Auteur Topic: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen  (gelezen 112484 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #320 Gepost op: 3-02-2020, 19:54:39 »
Zolang er geen beslissing is, kun je als mol veinzen om te kiezen om te gokken.
Het woordje toch achter de zin “ we gaan volgens mij het gokje wagen , toch ?” Geeft die zin een bevestiging zoekende lading .

Ik ben het met bv Heinz eens dat het gaan voor gokken een heel rare move zou zijn voor een mol, maar zolang je als mol niet die keuze doordrukt, is alles mogelijk. 

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #321 Gepost op: 3-02-2020, 19:59:36 »
Dat begrijp ik. Maar "ik denk echt dat we de gok moeten wagen" komt toch aardig in de buurt van doordrukken. Ik zou het heel knap vinden als Mol Miljuschka het voor elkaar kan krijgen om met dit soort teksten juist de beslissing naar "niet gokken" te laten kantelen. Niet onmogelijk, wel onwaarschijnlijk.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #322 Gepost op: 3-02-2020, 21:35:21 »
En Mil dan ook maar. Als zij het is, wat lastig wordt om vol te houden, doet ze het meest subtiel van het drietal Nathan, Rob, Mil.

1.1: Niets te verdienen
1.2: Complete chaos. Vindt geldfoto. "And now we run" Maar waarheen? (Beltegoed)
1.3: Uit de vrachtwagen met Nathan, parkeren vindt ze onlogisch, effect nihil (Parkeertarief)

2.1: Niets verdiend, draden in de war, wel Leonie gewezen op fout, zinloos (Kleurwerk)
2.2: Complete chaos (Afhaalchinees)
2.3: Rijdt verkeerd, heeft wel porto (Wereldbeeld)

3.1: Complete chaos. Zelf goede hoover, vraagt Rob mee (Lijn(ver)diensten)
3.2: Geeft vage aanwijzingen, twee plusenveloppen en twee min (Beeldig)
3.3: Alle stukken binnen, gaat voor waardevolle gok, maar wil stemmen over 1500 (Theepot)

4.1: Feilloos voor veel geld, weten niet of er iets verplaatst is (Porseleinen Kamer)
4.2: Vervelende molpositie, afgedwongen door Nathan. Rest is suggestie (Verkeer(d))
4.3: Groene vrijstelling pakken

Het kan. Maar dan hebben we veel niet gezien. Voor de 450 in 4.1 zou een goede verklaring moeten komen. Het kan goodwill zijn, Klaas deed dat voor 1000, maar weegt niet op tegen Rob. Dan wordt de verklaring iets als... Ik hoorde dat Rob het al deed, dus hoefde ik niet meer. De verdenking zou dan lekker een andere kant opgaan. Ook dat is alleen maar suggestie.

Lastig allemaal.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #323 Gepost op: 3-02-2020, 22:35:19 »
Ik ga hier maar weer koffie zetten. (3e keer) Volgens mij  heeft Mil brilliant gespeeld in Theepotje. Ook haar aanwijzingen in beelden waren vaag. Lekker relaxen bij de Hovercraft. Nu het zo druk wordt bij Rob en Nathan, moet de mol wel iemand anders zijn. Dacht even dat ze het was, maar ze blijft zo slim. Ook bij de vazen. Bondje met Rob. Rob gooit vazen om Mil niet verdacht. Bondje met Buddy. Buddy laat sleutels hangen, Mil niet verdacht. Riskant voor een mol om hiervoor bondjes te gebruiken, maar wel slim.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2020, 16:47:44 door foxhunter »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #324 Gepost op: 3-02-2020, 22:40:57 »
Dat begrijp ik. Maar "ik denk echt dat we de gok moeten wagen" komt toch aardig in de buurt van doordrukken. Ik zou het heel knap vinden als Mol Miljuschka het voor elkaar kan krijgen om met dit soort teksten juist de beslissing naar "niet gokken" te laten kantelen. Niet onmogelijk, wel onwaarschijnlijk.
Maar eerst vroeg ze wie kiest er voor geld. Super slim en snel om de koppen te tellen en te gaan voor de waarde van het servies.
En Mil en Johan hoefden maar 1 kopje te zoeken, ook heel vreemd.
Jaike en Claes deden er drie. Mil was snel klaar, als eerste, en heeft daarna alleen maar verwarring gezaaid. Krijg hier toch wel Elisabet momentje van bij het piratenschip. Tegen de stroom in.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #325 Gepost op: 3-02-2020, 22:47:27 »
Maar eerst vroeg ze wie kiest er voor geld. Super slim en snel om de koppen te tellen en te gaan voor de waarde van het servies.

Toen staken er 4 mensen hun hand op, superriskant om dan voor het servies te gaan want één van de vier die voor geld gingen kan zomaar opeens voor het servies gaan. Dan heb je 2700 binnengebracht en gefaald in je molactie.

Ik vond Mil tot dan zeer verdacht maar dit is voor mij geen molactie hoor.
klaar voor de strijd

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #326 Gepost op: 4-02-2020, 07:23:47 »
Toen staken er 4 mensen hun hand op, superriskant om dan voor het servies te gaan want één van de vier die voor geld gingen kan zomaar opeens voor het servies gaan. Dan heb je 2700 binnengebracht en gefaald in je molactie.

Ik vond Mil tot dan zeer verdacht maar dit is voor mij geen molactie hoor.
Ja dit. Bovendien: wat ga je doen als mol wanneer "we gaan het gokje wagen, toch?" beantwoord met 'oké'. "Euhhh ja of nee zullen we toch niet beter voor zekerheid gaan?"

Nee, ik zat lekker in deze tunnel, maar op dat moment ben ik richting uitgang gekropen, en na porseleinkast staat alleen m'n kleine teen hier nog ;)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #327 Gepost op: 4-02-2020, 09:09:38 »
De mollentoeten. Mil werd weer zo verdacht kijken in beeld gebracht, dat kan niet meer de mol zijn.
Wel dus. Even een vergelijk met
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.
Kritiek op dit soort momenten daar ben ik wel aan gewend. Ik vind het briljant. Ze was voor gamblen. Nou dat doet ze hier.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2020, 09:12:42 door foxhunter »

Offline Farai

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #328 Gepost op: 4-02-2020, 09:28:19 »
De mollentoeten. Mil werd weer zo verdacht kijken in beeld gebracht, dat kan niet meer de mol zijn.
Wel dus. Even een vergelijk met
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.
Kritiek op dit soort momenten daar ben ik wel aan gewend. Ik vind het briljant. Ze was voor gamblen. Nou dat doet ze hier.

Ik ben bang dat dit echt helemaal niks zegt. Je vergelijkt nu De Mol (Belgisch) met Wie is de Mol. Dit zijn twee totaal andere programma's met een hele andere insteek en visie op wel en niet in beeld gebracht kan worden. Ik ben het met je eens dat de mol best eens een keer in beeld zou kunnen worden gebracht met een bijzondere blik. Maar deze vergelijking raakt kant nog wal.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #329 Gepost op: 4-02-2020, 10:11:13 »
Elisabet trekt daar ook geen mollensnoet (in de zin van ik mol nu) maar speelt alsof ze Bruno niet vertrouwt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #330 Gepost op: 4-02-2020, 10:16:45 »
Elisabet trekt daar ook geen mollensnoet (in de zin van ik mol nu) maar speelt alsof ze Bruno niet vertrouwt.

Het gaat mij erom dat de regie het niet kan laten dit soort uitdrukkingen goed in beeld te brengen.  Die van Mil met Buddy aan die tafel, daar werd ook lekker op ingezoomd, omdat de filmhoek precies goed was om haar gezicht tot uitdrukking te brengen. Het is ook een statement van mijn kant dat ik denk dat Mil de mol is. Op het moment dat de verdenkingen verdeling inmiddels heel veel voor Rob is , net iets minder voor Nathan en de rest er maar een beetje bij hangt, toch een waarschuwing dat ik denk dat heel veel mensen hier op dit moment de verkeerde mol hebben gekozen (zo'n 170 van de 200).

Bij de Theepot opdracht wist ze zeker dat Nathan het tegenovergestelde zou kiezen van wat zij kiest. Want Nathan verdenkt haar. Die was vast in de pocket.


« Laatst bewerkt op: 4-02-2020, 14:27:09 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #331 Gepost op: 4-02-2020, 10:38:30 »
Bij de Theepot opdracht wist ze zeker dat Nathan het tegenovergestelde zou kiezen van wat zij kiest. Want Nathan verdenkt haar. Die was vast in de pocket.
Datzelfde trucje heeft ze mogelijk nog eens uitgehaald bij de vazenopdracht. ::jaja:: Mil zegt tegen Nathan dat ze een dure moeten kiezen. Buddy (ook een verdachte van hem) vindt ook dat hij voor de 450 euro moet gaan. Nathan pakt vervolgens die van 250 euro. Hij weet zich daar na afloop niet goed uit te redden. Hij kan als kandidaat moeilijk zeggen dat hij Buddy en Mil verdenkt, en komt dan maar met een vergissing op de proppen. Nathan verdacht in de groep en voor de kijker.
Als Nathan Mils advies niet opvolgt, blijft de moeilijkere stok over. En zij moet nog met Rob, die sowieso al niet zo slank is, en ook nog eens die tuinbroek aan heeft. :) Het zou heel sluw gespeeld zijn van Mil. Nummer 2 in de pocket? Ik zou het geweldig gespeeld vinden!

Ik moet me deze week bezinnen of ik terugga naar Mil, of dat ik toch maar bij Rob blijf. Jammer dat er in afl. 4 eigenlijk maar 1 opdracht is waarin iets over Mil te ontdekken valt.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2020, 10:47:33 door Newbie2 »

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #332 Gepost op: 4-02-2020, 11:23:05 »
Nog steeds de testbiechten aan het analyseren.

Testbiecht van Miljuschka in aflevering 3.
Miljuschka kiest blijkbaar voor Johan of zichzelf, want volgens de beelden kiest zij dat het mol team het eerste serviesstuk heeft geplaatst. Johan en zijzelf waren de eerste.

Als kandidaat is dat een waardeloze manier om de keuze te spreiden. In feite kies je dan 100% voor Johan.

Of... je bent het zelf.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2020, 11:43:53 door Heinz, Reden: Overbodige witregels verwijderd »

Offline martijn2308

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #333 Gepost op: 4-02-2020, 14:09:03 »
Het gaat mij erom dat de regie het niet kan laten dit soort uitdrukkingen goed in beeld te brengen.  Die van Mil met Buddy aan die tafel, daar werd ook lekker op ingezoomd, omdat de filmhoek precies goed was om haar gezicht tot uitdrukking te brengen. Het is ook een statement van mijn kant dat ik denk dat Mil de mol is. Op het moment dat de verdenken verdeling inmiddels heel veel voor Rob is , net iets minder voor Nathan en de rest er maar een beetje bij hangt, toch een waarschuwing dat ik denk dat heel veel mensen hier op dit moment de verkeerde mol hebben gekozen (zo'n 170 van de 200).

Bij de Theepot opdracht wist ze zeker dat Nathan het tegenovergestelde zou kiezen van wat zij kiest. Want Nathan verdenkt haar. Die was vast in de pocket.

Gaat je verdenking naar de mol nu uit naar Mil of Rob?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #334 Gepost op: 4-02-2020, 14:53:30 »
Nog steeds de testbiechten aan het analyseren.

Testbiecht van Miljuschka in aflevering 3.
Miljuschka kiest blijkbaar voor Johan of zichzelf, want volgens de beelden kiest zij dat het mol team het eerste serviesstuk heeft geplaatst. Johan en zijzelf waren de eerste.

Als kandidaat is dat een waardeloze manier om de keuze te spreiden. In feite kies je dan 100% voor Johan.


De kandidaten zijn vaak maar acteurs of presentatoren. Vaak staan ze bij de test ook onder enorme druk. Dat samen zorgt er voor dat er vaak wel eens een statistische blunder wordt gemaakt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #335 Gepost op: 4-02-2020, 21:00:59 »
Gaat je verdenking naar de mol nu uit naar Mil of Rob?

Mil IS de mol.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #336 Gepost op: 4-02-2020, 23:28:43 »
uit het Wie is de Mol? poll topic

Nog steeds Mil, maar met twijfel.

De vazen zijn niet onomstotelijk bewijsbaar allemaal door Rob omgestoten. Er zijn dingen verplaatst en zij lijkt daarbij een rol te spelen.

Bij Verkeer(d) is ze door Nathan buitenspel gezet. Ze kan overigens in die vrije rol wel die sleutel van Buddy hebben gepakt en weer opgehangen. En onderwerpt hem dan aan een verhoor. Slim.

Groespvrijstelling gepakt. Moest ook wel.
"Bij Verkeer(d) is ze door Nathan buitenspel gezet."

wat de productie had kunnen weten als ze kandidaat Nathan in die rol duwden.

Want dat was helemaal niet nodig. Dat de penningmeester de posities mocht bepalen was nogal random.

Dus als Miljuschka de Mol is was dat mss juist een opzetje en is kandidaat Nathan "misleid"?

Vraag ik me alleen af hoe. Behalve dat Mil Buddy hier voor haar liet mollen, zoals foxhunter ergens anders zei, weet ik niet of dat deze opdracht veel opleverde.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #337 Gepost op: 4-02-2020, 23:42:27 »
Zojuist aflevering 1 terug gekeken. Voor mij wijst er alles op dat Mil de Mol is. Afgeschermd.
Haar vrijstelling was afgeschermd.
Haar naam, als enige, werd door Rik afgeschermd, door het niet te noemen.
Op de markt deed ze weinig tot niets om foto's te laten maken.
Maar bovenal de opdracht in de vrachtwagen is voor mij de eye opener.
'Hier zit een Mol in!'
Bij allereerste poging pakt ze een Mol.
De speelkast begint te branden en te flikkeren.
Passant bedenk ze dat ze de Mollen moeten tellen om de code te kraken.
In de vrachtwagen weet ze precies waar ze hun wagen moeten neerzetten.
De 1e opdracht dient een kleine kans van slagen te krijgen. Eén tweetjes tussen de regie en de Mol.

Vanaf dat moment en later in afl. 2 bij de dam, weet Nathan het al bijna zeker, Mil is de Mol.
Tegendraads, tegenovergestelde, liet ze de onhandigste, Leonie, de electrisiteit kast onklaarbaar maken. Nathan moest snel weg van dat ding en weglopen, rennen, met de kabels.
Ze delegeert en doet pseudo intelligent maar doet onderhand zelf niets.
In afl. 4 Misleid ze Nathan en de anderen om opeens wat geld binnen te gaan halen... Rob deed het vuile werk voor haar.
De hete adem van Nathan in haar nek bevalt haar niet dus even een aflevering om te misleid(en)
Mil is de

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #338 Gepost op: 4-02-2020, 23:50:11 »

"mooi betoog"


Dank je. Dit helpt mij om nog een weekje langer in deze tunnel te blijven.

 ::bravo::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #339 Gepost op: 5-02-2020, 11:57:56 »
Dat Mil ook een porto heeft in opdracht 2, is pas na een paar dagen door iemand hier op het forum ontdekt. Wel logisch dat ze die heeft, want hoe kan de rest haar anders oproepen om opgehaald te worden? Maar nergens in beeld zien we dat, en ze zegt dat ze het heerlijk vindt om nu eens niet door dat ding te hoeven praten. Dus ze heeft hem of inderdaad nauwelijks gebruikt, of die beelden hebben de uitzending niet gehaald. De anderen worden nu gezien als de porto-gebruikers, dus dat die dikke duim op de porto ook van Mil kan zijn, zal niet de eerste gedachte zijn van de kandidaten en de kijkers. Verder verwacht ik toch een beetje dat we de Mol in afl. 10 over het Wie is de Mol 2020 spoor zien rijden. Rob kan dat in elk geval niet geweest zijn. Die stuurde zelf aan op een positie als verkeersregelaar.

Bij de vazenopdracht mocht ze niet als eerste, zoals ze wilde. Dat was de beste positie om vazen te verzetten. Maar als ze Nathan weer deed besluiten om juist niet te doen wat zij zegt, zou dat geniaal zijn. Nathan verdacht, en Rob in de problemen. Mil is manipulatief genoeg, dat heeft ze al laten zien. ::rofl::
Verder viel het me nog op dat op het moment dat de vaas bij Johan valt, iedereen in beeld is behalve Mil. Tot dan toe stond ze steeds vooraan, nu zijn het de andere vier. Waar is Mil? Het is puur speculatie natuurlijk, maar wat zou het leuk zijn als ze terwijl iedereen ingespannen stond te turen, kans heeft gezien Johan langzaam richting een plank met een vaas te krijgen. (Of een vaas op een plank achter zijn rug op scherp te zetten, maar dat lijkt me riskant).

Mil werd in opdracht 2 dan wel buitenspel gezet door Nathan, maar ze laat zich de kaas niet van het brood eten. Een mooie dynamiek tussen die twee! Al met al hebben zowel Nathan als Rob zich deze week weer veel meer in de kijker gespeeld. Je ziet het aan de verdenkingen van Mil, die gaan zowel landelijk als hier op het forum omlaag.