Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 42305 keer)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #300 Gepost op: 7-03-2020, 22:19:20 »
Straks horen we Rik zeggen: Rob, jij, bent niet de mol. Krijg een Leonie gevoel bij deze testbiechts ::rofl::

Stel je voor als Rik zegt: Rob, jij, bent niet de mol, maar, ook niet de winnaar ::rofl::

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #301 Gepost op: 7-03-2020, 22:46:07 »
Er zijn nu 2 verdachten genoemd: Rob en Buddy. Het lijkt mij dat de makers het tot op het laatste moment zo spannend mogelijk willen houden, met nog zoveel mogelijk verdachten in het spel, ook omdat ze graag verdachte molacties willen benoemen van de "niet-mollen". Ik vraag me af of de mol zich zou aansluiten bij de andere 2 "Rob-verdenkers". Als Nathan bijvoorbeeld de mol is, denk ik dat hij juist voor Mil als verdachte zou kiezen om meer spreiding te krijgen. Ik denk dus dat het inderdaad Rob is...

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #302 Gepost op: 7-03-2020, 22:51:02 »
Er zijn nu 2 verdachten genoemd: Rob en Buddy. Het lijkt mij dat de makers het tot op het laatste moment zo spannend mogelijk willen houden, met nog zoveel mogelijk verdachten in het spel, ook omdat ze graag verdachte molacties willen benoemen van de "niet-mollen". Ik vraag me af of de mol zich zou aansluiten bij de andere 2 "Rob-verdenkers". Als Nathan bijvoorbeeld de mol is, denk ik dat hij juist voor Mil als verdachte zou kiezen om meer spreiding te krijgen. Ik denk dus dat het inderdaad Rob is...

 ::jaja::
Ben jij de mol?

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #303 Gepost op: 9-03-2020, 11:58:39 »
Na de finale test heeft Rob het hoogste verdenkingspercentage.

Ben benieuwd of dit gaat kloppen met de ware identiteit van de mol.  :-\\

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #304 Gepost op: 9-03-2020, 13:37:29 »
Dit seizoen wordt super duidelijk in beeld gebracht wie de deelnemers verdenken. In aflevering 8 zien we iedereen inzetten op Leonie (op Leonie zelf dan). En dan zien we in aflevering 9 drie verdenkingen op Rob en 1 verdenking op Buddy. Hoewel ik zelf ook al enkele afleveringen op Rob zit, verbaast me dit wel. Stel Rob is de mol, dan is er toch geen enkele spanning meer? Waarom is dit zo duidelijk getoond? We krijgen Rob als mol bijna op een presenteerblaadje aangeboden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #305 Gepost op: 9-03-2020, 14:06:12 »
Omdat bijna iedereen daar helemaal paranoïde van wordt. ::rofl::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #306 Gepost op: 9-03-2020, 14:19:14 »
Precies. Onze eerste reactie als iemand door het merendeel van de kandidaten en/of het publiek verdacht wordt: "Dan is hij/zij vast niet de mol."
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #307 Gepost op: 9-03-2020, 15:05:58 »
Oh, ik dacht dat het de lithium was die ik slik.  ::hand:: Nee, maar ik denk af en toe wel eens dat ze het erom doen. Die kritiek die er al op een seizoen is nog verder oppoken. Tikkeltje poeren, beetje aanwakkeren. En heb ik ze zelfs verdedigd af en toe ...de productie dan he? En dit is de dank die je dan krijgt, als trouwe kastjeskijker met een kastje die dan ook nog week na week trouw veel te veel kijkers opgeeft?  ::niet-ok::

Nee, maar echt. Als troll vind ik 'm serieus niet zo sterk (ongeacht welke mol het is die een bootlading verdenkingen tegen zich krijgt in een finale met 4)

Hoe gaan ze dat rechtlullen als Rob de mol is? Jubileum seizoen. Iedereen zit op z'n honger. De twist komt in de live-finale, echt. Kan niet anders, toch? Ja, tuurlijk.

Troll: er komt geen twist. Nou ja, behalve dat Nathan eigenlijk al veel langer Rob verdacht.

Epic.


de productie:





Nou ja, eerst maar eventjes afwachten wat ze nog uit de ranzige hoed van Rob toveren. ::zweet::

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #308 Gepost op: 9-03-2020, 16:00:59 »
Precies. Onze eerste reactie als iemand door het merendeel van de kandidaten en/of het publiek verdacht wordt: "Dan is hij/zij vast niet de mol."

Je kunt altijd overal dubbele opzet achter zoeken. Maar verdenkingen zo duidelijk in beeld brengen is geen mooie WidM televisie. Een "Niets is wat het lijkt" is toch nog altijd beter voor het programma dan een "Haha we zeiden het toch".

Ik zal het hier ook maar zeggen, ik geloof niet dat ze in de finale de Mol zo in de kijk zetten door drie kandidaten op Rob te zetten. Dat kunnen ze veel mooier monteren en iedere kandidaat heeft wel een biecht over de andere drie.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #309 Gepost op: 9-03-2020, 16:48:59 »
Waarom is iedereen toch spontaan vergeten dat ze altijd in de finale de echte verdenkingen in beeld brengen? ??? Ja, het lijkt nu wat veel omdat er een 3e finalist is die ook Rob verdenkt. Maar het is wel vaker gebeurd dat de laatste afvaller voor de finale ook op de mol zat en we dit eigenlijk ook wel wisten. Daarop heb ik ook nooit commentaar gezien, dus ik snap niet zo goed waarom het nu ineens zo'n gigantisch probleem is behalve dat mensen gewoon veel te hoge verwachtingen hebben voor seizoen 20, en ze tegelijkertijd wel de mol willen kunnen ontmaskeren want anders is er te weinig in beeld maar toch ook van hun stoel willen vallen als de mol bekend wordt gemaakt

(ik geloof trouwens dat ik dit inmiddels in elk topic zit te herhalen dus ik ga proberen in het vervolg op m'n tong te bijten)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #310 Gepost op: 9-03-2020, 17:00:50 »

(ik geloof trouwens dat ik dit inmiddels in elk topic zit te herhalen dus ik ga proberen in het vervolg op m'n tong te bijten)
Ja, sorry, zal ik ook proberen te doen. Ik had weer hoop gekregen na de finale, waar Rob zich wel heel makkelijk liet wegzetten door Buddy.

Vind wel nog steeds dat ze niet voor een een live-uitzending met 4 moeten gaan als de hele bups op de mol zit. Dan was een extra executie in afl. 9 beter geweest.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #311 Gepost op: 9-03-2020, 17:13:49 »
Ja, sorry, zal ik ook proberen te doen. Ik had weer hoop gekregen na de finale, waar Rob zich wel heel makkelijk liet wegzetten door Buddy.

Vind wel nog steeds dat ze niet voor een een live-uitzending met 4 moeten gaan als de hele bups op de mol zit. Dan was een extra executie in afl. 9 beter geweest.
Ja, ik vind verder de "twist" van 4 personen in de finale ook niet direct heel goed uitpakken en ik heb zeker wel weer genoeg feedback voor het feedbacktopic achteraf ;D Maar Rob heeft het echt niet slecht gedaan qua verdenkingen (en ook niet qua molacties) als hij inderdaad de mol is, dus die kritiek vind ik erg onterecht. Ik snap dat veel mensen op Nathan hopen, maar als hij niet de mol is weten we helemaal niet hoe hij het had gedaan als mol. Misschien had hij het dan wel helemaal niet zo kunnen spelen als waar we nu allemaal op hopen.

En daarnaast denk ik dat veel mensen gewoon te hoge eisen stellen aan de mol, en verschillende "oppermollen" uit het verleden in de huidige tijd ook veel te duidelijk/opzichtig/verdacht zouden vinden :-X Maar dat is misschien een keer een discussie voor een ander topic, want hier gaat het wel heel offtopic :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #312 Gepost op: 9-03-2020, 18:06:52 »
Ik weet dat in de laatste aflevering altijd de echte verdenkingen worden genoemd. Daar gaat het mij ook niet om. Het gaat mij om de nadruk die erop ligt. We horen driemaal hoe verdacht Rob is, inclusief een heel lijstje met redenen (inclusief fragmenten). Dat hadden ze ook wat minder 'in your face' kunnen monteren. Nu wordt mol Rob ons op een presenteerblaadje aangereikt, waardoor het voor de reguliere kijker nauwelijks nog anders kan zijn dan dat het Rob is. De molloten hier beginnen juist weer te twijfelen, want zou het niet té obvious zijn? Maar voor de normale kijker is elke verrassing er af, mocht Rob daadwerkelijk de mol zijn. Ik vraag me af waarom ze daarvoor hebben gekozen? Niet dat ik teleurgesteld ben - Rob is al heel wat afleveringen mijn mol - maar het verbaast me gewoon. Ik probeer - mede door mijn vraag in dit topic - uit te vinden waarom hiervoor is gekozen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #313 Gepost op: 9-03-2020, 18:11:29 »
Dat kunnen alleen de makers achteraf vertellen. Maar ik zie het bezwaar niet omdat er dus toch wel wat achter gezocht wordt en ik zie het voordeel wel: dat het eerlijk is naar de kandidaten toe die (als Rob het idd is) uiteindelijk toch de juiste Mol aan weten te wijzen. Dat daar molacties van Rob bijhoren lijkt me logisch.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #314 Gepost op: 9-03-2020, 18:24:11 »
Die fragmenten van mogelijke molacties doen ze ook al langer in de finale. Als ze er nu vanaf waren geweken hadden we er vast ook wat achter gezocht, want daar zijn we goed in als forum ::rofl:: Ze hadden er misschien voor kunnen kiezen om de verdenkingen nu vaag te houden en dan volgende week nog te laten zien, maar dat was dan weer van de zendtijd afgegaan die we als forum massaal liever zien gaan naar aandacht voor molacties en hints.

Daarnaast kan de reguliere kijker er blijkbaar nog prima omheen, want voor zover de appgebruikers representatief zijn voor de reguliere kijker zitten die in ieder geval nog steeds meer op Nathan dan op Rob.

Misschien een goede vraag achteraf voor de chat waarom ze hiervoor hebben gekozen :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #315 Gepost op: 9-03-2020, 18:32:11 »
Nathan geeft feitelijk geen molacties van Rob maar fouten van zichzelf aan.

Persoonlijk zou het ik het nogal flauw vinden. Omdat als Rob de mol is, een finale met 4 op deze manier helemaal niet leuker of dynamischer is zoals Rick eerder heeft gezegd. Te meer omdat drie van de vier niet door hadden dat ze al in de finale stonden. Het opmerken dat er in aflevering 10 nog iemand afvalt voor de bekendmaking, is ook niets als Rob de mol is. Dat is alleen spectaculair en spannend als Rob afvalt.


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #316 Gepost op: 9-03-2020, 18:39:29 »
Nathan geeft feitelijk geen molacties van Rob maar fouten van zichzelf aan.

Persoonlijk zou het ik het nogal flauw vinden. Omdat als Rob de mol is, een finale met 4 op deze manier helemaal niet leuker of dynamischer is zoals Rick eerder heeft gezegd. Te meer omdat drie van de vier niet door hadden dat ze al in de finale stonden. Het opmerken dat er in aflevering 10 nog iemand afvalt voor de bekendmaking, is ook niets als Rob de mol is. Dat is alleen spectaculair en spannend als Rob afvalt.

Ja hè.. erg verwarrend dit  ???

Voor al die “factoren van buiten” had ik m echt al afgeschreven precies om jouw bovengenoemde reden.

En dat ligt niet aan dat Rob het niet goed gedaan zou hebben. Hij heeft t prima gedaan.
Het is echt de teleurstellende manier waarop ze t nu op n presenteerblaadje leggen wat voor de anti climax zorgt

Arme Rob.. prima mol als hij t is  ::bravo::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #317 Gepost op: 9-03-2020, 22:23:52 »
Nathan geeft feitelijk geen molacties van Rob maar fouten van zichzelf aan.

Persoonlijk zou het ik het nogal flauw vinden. Omdat als Rob de mol is, een finale met 4 op deze manier helemaal niet leuker of dynamischer is zoals Rick eerder heeft gezegd. Te meer omdat drie van de vier niet door hadden dat ze al in de finale stonden. Het opmerken dat er in aflevering 10 nog iemand afvalt voor de bekendmaking, is ook niets als Rob de mol is. Dat is alleen spectaculair en spannend als Rob afvalt.
Ik denk dat heel veel mensen dat flauw zouden vinden ja, als ze een hele show gaan bouwen (met nieuw spelelement) rond een door 3 finalisten ontdekte mol.

Een groot aantal Rob verdenkers zal er de humor wel van in kunnen zien. Snap ik echt wel, maar ze maken het programma voor een veel breder publiek, dat dan ws met zo'n slow clap-reactie komt, als toen Klaas zich bekend maakte als mol.

Als Rob de mol is hadden ze de verdenkingen al aan kunnen zien komen toen Leo naar huis moest. Dan was er al echt iets voor nodig geweest om niet door iedereen te worden verdacht.

Vervolgens zou de mol dan de eerstvolgende opdracht (9.1) heel slecht hebben uitgevoerd. Alle ogen op de Mol. Kan, maar lijkt me een horrorscenario voor de productie, die het liefst een live-uitzending met 4 wil. Dan is dat het moment om daar vanaf te zien, lijkt me. Maar dat deden ze dus niet.

Voor mij een reden om terug met de beentjes op de grond toch weer in de kunde van de productie te vertrouwen. Want die weten echt wel wat ze doen.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2020, 22:47:25 door Amethyst »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #318 Gepost op: 10-03-2020, 13:12:11 »
De wie verdenkt wie-informatie leidt hou dan ook naar Nathan dit jaar. Meerdere afvallers of mogelijke afvallers (met de kaarten) zaten mogelijks op Rob.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #319 Gepost op: 10-03-2020, 13:15:52 »
De wie verdenkt wie-informatie leidt hou dan ook naar Nathan dit jaar. Meerdere afvallers of mogelijke afvallers (met de kaarten) zaten mogelijks op Rob.

Door de montage leek het ook alsof Sinan de enige was die op Merel zat toen hij in de voorlaatste aflevering afviel terwijl dat niet waar was... ;)