Auteur Topic: [Aflevering 9] - Sturen  (gelezen 30878 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #60 Gepost op: 7-03-2020, 22:18:25 »
Rik zei ook dat er volgende week de finale was. Een finale is niet de bekendmaking van de mol, dus misschien komt er nog een finalespel? Maar dan zou deze finale test weer geen finaletest horen te heten.

Ze halen de begrippen finale en ontknoping door elkaar. De hele aflevering 9 is de finale. Na de finaletest volgt de ontknoping: wie de Mol is en wie de winnaar. Nu hadden de kandidaten geen idee dat ze de finale aan het spelen waren. Heel vreemd.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #61 Gepost op: 7-03-2020, 22:19:09 »
Ik kan me Buddy zijn 'er komt nog een twist' gevoel wel begrijpen. Pas op het laatst de kandidaten feliciteren met het behalen van de finale is idd raar. Had het direct bij opdracht 1 gedaan. Nu voelde het als reguliere aflevering en niet als speciale finale.

Opdracht 1 is meer test je nieuwe mol geworden. Wss niet zo bedoeld door de makers, wel zo uitgevoerd. Opdracht 2 had de mol vrij af, drop/stroopwafels/pannekoeken en zelfs een broodje Unox slijten daar doet de mol zelfs graag in mee ala restaurant Molino. Opdracht 3 is leuk gevonden op zich: kandidaat vs mol, maar de mol liet zich in de luren leggen door drie kandidaten.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #62 Gepost op: 7-03-2020, 22:19:54 »
Ik vond het een vreemde aflevering. Ik wil niet per se zeggen slecht, maar toch wel ernstig middelmatig. Wat Mollenmania zegt: het voelde afgeraffeld. Dat gekke moment van, huh, finale, hoezo finale?

Voor mij was dit een hele grote Rob-is-de-molshow. Rob wist als enige niet het bedrag bij de kungfuënde kinderen, Rob wint als enige geen geld bij de wandeling langs de kamers, en 3 kandidaten verdenken hem ineens.

Want wat was er ineens aan de hand met de verdenkingen? Het voelt heel raar wat er gebeurt: iedereen verdenkt Leonie, Leonie valt af, en iedereen moet een nieuwe mol, en ineens zit zomaar iedereen op Rob. Huh? 't Was alsof er een soort magic dust over de kandidaten is uitgestrooid waardoor ze het ineens allemaal wisten.

Mijn theorie - vanuit de Robtunnel - is dat het een kapitale fout van Buddy was om Rob het initiatief te geven bij de kungfuënde kinderen, waardoor Rob echt compleet door de mand viel als mol en dat dat moment iedereen op het spoor heeft gezet. Veel slimmer was geweest van Buddy om dan zelf het bedrag te noemen, zelf onverdacht te blijven, en de verdenking hopelijk nog bij Mil en Nathan te leggen.

Tel daarbij op dat Rob heel erg uit de wind wordt gehouden op moltalk en er totaal wordt voorbijgegaan aan wie het geld binnenbrengt bij de laatste opdracht (ik bedoel, dat is toch het spel Wie is de mol? Dat gaat toch over geld wel of niet binnenbrengen??) , dat ik steeds minder begrijp waarom je nog iemand anders zou verdenken dan Rob.

Maar dat zal mijn tunnel wel zijn.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #63 Gepost op: 7-03-2020, 22:21:53 »
Het voelt heel erg afgeraffeld. Er is geen enkel moment geweest van; dit is de laatste executie voor de finale. Deze wil je overleven. In de finale zitten daar wil je toch van genieten? En nu hoor je dat pas achteraf  ::rofl::


En dat is precies wat ik normaal zo irritant vind. 'oh we zitten in de finale'. Laatste ontbijt dit, laatste kledingkeuze dat... Terugblik na terugblik. Verdenkingen links en rechts en uiteindelijk toch op 1 persoon.
En nu gewoon lekker na alle opdracht 'oh, we zitten in de finale!'
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #64 Gepost op: 7-03-2020, 22:23:37 »
Haha, ja als je het zo bekijkt was dit wel eens verfrissend. ::rofl::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #65 Gepost op: 7-03-2020, 22:23:47 »
Voor mij was dit een hele grote Rob-is-de-molshow. Rob wist als enige niet het bedrag bij de kungfuënde kinderen, Rob wint als enige geen geld bij de wandeling langs de kamers, en 3 kandidaten verdenken hem ineens.

Want wat was er ineens aan de hand met de verdenkingen? Het voelt heel raar wat er gebeurt: iedereen verdenkt Leonie, Leonie valt af, en iedereen moet een nieuwe mol, en ineens zit zomaar iedereen op Rob. Huh? 't Was alsof er een soort magic dust over de kandidaten is uitgestrooid waardoor ze het ineens allemaal wisten.

Ook mijn gevoel. Dat maakt volgende week ook meteen een stuk minder spannend. Alsof ze alvast een voorschot nemen op Rob zijn mollenstreken zo werd de terugblik alvast ingezet. Daarbij wordt het verschil tussen de winnaar en twee verliezend finalisten bepaald door tijd en/of 1/2 vragen verkeerd vullen. Een beetje hoe Carolien/Paulien Kees uit de tent aan het lokken waren. Toen lag het er ook dik op wie wie nu verdacht.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #66 Gepost op: 7-03-2020, 22:24:17 »
Wat was dit ?  Er was een twist beloofd in afl 9. Dit is een jubileumseizoen.
Dit was echt een van de minst spectaculaire afleveringen ooit.

Opdracht 1.  leuk die kinderen, wel onchinees omdat het niet synchroon was. Maar waarom de uitleg van de opdracht wederom zo matig. Wat ging er gebeuren als nathan niet dacht dat rob en buddy het zouden weten? 

Opdracht 2 grappig omdat het een markt was en die Chinezen ons eten niet kennen? Maar verder niets te mollen, niets te speuren.

Opdracht 3 psychologie noemen ze dat, eh nee gewoon puur gokwerk.

Als dit echt de finale was van het jubileumseizoen, dan was dat enorm bedroevend . De reactie van de deelnemers op het moment dat Rik zegt maak je op voor de finaletest spreekt boekdelen . Ook zij hadden meer verwacht.

Verder waarom in opdracht die jaartallen op de sleutels als je er helemaal niks meer mee doet?  Ik krijg het idee dat ze veel meer hadden willen doen wat niet mocht of kon. Het voelt vaak niet af, gekunsteld .

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #67 Gepost op: 7-03-2020, 22:26:51 »
Verder waarom in opdracht die jaartallen op de sleutels als je er helemaal niks meer mee doet?  Ik krijg het idee dat ze veel meer hadden willen doen wat niet mocht of kon. Het voelt vaak niet af, gekunsteld .

Ergens heb ik het gevoel dat ze ter plekke heel veel dingen hebben moeten aanpassen of snel andere opdrachten hebben moeten verzinnen. Dat kwam in de podcast ook een paar keer voorbij en zou kunnen verklaren waarom veel dingen afgeraffeld lijken.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #68 Gepost op: 7-03-2020, 22:27:11 »
Daar wacht ik ook nog op. Ik vond het een leuke "reguliere" uitzending, maar mis nog compleet het finale-gevoel.

Precies dit, als regulier uitzend had het één van de leukste geweest van dit seizoen, maar ik bleef wachten op de twist en vervolgens was daar ineens de finaletest.

Vond het wel gek dat Rik het had over: ‘Wie de mol is, horen jullie morgen in de finale’ (als ik het goed heb onthouden). Dus wie weet komt er toch nog een verrassing... Maar dat is misschien ijdele hoop.

Heb vooral van de foodtruck opdracht genoten vandaag, die sfeer en dat fanatisme van de kandidaten.
Nathan die bij de eerste opdracht zonder enige uitleg ineens de knoop door mocht hakken, vond ik beduidend minder.
Net als de uitleg van de opdrachten.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #69 Gepost op: 7-03-2020, 22:27:58 »
Ik denk ook dat ze heel veel bedacht hadden van tevoren maar weinig daadwerkelijk konden uitvoeren dit seizoen. Het blijft China helaas.

Ook denk ik wel dat ze het budget al snel hadden aangetikt ;D

Offline molayze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #70 Gepost op: 7-03-2020, 22:29:07 »
Weet je nog die zin "WIDM NO NINE" ? Daar zijn de volgende spreuken nog van over:

Mil: "De wijze kent zichzelf, maar toont zichzelf niet"
Rob: "Voorkom het moeilijke door het makkelijke te doen"
Buddy: "Met verdraaide woorden kun je van alles bereiken, maar door slechts te handelen, overvleugel jij de anderen" (dit is veranderd, het was "Met verdraaide woorden kun je van alles bereiken, maar door juist te handelen kun je de anderen overvleugelen")
Nathan: "Het is beter een kaars aan te steken dan de klagen over de duisternis" (dat is ook veranderd, het was "Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis")

Als je de originele zinnen pakt en je husselt de letters kan je "dmnn" krijgen, oftwel "De mol Nathan" (die laatste n kan op de laatste letter van Nathan's naam slaan of iets anders), maar omdat je een dubbele N hebt, zou het kunnen dat daarom de laatste zin is veranderd. Dan krijg je namelijk dmna "De mol NAthan". Het was natuurlijk nog beter geweest als dat een r van Rutjes was.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2020, 22:55:06 door molayze »

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #71 Gepost op: 7-03-2020, 22:29:57 »
En dat is precies wat ik normaal zo irritant vind. 'oh we zitten in de finale'. Laatste ontbijt dit, laatste kledingkeuze dat... Terugblik na terugblik. Verdenkingen links en rechts en uiteindelijk toch op 1 persoon.
En nu gewoon lekker na alle opdracht 'oh, we zitten in de finale!'

 ::jaja:: Dat

En ik vond het heel leuk dat ze mol-acties van hun mol bespraken in de biecht. Voor mijn gevoel is dat normaal altijd een beetje tussen ‘wij-meiden-doen-ons-haar-even-lekker-stylen-en-tutten-met-make-up’ en ‘ik-ga-dit-land-eten-hotel-etc.-zo-erg-missen-dat-ik-wel-kan-janken’ ingepropt. Nu kwam het goed aan bod!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #72 Gepost op: 7-03-2020, 22:30:19 »
Inderdaad een mindere aflevering, die kookopdracht bv. bracht wel geld op maar hoort eerder in een kookprogramma thuis.
Nu is het trouwens duidelijk dat Rob de mol is nadat hij door de mand is gevallen in de kungfu-opdracht.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #73 Gepost op: 7-03-2020, 22:30:55 »
En dat is precies wat ik normaal zo irritant vind. 'oh we zitten in de finale'. Laatste ontbijt dit, laatste kledingkeuze dat... Terugblik na terugblik. Verdenkingen links en rechts en uiteindelijk toch op 1 persoon.
En nu gewoon lekker na alle opdracht 'oh, we zitten in de finale!'
Maar je kan toch allebei doen? Waarom is de draaitafel van vorige week niet ingezet als "hier kun je een vrijstelling verdienen voor de finale". Dan maak je daar bekend dat je met 4 naar de finale gaat, en kun je alsnog in de finale (aflevering 9) dezelfde 3 opdrachten doen als nu, maar mèt jubelstemming want yes-we-zitten-in-de-finale.

Of was de finale-met-4 de "twist" waar Tarbozan over spreekt? Ik hoop het niet, bovendien heeft volgens mij Rick mcCullough (sp?) zelf een keer gezegd dat hij dat in 2007 geen succes vond. ???

Ik hoop met jullie mee dat er nog in aflevering 10 iets zit. Maar als dat zo was, dan zou je als makers toch een hintje geven? Waarom zou iemand vol spanning zijn over aflevering 10 als er een twist is waar geen enkele aanwijzing voor is? Daar maak je toch een opzetje voor? Net zoals de D*N-envelop in aflevering 5? Voorpret is een belangrijk onderdeel van genot, daar wil je dan toch gebruik van maken? Edit: dus ik reken op niets, qua twists. Het spel is gespeeld, dat heeft Rik gezegd en ik ga ervan uit dat de presentator ons niet misleidt.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2020, 22:33:31 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #74 Gepost op: 7-03-2020, 22:31:27 »
Volgens mij heeft echt iedereen veel te hoge verwachtingen.

En volgens mij zitten we ons er al jaren aan te ergeren dat aflevering 9 maar uit 1 opdracht bestaat en het voor de rest één grote terugblik is op het seizoen, wat we in aflevering 10 ook weer gaan zien.

Doen ze dat eens niet, is het weer niet goed.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #75 Gepost op: 7-03-2020, 22:31:37 »
En ik vond het heel leuk dat ze mol-acties van hun mol bespraken in de biecht. Voor mijn gevoel is dat normaal altijd een beetje tussen ‘wij-meiden-doen-ons-haar-even-lekker-stylen-en-tutten-met-make-up’ en ‘ik-ga-dit-land-eten-hotel-etc.-zo-erg-missen-dat-ik-wel-kan-janken’ ingepropt. Nu kwam het goed aan bod!

Dat vond ik ook leuk, dat ze voor zichzelf even opnoemden wat ze de opvallendste molacties vonden van hun mol.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2020, 22:33:11 door DigiMol »
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #76 Gepost op: 7-03-2020, 22:32:59 »
Of was de finale-met-4 de "twist" waar Tarbozan over spreekt? Ik hoop het niet, bovendien heeft volgens mij Rick mcCullough (sp?) zelf een keer gezegd dat hij dat in 2007 geen succes vond. ???

Nee, Rick gaf vorig jaar in een van de afleveringen van de podcast aan dat hij met vier naar de finale juist wel een succes vindt. Betere dynamiek dan met z'n drieën. (Ik heb het onlangs teruggeluisterd.)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #77 Gepost op: 7-03-2020, 22:34:03 »
Volgens mij heeft echt iedereen veel te hoge verwachtingen.

En volgens mij zitten we ons er al jaren aan te ergeren dat aflevering 9 maar uit 1 opdracht bestaat en het voor de rest één grote terugblik is op het seizoen, wat we in aflevering 10 ook weer gaan zien.

Doen ze dat eens niet, is het weer niet goed.
precies dit!
ik heb namelijk geen enkele terugblik gezien

denk dat die te hoge verwachtingen komen door de belgische mol
chipsverslaafde <3

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #78 Gepost op: 7-03-2020, 22:35:16 »
Goed om te weten Heinz. Dank voor het terugluisteren. Dan heb ik dat verkeerd onthouden en al vaker verkeerd geciteerd...

denk dat die te hoge verwachtingen komen door de belgische mol
En door de jubileumhype.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Sturen
« Reactie #79 Gepost op: 7-03-2020, 22:37:10 »
Net even teruggeluisterd en ik vind de nadruk van Rik op “alsnog” toch wel opvallend hoor (en wie valt er -alsnog- vlak voor de ontknoping af )

Normaal val je toch af “tijdens de ontknoping” en niet er voor?

Hij laat ook echt een pauze vallen voor het woord “alsnog” ...alsof 1 kandidaat te vroeg gejuicht heeft