Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute  (gelezen 21308 keer)

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #80 Gepost op: 3-02-2020, 12:01:51 »
Iemand toevallig ook het filmpje van Leonie gezien waar het lijkt dat ze hier iets in de jas heeft gestopt? Heeft ze hier die €500 inzitten en 'misleid' ze ons?
Rik haalt gewoon 7 briefjes uit het kistje, dus Leonie heeft er ook één ingestopt. Wat kan ze in haar jas gestoken hebben dan en met wat voor doel?

Offline martijn2308

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #81 Gepost op: 3-02-2020, 12:12:14 »
Ze kan die €500 toch gepakt hebben voor het oog van de camera en deze in haar jaszak hebben gestopt. Verder in de route pakt ze snel een andere kaart en stopt ze die in de bak.
Op dat filmpje doet ze iets apart met haar jaszak en lijkt ze deze weer een beetje recht te trekken.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #82 Gepost op: 3-02-2020, 12:48:20 »
Ze kan die €500 toch gepakt hebben voor het oog van de camera en deze in haar jaszak hebben gestopt. Verder in de route pakt ze snel een andere kaart en stopt ze die in de bak.
Op dat filmpje doet ze iets apart met haar jaszak en lijkt ze deze weer een beetje recht te trekken.

Maar.. We weten dat het volgende ingeleverd is: 2 x €500, 1 x joker, en 4 x groepsvrijstelling... Wat zou ze in haar jaszak gestopt moeten hebben, en wat stopt ze dan in die bak? Dat kan alleen 500 euro of een GV zijn, aangezien we weten dat Johan voor een joker ging...

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #83 Gepost op: 3-02-2020, 14:17:25 »
Ik weet nog niet zo goed wat ik van deze opdracht moet denken, om de simpele reden dat we weer zoveel NIET zien. We zien niet wat er in elk kistje zit (en sowieso is de volgorde bij iedereen anders!), we zien niet wat er gepakt wordt en waarom. Hier had ik wel wat biechten bij willen horen!

Duidelijk is dat de mol zéker geen geld pakt (en al helemaal geen 500 euro): Leonie en Claes vallen daardoor af (we zien niet dat Claes 500 euro pakt, maar horen hem wel zeggen dat hij vindt dat er iemand af moet vallen. Dan pak je geen groepsvrijstelling). Als stoorzender zou de mol nog een joker kunnen pakken, maar aangezien we zien dat Johan de joker pakt geloof ik daar ook niet echt in. De mol zit dan bij de andere vier: Rob, Miljuschka, Nathan en Buddy.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #84 Gepost op: 3-02-2020, 14:52:38 »
Duidelijk is dat de mol zéker geen geld pakt (en al helemaal geen 500 euro): Leonie en Claes vallen daardoor af (we zien niet dat Claes 500 euro pakt, maar horen hem wel zeggen dat hij vindt dat er iemand af moet vallen. Dan pak je geen groepsvrijstelling). Als stoorzender zou de mol nog een joker kunnen pakken, maar aangezien we zien dat Johan de joker pakt geloof ik daar ook niet echt in. De mol zit dan bij de andere vier: Rob, Miljuschka, Nathan en Buddy.
Los van de hints dat Buddy degene is die de 500 euro pakt hoor je Claes ook nog zeggen:" ik ga gewoon door tot het laatste bakje". Mijn theorie is dat de groepsvrijstelling daar inzat en hij dus per ongeluk toch die heeft gepakt ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #85 Gepost op: 3-02-2020, 15:23:49 »
Opvallend dat Nathan het eerste kistje met groepsvrijstelling kiest.

Hij moet weten dat er nog kistjes zijn met groepsvrijstellingen. Waarom niet de route verder verkennen, en later pas de groepsvrijstelling kiezen. Dan zou hij meer informatie hebben gehad, met hetzelfde resultaat.

Ook de redenering: "ik kies altijd voor de groep" is merkwaardig. Wie is de mol is geen voetbalwedstrijd waarin het teambelang boven het individuele belang gaat.
Nee, het gaat in dit programma erom als enige te winnen, ten koste van de andere kandidaten. Niks groepsbelang.

Ja, het belang van de groep en van de kandidaat zelf is om zoveel mogelijk geld in de pot te krijgen. Uiteindelijk valt er toch iemand af.
Dus kiezen voor 500,- in de pot is het beste voor de groep.



Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #86 Gepost op: 3-02-2020, 15:28:04 »
Ja haha

Hij is lekker bezig met zn “team” en zn “ploeg”

Molletje  ::rofl::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #87 Gepost op: 3-02-2020, 15:29:55 »
Opvallend dat Nathan het eerste kistje met groepsvrijstelling kiest.

Hij moet weten dat er nog kistjes zijn met groepsvrijstellingen. Waarom niet de route verder verkennen, en later pas de groepsvrijstelling kiezen. Dan zou hij meer informatie hebben gehad, met hetzelfde resultaat.

Ook de redenering: "ik kies altijd voor de groep" is merkwaardig. Wie is de mol is geen voetbalwedstrijd waarin het teambelang boven het individuele belang gaat.
Nee, het gaat in dit programma erom als enige te winnen, ten koste van de andere kandidaten. Niks groepsbelang.

 ::jaja::

Dat is ook mede waarom ik Nathan zo verdacht vind. Ik heb het idee dat hij zijn karakter uitvergroot door te beweren dat hij 'echt een teamspeler is en daarom altijd voor de groep gaat'. WIDM is inderdaad geen voetbal, en zijn medekandidaten zullen niet snel die positieve, glimlachende, enthousiaste, 'fanatieke' 'teamspeler' verdenken..

En verder was wat jij al noemt me ook opgevallen, hij kijkt niet eens verder dan het eerste bakje terwijl alle andere kandidaten dit wel doen (Buddy haalt uit het 3e bakje iets, de rest kwam of minimaal even ver als Buddy of liep verder meen ik). Als je als mol al weet dat je voor de groepsvrijstelling gaat, hoef je ook niet verder te kijken dan je neus lang is (en dus niet verder dan bakje 1). Dat je als kandidaat niet eens nieuwsgierig bent naar wat er nog in de overige bakjes kan liggen vind ik moeilijk om te geloven.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #88 Gepost op: 3-02-2020, 15:33:06 »


hij kijkt niet eens verder dan het eerste bakje terwijl alle andere kandidaten dit wel doen

Wil ik als Nathanverdenker toch even zeggen dat ik dat dus onmols vindt. Als mol wil je overkomen als kandidaat en ga je een beetje spannend lopen doen toch?
 

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #89 Gepost op: 3-02-2020, 15:34:20 »
Wil ik als Nathanverdenker toch even zeggen dat ik dat dus onmols vindt. Als mol wil je overkomen als kandidaat en ga je een beetje spannend lopen doen toch?

Maar verder zien zijn medekandidaten toch niet dat hij dit deed?



Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #90 Gepost op: 3-02-2020, 15:34:56 »
Maar verder zien zijn medekandidaten toch niet dat hij dit deed?

Maar wij zijn er ook nog!  ::rofl::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #91 Gepost op: 3-02-2020, 15:37:19 »
Maar wij zijn er ook nog!  ::rofl::

Ja, maar ik betwijfel dat de mol de opdracht heeft gekregen om 'spannend te doen voor de kijker'. Zeker als de overige kandidaten al voor voldoende spanning zorgen.

Verder kan het prima zo zijn dat er uiteindelijk zo uitgebreid in de montage is gemonteerd dat 'Nathan echt zo'n teamspeler is die altijd voor de groep kiest' juist omdat het anders te erg op zou vallen dat hij eigenlijk niet eens de tijd heeft genomen om in die andere bakjes te kijken in tegenstelling tot de rest.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #92 Gepost op: 3-02-2020, 15:40:33 »
Ja, maar ik betwijfel dat de mol de opdracht heeft gekregen om 'spannend te doen voor de kijker'. Zeker als de overige kandidaten al voor voldoende spanning zorgen.


De mol moet altijd spannend doen voor de kijker natuurlijk. Wij zijn het belangrijkste van t hele spel  ::jaja::

Maar ben t eens hoor. Deze zet hoort gewoon bij de zogenaamde teamplayer kandidaat Nathan. En zo moeten wij dat zien natuurlijk.
Eerste bakkie meteen pakken past daar perfect bij

Offline martijn2308

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #93 Gepost op: 3-02-2020, 15:44:58 »
Lijkt het maar zo of loopt Leonie gewoon het eerste bakje voorbij.

En hoeveel groepsvrijstellingen lagen er? Mil met haar... Ik gok op de laatste? Als er maar 1 in de route was, was er weinig gokkken aan.

Dat viel mij dus ook al op dat ze het 1e bakje compleet voorbij loopt. Later loopt ze nog 2 bakjes voorbij.
Daarbij komend dat de beelden van haar (diverse keren gekeken) ook niet overeenkomen in de juiste volgorde.
Volgens mij zitten er  hier beelden tussen van de wandeling na de test?? Hier is duidelijk mee gemonteerd.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #94 Gepost op: 3-02-2020, 16:49:31 »
Helemaal eens dat geld het enige groepsbelang is. Groepsvrijstelling is letterlijk en figuurlijk uitstel van executie. Dus dat praatje van Nathan deugt niet.

Wat mij ook nog opviel is dat wij als kijker even een beetje moeten worden voorgekookt voordat Nathan deze vreemde actie uitvoert. Door hier de biecht van Nathan te monteren dat hij voor de groep is, komt de actie minder vreemd over (wat hij wel is). Gered door de montage. Nathan scoort hier wel molpunten bij mij.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #95 Gepost op: 3-02-2020, 16:56:14 »
Op zich is het niet nodig om Nathan een excuus te geven. De meerderheid pakte de groepsvrijstelling. Bovendien is de redenering onlogisch. Ook als kandidaat wil je als laatste overblijven met zoveel mogelijk geld.

Het is een afvalrace, geen voetbalwedstrijd. Het maakt zijn keuze alleen maar onlogisch. Bijzonder, dat montage zo gekozen is.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #96 Gepost op: 3-02-2020, 17:13:11 »
Helemaal eens dat geld het enige groepsbelang is. Groepsvrijstelling is letterlijk en figuurlijk uitstel van executie. Dus dat praatje van Nathan deugt niet.

Wat mij ook nog opviel is dat wij als kijker even een beetje moeten worden voorgekookt voordat Nathan deze vreemde actie uitvoert. Door hier de biecht van Nathan te monteren dat hij voor de groep is, komt de actie minder vreemd over (wat hij wel is). Gered door de montage. Nathan scoort hier wel molpunten bij mij.

Nouja, het is in het belang van de groepsleden om zo lang mogelijk mee te mogen op de reis, dus een groepsvrijstelling kiezen is wel een keuze voor dat belang.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #97 Gepost op: 3-02-2020, 17:30:41 »
Dat viel mij dus ook al op dat ze het 1e bakje compleet voorbij loopt. Later loopt ze nog 2 bakjes voorbij.
Daarbij komend dat de beelden van haar (diverse keren gekeken) ook niet overeenkomen in de juiste volgorde.
Volgens mij zitten er  hier beelden tussen van de wandeling na de test?? Hier is duidelijk mee gemonteerd.

Bestudering van de beelden laat inderdaad een vreemde de montage zien.

1. Leonie loopt één tafeltje voorbij op deck 2 en opent tweede en derde kistje

2. Leonie loopt twee tafeltjes voorbij en lijkt dan het kistje van het derde tafeltje te openen. Maar dat is niet te zien.

Dit kan niet anders zijn dan het de beeld van het omhooglopen tussen de tafeltjes buiten de opdracht om. Anders klopt het niet.
Gezien de camerapositie en de plaatsing van de tafeltjes is dit het tweede deck (niveau, het eerste deck is het deck met de testtafel en twee kistjes).

3. Knip. Afbeelding van 500,-.

Leonie pakt de envelop van het een na laatste kistje. Vanuit de camerapositie en de plaatsing van de tafeltjes. Is dit het middelste tafeltje van het vijfde deck (het zesde deck is met de laatste tafel met de brievenbus).




Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #98 Gepost op: 3-02-2020, 17:57:14 »
Wil ik als Nathanverdenker toch even zeggen dat ik dat dus onmols vindt. Als mol wil je overkomen als kandidaat en ga je een beetje spannend lopen doen toch?

Op deze manier kwam hij maar kort in beeld tijdens zijn route. De gemiddelde kijker zal misschien zo redeneren, dat de mol wel geheimzinnig zal gaan doen en op die manier veel aandacht krijgen van de regie. Dit kan dus opzet zijn geweest. Bovendien, al eerder in de uitzending hoorde we Nathan biechten dat hij altijd voor de groep zal gaan waar dat kan, dus de kijker was al min of meer voorbereid op deze kordate actie : Nathan is een groepsspeler, gaat altijd voor de groep en dus pakt hij de eerste de beste groepsvrijstelling die hij ziet.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
« Reactie #99 Gepost op: 3-02-2020, 21:59:11 »
Citaat
Nouja, het is in het belang van de groepsleden om zo lang mogelijk mee te mogen op de reis, dus een groepsvrijstelling kiezen is wel een keuze voor dat belang.

Eens als het Olympisch zou zijn. Meedoen is belangrijker dan winnen.