Auteur Topic: [Theorie] Post  (gelezen 100942 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Post
« Reactie #140 Gepost op: 21-01-2014, 17:26:37 »
Ook al zoiets.. zou een Mol dat niet doen?  ::)
Waarom zou een kandidaat dat niet doen?
Zeggen dat je geen envelop meer hebt, kan je ook verdacht maken bij de andere kandidaten. Niks mis mee, als kandidaat.

Maar goed, ik ben het wel met je eens dat de Mol het waarschijnlijk anders zou spelen dan JW nu blijkbaar doet. De Mol zou weten dat Tygo de dief is en waarschijnlijk de kans aangrijpen om Tygo verdacht te maken hiermee. Gok ik.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #141 Gepost op: 21-01-2014, 17:35:42 »
Maar goed, ik ben het wel met je eens dat de Mol het waarschijnlijk anders zou spelen dan JW nu blijkbaar doet. De Mol zou weten dat Tygo de dief is en waarschijnlijk de kans aangrijpen om Tygo verdacht te maken hiermee. Gok ik.

Dat bedoelde ik dus idd - De Mol moet daar iets mee volgens mij.
Sws wil je niet dat enveloppen van je gestolen worden als Mol zijnde imho.
Maar áls dat al gebeurt moet je er toch iets mee, lijkt me.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Post
« Reactie #142 Gepost op: 21-01-2014, 22:07:50 »
Als de mol wil dat al het geld weg is voordat er gegokt kan worden om de kano's, dan wil doet hij dat toch niet als er daarvoor nog een opdracht komt waar tot 2000 euro te verdienen is? Zeker aangezien daarvan minstens 1000 volledig onafhankelijk van de mol verdien kan worden, uitgaande van Sofie of Freek. ::gezoend::
...óf niet!

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #143 Gepost op: 21-01-2014, 23:19:38 »
Aan de andere kant: Misschien zijn de opdrachten wel snel achter elkaar geweest en wist de mol dat hij/zij tussen de opdrachten geen tijd meer had om iets te verduisteren...

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [Theorie] Post
« Reactie #144 Gepost op: 21-01-2014, 23:37:56 »
Maar goed, ik ben het wel met je eens dat de Mol het waarschijnlijk anders zou spelen dan JW nu blijkbaar doet. De Mol zou weten dat Tygo de dief is en waarschijnlijk de kans aangrijpen om Tygo verdacht te maken hiermee. Gok ik.
Of JW zet daarmee de kijker op het verkeerde been?

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #145 Gepost op: 22-01-2014, 00:18:22 »
De enveloppe met 'Sofie' erop komt twee keer in beeld, dit is echter dezelfde enveloppe. In totaal hebben we gezien:
2x Susan, 1x Sofie, 1x Daphne, 1x Freek.

In aflevering 3 stuurt Freek een enveloppe aan Jennifer en Sofie aan Susan. Geen idee of die laatste dezelfde is als een van de twee aan Susan gericht die we al eerder gezien hebben.


Ik zie in dit draadje inderdaad 2 screenshots van een envelop gericht aan Susan (originele post van {wwg} en post #44 van {Jelsir}. In de uitzending is het screenshot van {Jelsir} ergens nergens zichtbaar. Zoals {SomeOne_01} zich in post #108 terecht afvraagt: waar komt dat ding vandaan?

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: [Theorie] Post
« Reactie #146 Gepost op: 22-01-2014, 02:52:07 »
Ik zie in dit draadje inderdaad 2 screenshots van een envelop gericht aan Susan (originele post van {wwg} en post #44 van {Jelsir}. In de uitzending is het screenshot van {Jelsir} ergens nergens zichtbaar. Zoals {SomeOne_01} zich in post #108 terecht afvraagt: waar komt dat ding vandaan?

Beelden van ergens halverwege de uitzending (snelle shots van de postbezorging).

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Post
« Reactie #147 Gepost op: 22-01-2014, 03:01:55 »
Beelden van ergens halverwege de uitzending (snelle shots van de postbezorging).
Yep, hij heeft het uit een blipvert (het eerste frame) na de biecht van Jennifer over het geld na de eerste opdracht. (29:56 in HD download)

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #148 Gepost op: 22-01-2014, 14:16:11 »
Een risico is het wel maar dat moet de Mol toch nemen vroeger of later - als je later verstuurd is het sws ook verdachter als je het naar iemand stuurt die geheel geen logische keuze is volgens anderen, als iedereen het en groupe wil doen.

Goed, ik reageerde dan ook vooral op dat het je niet minder verdacht maakt door achter de rug van je medekandidaten enveloppen op te sturen. Freek lag blijkbaar zodanig goed in de groep dat hij er mee weg kwam, maar het is in ieder geval wel riskant (maar daar lijk je het ook mee eens te zijn). Nu goed, zoals je zegt zijn er inderdaad wel verzachtende omstandigheden, maar het maakt Freek toch minder verdacht bij mij ;)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Theorie] Post
« Reactie #149 Gepost op: 23-01-2014, 23:07:39 »
Waarom hebben we in aflevering 1 veel meer Hongkongse postzegels gezien dan er nu verstuurd lijken? Gaan ze volgende week als een gek brieven posten of heeft iemand dat al gedaan? ??? Áls iemand zoiets gedaan heeft, moet dat de Mol zijn. Bij andere kandidaten zou dat in beeld gebracht worden, in het kader van een leuk programma.
...óf niet!

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #150 Gepost op: 23-01-2014, 23:10:12 »
Dan blijft de vraag: Waarom heeft de mol opeens dan zoveel enveloppen? Ook een beetje raar...

En volgende week kan er nog verstuurd worden. Volgens mij zagen we toch niet van alle enveloppen de postzegel? Waarschijnlijk alleen van een paar die in Hong Kong verstuurd zijn.

Trouwens: Iemand had toch ook in dat ene stuk begin aflevering 1 de naam Daphne gezien? Die envelop is bij mijn weten nu nog niet verstuurd... Of ben ik die al vergeten...

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #151 Gepost op: 23-01-2014, 23:20:32 »
Ehm, die werd toch door Aaf verstuurd vanavond?

Wat gebeurt er nu met Daphne's envelop?

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #152 Gepost op: 23-01-2014, 23:30:09 »
Ja, ik dacht echt dat er Jennifer op stond en ik was niet de enige die dat zeker dacht te weten. Ondertussen nog eens bekeken en bleek inderdaad Daphne te zijn...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Post
« Reactie #153 Gepost op: 23-01-2014, 23:55:50 »

De uitdaging deze week is te achterhalen van wie dit handschrift is.

Freek
Sofie
Aaf
Jan-Willem Heeft geen envelop
Susan Mag niet naar zichzelf sturen

Tygo denk ik niet (ik denk dat de envelop naar FREEK van Tygo komt).

Dan kom ik uit op Jennifer. (Al was Susan geen verdacht van haar in aflevering 3 en in aflevering 4 zegt ze het niet weet.)
« Laatst bewerkt op: 24-01-2014, 00:02:13 door Rat »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Post
« Reactie #154 Gepost op: 24-01-2014, 00:02:01 »
Jan-Willem kán natuurlijk best weer een envelop bemachtigen.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Theorie] Post
« Reactie #155 Gepost op: 24-01-2014, 00:02:50 »
De uitdaging deze week is te achterhalen van wie dit handschrift is.

Freek
Sofie
Aaf
Jan-Willem Heeft geen envelop
Susan Mag niet naar zichzelf sturen

Tygo denk ik niet (ik denk dat de envelop naar FREEK van Tygo komt).

Dan kom ik uit op Jennifer. (Al was Susan geen verdacht van haar in aflevering 3 en in aflevering 4 zegt ze het niet weet.)
Ik vind het ook typisch vrouwelijk om van 'Susan" 'Zuus' te maken, en dan vind ik dat nog het meest bij Jennifer passen.
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Post
« Reactie #156 Gepost op: 24-01-2014, 00:11:10 »
Ik vind het ook typisch vrouwelijk om van 'Susan" 'Zuus' te maken, en dan vind ik dat nog het meest bij Jennifer passen.
Haar handschrift is te zien tijdens de executie van aflevering 3. Dus bijgevoegd een screenshot om mee te vergelijken. Stift schrijft wel anders dan pen, dus dat maakt het lastig. Er zit wel dezelfde swung in. Ook maar kijken of haar handschrift ook langs komt tijdens het stukje over het vrouwen vebondje.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2014, 00:14:37 door Rat »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Theorie] Post
« Reactie #157 Gepost op: 24-01-2014, 00:14:23 »
Ik zie er wel wat in. Die S-en in 'ViSSER' hebben er wel wat van weg.
The British are not impressed.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Theorie] Post
« Reactie #158 Gepost op: 27-01-2014, 15:11:52 »
Kan het kloppen dat we van alle 9 enveloppen nu weten wat er uiteindelijk mee gebeurt?

Freek stuurt naar Jennifer 1200
Sofie stuurt naar Susan 1200
Aaf stuurt naar Daphne 350
Daphne heeft nooit gepost en is naar huis
Owen heeft nooit gepost en is naar huis

Dan hou je 4 enveloppen over.

In afl. 1 zien we:

1 envelop voor Freek
2 enveloppen voor Sofie
1 envelop voor 'Zuus' Visser waarbij wordt aangenomen dat dit niet die van Sofie is uit afl. 3

Totaal: 9 enveloppen.

Of maakt ik nog een foutje?  ::schaam::
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #159 Gepost op: 27-01-2014, 15:23:33 »
Sws wordt die voor Suus in afl 5 opgestuurd lijkt me gezien de postzegel.
Waarschijnlijk door Jennifer?

Waren er nou echt twee enveloppen voor Sofi, of was het dezelfde envelop?
Ik meen dat die iig niet de hanenpoten van Tygo had iig?
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)