Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties  (gelezen 28096 keer)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #140 Gepost op: 3-03-2020, 18:48:12 »
Volgens mij hebben Nathan, Rob en Miljuschka vrijwel hetzelfde binnengebracht voor de pot. Alleen Buddy steekt er ruim bovenuit.

Als je die 500 weg haalt van vrijstellingsroute dan weer niet.

En ik denk ook niet dat die 600 van lettergreep opdracht geheel aan Buddy te wijten valt. Ze liepen er namelijk eerst 4x langs en het lijkt ook een retake te zijn geweest.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #141 Gepost op: 3-03-2020, 19:02:56 »
Buddy vindt een envelop met geld en pakt die voor de camera, maar dan moeten we er nóg aan twijfelen of dat wel echt zo gegaan is?

Buddy vond en pakte dat geld, punt. Als hij de mol is kan het onder druk zijn geweest, want geschaduwd door Mil etc. Maar dat geld komt gewoon op zijn conto.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #142 Gepost op: 3-03-2020, 19:05:59 »
Buddy vindt een envelop met geld en pakt die voor de camera, maar dan moeten we er nóg aan twijfelen of dat wel echt zo gegaan is?

Buddy vond en pakte dat geld, punt. Als hij de mol is kan het onder druk zijn geweest, want geschaduwd door Mil etc. Maar dat geld komt gewoon op zijn conto.

Ja dat bedoel ik ook. Het blijft op zijn conto maar door zulke gevallen is het gevaarlijk om hierdoor follow the money te volgen.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #143 Gepost op: 3-03-2020, 19:33:40 »
Als Nathan de mol zou zijn, dan heeft hij die 250 euro inderdaad niet binnengebracht om zijn imago hoog te houden, dat is immers niet nodig gezien zijn reeds grote vertrouwen van de groep.

- Hij haalt 250 euro binnen i.p.v. 550 euro (had hij makkelijk kunnen halen gezien zijn snelheid en korte route naar 1e fiets). Hij haalt dus zelf al 55% van het maximale bedrag niet op!!!

- Hij heeft wellicht onderweg de fietsen van overige kandidaten gesaboteerd, verplaatst

Maar mensen in de Rob tunnel schrijven Nathan graag af omdat hij 250 euro pakt, maar vinden het blijkbaar heel gewoon dat Rob geen enkele, maar dan ook werkelijk GEEN ENKELE poging waagt om de groep, zelfs bij een 4-4 stand en waarbij Miljuschka dreigt de knoop door te hakken voor de gokkers, bij het theeservies de juiste richting op de sturen.
Dat hij een eerste aanzet doet voor het gokken, kan een strategie zijn. Maar dan heb je wel als mol de taak om op zijn minst een POGING te wagen om de groep de andere kant op te sturen als het dreigt verkeerd te gaan. No way dat een mol, voor een bedrag van 1200 euro, gewoon helemaal niets doet.
Ik zit niet eens Rob-tunnel maar goed.  ::) Ik verdenk Nathan meer dan Rob, maar dat betekent niet dat alles wat Nathan doet meteen logisch molgedrag is. Jij lijkt in een Nathan-tunnel te zitten. De serviesopdracht wordt er steeds maar bijgehaald, want dat is het enige goede argument tegen Rob als mol. Nathan lijkt in veel opdrachten weinig initatief te nemen, op de serviesopdracht na. Bij Wereldbeeld legde hij een werelddeel goed en stond hij niet in de control room en had hij geen porto. Dat is geen goede molpositie.
Of Nathan de andere fietsen heeft verplaatst, zullen we zien in aflevering 10.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Johelm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #144 Gepost op: 3-03-2020, 21:25:22 »
Hetgeen vooral aangeeft dat Nathan hier op een slechte molpositie zat. Hij had geen informatie én geen controle over de hoeveelheid geld die de anderen binnen brachten. Miljuschka en Rob zaten hier op de beste molpositie. Een fietser kan wel gemold hebben, maar die actie zal dan in aflevering 10 in de categorie Merel-ineffectieve-geldwissel vallen: leuke beelden, weinig resultaat en een mol die uiteindelijk toch het meeste geld binnenbrengt. Ik hoop dat ze die fout niet nog eens maken, hoe leuk ik een Nathanmol ook zou vinden.

Ik blijf er toch bij dat Nathan in de weer is geweest met die andere fietsen.
Als hij die rode van buddy heeft verplaatst en vervolgens de overige witte fietsen.... Hoezo geen controle op wat anderen binnen brachten! Daarmee maar 1 wissel voor 1 andere fietser als maximaal haalbare. Geniale mol actie.

We zullen het zien in aflevering tien.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #145 Gepost op: 3-03-2020, 21:34:42 »
Het kan, maar dan heeft Nathan wel heel erg voor productie-assistent gespeeld. Ik zie weinig verschil met iemand van de crew die met dezelfde voorkennis de fietsen verplaatst tijdens de opdracht. Daarnaast zou ik het een nogal omslachtige en energievretende molactie vinden die Lao Tse waarschijnlijk hoofdschuddend zou aanschouwen.

"Voorkom het moeilijke door het makkelijke te doen."


En het is het makkelijkst om met de kaart in de hand de fietsers het bos in te sturen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #146 Gepost op: 3-03-2020, 21:37:51 »
Behalve moeilijk en omslachtig is het toch ook wel risicovol. Je verplaatst een fiets en moet dan zelf weer verder met een andere. Er mag dan absoluut geen andere kandidaat in de buurt zijn, want je zult op zeker moment terug naar je eigen fiets moeten lopen. Ik heb op geen enkele wijze het idee, dat kandidaten van elkaar weten waar ze zijn (op de aanhouding door de politie na).

Met een kaart gaat het simpeler. Of blijven bellen, zodat er altijd een lijn bezet is.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #147 Gepost op: 3-03-2020, 21:51:15 »
Ik blijf er toch bij dat Nathan in de weer is geweest met die andere fietsen.
Als hij die rode van buddy heeft verplaatst en vervolgens de overige witte fietsen.... Hoezo geen controle op wat anderen binnen brachten! Daarmee maar 1 wissel voor 1 andere fietser als maximaal haalbare. Geniale mol actie.

We zullen het zien in aflevering tien.

Had ie denk ik ook nog een rode spuitbus mee om een (s)molspoor achter te laten  ;D

Offline Johelm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #148 Gepost op: 3-03-2020, 22:06:07 »
Had ie denk ik ook nog een rode spuitbus mee om een (s)molspoor achter te laten  ;D

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Te gek.... Zou die smol hebben gestaan op de plek van de rode fiets van Buddy?
 ::oink::


Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #149 Gepost op: 4-03-2020, 04:10:26 »
Dat kun je helemaal niet zeker weten. Er is flink geknipt in de discussie. Niemand van ons was erbij en weet dus wat Rob wel of niet gezegd heeft. Door de montage zijn zaken multi interpretabel. Ook dit.

Lijkt me niet. Aangezien Rob twee maal (in de uitzending en in de extra beelden) zegt dat hij voor gokken was gegaan. In de extra beelden staan alle kandidaten daarbij. Ze beamen dat Nathan de knoop plotseling voor iedereen heeft doorgehakt en niemand weerspreekt Rob, terwijl ze met van alles en nog wat direct elkaar aanspreken. Rob of de regie zal heus de kandidaten niet gemaand hebben voor hem te liegen en een toneelstukje op te voeren.

Denk dus dat we er vanuit kunnen gaan dat hij geen moeite heeft gedaan de 1200 euro uit de pot te houden. In tegenstelling tot Buddy die uitgebreid argumenteert waarom ze voor veilig moeten gaan en Nathan die voor veilig gaat.

Het kan, maar dan heeft Nathan wel heel erg voor productie-assistent gespeeld. Ik zie weinig verschil met iemand van de crew die met dezelfde voorkennis de fietsen verplaatst tijdens de opdracht. Daarnaast zou ik het een nogal omslachtige en energievretende molactie vinden die Lao Tse waarschijnlijk hoofdschuddend zou aanschouwen.

"Voorkom het moeilijke door het makkelijke te doen."


En het is het makkelijkst om met de kaart in de hand de fietsers het bos in te sturen.

Het makkelijkst maar dan zou Nathan wel absurd in de gaten lopen. Hoe verklaart de enige met een loopbaan in sport die nog dagelijks sport dat hij bij de tafel wil staan. Daar was hij nooit mee weg gekomen denk ik.

En we zien de mogelijke actie niet maar zien wel verdacht gedrag, hij zou de laatste fiets makkelijk hebben moeten halen of veel eerder binnen gekomen moeten zijn. En hij volgt de instructies van Rob niet op.

Ik zit niet eens Rob-tunnel maar goed.  ::) Ik verdenk Nathan meer dan Rob, maar dat betekent niet dat alles wat Nathan doet meteen logisch molgedrag is. Jij lijkt in een Nathan-tunnel te zitten. De serviesopdracht wordt er steeds maar bijgehaald, want dat is het enige goede argument tegen Rob als mol. Nathan lijkt in veel opdrachten weinig initatief te nemen, op de serviesopdracht na. Bij Wereldbeeld legde hij een werelddeel goed en stond hij niet in de control room en had hij geen porto. Dat is geen goede molpositie.
Of Nathan de andere fietsen heeft verplaatst, zullen we zien in aflevering 10.

De reden dat de serviesopdracht erbij gehaald wordt, is natuurlijk omdat het om zo'n groot bedrag gaat. Geen moeite doen voor 1200 euro waar hij gewoon de schaal vrij onopvallend had kunnen doen tippen naar gaan voor het veilige bedrag, dat is niet een klein beetje onmols.



Offline molayze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #150 Gepost op: 4-03-2020, 19:32:14 »
Dit had bijna gekund:


Blauw oranje wit groen waren de kleuren van de fietsen, de laatste is helaas niet groen maar blauw. Dit was precies op het moment dat Mil de mol pakte uit de machine. WIDM IN NEON of ON NINE

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #151 Gepost op: 5-03-2020, 19:15:06 »
Dat Nathan fietsen heeft laten verdwijnen is zeer onwaarschijnlijk.
Terwijl hij bij de witte fietsen staat zegt hij "die rivier weet ik wel te vinden".
Rivier? Die is 3 km verderop. Rob heeft Nathan een rondje langs de rivier laten fietsen. Dat zijn in totaal 6 km erbij.
credits to Widm / Maggie

Rik na afloop: Nathan de sportiefste van het stel heeft geld binnengebracht. Rik had hier een binnenpretje.  ::rofl::

En roze Lulumoulin was dat om Mil af te leiden zodat Rob een tattoo kon laten zien?
Robs zonnebril duidelijk in beeld en glazen van de wolkenkrabbers met spiegelingen. Of heeft hij zijn zonnebril omgedraaid zodat hij zijn eigen spiegelbeeld kon aanwijzen als mol?
« Laatst bewerkt op: 5-03-2020, 19:39:46 door foxhunter »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #152 Gepost op: 5-03-2020, 21:20:53 »
Ik heb het bericht van Overalsterretjes over de opdracht "theepot" verplaatst naar het topic over de opdracht "theepot".

Offline Overalsterretjes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #153 Gepost op: 5-03-2020, 21:26:29 »
Bedankt Heinz  ::ok::

Dus Cinner, (als je wilt) even daar kijken want het was als reactie op jouw post  ::vergroot::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #154 Gepost op: 6-03-2020, 04:39:08 »
Bedankt Heinz  ::ok::

Dus Cinner, (als je wilt) even daar kijken want het was als reactie op jouw post  ::vergroot::

Ah ok, heb ik net gezien geloof ik. :D

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #155 Gepost op: 6-03-2020, 10:00:38 »
Als Nathan de mol zou zijn, dan heeft hij die 250 euro inderdaad niet binnengebracht om zijn imago hoog te houden, dat is immers niet nodig gezien zijn reeds grote vertrouwen van de groep.

- Hij haalt 250 euro binnen i.p.v. 550 euro (had hij makkelijk kunnen halen gezien zijn snelheid en korte route naar 1e fiets). Hij haalt dus zelf al 55% van het maximale bedrag niet op!!!

- Hij heeft wellicht onderweg de fietsen van overige kandidaten gesaboteerd, verplaatst

Maar mensen in de Rob tunnel schrijven Nathan graag af omdat hij 250 euro pakt, maar vinden het blijkbaar heel gewoon dat Rob geen enkele, maar dan ook werkelijk GEEN ENKELE poging waagt om de groep, zelfs bij een 4-4 stand en waarbij Miljuschka dreigt de knoop door te hakken voor de gokkers, bij het theeservies de juiste richting op de sturen.
Dat hij een eerste aanzet doet voor het gokken, kan een strategie zijn. Maar dan heb je wel als mol de taak om op zijn minst een POGING te wagen om de groep de andere kant op te sturen als het dreigt verkeerd te gaan. No way dat een mol, voor een bedrag van 1200 euro, gewoon helemaal niets doet.

Vooral niet te vergeten dat Rob in deze opdracht perfect navigeert en eigenlijk ook gewoon voor de helft van de 250 euro verantwoordelijk is.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #156 Gepost op: 6-03-2020, 16:28:01 »
Vooral niet te vergeten dat Rob in deze opdracht perfect navigeert en eigenlijk ook gewoon voor de helft van de 250 euro verantwoordelijk is.

Maximaal te behalen bedrag is 1650 euro.

Eén ex-topsporter komt door zelf keihard te fietsen nét op tijd binnen, wat zorgt voor 250 euro in de pot.

Ik weet niet in welk universum dit telt als 'perfect' navigeren, maar ik denk niet dat ik Rob als kapitein op een vissersboot zou aannemen op basis van deze opdracht. Laten we het even in het juiste perspectief plaatsen. Soms kun je ook te graag willen dat iemand niet de mol is.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #157 Gepost op: 6-03-2020, 16:52:57 »

Eén ex-topsporter komt door zelf keihard te fietsen nét op tijd binnen, wat zorgt voor 250 euro in de pot.


Soms kun je ook te graag willen dat iemand niet de mol is.  ::rofl::

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #158 Gepost op: 6-03-2020, 18:06:13 »
Mil heeft 2 kandidaten, stuur een vrouw het verste weg omdat ze lange benen heeft...
En Buddy is het spoor bijster.

Rob is de Mol want hij heeft alleen Nathan en verdiend samen met hem €250

Totale logica...

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Kettingreacties
« Reactie #159 Gepost op: 6-03-2020, 18:19:59 »
We hebben hier niet alles gezien. Rob kan Nathan enorm om hebben laten rijden. Nathan kan in de tussentijd allerlei dingen hebben gedaan (fietsen verplaatsen?).
Brevis esse laboro, obscurus fio.