger om een paar straten te hebben waar je langs moet komen. Dan hoef je niet steeds heen en weer. Uit de route die hierboven beschreven is kun je zien dat dit niet de kortste route is tussen begin en eindpunt.

Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #217 Gepost op: 22-02-2020, 18:05:47 »
Als de kaart klopt is het wel raar dat Nathan aan Rob vraagt waar die na El salvador naar toe moest en staat bij Annemarie Jung, wat je ziet in de achtergrond.

Ligt echt mijlenver uitelkaar. Tis niet dat ie richting de juiste P is gereden, want dat zou de tweede moeten zijn

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #218 Gepost op: 22-02-2020, 18:55:47 »
Wat te denken van Mil, die eerst wat kandidaten ophaalt. Vervolgens Nathan ergens dumpt en hem de volgende ronde weer in laat stappen, want ja... Hoe meer mensen, hoe effectiever. Waarom zet hem er dan eerst uit? Dan staat hij gewoon een tijd niets te doen.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
« Reactie #219 Gepost op: 22-02-2020, 18:59:35 »
Ja, dat snapte ik inderdaad ook niet, heb ‘t volgens mij ook ergens benoemd in ‘n topic.
Ze hadden best even een stukje met z’n drieën op de achterbank kunnen zitten. Of had één of beide kandidaten alvast naar een auto gebracht voordat je de anderen op ging halen.