Auteur Topic: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen  (gelezen 113638 keer)

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #660 Gepost op: 26-02-2020, 11:32:35 »
Er zit me toch iets dwars bij de laatste executie (afl.7) geeft Nathan Mil als het ware een vrijstelling, maar haar reactie is zo enorm koel. Ik twijfel zelfs of ze niet een beetje emotioneel wordt (waterige ogen), maar dit wegdrukt.

Baalt ze er van dat ze haar scherm niet te zien krijgt? Omdat ze nu niet ziet of ze op de goede weg zit?
Of doet het haar vrij weinig, omdat ze toch weet dat ze doorgaat als Mol?

Verwarrend...
Ben jij de mol?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #661 Gepost op: 26-02-2020, 12:35:25 »
Molletje gevonden in topic [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen


Offline Qlivian

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #662 Gepost op: 26-02-2020, 15:17:20 »
Er zit me toch iets dwars bij de laatste executie (afl.7) geeft Nathan Mil als het ware een vrijstelling, maar haar reactie is zo enorm koel. Ik twijfel zelfs of ze niet een beetje emotioneel wordt (waterige ogen), maar dit wegdrukt.

Baalt ze er van dat ze haar scherm niet te zien krijgt? Omdat ze nu niet ziet of ze op de goede weg zit?
Of doet het haar vrij weinig, omdat ze toch weet dat ze doorgaat als Mol?

Verwarrend...

Ik heb Miljuschka nog nooit zo gespannen en emotioneel gezien. Terwijl ze normaal zo relaxed is.

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #663 Gepost op: 26-02-2020, 17:30:22 »
ik vind die foto op het shirt helemaal niet op Mil lijken eigenlijk. Meer op ET ;D
::rofl::

Extreem Topo!  ::bravo::


Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #664 Gepost op: 26-02-2020, 18:00:55 »
Dus die 51 referenties kunnen toch mooi naar afl. 5 opdracht 1 verwijzen? M.a.w. de beeld en geluid opdracht... waar we hier al verwijzing naar Mil  op de goede fotos en sleutel seizoen 2012 ijsland /spanje vonden. (Zie eerdere posts)

Aanvulling hierop.. rode pepers ook wel spaanse pepers genoemd

Het 1976 shirt van mil in leader heeft dezelfde 4 kleuren als in "kleurwerk" en in "kleur rijk" hangen diezelfde  4 kleuren ook weer in fabriek. Ik meen dat ze zelfs in de lasergame voorkomen ( moet ik nog ff terugkijken)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #665 Gepost op: 26-02-2020, 18:06:49 »

<knip>

Het 1976 shirt van mil in leader heeft ........


1x(9+(7x6))=51

Ik blijf bij Mil   ::jaja::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #666 Gepost op: 26-02-2020, 21:21:28 »
Zoals in het begin al eens is aangehaald kan de 1976 naar het geboortejaar wijzen van Annemarie Jung ( connectie sleutel 2012)

Volgens mij is nog niet genoemd hier dat haar geboortedatum 3 april is!
Komen we nu niet heel veel 3 4 tegen?

Verder nog es leader bestudeert... zoals bekend, gaat voordat Mil in beeld komt alleen bij haar een shot van dag naar nacht...
Gaat ze ondergronds het donker in omdat het spel (of de aflevering)  begint? 8)

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #667 Gepost op: 26-02-2020, 21:27:16 »
Was deze "5 1"-verwijzing hier al voorbijgekomen?

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #668 Gepost op: 26-02-2020, 21:39:48 »
Was deze "5 1"-verwijzing hier al voorbijgekomen?
4 posts hierboven ;)

Edit
Verwijzing naar aflevering 5, opdracht 1 ?  8)
... als je dit bedoelt ten minste
« Laatst bewerkt op: 26-02-2020, 21:43:17 door ERdoubleD »

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #669 Gepost op: 26-02-2020, 21:46:07 »
Ja, algemeen bedoel je. Dat had ik al gezien.
Maar niet dat via die testvraag 1-beelden in de afleveringen wederom een "5 1"-sleutel te vinden is, toch. :P
Wat de hint naar aflevering 5 opdracht 1 alleen nog maar sterker maakt.

Met ander woorden: de constructie van de makers is hier veel relevanter dan de conclusie die ik daar toevallig aan verbindt.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2020, 21:53:58 door Vl4d »

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #670 Gepost op: 26-02-2020, 21:58:48 »
Ah ok.. goede vondst  ::ok::

Frits huffnagel, geestelijk vader van de i amsterdam letters, was ook in 2012
Edit ...al is genoemd geloof ik...

En Monet van die laatste foto in de opdracht kreeg geen genoeg van hollandse molens schilderen ( trouwens ook best veel aanzichten van amsterdam)
« Laatst bewerkt op: 26-02-2020, 22:07:27 door ERdoubleD »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #671 Gepost op: 27-02-2020, 06:10:03 »
Er zit me toch iets dwars bij de laatste executie (afl.7) geeft Nathan Mil als het ware een vrijstelling, maar haar reactie is zo enorm koel. Ik twijfel zelfs of ze niet een beetje emotioneel wordt (waterige ogen), maar dit wegdrukt.

Baalt ze er van dat ze haar scherm niet te zien krijgt? Omdat ze nu niet ziet of ze op de goede weg zit?
Of doet het haar vrij weinig, omdat ze toch weet dat ze doorgaat als Mol?

Verwarrend...

Misschien niet verwarrend. As Mil overdekt wie de rode kaart te geven, zien we Buddy een klein knikje richting haar geven. Buddy zegt in een eerdere testbiecht dat hij meer risico op Leonie wil nemen om te zien of hij nog steeds goed zit. Mil en Buddy lijken zoveel mogelijk hetzelfde uit hun hoofd te leren en molboekjes te vergelijken op Leonie. Wellicht wilde ze haar scherm inderdaad eigenlijk zien, vandaar haar reactie. En even later haar biecht dat ze middels Buddy's scherm wil kijken of ook zij nog goed of helemaal fout zit.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #672 Gepost op: 27-02-2020, 09:56:28 »
Mil heeft een indrukwekkende lijst van mogelijke hints, maar wat me tegenhoudt om eventueel nog terug te keren naar deze tunnel is het gebrek aan mogelijke molacties... Uit afl. 7 konden we niet veel halen, maar wel dat Mil betrokken was bij 2 van de 4 goedgekeurde foto's, t.w.

4 Chinezen op een terras in een traditionele jurk uit de Han-dynastie met Buddy en Mil
3 Chinezen die proosten met rijstwijn en Mil en Nathan

Die laatste foto had echt niet gehoeven, ze liepen al voorbij die gelegenheid toen Mil opeens zag dat ze daar waarschijnlijk wel rijstwijn hadden. En natuurlijk is het leuk om de Mol proostend op de foto te hebben, maar ja.

Met uitzondering van Alles Kenners, waarin Mil terugkwam met 5 zandkokers, heb ik haar in afl. 4-7 nauwelijks meer iets verdachts zien doen. Maar misschien heb ik iets gemist?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #673 Gepost op: 27-02-2020, 10:05:46 »

Met uitzondering van Alles Kenners, waarin Mil terugkwam met 5 zandkokers, heb ik haar in afl. 4-7 nauwelijks meer iets verdachts zien doen. Maar misschien heb ik iets gemist?
foxhunter heeft een mooi overzicht gemaakt met mogelijke molacties van Miljuschka per afl. en opdracht.

https://www.wieisdemol.com/forum/2020/?topic=68368.msg2250094#msg2250094

(reacties #601 en #602 in dit topic)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #674 Gepost op: 27-02-2020, 10:35:24 »
foxhunter heeft een mooi overzicht gemaakt met mogelijke molacties van Miljuschka per afl. en opdracht.

https://www.wieisdemol.com/forum/2020/?topic=68368.msg2250094#msg2250094

(reacties #601 en #602 in dit topic)
Ja het is absoluut een mooi overzicht van foxhunter. Maar met verdachte acties bedoel ik acties die mogelijk geld uit de pot hebben gehouden. En die zie ik niet zo heel veel... En ik kan er zoals bij Voice Mol ook niet in meegaan. Het feit dat Mil in de buurt van Rob staat zegt mij niet dat zij het was die hem op de verkeerde plek heeft neergezet. Zo komt het in de beelden ook niet op mij over. Bij Vak Werk stond ze ondanks haar gemanipuleer bij de wissels uiteindelijk zelf wel op de goede plek voor 500 euro. En wat ik hierboven al noem: 2 van de 4 foto's goed dankzij Mil.
Veel hints en weinig mogelijke molacties is volgens mij nooit een goed teken... Maar ik hoop van harte dat ik het mis heb, want ik zou Mil wel een heel leuke Mol vinden.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #675 Gepost op: 27-02-2020, 11:23:27 »
Met uitzondering van Alles Kenners, waarin Mil terugkwam met 5 zandkokers, heb ik haar in afl. 4-7 nauwelijks meer iets verdachts zien doen. Maar misschien heb ik iets gemist?

Datzelfde heb ik ook. Aflevering 1-3 was zij absoluut mijn Mol en met alles wat ze zei of deed of hoe ze keek, werd ik alleen maar meer bevestigd in mijn verdenking. (Bv. bij Kleurwerk: Leonie lekker laten prutsen aan het kastje, Nathan eropuit sturen met de kabels en zelf niet veel bijdragen, maar wel aan het eind nog even de anderen verdacht maken en een draadje ‘corrigeren’ bij ‘t kastje. Vond ik supermols allemaal...)
Aflevering 4 werd het al wat minder en na aflevering 5 ben ik toch maar van helemaal van haar afgestapt. Ik zie het gewoon niet meer...  :-\\
« Laatst bewerkt op: 27-02-2020, 12:33:24 door Iris_77 »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #676 Gepost op: 27-02-2020, 11:36:40 »
Veel hints en weinig mogelijke molacties is volgens mij nooit een goed teken... Maar ik hoop van harte dat ik het mis heb, want ik zou Mil wel een heel leuke Mol vinden.
Goede molacties zijn subtiel en vallen daardoor minder op. Sterker nog, oppervlakkig gezien lijken ze erg kandidaats. Een heel goed voorbeeld hiervan is Mil's gedrag bij de Wereldbeeld opdracht in aflevering 2. Kijk maar eens naar mijn post #101 en de uitvoerige analyse van deze opdracht van Tarballs (#88 en #89). Dit was een alles of niets opdracht en Mil is voor mij 100% zeker geïnstrueerd als Mol hoe deze opdracht zo slim mogelijk te doen mislukken.

Verder moet je niet vergeten dat ze al een hele tijd de molacties door Buddy uit laat voeren (Edit : ook meteen een antwoord op de vorige post die deze kruiste). Soms moet ze Buddy hiervoor in de juiste positie manoeuvreren, zoals bij de Kleur rijk opdracht.

En last but not least, soms moet je als Mol juist extreem kandidaats overkomen, zoals de allereerste aflevering bij de Parkeertarief opdracht. Hier zou je eigenlijk al iedereen moeten afstrepen die zich NIET weet te bevrijden.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2020, 11:39:28 door MartinJ »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #677 Gepost op: 27-02-2020, 11:43:29 »
En last but not least, soms moet je als Mol juist extreem kandidaats overkomen, zoals de allereerste aflevering bij de Parkeertarief opdracht. Hier zou je eigenlijk al iedereen moeten afstrepen die zich NIET weet te bevrijden.
Er is niks onmols aan niet uit de vrachtwagen komen. De vrachtwagen van Rob en Leonie was ook veel moeilijker dan die van Mil & Nathan, Buddy & Anita en Johan & Jaike.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #678 Gepost op: 27-02-2020, 12:02:16 »
Goede molacties zijn subtiel en vallen daardoor minder op. Sterker nog, oppervlakkig gezien lijken ze erg kandidaats. Een heel goed voorbeeld hiervan is Mil's gedrag bij de Wereldbeeld opdracht in aflevering 2. Kijk maar eens naar mijn post #101 en de uitvoerige analyse van deze opdracht van Tarballs (#88 en #89). Dit was een alles of niets opdracht en Mil is voor mij 100% zeker geïnstrueerd als Mol hoe deze opdracht zo slim mogelijk te doen mislukken.

Verder moet je niet vergeten dat ze al een hele tijd de molacties door Buddy uit laat voeren (Edit : ook meteen een antwoord op de vorige post die deze kruiste). Soms moet ze Buddy hiervoor in de juiste positie manoeuvreren, zoals bij de Kleur rijk opdracht.
Ja, in aflevering 2 zat ik ook nog op Mil. In aflevering 3 ook nog. Maar daarna was dat voor mij niet meer vol te houden, net als Iris_77 ook aangeeft. En Buddy al het vuile werk laten opknappen zou fantastisch zijn, maar dat ze dat effectief doet zie ik niet. Hoe kon die 600 euro opgeraapt worden in Lettergreep? Om maar een voorbeeld te noemen. Buddy vond de envelop, maar ik vermoed dat Mil tegenover de groep heeft verklaard dat zij dat was om Buddy verdacht te houden. Want dat is de hele strategie. Buddy trekt verdenkingen aan, dus met zijn tweeën hebben ze bij de test een voorsprong op de rest.
EDIT: Oh nee, er was extra beeldmateriaal waarin ze tegen Leonie zei dat ze Buddy al 4x langs die envelop had zien lopen voor hij hem oppakte. Na ja, Mol Mil had Buddy daar gewoon vandaan moeten houden.

Ik denk zelf dat het nuttig is om ook te kijken waar je Mol echt onmols bezig is, of onnodig geld binnenhaalt, en dan zie ik teveel van die momenten bij Mil. Afijn, tot zover mijn bedenkingen. :)
« Laatst bewerkt op: 27-02-2020, 12:10:58 door Newbie2 »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #679 Gepost op: 27-02-2020, 12:49:31 »
Ik denk zelf dat het nuttig is om ook te kijken waar je Mol echt onmols bezig is, of onnodig geld binnenhaalt, en dan zie ik teveel van die momenten bij Mil. Afijn, tot zover mijn bedenkingen. :)
Zoals Merel vorig jaar bedoel je  ;)