Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 42331 keer)

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #240 Gepost op: 1-03-2020, 22:56:02 »
Lijkt me weer duidelijk als je naar de verdenkingen van alle afleveringen kijkt dan is daar maar één logische verklaring voor en dat is dat Nathan de mol is:

Miljuschka:
  • Aflevering 1: Anita gaat uit het spel terwijl ze onder andere Miljuschka verdenkt.
  • Afevering 3: Jaike gaat uit het spel terwijl ze eerder heeft aangegeven dat ze op Miljuschka zat.
  • Aflevering 5: Johan viel af terwijl hij op Miljuschka zat.
  • Aflevering 6: cleas valt af terwijl hij aangaf dat hij Miljuschka niet kan vertrouwen.
  • Aflevering 8: Leonie valt af terwijl ze nog in aflevering 7 heeft aangegeven Miljuschka te verdenken. Ook in Aflevering 8 verteld ze op de kamer dat ze Miljuschka verdenkt.
Rob:
  • Aflevering 1: Anita valt af terwijl ze aangeeft dat ze Rob verdenkt
  • Aflevering 7: Nathan en Buddy geven beide niet aan op Rob te zitten terwijl leonie en Miljuschka Rob wel verdenken. Nathan en Buddy krijgen groen scherm.
Buddy:
  • Aflevering 3: Jaike heeft eerder aangegeven Buddy te verdenken maar valt toch af.
  • Aflevering 5: Johan valt af terwijl hij aangeeft op Buddy te zitten.
  • Aflevering 6: Cleas valt af terwijl hij aangeeft op Buddy te zitten.
Nathan:
Wordt door niemand ooit verdacht. Sterker nog verschillende mensen hebben aangegeven hem absoluut niet te verdenken. Dit kan verklaren waarom sommige mensen in het spel blijven zitten ondanks dat ze duidelijk op de verkeerde mol zitten.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 23:01:21 door RazorBlade »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #241 Gepost op: 1-03-2020, 23:17:14 »
Lijkt me weer duidelijk als je naar de verdenkingen van alle afleveringen kijkt dan is daar maar één logische verklaring voor en dat is dat Nathan de mol is:

Miljuschka:
  • Aflevering 1: Anita gaat uit het spel terwijl ze onder andere Miljuschka verdenkt.
  • Afevering 3: Jaike gaat uit het spel terwijl ze eerder heeft aangegeven dat ze op Miljuschka zat.
  • Aflevering 5: Johan viel af terwijl hij op Miljuschka zat.
  • Aflevering 6: cleas valt af terwijl hij aangaf dat hij Miljuschka niet kan vertrouwen.
  • Aflevering 8: Leonie valt af terwijl ze nog in aflevering 7 heeft aangegeven Miljuschka te verdenken. Ook in Aflevering 8 verteld ze op de kamer dat ze Miljuschka verdenkt.
Rob:
  • Aflevering 1: Anita valt af terwijl ze aangeeft dat ze Rob verdenkt
  • Aflevering 7: Nathan en Buddy geven beide niet aan op Rob te zitten terwijl leonie en Miljuschka Rob wel verdenken. Nathan en Buddy krijgen groen scherm.
Buddy:
  • Aflevering 3: Jaike heeft eerder aangegeven Buddy te verdenken maar valt toch af.
  • Aflevering 5: Johan valt af terwijl hij aangeeft op Buddy te zitten.
  • Aflevering 6: Cleas valt af terwijl hij aangeeft op Buddy te zitten.
Nathan:
Wordt door niemand ooit verdacht. Sterker nog verschillende mensen hebben aangegeven hem absoluut niet te verdenken. Dit kan verklaren waarom sommige mensen in het spel blijven zitten ondanks dat ze duidelijk op de verkeerde mol zitten.

Meer valt inderdaad niet te zeggen. Nu is het duidelijk.

Nathan heeft mogelijk nog gespreid op Mil of Buddy, maar het is hoe dan ook duidelijk dat minstens een van de twee verdachten van Leonie Mil is. Enkele vragen juist op Mil was voldoende geweest. Ik denk dat we hieruit kunnen concluderen dat Mil waarschijnlijk niet de mol is.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 23:31:03 door Belgian Mol »

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #242 Gepost op: 1-03-2020, 23:54:56 »
Meer valt inderdaad niet te zeggen. Nu is het duidelijk.

Nathan heeft mogelijk nog gespreid op Mil of Buddy, maar het is hoe dan ook duidelijk dat minstens een van de twee verdachten van Leonie Mil is. Enkele vragen juist op Mil was voldoende geweest. Ik denk dat we hieruit kunnen concluderen dat Mil waarschijnlijk niet de mol is.

Ik weet niet of je hebt gelezen wat ik geschreven heb maar volgens mij kan alleen maar de conclusie zijn dat Nathan als mol de enige optie is die over blijft. Alle andere opties zijn niet mogelijk als we af mogen gaan op de verdenkingen die in beeld zijn geweest.

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #243 Gepost op: 2-03-2020, 00:01:48 »
Ik weet niet of je hebt gelezen wat ik geschreven heb maar volgens mij kan alleen maar de conclusie zijn dat Nathan als mol de enige optie is die over blijft. Alle andere opties zijn niet mogelijk als we af mogen gaan op de verdenkingen die in beeld zijn geweest.

Maar dan ga je er ook van uit dat alle verdenkingen in beeld kloppen. Er zijn meerdere seizoenen geweest waar achteraf door kandidaten werd gezegd dat de mol vrijwel bekend was bij de laatste 4 a 5 mensen, maar ook in die seizoenen werd de mol altijd beschermd door de montage

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #244 Gepost op: 2-03-2020, 00:18:43 »
Lijkt me weer duidelijk als je naar de verdenkingen van alle afleveringen kijkt dan is daar maar één logische verklaring voor en dat is dat Nathan de mol is:

Rob:
  • Aflevering 1: Anita valt af terwijl ze aangeeft dat ze Rob verdenkt
  • Aflevering 7: Nathan en Buddy geven beide niet aan op Rob te zitten terwijl leonie en Miljuschka Rob wel verdenken. Nathan en Buddy krijgen groen scherm.
Nathan:
Wordt door niemand ooit verdacht. Sterker nog verschillende mensen hebben aangegeven hem absoluut niet te verdenken. Dit kan verklaren waarom sommige mensen in het spel blijven zitten ondanks dat ze duidelijk op de verkeerde mol zitten.
De eerste afvaller noemt wel vaker de mol in een biecht. Dat betekent niet dat ze meer dan een paar vragen op de mol hebben ingevuld. Nathan werd in eerdere afleveringen verdacht door Mil en Buddy. En Arjen kreeg in seizoen 10 een groen scherm toen hij als enige ervoor koos zijn scherm te zien terwijl hij als enige op de verkeerde mol zat, dus groene schermen bij zulke executies vertrouw ik niet meer.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #245 Gepost op: 2-03-2020, 00:22:23 »
Maar dan ga je er ook van uit dat alle verdenkingen in beeld kloppen. Er zijn meerdere seizoenen geweest waar achteraf door kandidaten werd gezegd dat de mol vrijwel bekend was bij de laatste 4 a 5 mensen, maar ook in die seizoenen werd de mol altijd beschermd door de montage

Tja, als er niets van klopt en de redactie laat alleen maar dingen zien die niet kloppen dan kan je net zo goed niet kijken. Ik kijk nog niet zo heel lang fanatiek "Wie is de mol?" maar alle afleveringen die ik tot nog toe heb gezien klopte volgens mij wel. Ja, het is logisch dat ze niet alles laten zien maar ze gaan niet zeggen dat een kandidaat een bepaald persoon moet verdenken als hij die persoon echt niet verdenkt.

Offline Waaromisdemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #246 Gepost op: 2-03-2020, 00:36:13 »
Leonie verdacht Rob niet.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #247 Gepost op: 2-03-2020, 00:41:25 »
Tja, als er niets van klopt en de redactie laat alleen maar dingen zien die niet kloppen dan kan je net zo goed niet kijken. Ik kijk nog niet zo heel lang fanatiek "Wie is de mol?" maar alle afleveringen die ik tot nog toe heb gezien klopte volgens mij wel. Ja, het is logisch dat ze niet alles laten zien maar ze gaan niet zeggen dat een kandidaat een bepaald persoon moet verdenken als hij die persoon echt niet verdenkt.
Er wordt in de biecht gevraagd wat ze verdachte acties vonden. Dus Hanneke zegt bijvoorbeeld: 'Piet was wel heel verdacht toen hij dat geld niet zag.' En die quote monteren ze onder de beelden van Hanneke die de test aan het maken is, waardoor het lijkt alsof Hanneke de test invult op Piet, terwijl dat helemaal niet zo is.
In seizoen 11 had Jan zogenaamd op Soundos gestemd toen hij een rood scherm kreeg, want ze hadden Jan die de naam van Soundos zegt erin gemonteerd. Jan verdacht Soundos alleen totaal niet en had al vanaf het begin tunnelvisie op Art.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #248 Gepost op: 2-03-2020, 00:47:27 »
Leonie verdacht Rob niet.

Quote van Leonie in aflevering 7 bij de verdenkingen: “Rob en heel erg mil.”

Edit:

Er wordt in de biecht gevraagd wat ze verdachte acties vonden. Dus Hanneke zegt bijvoorbeeld: 'Piet was wel heel verdacht toen hij dat geld niet zag.' En die quote monteren ze onder de beelden van Hanneke die de test aan het maken is, waardoor het lijkt alsof Hanneke de test invult op Piet, terwijl dat helemaal niet zo is.
In seizoen 11 had Jan zogenaamd op Soundos gestemd toen hij een rood scherm kreeg, want ze hadden Jan die de naam van Soundos zegt erin gemonteerd. Jan verdacht Soundos alleen totaal niet en had al vanaf het begin tunnelvisie op Art.

Sorry, Ik heb die afleveringen niet gezien en ik ga ze ook niet in zijn geheel terug kijken om te zien hoe die is gemonteerd. Ik keek al iets langer maar ik ben fanatiek gaan kijken vanaf Amerika met Thomas als mol. Mocht je in die afgelopen seizoenen een dergelijk voorbeeld hebben dan ben ik bereid om dit terug te zoeken.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2020, 00:52:33 door RazorBlade »

Offline Waaromisdemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #249 Gepost op: 2-03-2020, 01:18:23 »
Quote van Leonie in aflevering 7 bij de verdenkingen: “Rob en heel erg mil

Dat was de vorige aflevering, voordat Rob haar een groene vrijstelling gaf. Ook zegt Leonie: Er zijn 4 mensen en 1 mol en ik ben niet de mol, dus zijn er nog 3 over (???). Dat zijn in mijn geval Nathan, Rob en Mil (betekent dit dan Buddy?). Nathan is het ook al niet... Rob, en heel erg Mil. Vet vaag dus, en je ziet in de interacties dat Leonie, Rob vertrouwt en het zelfs vervelend vind als Rob haar misschien niet vertrouwt. Rob was haar bondje.

Het is ook weer niet zo dat de regie altijd loopt te kutten, maar bij afvallers wordt het logischerwijs wat vager gehouden, anders wordt het wel heel erg makkelijk.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #250 Gepost op: 2-03-2020, 01:21:13 »
Dat was de vorige aflevering, voordat Rob haar een groene vrijstelling gaf. Ook zegt Leonie: Er zijn 4 mensen en 1 mol en ik ben niet de mol, dus zijn er nog 3 over (???). Dat zijn in mijn geval Nathan, Rob en Mil (betekent dit dan Buddy?). Nathan is het ook al niet... Rob, en heel erg Mil. Vet vaag dus, en je ziet in de interacties dat Leonie, Rob vertrouwt en het zelfs vervelend vind als Rob haar misschien niet vertrouwt. Rob was haar bondje.

Het is ook weer niet zo dat de regie altijd loopt te kutten, maar bij afvallers wordt het logischerwijs wat vager gehouden, anders wordt het wel heel erg makkelijk.

Bovendien zat Leonie de afleveringen ervoor nog op Buddy en Mil, dus ik denk niet dat dit zoveel is veranderd.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #251 Gepost op: 2-03-2020, 01:35:57 »
Dat was de vorige aflevering, voordat Rob haar een groene vrijstelling gaf. Ook zegt Leonie: Er zijn 4 mensen en 1 mol en ik ben niet de mol, dus zijn er nog 3 over (???). Dat zijn in mijn geval Nathan, Rob en Mil (betekent dit dan Buddy?). Nathan is het ook al niet... Rob, en heel erg Mil. Vet vaag dus, en je ziet in de interacties dat Leonie, Rob vertrouwt en het zelfs vervelend vind als Rob haar misschien niet vertrouwt. Rob was haar bondje.

Het is ook weer niet zo dat de regie altijd loopt te kutten, maar bij afvallers wordt het logischerwijs wat vager gehouden, anders wordt het wel heel erg makkelijk.

Ik snap dat ze niet direct aan het begin van het seizoen de oplossing van de puzzel willen geven. Ik snap ook dat het om 20 vragen gaat en dat je dus kan afvallen zelfs als je weet wie de mol is. Als je de vragen niet goed beantwoord ga je alsnog naar huis. Zeker in het begin van het seizoen zijn alle slimme kandidaten nog lekker aan het spreiden en dan kan het zeker zo zijn dat een een verkeerd antwoord er toe kan leiden dat je afvalt ook al ben je bewust aan het spreiden op 4 kandidaten waarvan ééntje achteraf de mol blijkt te zijn.

Ja, het klopt dat Leonie zich verteld heeft en ik had ook het gevoel dat Leonie het best zwaar had. Haar korte termijn geheugen was heel slecht wat meestal duidt op slecht slapen. Toch valt moeilijk te ontkennen dat ze ook had ingezet op Rob. Toch krijgt Buddy en Nathan een groen scherm. Volgens mij was het in ieder geval wel duidelijk dat Buddy helemaal op Leonie had ingezet. Nathan gaf ook heel duidelijk aan dat hij ging spreiden op 3 mensen en daar zat Rob niet bij. Miljuschka geeft heel duidelijk aan wel Rob mee te nemen. Tja, dan valt op basis hiervan Rob af. Natuurlijk moet je altijd een slag om de arm houden omdat je nooit weet hoe goed de vragen beantwoord zijn, maar aan de hand van de verdenkingen wijst het allemaal naar slechts één persoon. Dan kan het natuurlijk altijd alsnog zo zijn dat die persoon de mol niet is, maar dat is dan niet op basis van de verdenkingen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #252 Gepost op: 2-03-2020, 05:45:42 »
Kan me wel in de redenering van RazorBlade vinden. Ook omdat Leonie zich in aflevering 7 in een bondje met Rob laat verleiden om meer van Rob te weten te komen, niet omdat ze zeker is dat hij de mol niet zou zijn (zoals ze over Nathan zegt) en ze hem tomeloos vertrouwd. Rob wil om dezelfde reden dat bondje, om meer van Leonie als mol te weten te komen.

Bovendien heeft Nathan geen enkele keer Rob in de test meegenomen en is hij in aflevering acht het meest veranderd, van Buddy en Mil naar vol of bijna vol op Leonie. Als Nathan kandidaat is, heeft hij geen reden om in de biechten alles aan elkaar te liegen daarover. Dan had hij bij Mil kunnen blijven en had het geleken alsof Leonie minder vragen goed had op Mil dan Nathan.


Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #253 Gepost op: 2-03-2020, 10:30:13 »
Ervaringen hebben mij ook geleerd de verdenkingen met een grote korrel zout te nemen. Uiteindelijk klopt het (deels) wel maar je kunt er niet uit afleiden wie de mol is.

Vorig jaar switchte Sarah in aflevering 8 nog naar Sinan terwijl ze in aflevering 7 alles had ingezet op Merel en toen zeker wist dat Merel de mol was.  Dat vertelde ze achteraf en dat zien we ook in de verdenkingen van Sarah. Die switch was heel vreemd.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2020, 10:32:08 door Moedermol »

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #254 Gepost op: 2-03-2020, 11:30:05 »
Ervaringen hebben mij ook geleerd de verdenkingen met een grote korrel zout te nemen.

Zoals ik al zeg heb ik niet zoveel seizoenen gezien als sommige anderen op dit forum maar mijn ervaring is dat het wel klopt wat er gezegd wordt in de verdenkingen. Natuurlijk proberen ze je op het verkeerde been te zetten door heel selectief informatie niet uit te zenden maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat de informatie die wel duidelijk gegeven wordt niet zou kloppen. Ook als dit jaar Nathan de mol zou blijken te zijn dan kloppen de verdenkingen weer 100%.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #255 Gepost op: 2-03-2020, 11:45:52 »
Leonie heeft in haar dagboek en exit interview met Rik aangegeven dat ze steeds verder in een tunnel belandde en uiteindelijk op twee "mensen" de test heeft ingevuld.

Uit de testbiechten van eerdere afleveringen kan het haast niet anders dan dat ze op Buddy en Miljuschka zat. Maar in de testbiecht van aflevering 7 horen wij haar Buddy helemaal niet noemen en klopt het aantal deelnemers dat ze noemt ook niet.  ???

Hoogstwaarschijnlijk is Buddy uit haar testbiecht geknipt. In mijn fantasie is er ongeveer het volgende in werkelijkheid gezegd. Tussen aanhalingstekens staat wat we horen. Vet gedrukt staat wat er mogelijk is uitgeknipt, zodat de hele redenering wel logisch wordt in plaats van onzinnig.

"Ja er is één mol en er zijn vier mensen. Ik ben zelf niet de mol. Er is iemand anders de mol."
(knip)
Voor mij is de mol al heel lang Buddy. Ik verdenk hem al vanaf het begin. Misschien moet ik gaan spreiden.
(knip)
"Dan blijven er nog drie kandidaten over. Dat zijn in mijn geval Nathan, Rob of Mil. Nathan valt af. Rob en heel erg Mil."
(knip)
Ik denk dat ik ga spreiden op Buddy en Mil.
(knip)


 

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #256 Gepost op: 2-03-2020, 12:12:03 »
Als Buddy en Miljushka beide op Leonie zaten vanaf het begin, vraag ik mij nog steeds af waarom Buddy maar groene schermen bleef krijgen in de laatste afleveringen. Miljushka heeft amper een scherm gezien en was zichtbaar geschokt dat Leonie eruit ging, Buddy wat minder.

Tevens zat Jaike op Buddy in de eerste aflevering en ging ze door. Toen Jaike en buddy samen een opdracht deden, is ze er denk ik helemaal vanaf gestapt. Deze opdracht hadden ze samen goed gedaan, behalve dan die kabels waar Buddy mee lag te klooien en Jaike zichtbaar gefrusteerd werd ;D

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #257 Gepost op: 2-03-2020, 13:41:59 »
Als Buddy en Miljushka beide op Leonie zaten vanaf het begin, vraag ik mij nog steeds af waarom Buddy maar groene schermen bleef krijgen in de laatste afleveringen.

Dat is heel simpel. Nathan is de mol en niemand heeft hem tot nog toe verdacht dus iedereen zat fout. Dan is het gewoon een soort van random als mensen afvallen.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #258 Gepost op: 2-03-2020, 14:07:52 »
Zoals ik al zeg heb ik niet zoveel seizoenen gezien als sommige anderen op dit forum maar mijn ervaring is dat het wel klopt wat er gezegd wordt in de verdenkingen.
En de ervaring van mensen die al 20 seizoenen hebben gezien is dus dat het vaak niet klopt ;) Alleen in seizoen 1 kon je de mol achterhalen door naar de verdenkingen uit de testbiechten te kijken, daarna is dat nooit meer mogelijk geweest. En terecht, want dat zou veel te makkelijk zijn.

Ze knippen en plakken met de biechten zodat je vaak niet zeker kunt weten of iemand de test daadwerkelijk heeft ingevuld op de namen die hij noemt in de testbiecht. En soms zegt iemand in de testbiecht bijv. dat hij gaat spreiden, en vergeet hij dit vervolgens. Zo heeft Anita aangegeven in de podcast dat ze vergeten is om in te zetten op één van de personen die ze heeft genoemd in de biecht.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #259 Gepost op: 2-03-2020, 14:20:43 »
Leonie was in de war na het afvallen van Johan:

"Kijk, ik ben mijn bondje nu kwijt, ik kon met Johan alles bespreken. We hadden op onze kamer natuurlijk heel veel privegesprekken... maar het ging ook veel over het spel. Nu ben ik dus helemaal alleen.  Alle mensen om mij heen zijn 'bondjes', zijn close.  Ik moet nu Miljuschka in de gaten gaan houden. Ik moet Buddy in de gaten houden. Maar ik krijg Rob niet in mijn hoofd, echt niet.  En Nathan ook niet en Claes ook niet. Dat is dus heel lastig, om die open blik weer te krijgen... om een stap naar achteren te zetten en te denken: Oke, iedereen is opnieuw verdacht. Vind ik heel moeilijk.  Nathan is toch niet de Mol?  Nee, die is niet de Mol. Kan niet.  Ik denk echt nog steeds Miljuschka en Buddy. Vanaf het begin heb ik op die twee ook wel gezeten".

Dat klopt met haar verdenkingen in de eerdere afleveringen. Bovendien laat ze in een gesprek met Rob weten dat ze de mat van Nathan er afknipt als hij de mol is. Leonie blijft in aflevering 6 Buddy en Mil verdenken en vult de testvraag in op Mil. In aflevering 7 zit opeens die rare knip waar Buddy uit haar verdenkingen is verdwenen, Nathan is het niet ze zegt wel "Rob en heel erg Mil"  Ze overleeft met deze verdenkingen ook aflevering 6. Aflevering 7 hoeft ze haar scherm niet te zien.

In aflevering 8 spreekt ze geen namen uit: " Weet niet wat ik moet doen.  Moet ik vol, tunnelvisie gaan, op EEN iemand? Want als ik zeker weet dat diegene het is zit ik wel goed... en ben ik sowieso door. Maar als ik ernaast zit vlieg ik eruit. Maar ja. Ik ga het over twee man doen".

Het is duidelijk dat we niet mogen weten op wie ze is afgevallen, gezien bovenstaande (en haar gesprekje met Mil op de hotelkamer) vermoed ik dat Mil haar hoofdverdachte is en dat ze ook heeft ingezet op Rob.

Zo langzamerhand komt er een opmaat naar de finale en zien we Rob meer in de verdenkingen. In aflevering 6 en 7 spreiden Nathan en Rob over Buddy, Leonie, Mil. Rob laat in aflevering 7 Mil vallen en zet in op 2 mensen vult de testvraag in op Buddy. En zij zijn door. Mil laat Nathan vallen en verdenkt Leonie en Rob. Ze heeft echter 2x achter elkaar haar scherm niet gezien en is door met een vrijstelling.....

En Buddy tunnelt vanaf afl 1 al op Leonie  ::rofl::

We zien in de vooruitblik bij de laatste opdracht alleen Nathan en Rob. Dat wekt de suggestie dat Mil of Buddy gaan afvallen. Ik denk Mil, die zit fout met haar verdenkingen. Buddy is de mol, hij moet  na het instorten van zijn tunnel een nieuwe mol  zoeken, zul je zien dat dat Nathan wordt en zo  verdenken de finalisten wederom elkaar.
Ik denk  Nathan->Rob  Rob->Buddy  Buddy->Nathan  ::zwaai::