Poll

Wie is de Mol?

Buddy Vedder
39 (11.2%)
Miljuschka Witzenhausen
31 (8.9%)
Nathan Rutjes
88 (25.4%)
Rob Dekay
189 (54.5%)

Totaal aantal stemmen: 346

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 253997 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1000 Gepost op: 3-03-2020, 15:52:05 »


Is dit een grap of een bug?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1001 Gepost op: 3-03-2020, 15:53:49 »
"Als je weet wie het is, is deze Mol bepaald geen genot om naar te kijken. Laf, anoniem. En totaal onzichtbaar, omdat de groep de opdrachten toch wel verprutst. Ook nu de groep kleiner wordt, is de kans miniem dat ze de mol in het vizier krijgen. Die heeft immers uit zijn neus kunnen eten en achterover geleund."

Ik zou wat Rik zegt ter kennisgeving aannemen en niet meer dan dat.

Geeft wel een beter beeld  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1002 Gepost op: 3-03-2020, 15:55:43 »
De praatjes van Rik zijn nooit een goede graadmeter geweest. Volgens hem gaat de mol altijd slim, geraffineerd, manipulatief etc. te werk. Tja, wat moet hij dan zeggen? Dit?

"Als je weet wie het is, is deze Mol bepaald geen genot om naar te kijken. Laf, anoniem. En totaal onzichtbaar, omdat de groep de opdrachten toch wel verprutst. Ook nu de groep kleiner wordt, is de kans miniem dat ze de mol in het vizier krijgen. Die heeft immers uit zijn neus kunnen eten en achterover geleund."

Ik zou wat Rik zegt ter kennisgeving aannemen en niet meer dan dat.


Rik kan wat mij betreft dat hele praatje over de mol weglaten. Wat hebben we er aan als er toch niks van hoeft te kloppen? Vertel iets algemeens over waar de kandidaten zijn, of ze moe zijn etc maar niet dit gedoe over de mol??

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1003 Gepost op: 3-03-2020, 15:55:59 »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1004 Gepost op: 3-03-2020, 16:07:02 »
De praatjes van Rik zijn nooit een goede graadmeter geweest. Volgens hem gaat de mol altijd slim, geraffineerd, manipulatief etc. te werk. Tja, wat moet hij dan zeggen? Dit?

"Als je weet wie het is, is deze Mol bepaald geen genot om naar te kijken. Laf, anoniem. En totaal onzichtbaar, omdat de groep de opdrachten toch wel verprutst. Ook nu de groep kleiner wordt, is de kans miniem dat ze de mol in het vizier krijgen. Die heeft immers uit zijn neus kunnen eten en achterover geleund."

Ik zou wat Rik zegt ter kennisgeving aannemen en niet meer dan dat.
::rofl::

Maar serieus: Art sprak in exact dezelfde bewoording over de Mol - als je weet wie is, is het een genot om naar deze Mol te kijken - toen het uiteindelijk Jan bleek te zijn. Achteraf voelde ik me heel stom dat ik alsnog niets doorhad na deze uitspraak. Het zou dus wel degelijk een graadmeter kunnen zijn dat de Mol dit jaar wel eens een steengoede kan zijn ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 3-03-2020, 16:12:09 door Pac »
...óf niet!

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1005 Gepost op: 3-03-2020, 16:08:06 »
Buddy of Nathan

En dan is het wel een genot om de serviesopdracht terug te kijken waar ze samen een duo zijn ::)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1006 Gepost op: 3-03-2020, 16:11:30 »
Zie Wie is de Mol online ;D
Ik snap er helemaal niks van. Ik zie ook geen verklaring staan waarom de username en profielfoto van een ander wordt gebruikt.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1007 Gepost op: 3-03-2020, 16:16:18 »
::rofl::

Maar serieus: Art sprak in exact dezelfde bewoording over de Mol - als je weet wie is, is het een genot om naar deze Mol te kijken - toen het uiteindelijk Jan bleek te zijn. Achteraf voelde ik me heel stom dat ik alsnog niets doorhad na deze uitspraak. Het zou dus wel degelijk een graadmeter kunnen zijn dat de Mol dit jaar wel eens een steengoede kan zijn ::jaja::

Ja, het is haast alsof er bewust voor is gekozen om die bewoording opnieuw te gebruiken omdat de huidige mol goed met Jan te vergelijken valt. Alsof ze opgezocht hebben wat Art ook alweer over Jan zei als aanknopingspunt voor het praatje over de mol in dit seizoen. Nathan is het beste met Jan te vergelijken m.i.




Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1008 Gepost op: 3-03-2020, 16:25:25 »
Ik snap er helemaal niks van. Ik zie ook geen verklaring staan waarom de username en profielfoto van een ander wordt gebruikt.
We organiseren op dit forum een online versie van Wie is de Mol. Er is nu een opdracht bezig waar dit relevant voor is. Ik linkte ernaar in de hoop dat meer mensen mee komen speuren naar de mol, maar het is nogal een chaos dus ik kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt om die hele opdracht bij te lezen ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1009 Gepost op: 3-03-2020, 16:27:10 »
Ik snap er ook niks van want ik volg WIDM online niet. Maar laten we hier weer ontopic gaan en niet ons voordoen als een ander.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1010 Gepost op: 3-03-2020, 16:45:03 »
Als je goed kijkt is de echte Sanmol met een L, en de nepperd met een I. Maar ik snap dat het verwarrend is, dus daarom leg ik even de context uit. Ik snap dat je het dan nog niet precies snapt als je het spel niet volgt, maar dat maakt ook niet uit. Het is in ieder geval geen bug en na deze opdracht gaat iedereen wel weer terug naar z'n oude username ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1011 Gepost op: 3-03-2020, 17:08:45 »
Ach, de Mol is uiteindelijk altijd zo ongeveer de beste Mol ooit volgens de presentator, dus dat moet je sowieso met een korreltje zout nemen. ;)

Beste mol voor mij blijft Jan.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2020, 17:13:29 door Heinz, Reden: Citaat hersteld »
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1012 Gepost op: 3-03-2020, 17:15:18 »
Nogmaals: graag weer ontopic over die ene hele interessante vraag. Mol-online heeft een eigen board en de vraag wie de beste Mol is zal ongetwijfeld binnenkort weer een eigen topic krijgen. ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1013 Gepost op: 3-03-2020, 17:45:12 »
De praatjes van Rik zijn nooit een goede graadmeter geweest.

Rik is pas net in dienst  ::rofl::

En hij kan ook gewoon iets anders zeggen

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1014 Gepost op: 3-03-2020, 17:47:26 »
Nathan is het beste met Jan te vergelijken m.i.

Nou nee, dan denk ik toch eerder aan Buddy.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1015 Gepost op: 3-03-2020, 22:18:42 »
Ben ik de enige hier op het forum die dit jaar écht niet overtuigd is van een mol? ???

Eigenlijk heb ik bij niemand echt molgevoel  :-\\ Ik heb ook geen enkel seizoen zóveel gewisseld in mijn verdenkingen in de poule (en sta daarom ook onderaan omdat ik steeds punten gezet bleek te hebben op de afvaller ::schaam:: )

Rob geloof ik niet, ik kan me namelijk niet zetten over zijn keuze voor het gokken te gaan = 1500 euro méér voor de pot, dat risico wil je toch echt niet lopen als mol?? Ongeacht wat voor discussie nog buiten beeld gelaten is, m.i. kies je als mol echt alleen voor het gokken als je al zeker weet dat de meerderheid voor het geld kiest en ga je dus zéker niet het gokken “promoten” zoals hij dat lijkt te doen.
Ik vind dat persoonlijk ook zwaarder wegen dan een 1x voor 250 of 600 euro gaan om kandidaats te lijken, is toch een aanzienlijk kleiner bedrag. Maar ja, daar zijn al heel wat discussies over gevoerd en blijft inderdaad ook persoonlijke interpretatie  ::)

En hoewel ik het graag zou willen, Nathan geloof ik ook niet, helemaal niet na de laatste aflevering..

Mil heb ik nooit verdacht en die zou een steengoede actrice zijn als ze haar ogenschijnlijk oprechte emoties zou acteren. Ik heb tijdens afgelopen aflevering toch grotendeels mijn punten op haar ingezet, maar dat was puur omdat ik niet mijn (toch al weinige) punten wilde verliezen.

Buddy zou wel een Jan-mol kunnen zijn in mijn ogen, maar die zou dan een nog betere acteur zijn m.b.t. zijn gezichtsuitdrukkingen en waarom stemt hij in met het “boeman” zijn in het bondje met Mil?

Dus nee.. ik weet het echt niet en ben nu geneigd tot een kamikaze actie: voor degene gaan die door praktisch niemand verdacht wordt op dit forum, namelijk Buddy. Mja ook dat voelt niet goed dus ik slaap er nog wat nachtjes over tot ik definitief beslis  ::rofl::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1016 Gepost op: 3-03-2020, 22:31:28 »
Jan Versteegh was een geweldige mol, maar laten we niet vergeten dat die bij het ziplinen ook vrij onnodig duizend(!) pegels in de pot deed. Als we geld als maatstaf nemen kan nooit iemand de mol zijn. Het gaat er vooral om hoe vaak een mol zoiets doet, en wat de omstandigheden zijn. Was een (hoog) bedrag in de pot noodzakelijk om onverdacht te blijven? Staat de mol onder de streep in elk geval lager dan de meeste kandidaten?

En laten we niet vergeten dat molacties soms gewoon mislukken. Soms zelfs zo vaak of zo erg dat de mol het meeste geld binnenbrengt van iedereen (*kuch* Merel *kuch).
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1017 Gepost op: 3-03-2020, 22:33:30 »
Mil.  stijgt in de verdenkingen.......ze staat nu op gelijke hoogte met Rob, beiden 24 %........

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1018 Gepost op: 3-03-2020, 22:33:37 »
Veel mensen hebben punten op Mil ingezet toen ze de groene vrijstelling kreeg. Nathan staat nog steeds met een grote meerderheid bovenaan in de app.

Bij de zipline kon Jan ook niet anders, omdat hij meteen massaal verdacht zou worden als hij als zelfverklaarde idioot niet naar de overkant zou gaan. De auto over de finish duwen was wel echt onnodig.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1019 Gepost op: 3-03-2020, 22:38:20 »
Ik ga voor Mario, de loodgieter de vuilnisman, de schoonmaker, straatmuzikant.

Rob is mijn definitieve keuze.
(zie hints)

Wat ga ik lekker slapen vannacht.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2020, 22:40:12 door foxhunter »