Poll

Wie is de Mol?

Buddy Vedder
39 (11.2%)
Miljuschka Witzenhausen
31 (8.9%)
Nathan Rutjes
88 (25.4%)
Rob Dekay
189 (54.5%)

Totaal aantal stemmen: 346

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 253900 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #240 Gepost op: 20-01-2020, 20:58:40 »
Echt n poepie  ::love::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #241 Gepost op: 20-01-2020, 20:59:39 »
Wow Rob zo hoog  ::oink::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #242 Gepost op: 21-01-2020, 10:25:24 »
In dat laatste geval zou Buddy weleens de Jan kunnen zijn. :o

Bij Buddy heb ik voorlopig geen molfeeling. Hij liegt ook onnodig, doet dingen goed. Ik weet het zo niet. Jan daarentegen was altijd een logische mol, hoewel niemand (inclusief mezelf in het begin) het zag.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #243 Gepost op: 21-01-2020, 16:08:28 »
Ik begin Nathan steeds meer te verdenken ::jaja:: De reden dat ik er tot nu toe niet aan wilde is dat ik me niet kon voorstellen dat hij de Mol zou willen zijn. Maar ik denk inmiddels wel dat áls hij gesolliciteerd heeft als Mol, dat je als productie dan zo'n kans niet wil laten schieten. (Plus de argumenten die ik hier op het forum lees.)

Kan iemand me in Nathan Rutjes -bewoordingen uitleggen waarom Mol zijn toch heel goed is voor het teamgevoel en het dan toch leuk is om er met de ploeg voor te gaan?
...óf niet!

Offline Retep

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #244 Gepost op: 21-01-2020, 17:41:33 »
Ik begin Nathan steeds meer te verdenken ::jaja:: De reden dat ik er tot nu toe niet aan wilde is dat ik me niet kon voorstellen dat hij de Mol zou willen zijn. Maar ik denk inmiddels wel dat áls hij gesolliciteerd heeft als Mol, dat je als productie dan zo'n kans niet wil laten schieten. (Plus de argumenten die ik hier op het forum lees.)

Kan iemand me in Nathan Rutjes -bewoordingen uitleggen waarom Mol zijn toch heel goed is voor het teamgevoel en het dan toch leuk is om er met de ploeg voor te gaan?

Nou kijk, ik doe mee aan een spel, ga met 9 fantastische mensen een paar weken op pad. We maken van allerlei leuke dingen mee en zullen als groep altijd deze band hebben die niemand ons kan afpakken.
Ik ben ook sporter, en in dit geval ben ik de tegenstander en zit ik bij team productie. Zoals elke sporter betaamd zal ik de opgedragen taak in het veld zo goed mogelijk uitvoeren.
Maak ik een foutje heeft de rest ook een gevoel van groepsoverwinning. Ondanks dat mijn taak dan niet goed heb uitgevoerd ben maakt de vreugde van deze lieve mensen mij ook weer blij.

Zoiets?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #245 Gepost op: 21-01-2020, 19:24:29 »
Zo. Even m’n stem verwijderd om opnieuw op Claes te stemmen, dit keer met volle overtuiging. Claes is de mol! ::vergroot::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #246 Gepost op: 21-01-2020, 20:49:28 »
Door het plaatje in het onderschriftenspel ga ik toch aan mezelf twijfelen en denk ik dat de mol grappen aan het maken was in de auto.  ::rofl::

Om in voetbal-termen te blijven  ;D: Jaike ga ik wisselen voor Nathan.

Dus Nathan (voor nu) op 1.
Rob/Jaike op 2.
Daarna Buddy.

Dat zijn nu de 4 die ik het meest verdenk.
En zaterdag kan het weer anders zijn.  ;)

1. Jaike
2. Nathan
3. Rob
4/5/6/7 Claes /Johan/Buddy/Miljuschka--> geen idee in welke volgorde ;-)

Leonie geloof ik eigenlijk niet... Maar je weet het natuurlijk nooit.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #247 Gepost op: 23-01-2020, 11:59:17 »
Wow, Nathan hier tweede. Ik begrijp dat echt niet. Wel is hij nu echt mijn wensmol. Ik houd het voor volkomen onmogelijk.

Mijn neefjes zitten allemaal op Buddy. Zal gewoon de leeftijd zijn. Moljuschka heeft nog wel wat molligs maar het is dit jaar niet Miljoeska jaar maar George jaar.

Landelijk staat Rob al weken stijf onderaan. Laten we hier de tegenhanger zijn. Change you can believe in: Rob 2020  ::hug:: 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #248 Gepost op: 23-01-2020, 18:08:11 »
Rob heeft al de meeste stemmen hoor Lo ::rofl::, hij kan niet eerste en tweede staan in de poll
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #249 Gepost op: 23-01-2020, 18:53:43 »
Nou kijk, ik doe mee aan een spel, ga met 9 fantastische mensen een paar weken op pad. We maken van allerlei leuke dingen mee en zullen als groep altijd deze band hebben die niemand ons kan afpakken.
Ik ben ook sporter, en in dit geval ben ik de tegenstander en zit ik bij team productie. Zoals elke sporter betaamd zal ik de opgedragen taak in het veld zo goed mogelijk uitvoeren.
Maak ik een foutje heeft de rest ook een gevoel van groepsoverwinning. Ondanks dat mijn taak dan niet goed heb uitgevoerd ben maakt de vreugde van deze lieve mensen mij ook weer blij.

Zoiets?

Ja, precies.   ::ok::

De rest van de groep strijdt als een eenheid tegen de mol: we hebben samen één en dezelfde missie. Het is fantastisch dat ik dit als mol kan bewerkstelligen. Samen kunnen wij dit spel overwinnen. O ja, ik blijf natuurlijk de tegenstander en zal in mijn mol-schap nooit opgeven, maar dat zorgt voor een sterk groepsgevoel. Als mol zal ik nooit buitenspel staan.

***

Overigens verdenk ik nu Nathan wel het meest, maar het kan nog alle kanten op, wat mij betreft.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #250 Gepost op: 23-01-2020, 18:57:36 »
Op "De Mol fansite" staat Rob, sinds een paar dagen, ook ineens bovenaan.  ???

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #251 Gepost op: 23-01-2020, 19:57:06 »
Wow, Nathan hier tweede. Ik begrijp dat echt niet. Wel is hij nu echt mijn wensmol. Ik houd het voor volkomen onmogelijk.

Ik heb dat eerder bij Rob, zeker als ik naar het extra beeldmateriaal kijk van Rob en Nathan op de kamer. Dan zie ik in Rob een echte kandidaat en in Nathan iemand die heel erg zijn best doet eerlijk over te komen maar die toch niet echt te peilen is. Ik vertrouw hem (daar) voor geen cent. ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #252 Gepost op: 23-01-2020, 20:12:22 »
Ik heb dat eerder bij Rob, zeker als ik naar het extra beeldmateriaal kijk van Rob en Nathan op de kamer. Dan zie ik in Rob een echte kandidaat en in Nathan iemand die heel erg zijn best doet eerlijk over te komen maar die toch niet echt te peilen is. Ik vertrouw hem (daar) voor geen cent. ::rofl::

Ja dit... Nathan vertoont de hele tijd afwijkend gedrag en lichaamstaal.
Net als Merel tijdens het gesprek met Jaime in t extra beeldmateriaal over hun bondje.
Daar klopte ook iets niet en nu voelt t bij Nathan hetzelfde.. een soort awkwardness die niet nader verklaarbaar is op t moment.

Hou t ook bij Nathan voor nu.
Met Mil en Rob als kleinere stipjes op de radar

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #253 Gepost op: 23-01-2020, 20:19:26 »
Rob. Iemand met zoveel tatoeages heeft iets te verbergen.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #254 Gepost op: 24-01-2020, 09:13:34 »
Ik stem weer op Miljuschka.
Maar Nathan lonkt.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #255 Gepost op: 24-01-2020, 14:28:01 »
Ik heb na 2 afleveringen eigenlijk nog maar 3 verdachten over (dezelfde 3 die ik ook na aflevering 1 bovenaan had staan)

1. Rob (op basis van de escape room en zijn gestuntel met een stoel maken wat veel tijd kost, deed op de markt ook niet veel bijzonders, had weliswaar een werkend kastje maar mede dankzij Claes die hem hier corrigeerde, taxi opdracht ook weinig nuttigs gezien, wel vermakelijk en reed een puzzelstuk van de wereldkaart voorbij)
2. Nathan (wekte vertrouwen op de markt met 50 euro dat is zooo mols zo'n laag bedrag, stuurde aan de vrachtwagen verkeerd vak in te rijden, zat in het groene team met een niet werkend kastje, voegde daar niet veel toe en in de taxi opdracht ook een en al chaos)
3. Mil (Mil viel me op de markt niet zo op, deed in de vrachtwagen de juiste oplossing aanduiden om of Nathan uit te testen of om vertrouwen te wekken, zat ook in het team met het niet werkende kastje waarin ze Nathan wegstuurde, knoeide met de kabels (in de knoop) en Leonie bij het kastje neerzette... ideaal natuurlijk. Kan nog geen hoogte van haar krijgen,maar vertrouwen doe ik haar niet)

3.5 Leonie (is iemand die ver gaat komen gok ik of als Stine/Simone verrassende exit krijgt, die heeft nog niks goeds gedaan in een opdracht volgens mij maar staat wel steeds op sleutelplekken. Toch wil ik haar niet uitsluiten om de reden dat alles  wat ze fout doet in beeld is te zien, misschien wel een mol en montage strategie.)

Johan zou heel misschien ook nog kunnen. Dan zet hij zijn naïefheid wel erg goed neer.

Jaike, Buddy, Claes schrijf ik af voor nu.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #256 Gepost op: 24-01-2020, 20:12:40 »
Ik heb dat eerder bij Rob, zeker als ik naar het extra beeldmateriaal kijk van Rob en Nathan op de kamer. Dan zie ik in Rob een echte kandidaat en in Nathan iemand die heel erg zijn best doet eerlijk over te komen maar die toch niet echt te peilen is. Ik vertrouw hem (daar) voor geen cent. ::rofl::
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/dezelfde-bloedgroep-extra-video/ Wat bedoel je Heinz, dit? Hier begint Nathan over een bondje sluiten (onmols). Rob gaat er maar gewoon in mee. Dan op het einde begint Rob strategisch te praten om het toch maar voor je te houden dat hij een vrijstelling heeft (productieassistent, mols).

Ik vind Nathan volkomen te peilen, er zit gewoon niks achter. Wat hij zegt kan al in WIDM 1 gezegd zijn.... totaal onvoorbereid. Rob praat alsof hij zeer goed voorbereid is en de totale productiekaart in zijn hoofd heeft.

Ik ken Nathan een beetje van TV, en zo is hij nu ook. Niet meer zenuwachtig ofzo, gewoon zichzelf. Als mol ben je bijna altijd wel verkrampt en die houding zie ik ook bij Rob. Het is bijna wanhopig hoe hij al zijn voorkennis probeert bij zich te houden.... ::regenboog:: :o 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #257 Gepost op: 25-01-2020, 04:38:14 »
Ik vind het lastiger om mijn hoofdverdachten te bepalen dan vorige week. Ik heb Nathan nog steeds in mijn top 2, maar zijn er niet al wat veel en voor de hand liggende voetbalhints? Dan kan nog een Simone Weimansje worden, als dat zo doorgaat. Ook kijk ik ervan op dat hij al 2x als eerste zijn scherm ziet bij de executie, en daar zo naturel op reageert. Mil vind ik weer erg zelfverzekerd voor een Mol die zegt het programma nog nooit gezien te hebben. heeft ook duidelijk haar onmolse momentjes, en verdachte momenten die door de montage juist uitvergroot lijken te worden. Johan schrijf ik nog steeds niet helemaal af, maar hij is wel gezakt. Wil in de control room met Leonie (mogelijk een slimme zet, want iedereen kan zich voorstellen hij haar in de gaten wil houden). Vervolgens hadden sommige van zijn beschrijvingen wel wat duidelijker gekund, heb ik het idee. Loopt er wel heel ontspannen bij, alsof hij niets te verbergen heeft, kan dus bijna de Mol niet meer zijn of anders een die héél zen is Leonie daarentegen stijgt, omdat het inmiddels zo over de top is wat zij doet en zegt in de biecht ("Prima Buddy. Kijk dan maar eens hoe dat gaat!") dat straks, als niemand er meer in gelooft, het een molstrategie kan blijken te zijn. Maar dan moet ze landelijk gezien wel gaan zakken in de verdenkingen, anders werkte het niet :). De meest mysterieuze vind ik Rob, en opvallend dat alle extra filmpjes juist over hem gaan. Ter compensatie dat hij in de afleveringen wat in de schaduw blijft cq wordt gehouden? Kan nog prima, dan heeft hij allicht nog niet veel op eigen kracht kunnen of willen mollen. Zijn verdachtmakingen richting Johan (in de groep en 1-op-1 met Buddy) vind ik meer kandidaats. Dat had subtieler gekund. Maar ja, het kan ook juist strategie zijn om dat niet te doen.

Omdat we nu al 2 vrouwelijke afvallers hebben, neem ik mee dat de kans dat de Mol een vrouw is, iets is toegenomen. Al met al voor nu (volgende week hopelijk met minder twijfel):

1. Mil
2. Nathan
3. Rob
4. Leonie
5. Johan

(en voor de volledigheid: 6. Buddy, 7. Jaike en 8. Claes)
« Laatst bewerkt op: 25-01-2020, 05:17:59 door Newbie2 »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #258 Gepost op: 25-01-2020, 08:27:43 »
Mijn lijst voor nu, die eigenlijk ongewijzigd is de afgelopen afleveringen:
1. Rob
2. Mil
3. Nathan
4. Leonie
5. Johan
6. Buddy
7. Claes
8. Jaike

Wat ik wel heel opvallend vind (en ook een beetje doet twijfelen), is dat Rob hier en andere fora torenhoog bovenaan staat, en op de wie is de mol app onderaan....
Meer L

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #259 Gepost op: 25-01-2020, 08:33:56 »
Wat ik wel heel opvallend vind (en ook een beetje doet twijfelen), is dat Rob hier en andere fora torenhoog bovenaan staat, en op de wie is de mol app onderaan....
Dat is toch een goed teken? Dit forum zit weliswaar niet altijd goed zo vroeg in het spel, maar de verdenkingen in de app in ieder geval zeker nooit :P
...óf niet!