Poll

Wie is de Mol?

Buddy Vedder
39 (11.2%)
Miljuschka Witzenhausen
31 (8.9%)
Nathan Rutjes
88 (25.4%)
Rob Dekay
189 (54.5%)

Totaal aantal stemmen: 346

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 253996 keer)

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1080 Gepost op: 7-03-2020, 21:44:25 »
Rob  ::bravo::

Maar oh wat ga ik genieten als Nathan de Mol blijkt te zijn!
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1081 Gepost op: 7-03-2020, 21:47:19 »
Ik heb veel gewisseld tussen Rob en Nathan. En nu moet ik de definitieve keuze maken.

De hamvraag is: kan dat, een mol die door niemand als verdachte wordt genoemd?

Als dat antwoord nee is, kunnen alleen Buddy en Rob het nog zijn.

Het zou wel heel verrassend zijn als niemand goed zit. De onontdekte mol.

Want als Rob de mol is (want drie van de vier verdenkt hem, drie kandidaten, één mol?), dan is er bij de live ontknoping geen echte verrassing. Toch?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1082 Gepost op: 7-03-2020, 21:48:17 »
Nathan
Frankje Lapi

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1083 Gepost op: 7-03-2020, 21:51:33 »
Nathan zou het best kunnen zijn, maar hij heeft nu 3 keer onnodig en individueel geld opgehaald (waaiers, fietsen en gokken). Vorig jaar heeft laten zien dat we kandidaten op basis daarvan niet compleet kunnen afstrepen. Maar goed, ik vind dat je dan geen effectieve mol bent.

Rob zou het dus moeten zijn.
Als Nathan het is, kunnen we naar mijn mening net zo goed stoppen met het analyseren van opdrachten, en ons alleen nog focussen op het vinden van verborgen aanwijzingen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1084 Gepost op: 7-03-2020, 21:52:34 »
Twijfeldetwijfel na deze aflevering. Die dekselse mol toch.  ::rofl::

Mil is toch wel een vreemde keuze, na de laatste opdracht en het feit dat niemand haar verdenkt.

Buddy heel erg verdacht. Zou het dan toch?  ::oink::

Ik ga er nog maar weer een nachtje over slapen.  ::vergroot::

Het blijft lastig, omdat ik de overgebleven kandidaten alle vier verdacht heb, maar voor mij is dit het.

1. Mil (zie Mil-topic waarom)  :) Sinds afl. 6 ofzo.
2. Nipt daarachter: Rob, van deze vier de meest waarschijnlijke mol, vind ik. De meest logische keuze. En daarom is hij het niet, denk ik.  ::rofl::
3. Buddy, sowieso vermoed ik dat de mol in het ‘Mil/Buddy-bondje’ moet zitten. Buddy vind ik ook verdacht, maar bij nader inzien onwaarschijnlijk. Al zou het wel briljant zijn als hij het toch blijkt te zijn.
4.Nathan, heeft verdachte dingen gedaan, maar ook hele onmolse. Ik heb hem daarom doorgestreept, maar: o, wat zou het fantastisch zijn.  ::bravo::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1085 Gepost op: 7-03-2020, 21:56:39 »
Nathan zou het best kunnen zijn, maar hij heeft nu 3 keer onnodig en individueel geld opgehaald (waaiers, fietsen en gokken). Vorig jaar heeft laten zien dat we kandidaten op basis daarvan niet compleet kunnen afstrepen. Maar goed, ik vind dat je dan geen effectieve mol bent.
Het bedrag bij het gokken deze aflevering werd niet gegeven, dus misschien komt het bedrag dat de mol binnen brengt niet in de pot. Dan zou Nathan nog wel kunnen. Maar dan is de mol niet ontdekt, en dat wil Rick toch niet?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1086 Gepost op: 7-03-2020, 21:56:56 »
Nathan zou het best kunnen zijn, maar hij heeft nu 3 keer onnodig en individueel geld opgehaald (waaiers, fietsen en gokken). Vorig jaar heeft laten zien dat we kandidaten op basis daarvan niet compleet kunnen afstrepen. Maar goed, ik vind dat je dan geen effectieve mol bent.

Rob zou het dus moeten zijn.
Als Nathan het is, kunnen we naar mijn mening net zo goed stoppen met het analyseren van opdrachten, en ons alleen nog focussen op het vinden van verborgen aanwijzingen.


Bij gokken weten we het niet toch? Consequentie voor de pot horen we pas bij de finale...


Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1087 Gepost op: 7-03-2020, 21:59:33 »
Misschien is de jubileumwaardige twist wel dat Rob niet de mol is  ::vergroot::

Maar ik zou graag andere mollen zien, maar Rob is nog de enige logische keuze naar mijn idee..

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1088 Gepost op: 7-03-2020, 22:00:46 »
Het bedrag bij het gokken deze aflevering werd niet gegeven, dus misschien komt het bedrag dat de mol binnen brengt niet in de pot. Dan zou Nathan nog wel kunnen. Maar dan is de mol niet ontdekt, en dat wil Rick toch niet?

Dat zou wel flauw zijn, omdat ze daar bij de opdracht niks over gezegd hebben. Hebben ze bij de laseropdracht toch ook gewoon gelijk gezegd?

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1089 Gepost op: 7-03-2020, 22:01:55 »
Rob  ::bravo::

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1090 Gepost op: 7-03-2020, 22:05:53 »
Dat zou wel flauw zijn, omdat ze daar bij de opdracht niks over gezegd hebben. Hebben ze bij de laseropdracht toch ook gewoon gelijk gezegd?

Wellicht zeiden ze t niet om de Mol (in dat geval Rob) beetje uit de wind te houden? De enige zonder geld? Nu zat iedereen al op hem, dus onnodig, maar alsnog ..

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1091 Gepost op: 7-03-2020, 22:06:53 »
Ik blijf lekker in mijn Rob-tunnel zitten.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1092 Gepost op: 7-03-2020, 22:07:25 »
Nathan zou het best kunnen zijn, maar hij heeft nu 3 keer onnodig en individueel geld opgehaald (waaiers, fietsen en gokken). Vorig jaar heeft laten zien dat we kandidaten op basis daarvan niet compleet kunnen afstrepen. Maar goed, ik vind dat je dan geen effectieve mol bent.

Rob zou het dus moeten zijn.
Als Nathan het is, kunnen we naar mijn mening net zo goed stoppen met het analyseren van opdrachten, en ons alleen nog focussen op het vinden van verborgen aanwijzingen.


Mischien is hij dan een mol die eens een andere methodiek heeft toegepast. Wat Rik ook meermaals heeft uitgesproken: De mol probeert weinig geld in de pot te brengen, en de groep met weinig tevreden te laten zijn. In het follow the money topic staat Nathan ook laag.

Kan natuurlijk een tactiek zijn die niet iedereen kan waarderen, maar mocht hij het zijn (denk ik wel) dan is hij fenomenaal omdat hij door niemand verdacht wordt (en de pot heel laag heeft weten te houden). Dat is ook een zijdoel voor een topmol  :)
« Laatst bewerkt op: 7-03-2020, 22:09:41 door Nat007 »

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1093 Gepost op: 7-03-2020, 22:09:13 »
Ik vind Nathan leuker als mol  ::love:: maar ik denk dat Rob het is.

Offline Alebbela

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1094 Gepost op: 7-03-2020, 22:12:41 »
Afleveringen
1 Mil
2 Mil
3 Rob
4 Rob
5 Rob
6 Rob
7 Mil (was ff in de war en van rob af haha)
8 Rob
9 Rob

Het is Rob. Hoe graag ik ook zou willen dat Nathan of Mil het is, ik kan er niet meer omheen.

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1095 Gepost op: 7-03-2020, 22:14:41 »
Ik zit toch op Rob maar als Nathan de mol is wauw niemand verdachte hem!
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chŕo! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1096 Gepost op: 7-03-2020, 22:17:28 »
Rob

Maar ik vind het er wel erg dik bovenop liggen deze aflevering en in de verdenkingen van de kandidaten...
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1097 Gepost op: 7-03-2020, 22:18:48 »
Buddy

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1098 Gepost op: 7-03-2020, 22:19:25 »

Mischien is hij dan een mol die eens een andere methodiek heeft toegepast. Wat Rik ook meermaals heeft uitgesproken: De mol probeert weinig geld in de pot te brengen, en de groep met weinig tevreden te laten zijn. In het follow the money topic staat Nathan ook laag.

Kan natuurlijk een tactiek zijn die niet iedereen kan waarderen, maar mocht hij het zijn (denk ik wel) dan is hij fenomenaal omdat hij door niemand verdacht wordt (en de pot heel laag heeft weten te houden). Dat is ook een zijdoel voor een topmol  :)

Het gaat mij er vooral om dat het onnodig en individueel gedaan is. Je zegt het inderdaad zelf: Nathan is nooit door iemand echt verdacht. Vertrouwen wekken is dan wat minder hard nodig, dus dan zou je als effectieve mol (naar mijn mening) juist meer risico moeten nemen. Denk aan Milouska die zich op ten duur extreem dom ging opstellen, en het t-shirt met de grote M steeds vaker aantrok. Als je niet verdacht wordt, en je durft het ook niet aan om geld te verspillen op momenten waar je er makkelijk mee weg zou komen, dan ben je toch amper een mol?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1099 Gepost op: 7-03-2020, 22:21:03 »
Enige wat me doet twijfelen is dat Rob zijn acties bijna allemaal al langsgekomen zijn in de testbiechts van de kandidaten. Dat Leonie gevoel dus..

Maar wel weer heel typisch dat de mol (Rob dan) precies geen geld ophaalt bij de kistjes waar de mol de kandidaten stuurt.