Auteur Topic: [Theorie] Post  (gelezen 100745 keer)

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Theorie] Post
« Reactie #40 Gepost op: 3-01-2014, 13:47:39 »
Dit eiland is 100% NIET Ellis Island. De kans dat ze in de VS opnemen is klein, omdat ze daar niet met hun eigen cameraploeg mogen werken. Plus, in het aflevering 1 topic is uitgevonden dat Pinagbuyutan eiland in de Filippijnen ook wel Ellis Island wordt genoemd (en de foto's van google komen overheen met wat we gezien hebben). Dus ik denk dat Ellis Island in New York er niets mee te maken heeft..

Dat dat niet Ellis island is, is duidelijk. Maar die Pinagbuyutan waar over gesproken word is best aannemelijk.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #41 Gepost op: 3-01-2014, 13:54:40 »
Het kan goed zijn dat men door de koloniale overheersing op de Filippijnen idd nog US Mailboxes heeft staan daar, zeker op zo'n klein eiland. De man in de boot lijkt ook een Filippino.

Overigens lijkt de postzegels van alle kandidaten behalve Freek deze postzegel (2e rij rechts) uit Hong Kong van de Fork-tailed Sunbird:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 3-01-2014, 14:14:19 door Dolfie, Reden: In spoiler geplaatst ivm formaat afbeelding »

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Theorie] Post
« Reactie #42 Gepost op: 3-01-2014, 14:02:58 »
Maar wanneer verdient een kandidaat individueel geld? En als het geld voor de finalisten is, waarom laten ze dan nu al die 3 namen zien? En wat gebeurt er met het geld van iemand die afvalt? Snap ook niet hoe dit bijdraagt aan het vinden van de mol. Ik denk dat we hier gewoon nog te weinig vanaf weten om er iets zinnigs over te zeggen.

Art gaf vier personen één briefje van honderd die zij op de grote hoop gooiden. Misschien heeft het daarmee te maken.
No Milk today???

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Post
« Reactie #43 Gepost op: 3-01-2014, 14:19:07 »
Het is met 100 procent zekerheid het Filippijnse eiland. Rotsformatie, plus de op Ellis Island gebruikte postboot komen exact overeen. Komt bij dat het uiterlijk van de bezorger nog meer bijdraagt aan het vermoeden dat de Filippijnen ook nog bezocht gaan worden. Zeg maar rustig de zekerheid.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Theorie] Post
« Reactie #44 Gepost op: 3-01-2014, 14:32:39 »
Hier nog een iets duidelijker frame van de envelop van Susan!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Theorie] Post
« Reactie #45 Gepost op: 3-01-2014, 15:20:15 »
Het is vrij zeker dat het gaat om het geld vaststellen.
Nadat Art het geld individueel verdeeld heeft, komt namelijk 1 seconde daarna het shot van de brievenbus en de boot.
Ik ben voor 99.9% zeker dat het hierom gaat.

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #46 Gepost op: 3-01-2014, 17:13:46 »
Denk ik ook. Susan heeft ook nog eens 2 enveloppen...
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #47 Gepost op: 3-01-2014, 17:46:13 »
Jelsir, heb je nog een shot van de postzegel van Freek?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #48 Gepost op: 3-01-2014, 18:27:41 »
Zomaar een wild idee, denk niet echt dat het het geval is, en het is misschien ook niet helemaal logisch, maar wat als er nu een nieuwe regel geïntroduceerd wordt in de volgende aflevering dat het geld dat beheerd wordt door degene die een rood scherm krijgt (in aflevering 2, of misschien zelfs in alle volgende afleveringen) uit de pot verdwijnt?

Dat kan verklaren waarom het van belang wordt dat het geld niet door één kandidaat beheerd wordt, maar juist zo slim mogelijk verdeeld, opdat het risico geld kwijt te raken zo klein mogelijk wordt. Dit leidt dan meteen tot het dilemma of je de Mol veel geld moet laten beheren. De Mol valt nooit af, maar blijft natuurlijk wel een onbetrouwbare factor

Anderzijds zou de Mol natuurlijk niet snel veel geld 'verliezen' omdat ie dan teveel opvalt.

Om risico's te vermijden zouden de kandidaten de mogelijkheid hebben geld zeker te stellen door het geld per post te versturen naar een kandidaat naar keuze (mogelijk zichzelf) in aflevering 9 (dus na de afvalfase) waarvan zij het vertrouwen hebben dat deze er dan nog in zit (bijvoorbeeld omdat hij/zij de Mol is).

O.i.d.?

Zoals ik al zei, wild idee, en vermoedelijk niet waar, al zou het misschien ook wel weer een spannende twist zijn. En misschien dat het, in verband met het duidelijke verdelen van het geld, niet eens zo ver van de waarheid ligt.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2014, 18:30:11 door tumtum »

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #49 Gepost op: 3-01-2014, 20:24:44 »
toevoeging voor het rijtje:
2e brievenbus, 2 brieven, 1 voor daphne

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Theorie] Post
« Reactie #50 Gepost op: 5-01-2014, 11:47:27 »
ehm...even naar het molboekje kijkend: bij aflevering 3 en bij aflevering 4 stonden twee rare dingen...even opgezocht, en het lijkt er op dat dit stempels zijn voor de post. zou het kunnen dat er in die afleveringen de brieven worden "verstuurd" ?
« Laatst bewerkt op: 5-01-2014, 11:52:51 door SomeOne_01 »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #51 Gepost op: 7-01-2014, 00:02:49 »
Postzegel op brief aan "Freek" is NIET vanuit Hong Kong gepost,
maar (naar mijn idee) in de Filipijnen op den bus gedaan...
Een vergelijk met deze "boot"-zegel uit de "PILIPINAS" (Filipijnen) wat m.i. links boven de zegel staat.


edit: Andere zegels uit HK afkomstig.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2014, 00:05:25 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #52 Gepost op: 7-01-2014, 00:15:20 »
Iemands een beter shot in HD? Wellicht 1 van deze?


Omnia vincit amor

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Theorie] Post
« Reactie #53 Gepost op: 7-01-2014, 00:45:17 »
In ieder geval lijken me die namen een grote mindfuck...dat hoeven niet per definitie de finalisten te zijn. maar het zijn er 3, dus de kans is misschien groot genoeg om er van uit te gaan dat er in ieder geval 1 iemand de finale bereikt. en dat hoeft per definitie niet de mol te zijn ;)

@Loebas, de stamp die jij laat zien is m.i. NIET de postzegel die op de brief van freek is. de lucht op de postzegel van freek is veel blauwer en het bootje heeft meer een zeil die over het hele schip gaat, niet alleen aan de voorkant. als het al een zeil is. het is ook niet een van de 6 postzegels die jij daar laat zien. de enige die zou kunnen is de stoomboot op het laatste plaatje, maar de zegel op de brief van freek laat nog een bruin stuk zien wat lijkt op een houten boot. 

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Post
« Reactie #54 Gepost op: 7-01-2014, 00:46:16 »
In ieder geval lijken me die namen een grote mindfuck...dat hoeven niet per definitie de finalisten te zijn. maar het zijn er 3, dus de kans is groot genoeg om er van uit te gaan dat er in ieder geval 1 iemand de finale bereikt.

@Loebas, de stamp die jij laat zien is m.i. NIET de postzegel die op de brief van freek is. de lucht op de postzegel van freek is veel blauwer en het bootje heeft meer een zeil die over het hele schip gaat, niet alleen aan de voorkant. als het al een zeil is. het is ook niet een van de 6 postzegels die jij daar laat zien. de enige die zou kunnen is de stoomboot op het laatste plaatje, maar de zegel op de brief van freek laat nog een bruin stuk zien wat lijkt op een houten boot. 
Er is ook een brief met de naam Daphne er op. Ik zal even een screenshot maken.

Toevoeging: Hier is 'ie. Het probleem is een beetje dat het als stilstaande shot vrij onduidelijk te lezen is. Maar bewegend (vertraagd) is het duidelijker.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2014, 01:00:31 door Rat »

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Theorie] Post
« Reactie #55 Gepost op: 7-01-2014, 00:47:25 »
Rat, doe dat (heej dat rijmt)

overigens, als ik goed kijk staat er op de postzegel van freek wel in de bovenhoek een stukje tekst. ik lees daar Pilipinas uit....dus reden genoeg om aan te nemen dat hij uit de filipijnen komt.

ow wacht...nu begrijp ik loebas met zijn vergelijk :P sorry, beetje laat voor mij :P
« Laatst bewerkt op: 7-01-2014, 00:49:01 door SomeOne_01 »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Theorie] Post
« Reactie #56 Gepost op: 7-01-2014, 00:54:29 »
Ik kan me herinneren dat er ergens al screenshots stonden in goede kwaliteit, maar ik weet niet waar die gebleven zijn. Misschien in afl 1 topic?
The British are not impressed.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Theorie] Post
« Reactie #57 Gepost op: 7-01-2014, 00:59:04 »
Trouwens..als we nog geinteresseerd in wat voor plaatjes er op die postzegels staan: wat als het nou geen schip is, maar een landscape?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Post
« Reactie #58 Gepost op: 7-01-2014, 01:01:59 »
Ik heb het screenshot toegevoegd aan mijn vorige post. Had niet gezien dat er al reacties waren. Ik kan mij overigens ook herinneren al ergens screenshots van de envelop gezien te hebben. (O, wacht. De discussie over screenshot nu gaat over de postzegels, niet de envelop met de naam Daphne.)
« Laatst bewerkt op: 7-01-2014, 01:07:09 door Rat »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Theorie] Post
« Reactie #59 Gepost op: 7-01-2014, 01:05:26 »
The British are not impressed.