Auteur Topic: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen  (gelezen 112484 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #760 Gepost op: 3-03-2020, 06:53:56 »
Voor mij is vakwerk net die proef waar alles richting Mil wijst. Ze zorgt ervoor dat de kandidaten halfweg de proef genoegen nemen met een lager bedrag door met haar dubbele wissel en een eerdere wissel te beletten dat de oplossing dichterbij komt. En toch onverdacht blijven door met 500 euro niet zelf te cashen. Veel molser kan het niet.
We weten uit de podcast van Rik dat de mol hier met succes gemold heeft. Ik zou niet weten wie anders dan Mil dit dan zou zijn.
Waar ik over viel is dat ze ondanks al haar georganiseer bij de wissels als enige uiteindelijk op de juiste plek staat voor 500 euro (en Claes dan, maar die is naar huis). Ik weet nou niet of je dat succesvol mollen kunt noemen. Maar de clue zit dan in de wissels daarvoor, als ik het goed begrijp? Uit welke wissel leid je precies af dat ze erger heeft voorkomen?
Wat wel voor haar kan pleiten is dat Rob haar, zo lijkt het dan, aanwijst als degene die naar voren moet stappen. Maar ze doet het niet. Als Rob in werkelijkheid Leonie aanwees (zou heel goed kunnen), dan wordt Mil hier door de montage beschermt en Rob verdacht gemaakt. Ook niet duidelijk, vind ik, of er misschien nog meer medestanders waren voor Leonie's idee om nog een beweging te maken.
Interessant dat Rik gezegd heeft dat er succesvol gemold is... Rob maakt wel een rare move met Nathan en onthoudt hun onderlinge plekken verkeerd, maar dat levert volgens mij geen geldverlies op. Maar als niet op je eigen plek staan ook succesvol mollen is, dan ben je er al. En Nathan staat in een erg onvoordelige molpositie omdat hij maar 10 euro waard is, en heb ik verder ook geen verdachte moves zien maken.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #761 Gepost op: 3-03-2020, 07:03:14 »
Voor mij is vakwerk net die proef waar alles richting Mil wijst. Ze zorgt ervoor dat de kandidaten halfweg de proef genoegen nemen met een lager bedrag door met haar dubbele wissel en een eerdere wissel te beletten dat de oplossing dichterbij komt. En toch onverdacht blijven door met 500 euro niet zelf te cashen. Veel molser kan het niet.
We weten uit de podcast van Rik dat de mol hier met succes gemold heeft. Ik zou niet weten wie anders dan Mil dit dan zou zijn.

Dan had ze toch wel zelf gecasht of Claes aangewezen om te cashen? Door haar lijkt de knoop door gehakt te worden Leonie te sturen, die volgens haar niets waard is. Had 490 euro gescheeld en was niet op gevallen omdat niemand de opdracht begreep.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #762 Gepost op: 3-03-2020, 07:25:28 »
Had 490 euro gescheeld en was niet op gevallen omdat niemand de opdracht begreep.

Maar wel bij de kijker he. Bovendien zou een kandidaat die de opdracht niet begreep toch kunnen vaststellen dat er 500 euro uit de pot gespeeld wordt. Eerst slim en ongemerkt mollen, en het dan toch te grabbel gooien, ga je als mol toch niet doen.
Het niet begrijpen door de meeste kandidaten was dus vooral tijdens de opdracht van belang bij het wisselen.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2020, 07:58:36 door Molekule »

Offline Bzada

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #763 Gepost op: 3-03-2020, 08:18:21 »
Maar wel bij de kijker he. Bovendien zou een kandidaat die de opdracht niet begreep toch kunnen vaststellen dat er 500 euro uit de pot gespeeld wordt. Eerst slim en ongemerkt mollen, en het dan toch te grabbel gooien, ga je als mol toch niet doen.
Het niet begrijpen door de meeste kandidaten was dus vooral tijdens de opdracht van belang bij het wisselen.
De kandidaten hadden dit geweten ja , maar iedereen (inclusief Mil) had tijdens de opdracht geen flauw idee hoe het werkten of liet dit in ieder geval niet merken. Dat zou voor een mol toch genoeg reden moeten zijn om die 490 extra euro uit de pot te houden?

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #764 Gepost op: 3-03-2020, 08:35:16 »
Er is al 1500 euro uit de pot he, en dat volledig ongemerkt. Zou zonde zijn om dat voor 500 euro extra te verraden voor kandidaten en kijkers.
Mil maakt het de medekandidaten onmogelijk om de proef beetje bij beetje te begrijpen.

Offline Bzada

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #765 Gepost op: 3-03-2020, 09:19:39 »
Er is al 1500 euro uit de pot he, en dat volledig ongemerkt. Zou zonde zijn om dat voor 500 euro extra te verraden voor kandidaten en kijkers.
Mil maakt het de medekandidaten onmogelijk om de proef beetje bij beetje te begrijpen.
Uit interesse, hoe denk je dat dit het zal verraden? Ik vraag me oprecht of ik iets mis hier, wat goed zou kunnen overigens, want ik me echt niks bedenken. Rob stelt voor dat Mil het geld ophaalt, die zogenaamd net zoals de rest van de kandidaten geen idee heeft hoe het spel werkt. Dan kun je als mol toch gerust na voren stappen en 500 uit de pot spelen, terwijl de schuld logischerwijs (en terecht, hij stelt het namelijk voor) naar Rob gaat.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #766 Gepost op: 3-03-2020, 09:27:44 »
Ondanks dat Mil niet mijn Mol is, viel me dit toch op (speciaal voor de Mil-verdenkers :D):


Bedankt! Zeker weten dat je niet gaat overstappen?  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #767 Gepost op: 3-03-2020, 09:49:59 »
Uit interesse, hoe denk je dat dit het zal verraden? Ik vraag me oprecht of ik iets mis hier, wat goed zou kunnen overigens, want ik me echt niks bedenken. Rob stelt voor dat Mil het geld ophaalt, die zogenaamd net zoals de rest van de kandidaten geen idee heeft hoe het spel werkt. Dan kun je als mol toch gerust na voren stappen en 500 uit de pot spelen, terwijl de schuld logischerwijs (en terecht, hij stelt het namelijk voor) naar Rob gaat.

Ik snap je punt en het zou kunnen, maar een mol die  meegaat met een foute voorzet van een kandidaat blijft een zichtbare en typische mogelijke molactie. 1 van de twee “molt”. Als je al 1500 euro uit de pot gespeeld hebt is dat toch een risico.
Het is trouwens niet zeker dat Rob Mil aansprak maar dat terzijde.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #768 Gepost op: 3-03-2020, 10:21:25 »
Tegen zichzelf  ;)
::rofl:: kan ook. Zo lang het setje M&N de laatste 3 maar haalt. ::love::

Ik vind het er allemaal zo dik bovenop liggen bij Miljusch. Daarom twijfel ik wel, maar soms is het gewoon te toevallig. Vorige keer nog dat ze de aanzet gaf voor Dumoulin ...en dan Lulu die daarna helemaal in het roze bij haar en Rob langs fietst. Mil die wat tegen haar zegt, Rob niet.

Op de brug toen Rik zei dat de mol daar iets van zichzelf zou prijsgeven (Mil heeft echt hoogtevrees) Ik dacht dat er ook zo'n vraag in Moltalk The Kick-off zat dit jaar. Of de mol bij zo'n 'durf' opdracht zou gaan. Er zaten tot nu toe altijd hints in dat programma (alleen mijn mening). En ja, ik weet dat Marlijn en Rop niet van de productie te horen krijgen wie de mol is, maar die vragen hebben ze niet zelf bedacht.

Dat soort dingen. Dat Mil als chef 👩‍🍳 en foodie in de finale zich te buiten mag gaan aan Oud Hollandse snacks en die zelf mag bereiden kan nog toeval zijn ...maar vind ik ook al verdacht. Misschien zie ik spoken, maar als ik naar het groepsgedrag kijk kom ik ook bij Mil uit.

Zelfs Rob die over Leo zei van "ik dacht dat ze goed zat" aka ik dacht dat ze net als mij op de mol zat. Rob en Leo hebben Nathan nooit verdacht en Rob lijkt Buddy ook te hebben gestreept (testbiecht afl. 7, waar ie m wegzet als nepmol) 

Een geniale Nathan als mol kan nog steeds, maar is een droomscenario. Ik denk dat we dan hadden gehoord op wie Rob echt zat bij de laatste test.

Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #769 Gepost op: 3-03-2020, 11:24:10 »
Heel erg. Maar ik kruip steeds een stukje meer naar deze tunnel. En dat na weken in de Nathan tunnel te hebben gebivakkeerd.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #770 Gepost op: 3-03-2020, 11:33:09 »
Feit dat Miljuschka nog in het spel is, komt omdat ze als enige de test voor een gedeelte op Nathan maakt. Voor de rest is het een controlfreak die alles geregeld wil hebben en zodoende elke opdracht geweldig gekleed ten tonele verschijnt. Als Mol zou dat haar veel te verdacht maken denk ik. Het vele eten in beeld zal wel bij het hoge Chinapromotie-gehalte van het seizoen horen (kijk eens wat een rijke diverse eetcultuur we hebben in China)...

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #771 Gepost op: 3-03-2020, 12:00:11 »
Waar ik over viel is dat ze ondanks al haar georganiseer bij de wissels als enige uiteindelijk op de juiste plek staat voor 500 euro (en Claes dan, maar die is naar huis). Ik weet nou niet of je dat succesvol mollen kunt noemen. Maar de clue zit dan in de wissels daarvoor, als ik het goed begrijp? Uit welke wissel leid je precies af dat ze erger heeft voorkomen?

Na de wissel van Buddy en Leonie (wissel 10) waarbij 1000 euro verloren gaat, stelt ze (ipv Buddy en Leonie terug op hun oorspronkelijke plaats te zetten) een dubbele wissel voor zodat niemand nog goed staat en de chaos compleet is
Ook na de wissel van Leonie (wissel 2), waarbij 500 euro gaat, wil Rob deze wissel ongedaan maken maar stelt Mil een andere wissel voor die niets oplevert.

Het uiteindelijk juist staan, lijkt me typisch mols.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #772 Gepost op: 3-03-2020, 12:35:51 »
Het was misschien beter geweest om terug te gaan naar de situatie voor de wissel, en dan van daaruit een andere wissel te proberen. Om op die manier een soort systematiek erin te brengen. Aan de andere kant kost dat ook weer extra tijd, dus ik vraag me af of je er op die manier dan komt. Maar ik begrijp wat je bedoelt, dat ze dat dan blijkbaar tot 2x toe heeft gedwarsboomd is wel mols.
En toch zou ik als Mol denk ik zorgen dat ik zelf nooit goed kwam te staan, zodat iemand anders dus ook altijd fout staat. Als je dan ook nog eens niet op de plaats van de penningmeester gaat staan, heb je al 1.000 euro te pakken. Je medekandidaten kunnen dat toch nooit doorzien.
Dat ze uiteindelijk zelf goed staat voor 500 euro is natuurlijk wel handig om de verdenkingen thuis af te schudden. Maar Leonie en Buddy werd dat bedrag bij de kistjes al kwalijk genomen als Mol, en Nathan 250 euro bij de waaiers, dus ja, een heel sterke zaak vind ik het nog niet.
Maar dat ze heeft gemold hier kan dus inderdaad kloppen. ::ok::

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #773 Gepost op: 3-03-2020, 12:59:11 »
Het was misschien beter geweest om terug te gaan naar de situatie voor de wissel, en dan van daaruit een andere wissel te proberen. Om op die manier een soort systematiek erin te brengen. Aan de andere kant kost dat ook weer extra tijd, dus ik vraag me af of je er op die manier dan komt.

Het is alleszins zo dat dit soort van Mastermind games makkelijker wordt naarmate er meer vakken goed zijn, dus de mol heeft er alle belang bij om dit te verhinderen.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #774 Gepost op: 3-03-2020, 13:07:01 »
Door zelf goed te gaan staan en dit nooit of amper te controleren kunnen de andere kandidaten lastig weten of ze ook goed terecht komen.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2020, 13:10:16 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #775 Gepost op: 3-03-2020, 16:38:19 »
Leuke foto van Mil

2 vingers in de lucht voor de Mol seizoen 20

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #776 Gepost op: 3-03-2020, 17:06:03 »
Het is alleszins zo dat dit soort van Mastermind games makkelijker wordt naarmate er meer vakken goed zijn, dus de mol heeft er alle belang bij om dit te verhinderen.
Idd ...zodra er 2 (bevestigd) goed staan, moet de rest vrij gemakkelijk zijn. Dus zorgen dat de eerste bevestiging er pas laat komt lijkt me cruciaal als mol.
Ik moet nog ff terugkijke, maar mil lijkt dat hier te doen door verkeerd systeem toe te passen...
En ook al staat ze "goed" ze zorgt voor maar 1040 combi...die ze als groep in begin ook al vrij snel hadden.
In mijn ogen is het zo dat rob leonie aanspreekt over cashen en niet mil....terwijl zij snel de vraag stelt en dat het alleen nog gaat over wie gaat cashen ipv  voorstel leonie (nog een keer wisselen)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #777 Gepost op: 3-03-2020, 19:00:40 »
In theorie kan alles. Maar als blijkt dat Mil met twee wissels de hele boel verkeerd zet, chaos veroorzaakt en paniek zaait door de tijdsdruk, dan zou ik dat al van Superman niveau vinden. De rest moet nog overleggen wat te doen om weer op 1040 te komen.
Zelf niet cashen, want dan val je op. Ga er virtueel zelf maar een staan, baan je verbaal een weg in het spel. Je gaat al twijfelen of dit niveau wel haalbaar is.
 Het is makkelijker om zelf fout te gaan staat en in een discussie die de foute kant (-500) op lijkt te gaan in te springen en er mee in te stemmen. Dat is al lastig genoeg.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2020, 19:02:57 door foxhunter »

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #778 Gepost op: 3-03-2020, 19:44:37 »
Leuke foto van Mil

2 vingers in de lucht voor de Mol seizoen 20
Haha dat zou wel een goede zijn maar ik denk het niet.
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #779 Gepost op: 3-03-2020, 23:21:11 »
Ik vraag me wel af :

Kan Miljuschka moeiteloos even vijf laser games achter elkaar spelen?
En qua postuur niet worden herkend?

 ??? ???