Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser  (gelezen 51730 keer)

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #260 Gepost op: 24-02-2020, 15:34:07 »
Ik wil wel een poging doen de 3 en 4 op de vesten te verklaren als een hint. In het Chinees klinkt 4 bijna hetzelfde als "dood", het is daarom daar een ongeluksgetal. De kandidaten kunnen allemaal "dood" bij de executie (het klinkt wat heftig als ik het zo typ, maar executie is sowieso een veel te heftig woord voor wat er daadwerkelijk gebeurt.) Behalve de mol, die blijft altijd "leven" bij de executie. En 3 klinkt als "leven" en is daarom een geluksgetal.
::ok:: mooi!
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #261 Gepost op: 24-02-2020, 15:45:37 »
Ik heb in de HD-versie alle momentjes dat de mol (of inval-mol) bij de laser-opdracht in beeld is achter elkaar gezet. Ik heb de beelden lichter gemaakt en vertraagd.


Offline mirrjam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #262 Gepost op: 24-02-2020, 15:54:28 »
Ik heb in de HD-versie alle momentjes dat de mol (of inval-mol) bij de laser-opdracht in beeld is achter elkaar gezet. Ik heb de beelden lichter gemaakt en vertraagd.



Wauw, heel gaaf! In het stukje vanaf 1:09 lijkt het er iets op te lichten waardoor het gezicht (of het masker) van de mol ook wat beter in beeld komt..! Lukt het iemand om hier iets uit te halen?  ::oink::

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #263 Gepost op: 24-02-2020, 16:13:54 »
Nog even iets over de vesten... De kandidaten zitten afgezonderd en ik kan me goed voorstellen dat ze het rondje met de mol eerst doen. Dat zou vest 3 verklaren: Nathan krijgt een vest (3), doet zijn rondje, gaat vervolgens (met vest) richting camouflage fitting. Vervolgens komen de kandidaten een voor een, die krijgen het andere vest (4). Ondanks dat Rik zegt dat er iemand van de productie in een pak is gehezen, ben ik daar niet heel zeker van. Eerlijk gezegd denk ik dat er helemaal geen tegenstander was en dat wat we aan rood licht gezien hebben er handig in is gemonteerd. Vooral het totale gebrek aan 'raak-effect' als Nathan zogenaamd de mol raakt vind ik opvallend.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #264 Gepost op: 24-02-2020, 16:20:44 »
Ja dat zei ik al. Dat zou de afl 10 hint kunnen zijn. Bij Nathan geen tegenstander en laat dat nou de afl titel zijn  ::jaja::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #265 Gepost op: 24-02-2020, 16:45:55 »
Ik heb in de HD-versie alle momentjes dat de mol (of inval-mol) bij de laser-opdracht in beeld is achter elkaar gezet. Ik heb de beelden lichter gemaakt en vertraagd.

mooi gedaan, dank

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #266 Gepost op: 24-02-2020, 17:01:42 »
Ik geloof dat de volgorde van de beelden ons geleverd wordt door de montage. En wat wij dus als eerste zien, helemaal niet als eerste hoeft te hebben plaatsgevonden.

Verder Ben ik het eens Met dat er in bepaalde runs meer mol te zien is en meer rode lasers dan in Andere runs. Maar dan nog is het super makkelijk om uit een lasermatch waarbij de mol 14 keer schiet 1 schot te laten zien en uit een match waarin de mol 4 keer schiet alle 4 de schoten.

Wat echt opvalt is dat er in de run bij Nathan nul targets geschoten worden door de mol. Wil je de run van de mol zo opvallend Anders laten zijn?  Verdacht ja zeker, doorslaggevend nee.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #267 Gepost op: 24-02-2020, 17:58:59 »
Ik heb in de HD-versie alle momentjes dat de mol (of inval-mol) bij de laser-opdracht in beeld is achter elkaar gezet. Ik heb de beelden lichter gemaakt en vertraagd.



Mooi!  ::ok::
Bij het kijken van dit filmpje realiseerde ik me ook pas hóe spannend dit geweest moet zijn voor de Mol.

Wat mij opviel; er is een shot waar er een klein stukje rode mouw onder het camouflagepak vandaan piept. Mil had in de opdracht ervóór die opvallende rode jurk aan. Beide opdrachten waren op dezelfde dag en dezelfde locatie (Dayang fabriek).
Dat iedereen zich heeft omgekleed na de lunch is duidelijk; ze hebben nu allemaal een lange broek en lange mouwen aan. Maar is Mil dan toch de Mol en heeft ze haar eerdere outfit van die dag weer aangetrokken onder het camouflagepak, zodat haar andere kleding niet helemaal doorweekt zou zijn van het zweet? 🤔

Hmm, ik weet ‘t echt niet meer.  ::rofl::



Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #268 Gepost op: 24-02-2020, 18:01:02 »
Mooi!  ::ok::
Bij het kijken van dit filmpje realiseerde ik me ook pas hóe spannend dit geweest moet zijn voor de Mol.

Wat mij opviel; er is een shot waar er een klein stukje rode mouw onder het camouflagepak vandaan piept. Mil had in de opdracht ervóór die opvallende rode jurk aan. Beide opdrachten waren op dezelfde dag en dezelfde locatie (Dayang fabriek).
Dat iedereen zich heeft omgekleed na de lunch is duidelijk; ze hebben nu allemaal een lange broek en lange mouwen aan. Maar is Mil dan toch de Mol en heeft ze haar eerdere outfit van die dag weer aangetrokken onder het camouflagepak, zodat haar andere kleding niet helemaal doorweekt zou zijn van het zweet? 🤔

Hmm, ik weet ‘t echt niet meer.  ::rofl::

Dat rode is een artefact van het filter dat ze eroverheen gooien.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #269 Gepost op: 24-02-2020, 18:38:13 »
Dat rode is een artefact van het filter dat ze eroverheen gooien.

Oké. Komt me eigenlijk ook wel beter uit.  ;)

Offline Overalsterretjes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #270 Gepost op: 24-02-2020, 18:38:28 »
Mooi gemaakt Theovv! :D

Ik heb een screenshots gemaakt van een stukje uit jouw filmpje waar mogelijk het gezicht iets te zien is. Nog een beetje lichter gemaakt etc en dit is het resultaat.
Zijn het mijn tunnelvisie ogen of zie ik daar een snorretje?  :o

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #271 Gepost op: 24-02-2020, 19:04:55 »
Wauw, heel gaaf! In het stukje vanaf 1:09 lijkt het er iets op te lichten waardoor het gezicht (of het masker) van de mol ook wat beter in beeld komt..! Lukt het iemand om hier iets uit te halen?  ::oink::

Wat is de timestamp van die clip in de aflevering? ergens rond 20min ofzo gok ik, maar dan kan ik kijken of er iets te behalen valt.

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #272 Gepost op: 24-02-2020, 19:08:08 »
Mooi gemaakt Theovv! :D

Ik heb een screenshots gemaakt van een stukje uit jouw filmpje waar mogelijk het gezicht iets te zien is. Nog een beetje lichter gemaakt etc en dit is het resultaat.
Zijn het mijn tunnelvisie ogen of zie ik daar een snorretje?  :o

Beste wat ik ervan heb kunnen maken. Dit is het rode kanaal en dan beetje gesleuteld aan de intensiteit.

Maar de mol lijkt wel vrij duidelijk een masker te dragen en ook lijkt dit witte op een youtube compressie artefact
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 19:13:08 door sejdisejdi »

Offline Overalsterretjes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #273 Gepost op: 24-02-2020, 19:12:50 »
Ik blijf er een man met snor in zien  ;D

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #274 Gepost op: 24-02-2020, 19:25:32 »
Links van het hoofd hangt een masker van een koe of zo aan die paal. Heel waarschijnlijk dat de mol of molassistent dan ook een masker op heeft.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #275 Gepost op: 24-02-2020, 19:39:24 »
Is dat de hand? Kan t niet goed zien. Zou de ring van Rob kunnen zijn

Maar mss is het wel n stukje van de gun ofzo

Offline Overalsterretjes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #276 Gepost op: 24-02-2020, 19:47:37 »
Dat witte lijkt meer een lichtje van het vest. In de kleur versie is het rood. In de bewegende beelden ook beter te zien.

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #277 Gepost op: 24-02-2020, 19:49:48 »
Ik heb het nog eens doorheen gekeken en vergeleken met de HD versie in premiere pro.
Dit is erg duidelijk een compressie artefact.

Wat je ziet is een HELE licht rode gloed van het lampje op zijn schouder. Dit is in de versie amper te zien tenzij je er bijvoorbeeld een filter overheen gooit, belichting aanpast end. Het youtube algoritme is hier heel erg gevoelig voor in zijn compressie (zeker bij een lage bitrate video).


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #278 Gepost op: 24-02-2020, 19:52:22 »
Ik bedoel juist dat donkere rondje

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #279 Gepost op: 24-02-2020, 19:56:02 »
Ik bedoel juist dat donkere rondje

Ja maar dat rode lampje is zijn schouder, lijkt me sterk dat je daar een ring gaat vinden.