Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 169351 keer)

Offline PatrickDeMol

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #720 Gepost op: 1-03-2020, 16:51:56 »
Ik was toch eens benieuwd welke combinaties allemaal mogelijk zijn met deze morsecode. Gelukkig ben ik een beetje handig met programmeren en heb ik een algoritme geschreven.
[...]
.--..---..--.-.......-.-
aantal resultaten: 3196689

een woord punt, meerdere woorden streep:
-..--...--..-.-------.-.
aantal resultaten: 2771774

Zoals je ziet zijn de mogelijkheden immens. Of de Nathan hint echt is? Het kan, maar het is zeker niet sluitend

Hier zat ik ook al naar te kijken, maar je bent me (gelukkig) voor. Netjes uitgezocht hoor!  ::ok::

Het doorlopen van al die mogelijkheden is toch wel te immens. Wellicht filteren op namen, initialen, en 'de mol' of 'mol' ?
Ik weet wel dat 'mol rob dekay', 'dekay de mol', 'de mol is rd', 'de mol is mw' en 'de mol is bv'. Niet te maken waren met de morse code reeks zoals Enigma TV hem opgaf.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #721 Gepost op: 1-03-2020, 17:39:53 »
Voor wie geïnteresseerd is in alle mogelijkheden van de opdrachttitels-morse.



! Let op, dit zijn grote bestanden. Download met wifi !

Ik zal er de komende dagen wat filters op los laten om te kijken of er nog iets anders dan de Nathan-hint uit te halen valt
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #722 Gepost op: 1-03-2020, 17:59:04 »
ik geloof niet meer in morse hints sinds ik vorig jaar een kwartier voor de finale
'WESTRIK MOLT' gevonden dacht te hebben en dit geen hint bleek te zijn  ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #723 Gepost op: 1-03-2020, 21:28:16 »
Eventuele hint dat de mol zich bevond in t park —-> Rob of Mil

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #724 Gepost op: 1-03-2020, 22:05:38 »
Is er trouwens een link ergens naar de eerste aflevering van widm?
Zou toch op zijn plaats zijn in jubileumeditie...

Datum eerste uitzending viel me op
19-11-1999

Iets met 4x20?

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #725 Gepost op: 1-03-2020, 23:33:52 »
Ik weet niet of het al was genoemd, maar de titel van aflevering 8 'Doorgeven' kan ook verwijzen naar één van Rob's liedjes: Geef Het Door.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #726 Gepost op: 2-03-2020, 00:46:07 »
Ik weet niet of het al was genoemd, maar de titel van aflevering 8 'Doorgeven' kan ook verwijzen naar één van Rob's liedjes: Geef Het Door.

Die is al genoemd ja, maar leuke toevoeging als het gaat om muzikale hints dit jaar. Zitten er veel van in :p.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #727 Gepost op: 2-03-2020, 01:29:29 »
Ik ben de morse puzzel eens vanaf de andere kant ingevlogen. Ik heb eens even gekeken hoeveel opdrachten je nodig hebt om welke woorden/namen te maken. En daardoor te kijken wat op basis van het aantal opdrachten nog gemaakt kan worden.

Miljuschka
--…-…---..-…-.-…..-.-.- (31)
Buddy
-…..--..-..-.-- (17)
Nathan
-..--…..--. (13)
Rob
.-.----… (10)
Witzenhausen
.--..---…-……-..-….-. (28)
Vedder
…-.-..-….-. (15)
Rutjes
.-…--.---…. (15)
Dekay
-…-.-.--.-- (13)
Mol
-----.-.. (9)
Is
….. (5)
De
-… (4)
2020
..--------…….--- (20) (icm met een naam altijd te veel)
Aannames: Seizoen heeft 9 aflevering plus finale in Vondel CS
Aflevering 9 heeft misschien een afwijkend aantal opdrachten.
9 × 3 = 27 opdrachten uitgaand van 3 opdrachten in aflevering 9. Eentje meer of minder is niet onlogisch. Deze reken ik dus ook nog mee.
Dit betekent dat je al geen miljuschka meer zou kunnen maken gezien je daar 31 opdrachten voor nodig hebt.
Nathan Rutjes = 28
Nathan Mol = 22 (te weinig)
Nathan is Mol = 27
Nathan de Mol = 26
Nathan is de Mol = 31 (te veel)
Rob Dekay = 23 (te weinig)
Rob Mol = 19 (te weinig)
Rob Is Mol = 24 (te weinig)
Rob de Mol = 23 (te weinig)
Rob is de mol = 28
Buddy Vedder = 32 (te veel)
Buddy Mol = 26
Buddy is Mol = 31 (te veel)
Buddy de Mol = 30 (te veel)
Buddy is de Mol = 36 (te veel)

Blijft over:
Nathan Rutjes (28) > nog 4 opdrachten
Nathan de Mol (26) > nog 2 opdrachten
Nathan is Mol (27) > nog 3 opdrachten
Rob is de Mol (28) > nog 4 opdrachten
Buddy Mol (26) > nog 2 opdrachten

Als er geen extra lange aflevering komt, opdrachten in de finale aflevering, of een extra aflevering lijkt mij 4 opdrachten te veel. Dan zou Rob ook afvallen voor een morse code hint in de opdracht titels.

Nathan de M.l konden we al maken hadden we gezien, kunnen we de andere opties die nu overblijven ook (bijna)maken?

Sorry voor het lange bericht  :-X

Edit: Ik kan er geen Buddy Mol van maken, misschien dat iemand anders het lukt?
« Laatst bewerkt op: 2-03-2020, 01:54:15 door Enermol »

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #728 Gepost op: 2-03-2020, 01:40:41 »
Ik vind 'Nathan de mol' wel een stuk sterker dan 'Nathan Rutjes'
In het verleden heeft dit spel, net als andere reality spellen, eigenlijk louter de voornamen gebruikt.
Ik kan me nog iets herinneren met vissers toen Suzan Visser de mol was, en we dachten even vogels te zien maar dat bleek geen hint dacht ik, maar dan toch niet iets met voor+achternaam.
Ook meestal met iets van toevoeging 'mol' erbij. Zelfs bij de Klaas-hint was dit het geval.

Ja, er zijn ongetwijfeld heel veel mogelijke morsecodes, maar dan nog vind ik dit wel erg opvallend.
En dat zeg ik vanuit mijn rob-tunnel.



Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #729 Gepost op: 2-03-2020, 09:06:00 »
Op zoek naar de spaceX raketten kwam ik dit tegen op internet.
https://www.reddit.com/r/widm/comments/f10iwd/afl_5_opdr_1_fotos_in_stukjes_film_zijn_vervangen/
Ik haal hem maar weer naar boven. Durfde het eerst niet aan, want ach ja Buddy is toch niet de mol.

De fragmenten in het filmpje bij Beeld en Geluid zijn vervangen door beelden van deze raketten. Links staan de beelden zoals het moet zijn, rechts staan de raketten. Het verhulde moment is de executie aflevering 1 seizoen 10. Erik van der Hoff zanger.  Buddy en Rob zijn zangers, dus nog niet eenduidig. Maar nu komt het: Vervangen door raketten.
Huh Raketten? Ja, de Space X raketten waarmee een Tesla in de ruimte is gelanceerd met aan boord Starman. Starman is een Mannequin pop aangekleed als Ruimteman. Past precies bij de stemmen die Buddy inspreekt doet voor dit soort films en hij is natuurlijk zelf ook fotomodel/mannequin.

Bij mijn eerder post (citaat) staan nog meer plaatjes.

Buddy's carrière gaat als een raket.
Een vriendin is Maan.
Favoriete zanger is Bruno Mars.
Wil Buddy naar Mars, een Bruno Mars worden?
Stemmen gedaan voor Spider-Man: Into the Spider-Verse en voor Thunderbirds Are Go!

En op internet zag ik nog een foto van Buddy Vedder en Marije Zuurveld in een roze Nissan Micra "Barbie". https://www.metronieuws.nl/showbizz/2019/10/bloedbad-bekendste-influencers-in-smartphonefilm.  Ken en Barbie, maar dan de bloedige versie: de mol. Mes in je rug, schaar in je hoofd.

Ik zie dit niet zozeer als een hint. Veel te moeilijk. Dit jaar eens een originele puzzel in plaats van morse of letters in de leader. En waarschijnlijk heb ik iets teveel bij elkaar gesleept.

« Laatst bewerkt op: 2-03-2020, 09:35:03 door foxhunter »

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #730 Gepost op: 2-03-2020, 09:54:57 »
Ik vind het heel mooi al dat gepuzzel met morse, maar een hint moet goed uitlegbaar zijn en het deel "morse" komt volledig uit de lucht vallen. Ik denk toch dat je niet met morse een hint kan ontdekken. Als morse nou typisch chinees was of als er een opdracht met morsecode was geweest had het wel gekund.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #731 Gepost op: 2-03-2020, 10:11:33 »
Voor wie geïnteresseerd is in alle mogelijkheden van de opdrachttitels-morse.



! Let op, dit zijn grote bestanden. Download met wifi !

Ik zal er de komende dagen wat filters op los laten om te kijken of er nog iets anders dan de Nathan-hint uit te halen valt

Kun je eens alle resultaten zonder Y eruit halen? Dus alleen degenen tonen waar een Y in zit, (met ctrl+F krijg ik bij de eerste lijst geen resultaten) Of kun je hem zo filteren dat je alleen degenen overhoud waar de letters van Buddy in voor komen?

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #732 Gepost op: 2-03-2020, 10:18:04 »
Ik vind het heel mooi al dat gepuzzel met morse, maar een hint moet goed uitlegbaar zijn en het deel "morse" komt volledig uit de lucht vallen. Ik denk toch dat je niet met morse een hint kan ontdekken. Als morse nou typisch chinees was of als er een opdracht met morsecode was geweest had het wel gekund.


Dat is toch met het meeste gepuzzel op dit forum?  ???
Wanneer van cijfers letters worden gemaakt
wanneer uit een stel cijfers een datum gehaald wordt
Wanneer er achtergrondmuziek aan een kandidaat gelinkt wordt
Er is nooit een opdracht waarbij je data/leeftijden moet maken met cijfers en ik heb ook nergens een opdracht gezien waar ze muziek aan een kandidaat moesten linken. Voor mij is dit allemaal net zo random als morse.

Dit is gewoon het idee van puzzelen volgens mij :-X

Het zou wel simpel worden dat ze ons eerst gaan "vertellen" dat we morse moeten gebruiken.

Offline Relinde

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #733 Gepost op: 2-03-2020, 14:52:18 »
ik geloof niet meer in morse hints sinds ik vorig jaar een kwartier voor de finale
'WESTRIK MOLT' gevonden dacht te hebben en dit geen hint bleek te zijn  ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::

Hoe kom je aan die tweede T ? ik heb een E over. ( heb wel de streepjes en puntjes omgewisseld tov de jouwe. OTKWSELERMI (mits de opdrachttitels nog kloppen)
Westrik mol. Zou het dan zijn
« Laatst bewerkt op: 2-03-2020, 15:05:53 door Relinde »

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #734 Gepost op: 2-03-2020, 18:31:44 »
Ik ben de morse puzzel eens vanaf de andere kant ingevlogen. Ik heb eens even gekeken hoeveel opdrachten je nodig hebt om welke woorden/namen te maken. En daardoor te kijken wat op basis van het aantal opdrachten nog gemaakt kan worden.

Je hebt alle strepen en punten op een hoop gegooid en deze zelf in een bepaalde volgorde gezet?  ???

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #735 Gepost op: 2-03-2020, 19:05:26 »

Dat is toch met het meeste gepuzzel op dit forum?  ???
Wanneer van cijfers letters worden gemaakt
wanneer uit een stel cijfers een datum gehaald wordt
Wanneer er achtergrondmuziek aan een kandidaat gelinkt wordt
Er is nooit een opdracht waarbij je data/leeftijden moet maken met cijfers en ik heb ook nergens een opdracht gezien waar ze muziek aan een kandidaat moesten linken. Voor mij is dit allemaal net zo random als morse.

Dit is gewoon het idee van puzzelen volgens mij :-X

Het zou wel simpel worden dat ze ons eerst gaan "vertellen" dat we morse moeten gebruiken.

Ja maar in de ontknopingsaflevering komt echt niet voorbij:
Ow trouwens, je had opdrachtentitels met morse moeten omzetten naar letters die je vervolgens ook nog in een andere volgorde moet zetten zodat er toevallig een naam van de kandidaten komt te staan.

Waarschijnlijk als je de afleveringtitels neemt en die letters husselt dat je ook wel een kandidaatnaam kan maken. Als er ergens een hint in zou zitten met letters zou ik eerder gaan puzzelen met die wijsheden van Lao-Tse denk ik.

Nogmaals: ik vind het top dat er zoveel wordt gepuzzeld, maar het moet wel eenvoudig uitlegbaar zijn in de laatste aflevering. :)






Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #736 Gepost op: 2-03-2020, 19:06:10 »
Je hebt alle strepen en punten op een hoop gegooid en deze zelf in een bepaalde volgorde gezet?  ???


Jij hebt toch bij de eerste titel zonder pardon genegeerd dat daar twee spaties inzitten en dat het dus eigenlijk twee punten voor de Morse-code zouden moeten zijn?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #737 Gepost op: 2-03-2020, 19:18:13 »

Jij hebt toch bij de eerste titel zonder pardon genegeerd dat daar twee spaties inzitten en dat het dus eigenlijk twee punten voor de Morse-code zouden moeten zijn?

Ik heb gezegd dat ik voor een titel met meerdere woorden een punt plaats. Dat is iets anders dan 'voor iedere spatie'  ;D

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #738 Gepost op: 2-03-2020, 19:23:58 »
Ik heb gezegd dat ik voor een titel met meerdere woorden een punt plaats. Dat is iets anders dan 'voor iedere spatie'  ;D


Ja, maar dat maakt de hint meteen al heel zwak. Titels die bestaan uit één woord een streep, dat valt uit te leggen aan het publiek, maar spaties als punten eigenlijk niet als je de eerste de beste spatie al negeert. Nogmaals: ik vind je puzzelwerk heel leuk, maar het rammelt. Ook omdat je aan het eind waarschijnlijk een teken overhoudt als er zaterdag drie opdrachten zijn. Dat teken negeer je dan ook maar, omdat het je niet goed uitkomt?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #739 Gepost op: 2-03-2020, 19:43:48 »

Ja, maar dat maakt de hint meteen al heel zwak.
  ::jaja::