Poll

Wie is de Mol niet?

Buddy
27 (30.3%)
Miljuschka
39 (43.8%)
Nathan
20 (22.5%)
Rob
3 (3.4%)

Totaal aantal stemmen: 53

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol Niet?  (gelezen 27947 keer)

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #120 Gepost op: 17-02-2020, 17:14:01 »
Hèt 'dat zou bij de Mol nooit gebeuren'-overzicht ::vergroot::
We zijn nu zes afleveringen op weg. Inmiddels lijken we overtuigd: Rob is de Mol. Het ligt er toch wel een beetje dik bovenop allemaal. De hints, de acties die zichtbaar zijn ondanks de montage. Misschien toch eens een stapje terug en kijken wie er acties hebben gedaan wat de Mol nooit zou doen of dingen die de programmamakers normaal niet zo duidelijk in beeld zouden laten komen.

Nathan
- Kiest voor €250,- in plaats van wandeling door het park.
- Als Nathan kiest voor de €1500,- wordt alle focus op hem gelegd. In de montage zegt Buddy zelfs van tevoren: nu ga je zien wie de Mol is. Beetje te obvious dan?
- Bij de Vak Werk opdracht stond Nathan vaak op de juiste plek. Hierdoor is het makkelijker voor de rest om per ongeluk op juiste plekken te gaan staan. De Mol wil toch zo vaak mogelijk verkeerd staan?

Rob
- Als Nathan in de taxi hard aan het lachen is, probeert Rob hem telkens te corrigeren dat hij de telefoon bij het oor van die chauffeur moet houden.
- Rob wil voor het servies gaan in plaats van de €1500,-.
- In de montage is te zien hoe Rob de route bij de parkeeropdracht verkeerd voorleest. Dit wordt toch meestal pas in de laatste aflevering getoond? Zouden de programmamakers dit echt over het hoofd hebben gezien?
- Claes is bijna af bij de Beeld- en Geluidopdracht. Rob roept net op tijd naar Claes dat hij uit zijn lasercirkel moet gaan. Als hij niets had gezegd was Claes af gegaan.

Buddy
- Vindt een sleutel in de vrachtwagen waar hij met Anita zit. Er wordt niet veel mee verdiend, maar hij wist niet hoe de anderen het er vanaf hadden gebracht op dat moment dat hij de sleutel vond.
- Corrigeert Jaike als ze verkeerde kleur draad wil afknippen.
- Lijkt het niet erg te vinden dat hij wordt verdacht. Soms maakt hij zich zelfs verdacht terwijl dit niet nodig is.
- Claes valt af met tunnelvisie op Buddy, terwijl er andere kandidaten zijn die niet volledig op Buddy lijken te zitten.
- Buddy of Claes heeft €500,- gepakt bij de bakjes. Wie het pakt wordt niet vertoond. Als Claes dit had gedaan was dit toch wel vertoond, die viel vrij snel erna af? Maar dit is slechts speculatie.
- Buddy gaat voor de €750,- bij de vazenopdracht. In de podcast was verteld dat er last-minute was bedacht dat de rest van de groep mocht meekijken. Zouden de programmamakers de Mol zonder dit eerst te melden ineens in zo'n positie zetten waarbij iedereen mag meekijken?
- Bij de Beeld- en Geluidopdracht is Buddy de laatste bij Super Mario. Deze opdracht wordt goed afgerond.
- Na aandringen van Buddy wordt er een wissel gedaan bij de Mastermind-opdracht waardoor Buddy op de goede plek staat en er dus €500,- meer op het bordje komt te staan.

Leonie
- Lijkt in afleveringen 1 en 2 erg verdacht in beeld te komen. Ze doet allemaal random verdachte dingen, wat ook in verdenking van de kandidaten resulteert.
- Wil voor het servies gaan in plaats van de €1500,-.
- Pakt €500,- bij de bakjes van de speciale executie.
- Stuurt direct aan naar een goede envelop bij de beelden (het beeld met de hand over het boek).

Miljuschka
- Ontdekt dat het aantal mollen in de grijpmachines zelf de code zijn, waardoor ze vrij snel ontsnappen.
- Nathan wil het €-teken op plek 1 zetten, Mil corrigeert dit naar plek 5.
- Wil voor het servies gaan in plaats van de €1500,-.
- Haalt €450,- binnen bij de vazen zonder een vaas om te stoten.
- Staat op goede plek bij de Mastermind (Vak Werk) opdracht en weigert te cashen als iemand haar het voorzetje geeft. Cashen zou €500,- van het bedrag af betekenen.
- Stuurt aan op een wissel bij de Mastermind (Vak Werk) opdracht waardoor er €500,- meer op het bordje stond.
- Corrigeert de 69 meter naar 70 meter bij Voice Mol-opdracht.

Dus... wie is het?  ;)
« Laatst bewerkt op: 17-02-2020, 17:56:31 door Geel scherm »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #121 Gepost op: 17-02-2020, 17:20:11 »
Dan heeft Nathan een klein lijstje waar zelfs iets op staat wat anti kandidaats is en nog zwaarder weegt voor me

Leuk overzicht  ::ok::

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #122 Gepost op: 17-02-2020, 17:22:11 »
Ik denk dat die lijst van Nathan en Leonie nog wel wat opgerekt kunnen worden.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #123 Gepost op: 17-02-2020, 17:22:59 »
Ik denk dat die lijst van Nathan en Leonie nog wel wat opgerekt kunnen worden.

Wat zou je toevoegen?  ::vergroot::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #124 Gepost op: 17-02-2020, 17:25:51 »
Ja inderdaad, afgaan bij Beeld en Geluid vind ik toch ook wel onmols van Nathan (al kan dat prima een ongelukje zijn geweest... maar bij de Vlaamse serie De Mol ging mijn molverdachte ook heel vroeg af bij een opdracht, wat ik toen ook raar en onmols vond, terwijl ik het wel verdacht vond dat de kandidaat die echt de mol was zo lang in het spel bleef... maar toch bleef ik toen op de verkeerde mol zitten.. dus nu durf ik alleen al hierom Nathan niet meer te verdenken ::rofl::).

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #125 Gepost op: 17-02-2020, 17:27:01 »
Hij ging af vlak nadat hij n dia in zn broek stopt  ::rofl::


Aanvulling: Nathan doet niet mee aan positiegesprekken

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #126 Gepost op: 17-02-2020, 17:27:53 »
Hij ging af vlak nadat hij n dia in zn broek stopt  ::rofl::

Als ik het me goed herinner zei Buddy al dat er een dia miste voordat Nathan af ging.. dus lijkt me niet dan?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #127 Gepost op: 17-02-2020, 17:28:46 »
Als ik het me goed herinner zei Buddy al dat er een dia miste voordat Nathan af ging.. dus lijkt me niet dan?

Ja Buddy loopt te fucken joh

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #128 Gepost op: 17-02-2020, 17:29:43 »
Ja Buddy loopt te fucken joh

Inderdaad, die wil gewoon iedereen van zijn mol afhouden ::) :P

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #129 Gepost op: 17-02-2020, 17:29:48 »
Ja inderdaad, afgaan bij Beeld en Geluid vind ik toch ook wel onmols van Nathan (al kan dat prima een ongelukje zijn geweest... maar bij de Vlaamse serie De Mol ging mijn molverdachte ook heel vroeg af bij een opdracht, wat ik toen ook raar en onmols vond, terwijl ik het wel verdacht vond dat de kandidaat die echt de mol was zo lang in het spel bleef... maar toch bleef ik toen op de verkeerde mol zitten.. dus nu durf ik alleen al hierom Nathan niet meer te verdenken ::rofl::).

Het gaat misschien wel ver om 'afgaan door de laser bij die opdracht' te bestempelen als onmolse actie denk je niet? Doordat iemand afgaat is het wel moeilijker om opdrachten te laten slagen.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #130 Gepost op: 17-02-2020, 17:30:54 »
Het gaat misschien wel ver om 'afgaan door de laser bij die opdracht' te bestempelen als onmolse actie denk je niet? Doordat iemand afgaat is het wel moeilijker om opdrachten te laten slagen.

Dat is wel zo, je kan er wel meerdere dingen over zeggen.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #131 Gepost op: 17-02-2020, 17:32:27 »
Dat is wel zo, je kan er wel meerdere dingen over zeggen.

En dat maakt dit seizoen zo lastig! :)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #132 Gepost op: 17-02-2020, 17:38:49 »
Hèt 'dat zou bij de Mol nooit gebeuren'-overzicht ::vergroot::
We zijn nu zes afleveringen op weg. Inmiddels lijken we overtuigd: Rob is de Mol. Het ligt er toch wel een beetje dik bovenop allemaal. De hints, de acties die zichtbaar zijn ondanks de montage. Misschien toch eens een stapje terug en kijken wie er acties hebben gedaan wat de Mol nooit zou doen of dingen die de programmamakers normaal niet zo duidelijk in beeld zouden laten komen.

Nathan
- Kiest voor €250,- in plaats van wandeling door het park.
- Als Nathan kiest voor de €1500,- wordt alle focus op hem gelegd. In de montage zegt Buddy zelfs van tevoren: nu ga je zien wie de Mol is. Beetje te obvious dan?
- Bij de Vak Werk opdracht stond Nathan vaak op de juiste plek. Hierdoor is het makkelijker voor de rest om per ongeluk op juiste plekken te gaan staan. De Mol wil toch zo vaak mogelijk verkeerd staan?
- Voice Mol opdracht: voordat Miljuschka de 69 meter corrigeert naar 70 meter, doet Nathan ook een poging. Hij zegt al tegen Buddy dat de juiste plek een stukje verder is.

Gave lijst! (Vooral de lijstjes voor alle andere kandidaten zijn overtuigend ;) ).

Even correctie: volgens mij stond Nathan maar één keer in het correcte vakje. En ook al vroeg in het spel. Hij zorgt dan als de wiedeweerga dat 'ie weer met iemand wisselt en komt nooit meer in dat goede vak terecht. Ook is Nathan degene die de meeste wissels maakt. Hij haalt mensen die goed staan weg van de goede vakken daarbij. Enkel op het laatste met de 3 in één keer wissel lukt het Mil toch op een juist vak te wisselen. Nathan biedt ook niet aan zelf naar voren te gaan; niet des Nathans die altijd haantje de voorste is voor de groep. Maar wel mols.

En tav die correctie naar 70 meter: aan Mils gezicht was toen al te zien wat ze kort erop ging zeggen: dat ze grote bedenkingen had bij 69 meter. Omdat ze wist dat de Chinese nummers eerder met 170 beginnen. Het feit dat Nathan vervolgens bij de eerstvolgende telefoon een meter erbij troggelt, maakt deze eerste correctie naar 70 níet per se onmols: eerder doortrapt pragmatisch.
Goed werk van Yobi hier:

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #133 Gepost op: 17-02-2020, 17:44:25 »
01. MNCRBL: € 0550
02. NMCRBL: € 0550
03. LMCRBN: € 0060
04. LMCRNB: € 0060
05. LCMRNB: € 0550
06. LBMRNC: € 0550
07. LBMCNR: € 1040
08. LBRCNM: € 0550
09. LBRCMN: € 0550
10. BLRCMN: € 1040
11. CLRBMN: € 0060
12. CBNLMR: € 0060
13. LBMCRN: € 1040


Hier staat Nathan toch 5 pogingen op de juiste plek? Of zie ik dat verkeerd?



Citaat van: Nat007
En tav die correctie naar 70 meter: aan Mils gezicht was toen al te zien wat ze kort erop ging zeggen: dat ze grote bedenkingen had bij 69 meter. Omdat ze wist dat de Chinese nummers eerder met 170 beginnen. Het feit dat Nathan vervolgens bij de eerstvolgende telefoon een meter erbij troggelt, maakt deze eerste correctie naar 70 níet per se onmols: eerder doortrapt pragmatisch.

Dit heb ik aangepast, goeie!
« Laatst bewerkt op: 17-02-2020, 17:46:39 door Geel scherm »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #134 Gepost op: 17-02-2020, 17:51:16 »
01. MNCRBL: € 0550
02. NMCRBL: € 0550
03. LMCRBN: € 0060
04. LMCRNB: € 0060
05. LCMRNB: € 0550
06. LBMRNC: € 0550
07. LBMCNR: € 1040
08. LBRCNM: € 0550
09. LBRCMN: € 0550
10. BLRCMN: € 1040
11. CLRBMN: € 0060
12. CBNLMR: € 0060
13. LBMCRN: € 1040

Hier staat Nathan toch 5 pogingen op de juiste plek? Of zie ik dat verkeerd?

Ok die lijst gaat uit van elke keer dat iemand verwisselde. Ik heb zelf opgeschreven wat Nathan precies deed. Want hij kon natuurlijk niet élke keer dat er gewisseld kon worden ook daadwerkelijk wisselen, met nog 5 andere kandidaten in het spel.

Aan de hand van die afbeelding van moltalk kun je wel een hoop afleiden uiteindelijk...



Nathan (mijn mol) verwisselt zijn groep 6 keer van plek, maar wat Nathan feitelijk moest doen was zijn groep in het verkeerde vak krijgen uiteindelijk, en ook voorstellen om met andere kandidaten die wel goed staan te wisselen. En het belangrijkste: zelf niet naar voren stappen om het geld te innen. Daarmee had hij, als hij voorkennis had, eigenlijk wel een makkie qua sabotage.

-De 1e wissel met Mil houdt Nathan haar op de verkeerde plek;
-De 2e wissel met Leonie haalt Nathan haar van de juiste plek af; b
-Bij z'n 3e wissel met Buddy komt Nathan op zijn juiste plek te staan maar Buddy nog altijd niet - (mol) Nathan moet dus zorgen weer van die plek af te komen.
-Bij z'n 4e wissel met Rob komt Nathan weer op de verkeerde plek te staan en Rob blijft verkeerd staan.
-Bij z'n 5e wissel met Rob komen zowel Nathan als Rob verkeerd te staan.
-En bij z'n 6e wissel met Mil en Rob, staan Rob en Nathan wederom verkeerd, maar Mil staat goed.
-Dan biedt Nathan niet aan om naar voren te stappen, waarmee wederom geld wordt verspeeld

Nathan heeft op alle plekken een keer gestaan minus de 4e van links. Maar hij hoefde er alleen maar voor te zorgen niet op die juiste 5e plek te eindigen. Niet om die plek volledig te vermijden. Als 'ie dat had gedaan was de kans alleen maar groter dat iemand zou voorstellen later in het spel dat hij die plek nog zou uitproberen  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 17-02-2020, 17:56:37 door Nat007 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #135 Gepost op: 22-02-2020, 20:14:38 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 7:

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #136 Gepost op: 23-02-2020, 15:28:18 »
Buddy, Mil en Rob zijn het niet. En Nathan denk ik ook niet.
Ich bin ein Bärliner!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #137 Gepost op: 26-02-2020, 14:18:55 »
Buddy, Mil en Rob

En denk Leonie ook niet (want t is Nathan   ;D) maar die blijft onafstreepbaar

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #138 Gepost op: 26-02-2020, 15:28:36 »
Buddy. Check!
Miljuschka. Check!
Nathan. Check!
Rob. Check!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol Niet?
« Reactie #139 Gepost op: 26-02-2020, 15:33:42 »
Voor mij zijn Buddy, Leonie en Mil het niet