Auteur Topic: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen  (gelezen 112496 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #100 Gepost op: 19-01-2020, 01:02:04 »
Miljuschka juicht ook niet bij t winnen van 1500 euro. Jaike overigens ook niet.


Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #101 Gepost op: 19-01-2020, 01:22:05 »
Australië (Mil en Claes) ligt goed. Zuid-Amerika (Tina en Nathan) moet naar Europa. Mil: "Ziet control nog iets anders dan Europa?" Nu zijn Mil en Claes waar Tina en Nathan moeten zijn. Azië kan het niet zijn. Die is in bezit van een andere groep. Eigenlijk zoekt ze dus Afrika.

Mil en Claes gaan wachten op Tina en Nathan. Bij toch Europa. Toch rijden ze weg. Tina zegt letterlijk: "Wacht. We komen eraan." Daarna Mil: "Leonie, waar moet Europa heen?" Ze hebben hem dus toch mee? Daarna ontstaat verwarring over Australië. Die ligt echter al goed. In mijn ogen zaait Mil ook hier onnodig verwarring.

Waar moet Europa heen? Dat is wat Mil vraagt. Het is met Azië een van de werelddelen die aan het eind gewoon weg is. Nergens hebben we gezien, dat Mil en Claes zeggen... We nemen hem mee en hier is het... Dat stuk is gewoon weg terwijl ze er naast stonden te wachten.

Eerst tijdrekken en dan wegmoffelen?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #102 Gepost op: 19-01-2020, 01:30:59 »
Nee toch?  Mil en claes melden aan Tina en Nathan Waar ze hun kaart moeten droppen. Zäh Zoo Stone of zoiets versta ik.

Het lijkt me niet meer dan logisch dat zij alvast Europa mee pakken en op dat plei  van de Bus gaan proberen te leggen. Helaas rijden ze er rond maar Vinden de plek niet ( we zien heel kort zelfs een glimp van het Kruis op het scherm , maar johan scrollt snel verder). Leonie geeft te makkelijk de regie uit handen en legt de schuld dan bij johan

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #103 Gepost op: 19-01-2020, 01:35:11 »
Waar het mij om gaat... Er wordt gevraagd even te wachten bij Europa. We zien niet het moment om dat niet te doen. We weten ook niet waar Europa blijft. Ik neem maar aan dat Mil en Claes hem uiteindelijk hadden. Wel Australië goed leggen. Wel Tina (kandidaat) naar de goede plek sturen. En Europa is zoek. Opdracht mislukt.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #104 Gepost op: 19-01-2020, 01:38:02 »
Als Mil de mol is, hadden ze dan zo duidelijk in beeld gebracht dat Jaike door is gegaan door slechts op Mil en Buddy te spreiden? Lijkt mij van niet toch.. zo wordt al heel vroeg de aandacht naar haar toe getrokken in de montage.
 
« Laatst bewerkt op: 19-01-2020, 01:42:08 door Saskiaax95 »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #105 Gepost op: 19-01-2020, 01:39:50 »
Eens met haar gedrag in opdracht 1. Kwam dan wel weer heel pontificaal in beeld met “Ik heb die draden in de knoop gemaakt, stom he?”. Dat dit ook de promo gehaald heeft vind ik onmols. Als ze de mol is maakt ze zichzelf onnodig verdacht voor Leonie en de montage voor ons.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #106 Gepost op: 19-01-2020, 01:53:22 »
Waar het mij om gaat... Er wordt gevraagd even te wachten bij Europa. We zien niet het moment om dat niet te doen. We weten ook niet waar Europa blijft. Ik neem maar aan dat Mil en Claes hem uiteindelijk hadden. Wel Australië goed leggen. Wel Tina (kandidaat) naar de goede plek sturen. En Europa is zoek. Opdracht mislukt.

Ik denk dat mil en claes gewoon dachten locatie is bekend bij Tina , dus ging claes weer verder.  We horen mil vragen Waar Europa heen moest( Waar de bus geparjeed staat). Dus Waar Europa is gebleven? Met zekerheid in het karretje van claes en mil, die er rondjes mee gingen rijden op parkeerplaats.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #107 Gepost op: 19-01-2020, 09:26:01 »
En was dat goed dan?
Ja, volgende week wacht ik tot de opdracht of aflevering afgelopen is voordat ik voorbarige conclusies trek  ;D ::zwaai::

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #108 Gepost op: 19-01-2020, 11:24:03 »
Miljuschka lijkt vooral anderen verdacht te willen maken/te willen laten blijken dat ze ze niet vertrouwt.

Zegt dat ze Nathan nu niet in de gaten kan houden, als hij wegloopt met de kabels.
Vraagt zich af waarom hij niet rent.
Begrijpt niet dat Leonie en Nathan niet gezien hebben dat het groene draadje los zat, “met z’n tweeën”. (Knipoogt ze daar nou?)
Heeft met Buddy afgesproken om van kamergenoot te wisselen, om te zien wat die ‘in de kuip’ hebben.
Zit met Johan in de taxi en geeft dan in de biecht aan dat ze iemand kiest die ze verdenkt.
Zegt dat de beste molpositie ‘natuurlijk’ de meldkamer is (is dat ook zo?) en “misschien, of heel hoogstwaarschijnlijk, zit daar de Mol”.

Het komt op mij een beetje over alsof ze de aandacht vooral van zichzelf af wil houden, door te wijzen op wat anderen fout doen.
Bij de test geeft ze aan Tina en Leonie te verdenken, waar dit vorige week nog Nathan was.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #109 Gepost op: 19-01-2020, 11:27:29 »
Ja. Of ze is echt heel erg fanatiek naar de Mol aan het speuren óf het is zoals jij zegt een prachtige dekmantel/rookgordijn.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #110 Gepost op: 19-01-2020, 11:30:56 »
Beltegoed: zonder beltegoed kun je geen restaurant bellen
Parkeergeld: om een restaurant of supermarkt te bezoeken heb je vaak parkeergeld nodig

Tegendraads: draadjes vlees?
Kleurwerk: een gerecht is soms een mooi kleurwerk
Afhaalchinees: hier haal je eten (ze wil er zelfs een bellen)

Als dit het is ... Zo vergezocht.

Miljuschka lijkt vooral anderen verdacht te willen maken/te willen laten blijken dat ze ze niet vertrouwt.

Het komt op mij een beetje over alsof ze de aandacht vooral van zichzelf af wil houden, door te wijzen op wat anderen fout doen.
Bij de test geeft ze aan Tina en Leonie te verdenken, waar dit vorige week nog Nathan was.
Dit gebeurt vaker, dat de mol in iedere aflevering iemand anders verdenkt.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2020, 11:48:43 door molE13 »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #111 Gepost op: 19-01-2020, 11:39:02 »

Begrijpt niet dat Leonie en Nathan niet gezien hebben dat het groene draadje los zat, “met z’n tweeën”. (Knipoogt ze daar nou?)
Ja, dat is een tic van haar, denk ik. Ze knipoogt o.a. ook in haar introductievideo.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #112 Gepost op: 19-01-2020, 14:10:49 »
Ik denk dat ze het hoe dan ook goed speelt. Heel subtiel stapt ze eigenlijk altijd even uit de groep als een opdracht net is uitgedeeld of net is afgerond. Even de bende observeren. Geen overdreven gedoe. Subtiel sturend. Kan zowel mol als kandidaat zijn.

Voorlopig zet ik mijn punten op haar in.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #113 Gepost op: 19-01-2020, 21:12:56 »
Als Mil de mol is, hadden ze dan zo duidelijk in beeld gebracht dat Jaike door is gegaan door slechts op Mil en Buddy te spreiden? Lijkt mij van niet toch.. zo wordt al heel vroeg de aandacht naar haar toe getrokken in de montage.
Juist wel als Jaike volgende week naar huis moet, toch? Dan zet je de mol juist uit de wind.

We weten niet hoe verdacht Miljuschka is in de groep op dit moment. Dat zou tegen kunnen vallen als ze de mol is. Jaike zal ms toch spreiden en kan de test ook slecht maken natuurlijk.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #114 Gepost op: 19-01-2020, 21:32:30 »
Ik heb het in het topic Wereldbeeld uitgeschreven, hoe die opdracht zo'n beetje verliep. In combinatie met het sturende gedrag zonder tot een oplossing te komen in de kleurenopdracht ga ik mij maar eens melden bij de ingang van deze tunnel.

Alles lijkt goed en logisch, maar het leidt tot niets. Het is behoorlijk subtiel tot nu toe, als ze de Mol is.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #115 Gepost op: 19-01-2020, 21:37:03 »

We weten niet hoe verdacht Miljuschka is in de groep op dit moment. Dat zou tegen kunnen vallen als ze de mol is. Jaike zal ms toch spreiden en kan de test ook slecht maken natuurlijk.

Inderdaad. Ze kan al serieus op veel kandidaten hun vizier staan. In zo een situatie tonen ze slechts een of twee verdenkingen om wat te verbergen dat de kandidaat al enorm verdacht wordt. Of dit bij Mil het geval is, betwijfel ik toch.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #116 Gepost op: 20-01-2020, 22:58:53 »
Bij het herkijken viel dit me op bij Miljuschka:

Ze merkt op dat een draadje niet goed zat. Maar hun apparaat werkte toch niet.
Is dat niet vrij riskant dat ze die fout opmerkte?
Als zij de mol is, en ze had op een andere manier gemold, kon dit ook opgemerkt worden en had het toch gewerkt.

Daarbij stuurde zij in het park Nathan en Tina goed naar hun puzzelstuk. Het maakte niet veel uit maar dit is toch al de tweede keer dat zij echt fanatiek lijkt in een opdracht en het goed lijkt te doen en er amper iets verdiend wordt. Maar dan leunt ze op: het gaat toch fout, wat ik wat lui mollen vind.

Dat is de dualiteit die ik bij haar heb. Ze doet veel goed maar toch kan ik haar niet uitsluiten als mol.

edit: punt duidelijker gemaakt
« Laatst bewerkt op: 20-01-2020, 23:25:49 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #117 Gepost op: 20-01-2020, 23:09:40 »
Citaat
Ze merkt op dat een draadje niet goed zat. Maar hun apparaat werkte toch niet.
Is dat niet vrij riskant dat ze die fout opmerkte?
Als zij de mol is, en ze had op een andere manier gemold, kon dit ook opgemerkt worden en had het toch gewerkt.

1. Het was een fout en zij herstelde die in de wetenschap dat het niet doorslaggevend was
2. Het was geen fout en zij veranderde die in wčl een fout

Eindresultaat is hoe dan ook, dat het niet werkt. En we weten niet waarom. En de andere kandidaten ook niet, denk ik. Die denken nu...

1. Er was nog iets mis
2. Ze heeft iets verknoeid

Maar zeker weten doen wij en zij het niet. Kwestie van interpretatie.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #118 Gepost op: 21-01-2020, 01:09:23 »
En Met dat puzzelstuk. Zij en claes rijden weg voordat Nathan en Tina daar zijn.
Zij noemt een naam Waar Tina heen zou moeten, maar klopt die naam wel en weet Tina Waar dat is.  Voor zover in beeld te controleren is, is de meest duidelijk aanwijzing vanuit control room, dat het stukje van Tina/nathan op de plek Moet van het puzzelstuk van mil/claes.

En die informatie wordt door mil nutteloos gemaakt door weg te rijden Met het stuk voordat Tina/ Nathan er zijn.  Molpuntje voor het wegrijden, minpunt je voor de informatie Met naam ( mits correct)

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #119 Gepost op: 21-01-2020, 07:51:20 »


En die informatie wordt door mil nutteloos gemaakt door weg te rijden Met het stuk voordat Tina/ Nathan er zijn.  Molpuntje voor het wegrijden, minpunt je voor de informatie Met naam ( mits correct)
In een podcast (maar geen idee meer of het de officiële was of trust nobody) werd er verteld dat er cameramensen aanwezig waren op elk punt dat een puzzelstuk lag. (Indien ik mij dit goed herinner).

Een foute naam opgeven was dus zinloos, want als er geen cameramensen waren, moest daar ook geen stuk liggen.
(en Claes stond erbij, die had gemakkelijk kunnen overrulen als er een foute naam werd opgegeven)
klaar voor de strijd