Poll

Wie is de Mol?

Buddy Vedder
39 (11.2%)
Miljuschka Witzenhausen
31 (8.9%)
Nathan Rutjes
88 (25.4%)
Rob Dekay
189 (54.5%)

Totaal aantal stemmen: 346

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 254142 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #960 Gepost op: 2-03-2020, 12:29:34 »
Rick

Dan is het drie keer niks.

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #961 Gepost op: 2-03-2020, 17:35:54 »
Ik blijf bij Nathan maar Buddy wordt het minst verdacht gemaakt zou hij het dan toch zijn?
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #962 Gepost op: 2-03-2020, 17:38:27 »
Rick

Eens. Elf jaar na dato nog steeds
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Mirella

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #963 Gepost op: 3-03-2020, 00:27:12 »
Zijn er mensen die altijd goed geraden hebben wie de mol was? En als die er zijn, in welke tunnel verblijven jullie op dit moment?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #964 Gepost op: 3-03-2020, 00:32:31 »
Nog steeds heel erg Nathan

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #965 Gepost op: 3-03-2020, 00:34:55 »
Nog steeds heel erg Nathan

Ik ga nu toch weer twijfelen door de vondst van Tungsten met betrekking tot Doorzichtig.. moeilijk, moeilijk.
Nathan, of Rob?
Voor mijn poule is het gunstiger om op Nathan in te blijven zetten indien hij het is, dus misschien moet ik dat maar doen.  ::)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #966 Gepost op: 3-03-2020, 00:44:54 »
Rob als mol kan ik me echt niks bij voorstellen.

Past ook totaal niet bij wat Rik over de mol zegt. Fanatiek? Rob?  ::rofl::
Genot om naar te kijken? En dat de mol iedereen zo’n goed gevoel geeft over lage bedragen..

 
Ieder zn tunnel laat maar zeggen  ::rofl::

En als ie t wel is zal ik de eerste zijn die iedereen feliciteert maar ik ga die tunnel niet in

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #967 Gepost op: 3-03-2020, 01:12:24 »
Rob als mol kan ik me echt niks bij voorstellen.

Past ook totaal niet bij wat Rik over de mol zegt. Fanatiek? Rob?  ::rofl::
Genot om naar te kijken? En dat de mol iedereen zo’n goed gevoel geeft over lage bedragen..

 
Ieder zn tunnel laat maar zeggen  ::rofl::

En als ie t wel is zal ik de eerste zijn die iedereen feliciteert maar ik ga die tunnel niet in

Ja, ik snap de bezwaren.
Ik vind het toch heel moeilijk om los te laten dat Nathan van 70 75 maakte op de glazen brug merk ik.. en dat daardoor 210 euro in rook op is gegaan. Bij Scherp stellen herinnerde hij zich minimaal 4 dingen correct: dat er 3 Chinezen met een fototoestel op een foto moesten, dat hij met 3 Chinezen met een stropdas op de foto moest, dat er 4 Chinezen met porseleinen borden met een bloem erop op de foto moesten en dat er 3 mensen op de foto van Buddy en Leo in dat luik moesten. Maar als hij 4 getallen bestaande uit 2 of 3 cijfers onthouden moet kan hij het getal 70 niet eens correct onthouden waardoor hij Rob de verkeerde kokers geeft waardoor 210 euro niet wordt verdiend?  ::rofl:: ... Riiiight. Verder beweert hij wel dat hij zeker wist dat hij Rob de goede kokers aanleverde..  ::) Nathan blijft raar doen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #968 Gepost op: 3-03-2020, 01:18:50 »
En vergeet de montage niet want daar ligt ook n belangrijke.

Ze blijven maar laten zien hoe iedereen roept dat Nathan het absoluut niet kan zijn. Matten afknippen .. hoeden worden opgegeten en ook in meerdere afleveringen nu.

Moet je jezelf afvragen waarom ze dat doen als hij n kandidaat is die in de finale komt.

Alleen bij n mol toch?

En dan reken ik al zijn molacties niet eens mee.
Wat kan die jongen fietsen hè..  ::rofl::
geloof me.. die was hard aan t fietsen om iets uit te spoken en dat zien we in afl 10

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #969 Gepost op: 3-03-2020, 01:25:18 »
En vergeet de montage niet want daar ligt ook n belangrijke.

Ze blijven maar laten zien hoe iedereen roept dat Nathan het absoluut niet kan zijn. Matten afknippen .. hoeden worden opgegeten en ook in meerdere afleveringen nu.

Moet je jezelf afvragen waarom ze dat doen als hij n kandidaat is die in de finale komt.

Alleen bij n mol toch?

En dan reken ik al zijn molacties niet eens mee.
Wat kan die jongen fietsen hè..  ::rofl::
geloof me.. die was hard aan t fietsen om iets uit te spoken en dat zien we in afl 10

Dat zou kunnen en het blijft inderdaad vreemd dat de montage hem zo neerzet als hij een kandidaat is.
Ik ga toch maar op Nathan stemmen denk ik maar wel met twijfel.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #970 Gepost op: 3-03-2020, 09:15:24 »
Voor het eerst na 8 afleveringen vind ik opeens Buddy heel erg verdacht.

Waar ging hij helemaal naar toe op die fiets?
Waarom kon hij geen kokers onthouden op de glazen brug?
Waarom is hij nog in het spel, zonder ook maar één keer gespreid te hebben en vanaf de eerste aflevering op de verkeerde kandidaat te testen.

Hij wordt door velen doorgestreept, maar waarom eigenlijk?

Terugkijkend klopt er zoveel niet bij hem.
- op het allerlaatste moment een sleutel vinden in een lege vrachtwagen, de minst opvallende escape room
- sleutel terughangen van een auto die nog geparkeerd moet worden
- vrij eenvoudig de hovercraft puzzel oplossen en vervolgens de regels overtreden
- vurig pleidooi houden voor het geld bij de theepot
- als enige verantwoordelijk voor het missen van het telefoonnummer in het korenveld
- snel afgeschoten in het laserspel en niet meedoen met het napraten over de opdracht

En dan al die overdreven emoties bij uitleg van de opdrachten en de executies.

Ja, ik weet het, Buddy heeft ook onnodig geld gepakt en Johan viel af terwijl hij hem verdacht.
Maar de makers van Wie is de mol weten ondertussen toch wel dat iedereen tegenwoordig let op Follow the Money en Wie verdenkt wie.
Dus laat mol maar af en toe wat verdienen, om de kijkers op een dwaalspoor te brengen.
En die biecht van Johan dan? Tja, Johan.

Ik zou het wel geweldig vinden. Een mol die een fanatieke kandidaat speelt die de mol speelt. >:D

Offline Bzada

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #971 Gepost op: 3-03-2020, 09:27:50 »
Voor het eerst na 8 afleveringen vind ik opeens Buddy heel erg verdacht.

Waar ging hij helemaal naar toe op die fiets?
Waarom kon hij geen kokers onthouden op de glazen brug?
Waarom is hij nog in het spel, zonder ook maar één keer gespreid te hebben en vanaf de eerste aflevering op de verkeerde kandidaat te testen.

Hij wordt door velen doorgestreept, maar waarom eigenlijk?

Terugkijkend klopt er zoveel niet bij hem.
- op het allerlaatste moment een sleutel vinden in een lege vrachtwagen, de minst opvallende escape room
- sleutel terughangen van een auto die nog geparkeerd moet worden
- vrij eenvoudig de hovercraft puzzel oplossen en vervolgens de regels overtreden
- vurig pleidooi houden voor het geld bij de theepot
- als enige verantwoordelijk voor het missen van het telefoonnummer in het korenveld
- snel afgeschoten in het laserspel en niet meedoen met het napraten over de opdracht

En dan al die overdreven emoties bij uitleg van de opdrachten en de executies.

Ja, ik weet het, Buddy heeft ook onnodig geld gepakt en Johan viel af terwijl hij hem verdacht.
Maar de makers van Wie is de mol weten ondertussen toch wel dat iedereen tegenwoordig let op Follow the Money en Wie verdenkt wie.
Dus laat mol maar af en toe wat verdienen, om de kijkers op een dwaalspoor te brengen.
En die biecht van Johan dan? Tja, Johan.

Ik zou het wel geweldig vinden. Een mol die een fanatieke kandidaat speelt die de mol speelt. >:D

Hij wordt afgestreept door veel mensen (waaronder mijzelf) vanwege een paar dingen. Follow the money is er een van, Buddy haalde namelijk echt flink meer geld op dan de overige kandidaten. Het pakken van de envelop bij de letter opdracht, en het eventueel pakken van geld bij de vrijstellingroute, zijn bij mij hiervan het meest nadrukkelijk achtergebleven als redenen om buddy niet te verdenken. Maar ook zijn sterke perfomance bij het vazen parcour is een sterke hint naar het feit dat Buddy een kandidaat is. Ook het afvallen van Leonie lijkt me een duidelijk signaal dat hij de mol is, aangezien die al een tijdje vermoed werd dat Leonie Buddy als hoofdverdachte had (bijvoorbeeld door haar rare 3 kandidaten en mijzelf biecht).

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #972 Gepost op: 3-03-2020, 09:40:18 »
Rob als mol kan ik me echt niks bij voorstellen.

Past ook totaal niet bij wat Rik over de mol zegt. Fanatiek? Rob?  ::rofl::
Genot om naar te kijken? En dat de mol iedereen zo’n goed gevoel geeft over lage bedragen..

 
Ieder zn tunnel laat maar zeggen  ::rofl::

En als ie t wel is zal ik de eerste zijn die iedereen feliciteert maar ik ga die tunnel niet in

Dat wat Rik zegt over de mol vind ik vooral naar Nathan wijzen,
Fanatiek? Ja (Als je alleen al naar de opdrachten kijkt zouden Rob en Mil hierdoor al afvallen als mol  :-X)
Genot om naar te kijken? (voor mij ja)
En heeft al een aantal keer benadrukt dat ze het als groep zo goed hebben gedaan, terwijl er eigenlijk maar weinig was verdiend.

Offline Overalsterretjes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #973 Gepost op: 3-03-2020, 09:46:32 »
Wat Rik zegt is sws subjectief, want hij ziet meer dan wij en weet ook hoe de opdrachten uitgevoerd moeten worden om te kunnen slagen. En omdat hij al weet wie de mol is, ziet hij alles wat de mol doet om de boel te saboteren.
Voor ons is het nog speculeren. Bovendien zien wij nog niet de helft van de molacties, en zeker niet uitdrukkelijk in beeld.
Pas in aflevering 10 gaan we zien wat Rik zag.
Dus ik denk niet dat we op basis van Rik's uitspraak en de dingen die wij als kijker te zien krijgen nu al conclusies kunnen trekken.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #974 Gepost op: 3-03-2020, 09:53:05 »
Hij wordt afgestreept door veel mensen (waaronder mijzelf) vanwege een paar dingen. Follow the money is er een van, Buddy haalde namelijk echt flink meer geld op dan de overige kandidaten. Het pakken van de envelop bij de letter opdracht, en het eventueel pakken van geld bij de vrijstellingroute, zijn bij mij hiervan het meest nadrukkelijk achtergebleven als redenen om buddy niet te verdenken. Maar ook zijn sterke perfomance bij het vazen parcour is een sterke hint naar het feit dat Buddy een kandidaat is. Ook het afvallen van Leonie lijkt me een duidelijk signaal dat hij de mol is, aangezien die al een tijdje vermoed werd dat Leonie Buddy als hoofdverdachte had (bijvoorbeeld door haar rare 3 kandidaten en mijzelf biecht).
En als Leonie nu eens niet op Buddy heeft getest?
We weten niet zeker op wie ze zat in aflevering 8.

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #975 Gepost op: 3-03-2020, 10:05:13 »
Ik blijf bij Mil, hoewel ik mijn tunnel met man en macht bij elkaar probeer te houden. Nu wil ik gewoon dat ze het is.  ::rofl::

Rob een goede tweede.

Nathan kan, maar dan is het naar mijn idee weer veel te opvallend geweest. Ik doel hier op al zijn sleutelpositities.

Buddy, uitgesloten.

Nu wil ik het weten.  ::vergroot::

Ben jij de mol?

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #976 Gepost op: 3-03-2020, 10:21:54 »
Nog steeds Nathan vanaf aflevering 1. Niemand van de groep verdenkt hem. Hij doet er alles aan om dat zo te houden. Dan maar wat geld in de pot. Het is niet veel, maar zo blijft hij onder de radar. ::vergroot::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #977 Gepost op: 3-03-2020, 10:57:22 »
Maar onder de radar blijven doe je toch zodat je beter kan saboteren? Onder de radar blijven is daarom volgens mij vooral in het begin van het spel belangrijk voor de Mol. Hoe verder in het spel je nog onverdacht bent, hoe meer je kan saboteren, aangezien kandidaten niet meer op je letten en het ook niet erg is als iemand je wel op het spoor komt. Daarbij was Nathans meest opvallende mogelijke molactie er eentje die vroeg in het spel was: zijn rare gedrag en beslissing bij het servies in aflevering 3. Een moment in het spel dat de Mol juist voorzichtiger te werk zou gaan.

Precies wat Rob deed. Die de laatste afleveringen ook wat duidelijker durft te mollen. (Duidelijk verkeerde foto's maken, onzinantwoorden bij de voor kandidaten zenuwslopende vrijstellingquiz geven, een toneelstuk maken van het lasergamen tegen de Mol, klooien met kokers...)
« Laatst bewerkt op: 3-03-2020, 11:10:31 door Heinz »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #978 Gepost op: 3-03-2020, 11:10:09 »
Citaat
Past ook totaal niet bij wat Rik over de mol zegt. Fanatiek? Rob?  ::rofl::
Genot om naar te kijken? En dat de mol iedereen zo’n goed gevoel geeft over lage bedragen..

Dit is precies mijn bezwaar om op Nathan te stemmen. Rik zegt nog net niet dat het hem is, maar dat is ook het enige...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #979 Gepost op: 3-03-2020, 11:14:39 »
Maar Rob is toch juist retefanatiek? Daar hebben de kandidaten het ook steeds over. Rob is alsmaar in de weer met naar informatie vissen, liegen over vrijstellingen, bondjes sluiten en laten vallen, wantrouwende blikken geven, etcetera. Ook blijft ie zich in opdrachten die zo chaotisch en onduidelijk zijn dat ze toch al gedoemd zijn om te mislukken steeds voordoen als serieuze kandidaat terwijl anderen al lang melig en lacherig worden. (Denk aan de taxi, de opdracht met de vakken met Chinezen en die met de autootjes in de fabriek.)