Poll

Wie is de Mol?

Buddy Vedder
39 (11.2%)
Miljuschka Witzenhausen
31 (8.9%)
Nathan Rutjes
88 (25.4%)
Rob Dekay
189 (54.5%)

Totaal aantal stemmen: 346

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 254004 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #980 Gepost op: 3-03-2020, 11:27:08 »
Ik zou het wel geweldig vinden. Een mol die een fanatieke kandidaat speelt die de mol speelt. >:D

Het zou een briljante strategie zijn. En hij zou zich ogenschijnlijk door Mil hebben laten gebruiken, maar ondertussen háár gewoon keihard gebruikt hebben. Ik denk dat half Nederland van zijn stoel valt als Buddy de Mol blijkt te zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #981 Gepost op: 3-03-2020, 11:29:53 »
De mol kan dit jaar wel een heel andere tactiek hebben. Als Rob of Nathan het zijn. Geen acteurs of presentatoren. Je moet niet teveel naar andere seizoenen kijken om dit jaar de mol te vinden.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #982 Gepost op: 3-03-2020, 11:32:40 »
Maar Rob is toch juist retefanatiek? Daar hebben de kandidaten het ook steeds over. Rob is alsmaar in de weer met naar informatie vissen, liegen over vrijstellingen, bondjes sluiten en laten vallen, wantrouwende blikken geven, etcetera. Ook blijft ie zich in opdrachten die zo chaotisch en onduidelijk zijn dat ze toch al gedoemd zijn om te mislukken steeds voordoen als serieuze kandidaat terwijl anderen al lang melig en lacherig worden. (Denk aan de taxi, de opdracht met de vakken met Chinezen en die met de autootjes in de fabriek.)
Schouderophalende Rob is een geboren hossellaar ...en een harde werker, las ik. Leo noemde hem ook fanatiek. Dus dat zal wel dan.. maar het was mij ook nog niet heel erg opgevallen.

Ik zou het trouwens wel een bazenactie vinden van Rick als ie een random kroegtijger / muzikant uit het Groene Oosten als mol zou hebben gekozen.  ::jaja::

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #983 Gepost op: 3-03-2020, 11:53:56 »
Het zou een briljante strategie zijn. En hij zou zich ogenschijnlijk door Mil hebben laten gebruiken, maar ondertussen háár gewoon keihard gebruikt hebben. Ik denk dat half Nederland van zijn stoel valt als Buddy de Mol blijkt te zijn.

Ik heb werkelijk geen idee waarom de montage anders dit bondje zo benadrukken in elke aflevering. Het moet wel een van de twee zijn.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #984 Gepost op: 3-03-2020, 12:26:44 »
Maar Rob is toch juist retefanatiek? Daar hebben de kandidaten het ook steeds over. Rob is alsmaar in de weer met naar informatie vissen, liegen over vrijstellingen, bondjes sluiten en laten vallen, wantrouwende blikken geven, etcetera. Ook blijft ie zich in opdrachten die zo chaotisch en onduidelijk zijn dat ze toch al gedoemd zijn om te mislukken steeds voordoen als serieuze kandidaat terwijl anderen al lang melig en lacherig worden. (Denk aan de taxi, de opdracht met de vakken met Chinezen en die met de autootjes in de fabriek.)

Ja, mee eens.  ::jaja::
Ik vind de 4 die nu nog over zijn eigenlijk allemaal wel fanatiek. Want fanatiek is natuurlijk niet per se lichamelijk heel actief zijn met hard lopen/fietsen.

Wat ik minder op Rob vind slaan is ‘manipulatief genoeg om ervoor te zorgen dat de groep met weinig geld genoegen neemt’. Dat zie ik bij Rob helemaal niet, maar wel bij Nathan en Buddy. Bv. bij Alles Kenners; Buddy neemt het voortouw en zegt meteen welke enveloppen gehaald moeten worden. Hij heeft het totaal niet over andere enveloppen, mocht er nog tijd over zijn. Rob doet na de tweede envelop nog een poging voor nóg een envelop (kans op meer geld), maar iedereen vindt ‘t wel prima zo = ze nemen genoegen met weinig geld (door manipulatie van Buddy?).

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #985 Gepost op: 3-03-2020, 12:39:13 »
Daar hebben de kandidaten het ook steeds over.
Ja, daar hebben de kandidaten het steeds over inderdaad.

Ik vind hem bovenal retesaai ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #986 Gepost op: 3-03-2020, 12:40:40 »
Dat hebben we vaker over mollen gehoord. Misschien een gevolg van dat ze niet helemaal onbevangen zichzelf kunnen zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #987 Gepost op: 3-03-2020, 12:41:23 »
Ja, daar hebben de kandidaten het steeds over inderdaad.

Ik vind hem bovenal retesaai ::jaja::

Eens.
Als Rob de mol straks blijkt hoeven we de praatjes van Rik ook niet meer serieus te nemen in de toekomst

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #988 Gepost op: 3-03-2020, 12:43:12 »
Ach, de Mol is uiteindelijk altijd zo ongeveer de beste Mol ooit volgens de presentator, dus dat moet je sowieso met een korreltje zout nemen. ;)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #989 Gepost op: 3-03-2020, 12:45:55 »
Ik vind dat zowel Rob als Nathan het zeer goed doen als mol en beide zijn de enige die ik nog niet heb geschrapt.

Beide hebben dingen gedaan die een mol niet zou doen maar toch voor mij niet voldoende om af te strepen.
klaar voor de strijd

Online Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #990 Gepost op: 3-03-2020, 13:41:30 »
Ach, de Mol is uiteindelijk altijd zo ongeveer de beste Mol ooit volgens de presentator
Hee dat klinkt als mij. Misschien moet ik presentator worden  ;D >:D ::rofl:: ::hypocriet:: ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #991 Gepost op: 3-03-2020, 13:53:27 »
Ik zit al vanaf aflevering 1 op Nathan. Ik kan me niet voorstellen dat hij het niet is. Na zijn mega verdachte actie bij de servies-opdracht (afl. 3) heb ik alleen maar mijn punten op Nathan ingezet. Als hij het niet is vreet ik mijn schoenen op :P

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #992 Gepost op: 3-03-2020, 13:56:31 »
Hee dat klinkt als mij. Misschien moet ik presentator worden  ;D >:D ::rofl:: ::hypocriet:: ::)

Jaa koop een rubriek bij moltalk, “de tunnelvisie van Lo”.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #993 Gepost op: 3-03-2020, 14:34:08 »
Het zou een briljante strategie zijn. En hij zou zich ogenschijnlijk door Mil hebben laten gebruiken, maar ondertussen háár gewoon keihard gebruikt hebben. Ik denk dat half Nederland van zijn stoel valt als Buddy de Mol blijkt te zijn.

Behalve alle jeugdige kijkers die zitten nog altijd op buddy

Maar onder de radar blijven doe je toch zodat je beter kan saboteren? Onder de radar blijven is daarom volgens mij vooral in het begin van het spel belangrijk voor de Mol. Hoe verder in het spel je nog onverdacht bent, hoe meer je kan saboteren, aangezien kandidaten niet meer op je letten en het ook niet erg is als iemand je wel op het spoor komt. Daarbij was Nathans meest opvallende mogelijke molactie er eentje die vroeg in het spel was: zijn rare gedrag en beslissing bij het servies in aflevering 3. Een moment in het spel dat de Mol juist voorzichtiger te werk zou gaan.

Maar blijkbaar wordt dit Nathan niet kwalijk genomen, hij wordt namelijk door niemand verdacht. Het zal wel bij zijn karakter passen.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2020, 15:28:51 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Offline GeorgeisdeMol

  • Forumlid
  • @GeorgeisdeMol (Twitter)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #994 Gepost op: 3-03-2020, 14:38:50 »
Maar Rob is toch juist retefanatiek? Daar hebben de kandidaten het ook steeds over. Rob is alsmaar in de weer met naar informatie vissen, liegen over vrijstellingen, bondjes sluiten en laten vallen, wantrouwende blikken geven, etcetera. Ook blijft ie zich in opdrachten die zo chaotisch en onduidelijk zijn dat ze toch al gedoemd zijn om te mislukken steeds voordoen als serieuze kandidaat terwijl anderen al lang melig en lacherig worden. (Denk aan de taxi, de opdracht met de vakken met Chinezen en die met de autootjes in de fabriek.)

Ik heb hetzelfde bij Rob als hoe jij het omschrijft Heinz.
Hij komt vanaf aflevering 1 bedachtzaam over en lijkt inderdaad losgekomen in zijn rol als Mol (als hij het is uiteraard).
Mijn twijfel komt vooral voort uit de morse hint richting Nathan. Vorig jaar heeft een dergelijke hint mij ook richting de verkeerde Mol gestuurd. Daarnaast is Nathan moeilijk te peilen. Is hij altijd zo ontspannen? Of is het een kandidaat die van ieder moment geniet...?! Ik zou zonder die morse hint nog steeds voor 80% voor Rob als Mol willen gaan, maar dit heeft echt invloed gehad op mijn verdenking.


Wat denk jij van deze morse hint Heinz? Kunnen we er niet meer omheen of zou het toch onzin kunnen zijn?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #995 Gepost op: 3-03-2020, 14:40:21 »
Ja, daar hebben de kandidaten het steeds over inderdaad.

Ik vind hem bovenal retesaai ::jaja::

Nou, dat vind ik niet hoor.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #996 Gepost op: 3-03-2020, 14:51:34 »
Huh?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #997 Gepost op: 3-03-2020, 15:33:12 »
Wat denk jij van deze morse hint Heinz? Kunnen we er niet meer omheen of zou het toch onzin kunnen zijn?

Je kan er prima omheen, kijk maar naar al die mensen die net als ik op Rob stemmen. :P

(Zoals ik al in het hints-topic zei vind ik het sterk puzzelwerk maar vind ik het zwakke van de hint - naast dat je er ook andere letters uit kan puzzelen - dat ie uitgaat van titels op de website in plaats van de afleveringen zelf, dat die titels ook nog eens anders opgeschreven zijn dan in de afleveringen zelf en dat dit vorig jaar ook weleens het geval was terwijl dat toen geen enkele betekenis had.)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #998 Gepost op: 3-03-2020, 15:36:18 »
Als ik dan kijk zou ik eerder letten op opdracht titels. Hier zaten vorig jaar namelijk wel hints in..
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #999 Gepost op: 3-03-2020, 15:48:47 »
Eens.
Als Rob de mol straks blijkt hoeven we de praatjes van Rik ook niet meer serieus te nemen in de toekomst

De praatjes van Rik zijn nooit een goede graadmeter geweest. Volgens hem gaat de mol altijd slim, geraffineerd, manipulatief etc. te werk. Tja, wat moet hij dan zeggen? Dit?

"Als je weet wie het is, is deze Mol bepaald geen genot om naar te kijken. Laf, anoniem. En totaal onzichtbaar, omdat de groep de opdrachten toch wel verprutst. Ook nu de groep kleiner wordt, is de kans miniem dat ze de mol in het vizier krijgen. Die heeft immers uit zijn neus kunnen eten en achterover geleund."

Ik zou wat Rik zegt ter kennisgeving aannemen en niet meer dan dat.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison