Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig  (gelezen 17678 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #60 Gepost op: 29-02-2020, 23:00:35 »
De zoveelste chaos-opdracht; onvolledig gezien, teveel in geknipt, te weinig tijd voor de kandidaten. En tegelijkertijd denk ik ook: het had niet nog harder moeten waaien want dan hadden ze deze opdracht ergens in een windstil dal gedaan.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #61 Gepost op: 29-02-2020, 23:03:40 »
De zoveelste chaos-opdracht; onvolledig gezien, teveel in geknipt, te weinig tijd voor de kandidaten. En tegelijkertijd denk ik ook: het had niet nog harder moeten waaien want dan hadden ze deze opdracht ergens in een windstil dal gedaan.

En zo is het.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #62 Gepost op: 29-02-2020, 23:46:41 »
Ja ik zit echt aan de limiet van kritiek level van dit seizoen dus ik dacht, benader het eens anders. Laat ik eens vragen of iemand anders hier wél iets van snapt ::rofl:: [...]
De zoveelste chaos-opdracht; onvolledig gezien, teveel in geknipt, te weinig tijd voor de kandidaten.
Ik heb deze opdracht met z'n 6'en zitten kijken en ik geloof niet dat iemand kon volgen wat er gebeurde.

Dus nee, je bent niet de enige.

Ook qua molpunten kan ik er helemaal niks mee.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #63 Gepost op: 1-03-2020, 00:18:05 »
Je kunt voor de molpunten gebruik maken van wel/niet deelnemen aan de opdracht. Verder vond ik de bedoeling van de opdracht wel duidelijk, maar de opdracht is zo moeilijk en er gaat zo veel fout dat ik ook niet weet of er echt iets mee te doen is. Naast het feit dat de bedragen van kokers worden vergeten kan er zomaar iemand al dan niet expres twee kokers hebben verwisseld.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #64 Gepost op: 1-03-2020, 00:24:47 »
Ik vermoed dat er een sleutelbedrag-kokertje moet zijn. Welk bedrag en waar? Qua mollen om de bedragen van links naar rechts kloppend te maken is Nathan op de beste positie en dan Rob.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #65 Gepost op: 1-03-2020, 00:55:34 »
Buddy: als ik naar beneden kijk, dat moet je gewoon niet doen.
Rob: wauw, alsof ik over lucht loop.
Mil: jongens ik durf dit echt niet.
punt einde.
Meer heb ik niet te zeggen over deze opdracht.
Deze opdracht is hier geëindigd.
.........
o nee toch niet...  ik ben 1 tentakeltje vergeten....  Waar zouden we zijn zonder hulpmol Buddie?
Weer heel weinig geld in de pot. (of is Rick de mol?)
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 01:02:28 door foxhunter »

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #66 Gepost op: 1-03-2020, 01:10:39 »
Nathan (en Rob) wisselen op het laatste moment nog de kokers in het kistje van Buddy, die al gezegd had dat zijn kistje compleet was. Toch is er € 80 verdiend. Heeft Rob dus de goede kokers in Buddy’s kistje gestopt op de lege plekken die Nathan er achterliet? Dat zou toch onmols zijn?

Buddy had 2 kistjes. Ik denk dat ze de 80 euro kist ongemoeid hebben gelaten en in het 2de bakje hebben lopen wisselen. Nog niet teruggekeken.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #67 Gepost op: 1-03-2020, 05:38:47 »
Nathan had hier toch de beste sleutelpositie, Rob de tweede beste positie. Rob probeert nog een hoop maar het gaat daar al meteen mis door Leonie. Nathan maakt er net als bij de theepot rigoureus een einde aan door te zeggen 'Rob, ik heb jouw code!' naar het kistje van Rob te rennen, daar drie kokers in te smijten en terug te rennen. Dat zijn drie kokers waarvan direct niemand meer weet wat er in zit. Even later beslist Nathan dat hij een fout heeft gemaakt maar nu niet meer weet wat waarin zit (en de schuld aan ieder ander geeft), trekt de conclusie dat ze niet meer verder kunnen omdat ze geen kistjes meer compleet kunnen maken en werpt dan volslagen onlogisch op dat ze voor de laatste kist met het hoge bedrag moeten gaan.

Hij komt er alleen compleet mee weg omdat iedereen zo absurd veel vertrouwen in hem heeft. Nota bene die ochtend (of de dag ervoor?) nog als enige 250 euro binnen gefietst nietwaar!

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #68 Gepost op: 1-03-2020, 07:51:35 »
Leuke opdracht, maar heel jammer dat deze zo ondoorzichtig was.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #69 Gepost op: 1-03-2020, 09:01:37 »
De tactiek van Mil was heel doorzichtig. Net als die van Patrick Stoof toen de kandidaten over een kabel moesten bij de Duivel.

Een paar meter proberen en dan stoppen. In de hoop dat de rest er niet in slaagt om de opdracht goed uit te voeren. Missy eh missie geslaagd.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #70 Gepost op: 1-03-2020, 10:31:56 »
Ze hadden op een van die boten die onder de brug doorvoer (een hint) moeten zetten wie de Mol is. Had niemand op gelet en had je toch een extra laag in de opdracht. ;D

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #71 Gepost op: 1-03-2020, 10:35:25 »
Ze hadden op een van die boten die onder de brug doorvoer (een hint) moeten zetten wie de Mol is. Had niemand op gelet en had je toch een extra laag in de opdracht. ;D
Ik zit ook al te denken hoe de opdracht leuker had gekund, ze wilden duidelijk mooie beelden maken en dat is zeker gelukt. Bungiejumpen was leuk geweest  ;D
Trouwens helemaal geen gevaarlijke opdrachten dit seizoen!
Ze hebben een keer iets gedaan op een brug met kleuren en tekens onthouden en dan kon je het als kijker beter volgen. Ik heb er nu niets van begrepen en naast de prachtige beelden heb ik me best ook niet gedaan om het te volgen.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 10:37:52 door Run »

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #72 Gepost op: 1-03-2020, 10:48:09 »
Mil heeft zich al ingedekt in voorstelvideo voor die hoogtevrees...dus dat konden we verwachten.

Als leonie vorige week al was afgevallen, misschien te weinig mensen voor deze opdracht met mil ook al aan de kant?

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #73 Gepost op: 1-03-2020, 11:14:01 »
Ik vind het onterecht om Mil vanwege deze opdracht af te schrijven als Mol. Ze heeft namelijk wel degelijk invloed gehad op deze opdracht en het zou imo een prima mollenstreek kunnen zijn.

Ten eerste: Mil heeft echt hoogtevrees. Zie de foto hieronder van een Facebookbericht van haar.
Ten tweede: door tóch een paar stappen de brug op te lopen en daarmee te doen alsof ze aan de opdracht meedoet, schopt ze de hele boel in de war.

Het idee van de opdracht was:
5 kandidaten, elk bij een kistje met 3 kokers.
Daarnaast zijn er nog 9 extra kokers, die worden verdeeld over de kandidaten; 4 kandidaten krijgen 2 extra kokers en 1 kandidaat krijgt 1 extra koker.
Dus; 4 kandidaten moesten 5 kokers onthouden en 1 kandidaat 4 kokers.

Mil en Buddy hadden beide 2 extra kokers bij zich toen ze de brug opliepen. Maar, Mil durft ineens toch niet meer en wil stoppen. Buddy brengt haar in z’n eentje terug naar het ‘vasteland’ en neemt haar 2 extra kokers (en haar kistje) over.
Doordat de anderen al op de brug waren en op hun positie stonden, was er geen mogelijkheid meer om nog iets te veranderen. Dus Buddy eindigt met 2 x 3 kokers in de kistjes en 2 x 2 extra kokers = 10 kokers.

Áls Mil meteen (nog op het vasteland) had gezegd: “Sorry jongens, maar ik ga die brug niet op. Ik ben vandaag geen teamplayer, jullie moeten het maar zonder mij doen.”, dan had de verdeling voordat ze de brug opstapten heel anders kunnen zijn.
Buddy had dan alsnog de 2 kistjes kunnen doen = 6 kokers onthouden.
De 3 anderen hadden dan de 9 extra kokers onderling kunnen verdelen. Zij moesten dan elk 1 kistje onthouden en 3 extra kokers onthouden = ook 6 kokers p.p.

Ik ga niet beweren dat de opdracht dan wél geslaagd zou zijn, maar de kans was wel groter geweest dan nu. Buddy met 10 kokers opzadelen kan zoals ik al zei een prima mollenstreek zijn geweest. Die jongen wist nadat hij de €80 had gemaakt al écht niet meer wat er in welke koker zat.

« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 11:35:26 door Iris_77 »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #74 Gepost op: 1-03-2020, 13:54:06 »
Buddy kun je volgens mij definitief afschrijven als mol. Ondanks dat hij een bizar moeilijke opdracht krijgt voorgeschoteld (10 kokers: ik ben benieuwd hoe er in de groep is besloten dat hij dit moest gaan doen) lukt het hem om één kist compleet te krijgen. Ja, het is maar 80 euro, maar als mol had hij dat niet hoeven te doen, zeker niet gezien zijn supermoeilijke opdracht.

Rob leidt Leonie af door haar - terwijl ze nog de bedragen probeert te onthouden - te roepen. Erg verdacht. Ook maakt hij optimaal gebruik van de verwarring met Nathan en Leonie.

Van Nathan heb ik niet heel veel bijzonders gezien.

Miljuschka: ze heeft echt hoogtevrees én het stormde. Ook voor mensen zonder hoogtevrees was dit al een moeilijke opdracht, als je hoogtevrees hebt is hij denk ik onmogelijk. Knap dat ze voor zichzelf koos (dat zul je in dit spel niet zo snel doen). Hierdoor wordt de opdracht voor de rest moeilijker, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit een echte molactie is. Als de makers Mil als mol hadden gekozen, dan hadden ze wel een andere opdracht bij deze brug bedacht waardoor ze niet buitenspel had hoeven te staan (bijv. één iemand krijgt een sleutelpositie aan de kant en moet de rest aansturen ofzo).

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #75 Gepost op: 1-03-2020, 13:56:32 »
Een beetje offtopic, maar zijn er meer mensen die graag op deze brug hadden gestaan (mits er zekerheid is dat het glas niet kan breken)? Ik hou van hoogtes. Een heel landschap van bovenaf kunnen zien vind ik fascinerend.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #76 Gepost op: 1-03-2020, 14:02:00 »
Volgens mij jut Rob Mil op met de opmerking: "Wauw, alsof ik over de lucht loop!" waarna Mil meteen afhaakt. 

Ik zit niet (echt) in een Rob tunnel, maar op zo'n manier als mol een kandidaat laten weggaan is natuurlijk prachtig.  Beetje als Jan Versteegh in Georgië bij de flats waarna Ruben niet meer durfde.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #77 Gepost op: 1-03-2020, 14:21:24 »
Mag ik even zeggen hoe je het voor elkaar krijgt om met zo'n mooie locatie zo'n vage en belachelijke opdracht te maken?  ::ohno::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #78 Gepost op: 1-03-2020, 14:30:09 »
Mag ik even zeggen hoe je het voor elkaar krijgt om met zo'n mooie locatie zo'n vage en belachelijke opdracht te maken?  ::ohno::
De opdracht was naar mijn idee best oké en te doen. Het zijn alleen de kandidaten die niet eens drie getallen kunnen onthouden en afhaken bij sommen als 70 + 40. Of doen alsof, omdat ze nepmollen.

De kandidaten zijn hartstikke leuk en grappig, maar ze zijn tijdens de opdrachten lang niet altijd snugger bezig waardoor de mol nauwelijks nog iets hoeft te doen. Ik zou volgend jaar graag een kandidaat à la Lieven Scheire in het programma zien. Dat zorgt ervoor dat de mol wel nog wat concurrentie heeft en niet meer kan schuilen onder “ik snap het niet en ik doe maar wat”.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #79 Gepost op: 1-03-2020, 14:31:52 »
De opdracht was te moeilijk doordat ze de briefjes in de kokers maar één keer mochten bekijken. Teveel kokers per kandidaat. Deze opdracht was beter geweest met 6 kandidaten.
Brevis esse laboro, obscurus fio.