Auteur Topic: [Theorie] Post  (gelezen 100818 keer)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #80 Gepost op: 12-01-2014, 18:17:02 »
Ha bedenk ik ineens : zo laat mogelijk en natuurlijk naar een kandidaat die er helemaal niet meer in zit! De envelop met "Freek" gepost op de Filippijnen....?  ::)
En dan natuurlijk met al het geld dat je in je bezit hebt! Zeker weten geld weg.

Uhhh, het geld komt wel aan, maar men krijgt er geen rente meer over... Dus geld sturen naar een kandidaat die er niet meer in zit, zorgt niet dat het geld uit het spel verdwijnt...

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #81 Gepost op: 13-01-2014, 07:31:38 »
Ik vroeg me af waar de envelop van Owen zou zijn...

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: [Theorie] Post
« Reactie #82 Gepost op: 13-01-2014, 07:41:08 »
Ik denk dat je je veel kan afvragen, maar dat aflevering 3 meer duidelijkheid wat betreft de enveloppen zal geven.l

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #83 Gepost op: 13-01-2014, 13:18:45 »
Uhhh, het geld komt wel aan, maar men krijgt er geen rente meer over... Dus geld sturen naar een kandidaat die er niet meer in zit, zorgt niet dat het geld uit het spel verdwijnt...

Ja idd. Ik had het even verkeerd begrepen. En als de mol naar zichzelf stuurt? Want dat mag niet.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #84 Gepost op: 13-01-2014, 13:26:42 »
Overigens, ik denk dat de verschillende brievenbussen dan geld gestuurd vanuit verschillende afleveringen zijn. Is mss. al gezegd inmiddels. Op het eind komt een opdracht waarbij ze het (los van elkaar) kunnen ophalen. Wat ze ophalen wordt meer. Maar wat de mol ophaalt verdwijnt uit de pot. Die begint bij de latere enveloppen, vandaar het risico van later opsturen. Zit je er nog in krijg je het rechtstreeks. Of het zit in je dichtstbijzijnde brievenbus. Geldt voor de mol dus ook!!!

Nou ja  we zullen weer zien  :D
« Laatst bewerkt op: 13-01-2014, 13:30:11 door tureluurs »

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Theorie] Post
« Reactie #85 Gepost op: 13-01-2014, 13:34:43 »
Overigens, ik denk dat de verschillende brievenbussen dan geld gestuurd vanuit verschillende afleveringen zijn. Is mss. al gezegd inmiddels. Op het eind komt een opdracht waarbij ze het (los van elkaar) kunnen ophalen. Wat ze ophalen wordt meer. Maar wat de mol ophaalt verdwijnt uit de pot. Die begint bij de latere enveloppen, vandaar het risico van later opsturen. Zit je er nog in krijg je het rechtstreeks. Of het zit in je dichtstbijzijnde brievenbus. Geldt voor de mol dus ook!!!

Nou ja  we zullen weer zien  :D
die begint bij de eerdere enveloppen...waarom? omdat dan het geld de meeste rente ophaalt...

de tekst zoals Sofie die opleest

Omdat de pot in Wie is de
Mol niet altijd veilig is
kun je met deze enveloppen
pot-geld veilig stellen voor de
toekomst. Stop geld dat je
veilig wilt stellen in de
enveloppen en adresseer ze aan :

de naam van 1 van je
mede-kandidaten
aflevering 9
Ellis Island

Geld dat in aflevering 9
aankomt blijft sowieso in de
pot. Als de persoon die op de
envelop staat in aflevering 9
nog in het spel zit dan levert
dat extra geld op

Nog 2 dingen:
Hoe later je het geld opstuurd
hoe minder extra geld dit oplevert.
Je mag de envelop niet
aan jezelf adresseren.


Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #86 Gepost op: 13-01-2014, 15:15:24 »
Veilig stellen voor de toekomst. Zou dat betekenen dat er met een veiling/test/proef geld kan worden verloren, of, omdat het geld verdeeld is onder de spelers, het geld van afgevallen kandidaten weg is?
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #87 Gepost op: 13-01-2014, 15:27:31 »
vind het vreemd dat die aardige postbode op Ellis Island het rode vlaggetje van de mail box niet omhoog doet.
Dat is toch gebruikelijk meen ik.
Omnia vincit amor

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Theorie] Post
« Reactie #88 Gepost op: 13-01-2014, 15:35:11 »
vind het vreemd dat die aardige postbode op Ellis Island het rode vlaggetje van de mail box niet omhoog doet.
Dat is toch gebruikelijk meen ik.

Het vlaggetje op de brievenbus doe je alleen omhoog, als je aan de postbode wilt laten zien, dat er post is om mee te nemen. De postbode doet dan bij het bezorgen van de post het vlaggetje omlaag.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #89 Gepost op: 13-01-2014, 15:40:03 »
Het vlaggetje op de brievenbus doe je alleen omhoog, als je aan de postbode wilt laten zien, dat er post is om mee te nemen. De postbode doet dan bij het bezorgen van de post het vlaggetje omlaag.
Dank!  ::ok::
Omnia vincit amor

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #90 Gepost op: 16-01-2014, 18:12:56 »
...Op het eind komt een opdracht waarbij ze het (los van elkaar) kunnen ophalen. Wat ze ophalen wordt meer. Maar wat de mol ophaalt verdwijnt uit de pot. Die begint bij de latere enveloppen, vandaar het risico van later opsturen. ...

Lijkt me niet dat de mol geld dat is opgestuurd kan/mag kwijtspelen aangezien er staat: blijft sowieso in de pot. Voor de mol zijn er dus wat andere opties:

-Doen alsof je geld opstuurt, maar dit niet doen omdat het kwijt kan raken. (risicovol, omdat in aflevering 9 dan blijkt dat je het niet hebt opgestuurd en het risico op ontmaskering erg groot wordt)

-Opsturen zo lang mogelijk uitstellen in de hoop dat je het kunt rekken tot het punt waar het kwijt kan

-Opsturen naar een kandidaat die al uit het spel ligt (zo weinig mogelijk rente)

Offline johanbl

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #91 Gepost op: 16-01-2014, 20:42:32 »
Wie is de Mol op de Filipijnen.....

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 16-01-2014, 22:37:14 door Dolfie, Reden: Spoilertags geplaatst »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Post
« Reactie #92 Gepost op: 16-01-2014, 21:53:44 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler!!! V.w.b. wie die afleveringen haalt :-\\
...óf niet!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #93 Gepost op: 17-01-2014, 10:00:44 »
Op verzoek van andere forummer, ook maar hier om de discussie centraal te houden over dit onderwerp:

Ik vraag mij af of het als mol nu goed zou zijn om geld te versturen:

1) je krijgt teveel aandacht op jou van de groep.
2) Stel je vult iemand in die niet op jou zit. Als mol weet je dat er nu een executie komt die
kan uitdraaien op het feit dat er niemand afvalt. Dan heeft die kandidaat eigenlijk vanaf het enveloppenmoment
3 dagen extra om te speuren én zou de klik nog gemaakt kunnen worden. Maar statistisch gezien heb je een kans van
71% dat die kandidaat niet de finale haalt.

Het blijft dubbel volgens mij, maar je zet jezelf toch hard in de spotlight.

Aan de andere kant..
1. Stel je bent nu (nog) penningmeester en hebt als zodanig vertrouwen van de groep, en kunt beschikken over dit geld.
2. Je hebt een mede-kandidate die zichzelf graag verdacht wil maken.
3. Er is geen overeenstemming in de groep omtrent wat er precies gedaan moet worden qua envelop, die en groupe te zenden of niet.
4. Er wordt geopperd dat er na de executie en groupe geld opgestuurd gaat worden, iets waar je als Mol dan weinig mee kan doen..
5. Je weet dat er in de laatste opdracht met geld gegokt kan worden waardoor dat bedrag mogelijk hoger wordt (dat is een gok uiteraard).
6. Je weet wie je iig zeer zeker op dit punt niet verdenkt, en kan zo met iets meer camouflage iets opsturen onder het motto mogelijk meer rente te pakken, terwijl je weet dat de kansen beter zijn als je het nu stuurt aan diegene dan aan mensen die later wellicht meer op jouw spoor zitten.

Blijft een gok maar zo zit dat spel-element nu eenmaal in elkaar.
Zorg iig wel dat je niet de hoofdverdachte bent.. als Sofie dit geopperd heeft zou de Mol daar alles bij elkaar opgeteld prima voor hebben kunnen beslissen imho.

Elke keuze houdt voor de Mol een risico in want later meer geld opsturen naar een 'merkwaardige' verdachte levert ook verdenking op, zeker als het en groupe gaat. Bovendien zijn  er alvast alweer twee enveloppen met relatief weinig geld erin (los van evt molsactie..??) richting Filipijnen waarvan eentje naar waarschijnlijk een niet-finalist..
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Post
« Reactie #94 Gepost op: 17-01-2014, 14:48:39 »
Sowieso krijg je nu de rare situatie dat de Mol voorkeur krijgt voor wie hij om de tuin wil leiden (los van dat ie iedereen om de tuin wil leiden).
Voorbeeld: 4 kandidaten over, naar kandidaat is veel geld gestuurd. De Mol moet er dan pot-technisch gezien alles aan doen om die kandidaat uit het spel te werken. Gaat de Mol zich dan extra tonen aan de andere kandidaten? Meer informatie aan hen geven? Of bij de kandidaat in kwestie heel veel vertrouwen proberen te winnen?

...óf niet!
...óf niet!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Post
« Reactie #95 Gepost op: 17-01-2014, 19:49:35 »
Ik vind het echt jammer dat ze de namen op de enveloppen aan het begin van aflevering 1 zo duidelijk in beeld hebben gebracht. Daardoor weet je al dat sommige kandidaten redelijk ver zullen komen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #96 Gepost op: 17-01-2014, 21:13:23 »
Ik vind het echt jammer dat ze de namen op de enveloppen aan het begin van aflevering 1 zo duidelijk in beeld hebben gebracht. Daardoor weet je al dat sommige kandidaten redelijk ver zullen komen.

Dat zijn de namen naar wie het is geadresseerd, en niet namen van kandidaten die er dan nog in zullen zitten  ;)
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Post
« Reactie #97 Gepost op: 17-01-2014, 21:30:12 »
Dat zijn de namen naar wie het is geadresseerd, en niet namen van kandidaten die er dan nog in zullen zitten  ;)
Maar daardoor kon je bijv. al weten dat o.a. Susan er niet in aflevering 1 of 2 uit zou gaan, omdat er nog geen enveloppen verstuurd waren. Er waren nog geen enveloppen verstuurd naar Daphne en Freek in aflevering 3, dus je kon daarom ook weten dat zij er die aflevering niet uit zouden gaan. Etc.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorie] Post
« Reactie #98 Gepost op: 18-01-2014, 00:26:28 »
Oftewel weet je het hooguit een uur van tevoren?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #99 Gepost op: 18-01-2014, 00:38:32 »
Nou ja, Freek staat op een envelop vanuit de Filipijnen en redt het dus sowieso tot dan. Tenzij de mol het natuurlijk voor elkaar krijgt om een envelop te versturen onder de naam Freek als die eruit ligt, maar dat kan hij haast alleen als hij penningmeester is en dat is juist Freek op dit moment zelf... Maar ja, als Freek eruit ligt, moet er een nieuwe penningmeester gekozen worden en kan dus de mol weer wel penningmeester worden...