Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 167869 keer)

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #580 Gepost op: 24-02-2020, 16:13:12 »
Mooi speurwerk! ::ok::
'Ook een fijne dag verder...’

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #581 Gepost op: 24-02-2020, 16:18:34 »
Mooie!  ::ok::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #582 Gepost op: 24-02-2020, 16:41:02 »
Ik vind dit heel mooi gevonden!  ::ok::
En ik heb gelezen dat er in aflevering 7 iets veranderd is, dus dat zou ook voor de rest kunnen gelden, maar:
Als ik terugkijk via de NPO Start app, klopt het voor afl. 1 t/m 4.
In aflevering 5 is op 10:41 Johan in beeld. We horen wιl de stem van Leonie, maar ze is niet in beeld. (Of ze moet heel erg in ‘t donker staan, maar ik zie haar niet.)
In aflevering 6 is op 10:41 nιt de overgang van Leonie naar Buddy. Vind ik zelf iets minder sterk dan de eerste afleveringen, waar ze de volle seconde in beeld was.
In aflevering 7 zie ik inderdaad ook Rob en Nathan in beeld.

Misschien kan iemand de aflevering online vergelijken met de aflevering zoals hij op TV was, via terugkijken ofzo, om te zien wat er veranderd is?
BIj aflevering 5 is ze idd te horen, ze zegt wel "Johan eruit". Dat ging over de lasers, maar Johan valt die aflevering af. In aflevering 6 is Leonie weer te zien op 10.41. Ben benieuwd waarom aflevering 7 uberhaupt is aangepast nadat die al online stond. Volgens mij zat er eerst nog een stukje Avro-tros promo voor.

Eens kijken wat ze in aflevering 8 doen.

Ik heb misschien wel dι aanwijzing gevonden die verwijst naar Nathan als Mol. Hoe? Door te kijken naar de opdrachttitels. Ik zet 'm voor de zekerheid even in de spoilertag.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Knap gevonden! Maar volgens mij duiden opdrachttitels niet op de mol. Daarnaast, vorig jaar hadden we ook veel van die spaties met woordspelingen, maar zat daar toen een hint in?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #583 Gepost op: 24-02-2020, 16:42:38 »

Knap gevonden! Maar volgens mij duiden opdrachttitels niet op de mol. Daarnaast, vorig jaar hadden we ook veel van die spaties met woordspelingen, maar zat daar toen een hint in?

En dat zegt iets over dit jaar  ???

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #584 Gepost op: 24-02-2020, 16:43:13 »
En dat zegt iets over dit jaar  ???
Ja, want als daar toen geen hint in zit is de kans ook kleiner dat er dit jaar geen hint in zit. Blijkbaar een grapje van de makers.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #585 Gepost op: 24-02-2020, 16:43:32 »
Eens kijken wat ze in aflevering 8 doen.
Knap gevonden! Maar volgens mij duiden opdrachttitels niet op de mol. Daarnaast, vorig jaar hadden we ook veel van die spaties met woordspelingen, maar zat daar toen een hint in?

Zelfs al zou de productie heilig overtuigd zijn van dat het met spatie de juiste schrijfwijze is, kan deze hint natuurlijk overeind blijven.  ::ok::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #586 Gepost op: 24-02-2020, 16:44:59 »
Ja, want als daar toen geen hint in zit is de kans ook kleiner dat er dit jaar geen hint in zit. Blijkbaar een grapje van de makers.

 ??? ??? ???

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #587 Gepost op: 24-02-2020, 16:45:20 »
Zelfs al zou de productie heilig overtuigd zijn van dat het met spatie de juiste schrijfwijze is, kan deze hint natuurlijk overeind blijven.  ::ok::
Ik denk eerder dat dit bewust gedaan wordt en gewoon "grapjes" zijn van de makers. Als het nou dit seizoen voor het eerst opdook zou ik het wat anders vinden.

Daarnaast, het is toch een soort ongeschreven regel dat opdrachttitels niet naar de mol wijzen? Dacht ik een keer gelezen te hebben.


anoniem 30784

  • Gast
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #589 Gepost op: 24-02-2020, 16:49:26 »
Ik heb misschien wel dι aanwijzing gevonden die verwijst naar Nathan als Mol. Hoe? Door te kijken naar de opdrachttitels. Ik zet 'm voor de zekerheid even in de spoilertag.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Wow, goed gevonden.  :o

Al betwijfel ik ook wel dat het een hint is... het zou me ook niets verbazen als dit in een hint is in de categorie 'de groepsfotohint naar Simone'.  ::rofl::

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #590 Gepost op: 24-02-2020, 16:49:43 »
Ik denk eerder dat dit bewust gedaan wordt en gewoon "grapjes" zijn van de makers. Als het nou dit seizoen voor het eerst opdook zou ik het wat anders vinden.

Daarnaast, het is toch een soort ongeschreven regel dat opdrachttitels niet naar de mol wijzen? Dacht ik een keer gelezen te hebben.

Wat je dus eigenlijk zegt is dat deze hint een 'grapje' van de makers zou zijn? Ongeacht of de woorden bewust met een spatie zijn geschreven of per ongeluk, het levert wel het resultaat op zoals in de spoilertags te lezen is. Zou dit volgens jou dan een nephint zijn? :)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #591 Gepost op: 24-02-2020, 16:52:50 »
Wat je dus eigenlijk zegt is dat deze hint een 'grapje' van de makers zou zijn? Ongeacht of de woorden bewust met een spatie zijn geschreven of per ongeluk, het levert wel het resultaat op zoals in de spoilertags te lezen is. Zou dit volgens jou dan een nephint zijn? :)
Nee, ik bedoel dat de spaties/woordspelingen een grapje kunnen zijn :)

Als er echt Nathan Rutjes uit gaat komen kan dat bijna geen toeval zijn natuurlijk, maar dat is nog even afwachten. Er zijn in het verleden meer van zulke anagrammen geweest die heel mooi gevonden waren, bijna uitkwamen en op het eind toch niet.

Hoe zou het zijn als je juist de titels met spatie een streepje geeft (= langer) en de titels zonder spaties een punt? 


Nog een vraag. Hoe heb je uiteindelijk van de verzameling puntjes en streepjes de letters gemaakt?

Daarvoor is met name belangrijk waar je de scheidingen plaatst. want - - - betekent iets anders als -- -   of --- en toch zijn het alle keren 3 streepjes.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 16:58:11 door Theovv »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #592 Gepost op: 24-02-2020, 16:58:50 »
Die spaties zijn er natuurlijk niet voor niks, althans, dat denk ik zo.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 17:00:45 door AvOgadrO »

Offline Molisa

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #593 Gepost op: 24-02-2020, 17:01:24 »
Geeft de BVN gids nu geen aflevering titels meer weer? of zie ik iets over het hoofd?

Titel aflevering 8:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 20:57:56 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #594 Gepost op: 24-02-2020, 17:02:03 »
Die spaties zijn er natuurlijk niet voor niks, althans, dat denk ik zo.

Vorig jaar waren ze er in ieder geval wel voor niks. Dat is wat we zeker weten. (Uit stralen, in zicht, ver tellen, op treden.)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #595 Gepost op: 24-02-2020, 17:02:25 »
Nog een vraag. Hoe heb je uiteindelijk van de verzameling puntjes en streepjes de letters gemaakt?

Daarvoor is met name belangrijk waar je de scheidingen plaatst. want - - - betekent iets anders als -- -   of --- en toch zijn het alle keren 3 streepjes.

Ik heb de oorspronkelijke volgorde aangehouden en daar dus niet in geschoven. Natuurlijk komt het heel nauw waar je de scheidingen plaatst, maar ik was er wel zeker van dat αls het iets is, dat het de naam van een kandidaat zou zijn. Met wat trial and error kwam dit er dus uit! Met de nog 6 missende streepjes/puntjes, komt het nιt iets te goed uit om toeval te zijn.

Mijn voorspelling voor de komende aflevering is dan ook als volgt:
- Opdracht 1 = meerdere woorden ; Opdracht 2 = ιιn woord ; Opdracht 3 = meerdere woorden (wat S + N oplevert)
OF
- Opdracht 1 = ιιn woord ; Opdracht 2 = ιιn woord ; Opdracht 3 = meerdere woorden (wat U + N oplevert)

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #596 Gepost op: 24-02-2020, 17:03:41 »
Ik heb misschien wel dι aanwijzing gevonden die verwijst naar Nathan als Mol. Hoe? Door te kijken naar de opdrachttitels. Ik zet 'm voor de zekerheid even in de spoilertag.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

 ::bravo::
Heel knap gevonden! Ben benieuwd of dit zaterdag overeind blijft.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #597 Gepost op: 24-02-2020, 17:05:08 »
Ik heb de oorspronkelijke volgorde aangehouden en daar dus niet in geschoven. Natuurlijk komt het heel nauw waar je de scheidingen plaatst, maar ik was er wel zeker van dat αls het iets is, dat het de naam van een kandidaat zou zijn. Met wat trial and error kwam dit er dus uit! Met de nog 6 missende streepjes/puntjes, komt het nιt iets te goed uit om toeval te zijn.

Mijn voorspelling voor de komende aflevering is dan ook als volgt:
- Opdracht 1 = meerdere woorden ; Opdracht 2 = ιιn woord ; Opdracht 3 = meerdere woorden (wat S + N oplevert)
OF
- Opdracht 1 = ιιn woord ; Opdracht 2 = ιιn woord ; Opdracht 3 = meerdere woorden (wat U + N oplevert)

Het is zeker een interessante hint om te volgen! Ben benieuwd of ie helemaal uitkomt.

Maar ik heb vaker met morse zitten puzzelen en je onderschat snel hoeveel verschillende series letters je eruit kan halen door in zo'n reeks steeds de scheidingen ergens anders te leggen. Maar wellicht is er nog een hint te vinden die aangeeft waar de scheidingen horen?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #598 Gepost op: 24-02-2020, 17:08:44 »
Ik heb misschien wel dι aanwijzing gevonden die verwijst naar Nathan als Mol. Hoe? Door te kijken naar de opdrachttitels. Ik zet 'm voor de zekerheid even in de spoilertag.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Complimenten voor de poging! Ik geloof er zelf niet in, maar wel leuk om dit soort speurwerk te lezen. Ik zie wel een foutje geloof ik, en ik zie dat het nog niets is gemeld: er ontbreekt ook nog een T.

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #599 Gepost op: 24-02-2020, 17:19:31 »
Ik heb misschien wel dι aanwijzing gevonden die verwijst naar Nathan als Mol. Hoe? Door te kijken naar de opdrachttitels. Ik zet 'm voor de zekerheid even in de spoilertag.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Als dit m is he...